لوسید نمیخواهد اجازه دهد تمام توجهات به تسلا مدل S پلاد معطوف شود و به همین دلیل در هفتهٔ اتومبیل مونتری از نسخهٔ پرچمدار سدان الکتریکی خود با نام سافایر (Sapphire به معنای یاقوت کبود) پردهبرداری کرده است. مثل مدل S پلاد، لوسید ایر سافایر هم به قوای محرکهٔ سه موتوره مجهز شده که از دو موتور در عقب و یک موتور در جلو تشکیل شده است. درحالیکه ایر دریم ادیشن پرفورمنس ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت و ایر گرند تورینگ پرفورمنس ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت دارند، لوسید قدرت نسخهٔ سافایر را بیش از ۱۲۰۰ اسب بخار اعلام و آن را قویترین سدان جهان دانسته است.
به لطف موتور سوم و قدرت بیشتر، ایر سافایر در کمتر از ۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و در کمتر از ۴ ثانیه به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه ۴۰۰ متر را در کمتر از ۹ ثانیه طی میکند. به گفتهٔ لوسید، تمام این ارقام بدون نیاز به طی کردن هیچگونه فرایند طولانی قابلدسترس هستند؛ اما علاوه بر افزایش قدرت و تعداد موتورها، ایر سافایر ارتقاءهای دیگری را هم تجربه کرده است.
ترمزهای کربن سرامیکی بزرگتر، فنرهای سفتتر جلو و عقب و تنظیمات منحصربهفرد کمکفنرها، سیستم ABS، کنترل کشش، کنترل پایداری و فرمان برقی ازجملهٔ این ارتقاءها هستند. همچنین برای این نسخه رینگهای جدیدی تدارک دیده شده که در جلو ۲۰ و در عقب ۲۱ اینچی هستند و با لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت 4S پوشیده شدهاند. لوسید در ایر سافایر سیستم کنترل گشتاور بُرداری پیشرفتهای را هم ارائه کرده است. این سیستم در پیچهای تند میتواند با فعال کردن ترمز چرخ داخلی، باعث بهبود پیچیدن شود.
این نسخهٔ پرچمدار جدید همچنین تعدادی تغییر ظاهری را هم تجربه کرده است. بهعنوانمثال، در عقب اسپویلر فیبر کربنی جدیدی تعبیه شده که موجب افزایش داونفورس میشود. برای سافایر همچنین رنگ جدیدی بنام آبی یاقوت کبود هم ارائه شده است. در داخل خودرو نیز شاهد صندلیهای اسپرت جدید با تنظیم ۱۸ جهته، حمایت بیشتر از بدن و روکش چرمی کشکی با دوخت متضاد آبی یاقوت کبود هستیم. در اینجا نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی گرافیک منحصربهفردی پیدا کردهاند و غربیلک فرمان و سقف با آلکانترا پوشیده شدهاند.
لوسید قصد دارد نسخهٔ پرچمدار سافایر را برای تمام محصولات آیندهٔ خود ارائه کند. ایر سافایر اما در تعداد محدودی تولید خواهد شد و قیمت آن از ۲۴۹ هزار دلار شروع میشود. چند روز دیگر پذیرش سفارشات خرید این خودرو آغاز خواهد شد درحالیکه تحویل اولین نمونههای آن برای سال آینده برنامهریزی شده است.
aMiRsHaYaN
۲۹ مرداد ۱۴۰۱تو دهنی بر تسلا
محمد رستمی نژاد
۲۹ مرداد ۱۴۰۱لوسید : اومدم جر بدم😎💪🏻
chevo
۳۰ مرداد ۱۴۰۱بر خلاف ظاهر تسلا ، بسیار زیبا و منحصر به فرد هست ظاهر لوسید
Silent
۲۹ مرداد ۱۴۰۱با برچسب قیمتی 250 هزار دلاری دوبرابر قیمت PLAID همون اوایل هم معلوم بود LUCID دقیقا بازار خودروهایی رو نشونه گرفته که بیشتر توسط کمپانی های اروپایی تولید می شن! هزینه کرد با ارقام نجومی.
