شرکت نوپای لوسید اوایل همین هفته اولین نتایج مالی سهماههٔ خود بهعنوان یک شرکت سهامی عام را گزارش داده و به زیان خالص ۵۲۴ میلیون دلاری در سهماههٔ سوم امسال اشاره کرده است. این شرکت همچنین زیان خود در نُه ماه نخست امسال را هم ۱.۵ میلیارد دلار گزارش کرده است اما به خبر خوبی هم اشاره کرده که دریافت بیش از ۱۷ هزار رزرو خرید برای سدان ایر تاکنون است. این رقم تا پایان سهماههٔ سوم امسال ۱۳ هزار رزرو بوده که افزایش قابلتوجه ۴ هزارتایی را ظرف حدود ۴۵ روز نشان میدهد. لوسید اطمینان دارد که میتواند طی سال آینده ۲۰ هزار دستگاه ایر تولید کند.
مدیر اجرایی لوسید «پیتر راویلینسون» دراینباره میگوید:
ما شاهد تقاضای قابلتوجهی برای لوسید ایری هستیم که برندهٔ جوایز شده است. با افزایش رزروها ما هم تولید را در کارخانهٔ خود در آریزونا افزایش میدهیم. ما همچنین به توانایی خود برای دستیابی به تولید ۲۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۲ اطمینان داریم. البته با توجه چالشهای مداوم پیش روی صنعت خودرو و اختلالات جهانی در زنجیرهٔ تأمین قطعات، این هدف بدون ریسک نیست ولی بااینحال ما در حال برداشتن گامهایی برای کاهش این چالشها هستیم و مشتاقانه منتظر عرضهٔ مدلهای گرند تورینگ، تورینگ و پیور از لوسید ایر تا سال ۲۰۲۲ هستیم
مدیر مالی لوسید هم افزوده است که این شرکت به لطف انعقاد قرارداد باطری با فرمول E، در سهماههٔ سوم امسال ۲۳۲ هزار دلار درآمد کسب کرده است و از سهماههٔ چهارم امسال از طریق فروش خودرو هم شروع به کسب درآمد خواهد کرد. سهام لوسید هم در ماه گذشته حدود ۱۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و ارزش شرکت را به ۸۹.۹ میلیون دلار رسانده که از ارزش بازاری فورد عبور کرده و به ارزش ۹۰.۹ میلیارد دلاری جنرال موتورز نزدیک شده است.
پویان
۲۷ آبان ۱۴۰۰خیلی خوبه. باید سریع هم کارخونه تولید رو در چین راه بندازه. اونجا خوبه براش.
راستی در ماه سپتامبر پرفروش ترین خودرو برقی گران قیمت چین تاجیکان یا بنز یا تسلا نبود. خودروhipixپرفروش ترین بود.
آقا رامین دربارش اطلاعاتی داری؟وقتی معرفی شد خود پدال دربارش نوشت
new RAMIN
۲۷ آبان ۱۴۰۰سلام آقا پویان. بله مردم چین بیشتر تولید داخل رو دوست دارن و آمار فروش گویا ماجراس، حتی اگر بحث 90 یا 100هزار دلار پول وسط باشه!
https://carnewschina.com/wp-content/uploads/2021/11/image_1-800×826.jpg
تو ماه سپتامبر در قسمت خودرو های لوکس برقی hiphi مدل X بیشتر از پورشه تایکان و هونگکی EHS9 که 110هزار دلار قیمت داره بیشتر از EQS و etron فروخت// برند hiphiمدل دیگری به غیرXبه نام Z هم تازه معرفی کرد که انصافا خفنه. خیلی پیشرفته و عالی هست تو اینیستا فیلماشو دیدم،واقعا پرام ریخت.
https://carnewschina.com/2021/11/07/hiphi-z-debuts-after-outselling-porsche-bmw-and-mercedes-in-china-human-horizons-to-launch-a-new-ev/
اینم مدل hiphi X هست که پارسال معرفی شد و الان پرفروش ترین خودرو الکتریکی لوکس چین هست👇
https://carnewschina.com/2021/05/12/what-would-you-get-one-hiphi-x-or-three-tesla-model-3/
برند بسیار پیشرفته ای هست و کلا 2محصول داره و بسیار عالی و با کیفیت هست.ولی نمیدونم چرا من همچنان محصولات BYDوNIO را بیشتر میپسندم!😂
راستی عکس کادیلاک لیریک تو چین قبل رونمایی تو گوانگژو لو رفت!