البته ویزگی مشترکی هم باشون داره تمرکز روی تولید ماشین خبری از توسعه زیرساخت و ایستگاهای شارژ نیست درست خلاف مسیری که TESLA در پیش داره یعنی توسعه همه جانبه.
حق گوی باطل
۲۹ مرداد ۱۴۰۱فکر کن با ۰ تا ۹۶ ۲ ثانیه بخوای پارک کنی😂
Kamy
۲۹ مرداد ۱۴۰۱به درد پیرزنهای ۶۰_۷۰ ساله میخوره ..
سوشیانت
۲۹ مرداد ۱۴۰۱شتاب صفرتاصد این ۲ ثانیه
شتاب صفرتاصد تسلا مدل اس پلاد ۲.۱
محمد
۲۹ مرداد ۱۴۰۱شیخهای عرب شرکت را خریدن اصلا درکی از قیمت گذاری خودروها ندارند، مرسدس هم ماشین زیر ۳۰ هزار دلار داره پرفروشترینهای تسلا هم مدل ۳ و Y هستند این چه قیمتهای نجومی هست که روی ماشینهاشون میگذارند.
برندهای لوکس صنایع دیگر مثل اپل و … هم بلاخره یکسری مدلهای قیمت پایینتری دارند و هر سال عرضه میکنند با این وضع گویا لوسید کلا به فکر فروش و گرفتن بخشی از بازار نیست و فقط میخواهد ماشین کلکسیونی بسازه !
phonix
۲۹ مرداد ۱۴۰۱نخریدنش سرمایه گذاری کردن داداش گلم
در عوض لوسید یه کارخونه میزنه تو عربستان تا اونا پوز بدن بگن ببینید ما چقدر شاخیم
مثل امارات که فقط پول فضاپیمای ژاپن زو داده بود اومد پز داد باهاش
در صورتی که هم پرتاب با ژاپن بود هم کاوشگر ژاپنی بود
هم موشک حامل و محل پرتاب هم تو خود ژاپن بود کنترل پرتاب و قرار گیری در مدار هم با ژاپن بود فقط پرچم امارات روش بود
بهتاش
۲۹ مرداد ۱۴۰۱نمیدونم چرا یاد خیام افتادم.
امیرعلی
۲۹ مرداد ۱۴۰۱جناب محمد
اگه شروع کار هر استارتاپی رو نگاه کنید کار خودشون رو با محصولات گران شروع کردند نمونه هایی از استارتاپ هایی که اولین ماشینشون ماشین گران بود :
برای تسلا میشه مدل رودستر
برای ریویان مدل r1t و r1s
برای نیو میشه ماشین EP9 که فوق العاده گران بود
و بسیار نمونه های دیگر
استارتاپ هایی که تازه ساخت خودرو رو شروع کردند مثل رقیب های قدر و قدیمی شون سرمایه و زیرساخت ندارند برای همین مجبورند مدل های اول شون رو گران تر عرضه کنند تا هم هزینه های R&D و هم هزینه های ساخت کارخانه و زیرساخت و اموزش نیروی انسانی و … را پوشش بده
درباره لوسید هم این قضیه وجود داره اما مهم برنامه های اینده شرکت ه که تا ۲۰۳۰ میخواد ۵ مدل دیگه با قیمت های خیلی ارزان تر (حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار) عرضه کنه
و اون موقع است که خیلی حرف ها برای گفتن داره
مجتبی
۳۰ مرداد ۱۴۰۱واگه عربا پول بریزن پاش خیلی زودتر قدری میشه تو الکتریکیا.
محمد
۲۹ مرداد ۱۴۰۱یادتونه ایلان ماسک مدل پلاد پلاس رو لغو کرد گفت پلاد به تنهایی خیلی قویه مدل قوی تر توجیهی نداره؟ احتمالا برای رقابت با این ماشین اون ماشین رو دوباره توسعه بده با قدرت بالاتر، فکر کنم دیگه ماشین ها کم کم به انتهای پرفورمنس به درد بخور برای مردم یا حتی مسابقات دارن میرسن شتاب هایی که به یک ثانیه خودشون رو نزدیک میکنن تاپ اسپید هایی که زیر ۳۰ ثانیه بدست میان….. گمونم ده یا کمتر از بیست سال بعد اگر یک ماشین معلق باشه یا بتونه پرواز کنه بتونه مردم رو به وجد بیاره
akrh78
۲۹ مرداد ۱۴۰۱جزئیات مشکی مخصوصا نوار جلویی و خط سقف خیلی زیباترش کرده
Mostafa
۲۹ مرداد ۱۴۰۱۲۵۰ هزار دلار قیمت یه سوپر اسپورت اروپایی هستش
همون جور که شاسی بلند های پرفورمنس وجود نداشتن و برای سود بیشتر به وجود اومدن مثل لامبورگینی اروس و استون مارتین dbx و غیره
الان سدان های پرفورمنس اینچنینی هم به وجود اومدن به همون دلیل و خریدارانشون کسانی هستن که نمیتونن سواری خشن و سخت و فضای کم سوپر اسپورت هارو تحمل کنن ولی شتاب سرعت و هیجان اون هارو میخوان !
نمیدونم چرا امثال بنز و بی ام و پورشه از این بازار عقب افتادن پورشه تایکان رو زود تر ساخت ولی هنوز نتوانسته با لوسید و تسلا رقابت بکنه دقیقا چرا ؟
imperial
۲۹ مرداد ۱۴۰۱(پورشه، تایکان رو زود تر ساخت ولی هنوز نتوانسته با لوسید و تسلا رقابت بکنه دقیقا چرا؟)
نتونستن رقابت کنه؟😂اس پلاد و لوسید در رویاشون هم به شتاب تایکان نمیرسن!
تایکان توربو اس میتونه 26 بار بدون افت پرفورمنس شتاب 0تا 200 بره و هر 26بار تایمی بین 9.6 الی9.8 ثانیه ثبت کنه. چون در حدود 10.3 الی 10.5 ثانیه 400متر رو طی میکنه(با سرعت 210 کیلومتر)میشه گفت بدون افت پرفورمنس26بار تایم یکسان 400 متر رو میتونه بره.تسلا چی؟ لوسید چی؟ آیا میتونن؟
جالبه این ویژگی تایکان نه فقط تو نسخه پرچمدار بلکه نسخه پایه RWD هم هست و 26 بار بدون افت پرفورمنس شتاب0 تا 200 در 13ثانیه ثبت میکنه. در نسخه 4s و…هم هست.
تو خود آمریکا سال2022 لوسید کلا 600 دستگاه فروخته و خانواده تایکان 20 هزارتا! تو کل جهان سال 2021 کلا 28 هزار دستگاه مدل اس فروش رفت و خانواده تایکان 41هزار دستگاه!
imperial
۲۹ مرداد ۱۴۰۱(تو کل جهان سال ۲۰۲۱ کلا ۲۸ هزار دستگاه مدل اس)
اشتباه نوشتم،کلا21هزار دستگاه مدل S در کل جهان فروش رفت سال 2021
(لوسید کلا ۶۰۰ دستگاه فروخته و خانواده تایکان ۲۰ هزارتا)
ببخشید اشتباه نوشتم 5هزار تایکان در آمریکا فروش رفته در2022.اشتباهی فروش جهانیش رو در کامنت بالام نوشتم.
سوشیانت
۳۰ مرداد ۱۴۰۱شتاب صفرتاصد تایکان ۲.۸ تسلا مدل اس پلاد ۲.۱ لوسید سافایر ۲ تو تاپ اسپید هم تسلا و لوسید حدود ۳۲۰ تا میرن ولی تایکان ۲۶۰
احمدرضا
۲۹ مرداد ۱۴۰۱چه شود
حسین دهمرد
۲۹ مرداد ۱۴۰۱آدم این پول رو واسه پورشه ای چیزی میده. بالای صد هزار دلار دیگه برندینگ و اصالت ماشین رو میفروشه.
رامتین
۲۹ مرداد ۱۴۰۱طراحی چراغهای جلو و عقب با توجه به جلوپنجره اش خیلی خوبه.
Hadi
۲۹ مرداد ۱۴۰۱این لوسید رو بهتر از تسلا میدونم…
البته با قیمت بالاتر که ارزششو داره 👌🏼…
چون کیفیت ساخت بالاتری داره
ولی جا داشت ارزونتر باشه…
pouya98645
۳۰ مرداد ۱۴۰۱واقعا زیبا