https://carnewschina.com/2021/11/17/china-spec-cadillac-lyric-production-version-is-out-and-totally-naked-in-guangzhou/
از این لیریک خیلی خوشم میاد. منو یاد شکوه کادیلاک در دهه 60 و 70 می اندازه
میثم
۲۷ آبان ۱۴۰۰آقا رامین دربارش اطلاعاتی داری؟
😂😂😂😂😂😂
new RAMIN
۲۷ آبان ۱۴۰۰(آقا رامین دربارش اطلاعاتی داری؟
😂😂😂😂😂😂)
😂😅
کلا هرچی تو چین معرفی شده…قراره بشه…عکس جاسوسی گرفته شده. عکس جاسوسی قراره گرفته بشه!! چی تو ذهن برند های چینی میگذره یا نمیگذره اینکه الان کجا هستن یا نیستن رو ازش مطلعم!😂🙂 البته نه همه ی برند های چینی…فقط اون 5 تای اول و 2 غول الکتریکی. علاقه من به صنعت خودرو چین الکی نیست…بلکه بسیار واقعی و جزئی و دقیق هست!
حالا شاید سوال بشه خب چرا؟
جوابش را موکول میکنم به زمانی مناسب…
پویان
۲۷ آبان ۱۴۰۰سلام آقا رامین افرین
درباره خودرو زیکر زیر مجموعه جیلی هم خبر داری حتما که فروشش در چین شروع شده؟
یه ماشینgacمعرغی کرده بود باطری گرافنی داشت و خیلی سریع شارژ میشد. اون به بازار عرضه شده؟
new RAMIN
۲۷ آبان ۱۴۰۰(درباره خودرو زیکر زیر مجموعه جیلی هم خبر داری حتما که فروشش در چین شروع شده؟یه ماشینgacمعرغی کرده بود باطری گرافنی داشت و خیلی سریع شارژ میشد. اون به بازار عرضه شده؟)
Zeekr 001 اول نوامبر (یعنی 18 روز پیش) رسما تو نمایندگی های geely تو چین عرضه شد. البته یه عده میگم تو بعضی نمایندگی ها اکتبر (یعنی ماه پیش) عرضه شد. آمار فروش هم ماه دیگه میاد میفهمیم چه قدر فروخته (هرچند امار فروش 2 یا3ماه اول در هر کشوری و هر برندی مهم نیست چون تازه وارد هست اون خودرو.)
GAC avion v هم از پارسال تو چین عرضه شده! ولی خب از استقبال زیادی روبرو نشد به خاطر اینکه خب گارانتی پایین و هوشمند نبودن و یه سری چیز های دیگه. این سیستم سوپرشارژ هم مثل اینکه بعضی جاهای چین از دسامبر فعال میشه (یعنی 10 ، 12 روز دیگه)
درپایان هرسوالی هم داری در بحث آمار فروش کافیه نام مدل خودرو چینی رو به انگلیسی تو گوگل رو سرچ کنی بعد جلوش بزنی sales data in china بعد نتایج میاد.دنبال اخبار خودرو چین هستی car news china هست.chinapev هم هست.اگر هم خیلی میخواهی دقیق و بروز در اخبار خودرو چین باشی دیگه با استفاده از مترجم گوگل چینی سرچ کنی برات نتایج بسیار جامعی میاره.
پویان
۲۷ آبان ۱۴۰۰تصحیح کنم. اسم خودرو hiphi xهست. در سپتامبر بالای 600 تا در چین فروش رفته که با توجه به قیمت خیلی بالاش عدد قابل توجهیه
new RAMIN
۲۷ آبان ۱۴۰۰بله اقای پویان.قیمت این خودرو نسخه پایه 570هزار یوان و نسخه فول 800هزار یوانه.
قیمتی به دلار بین 86 الی 125هزار دلار. این خودرو پر فروش تر از تایکان eqs ای ترون مدل S و X بوده در ماه سپتامبر در بازار چین.
اختلاف قیمت hiphi X با رقبای جهانیش تو چین حدود 30 الی 40 هزار یوان هست.تو این رنج قیمت 700 هزار یوانی برای پولدار های چین ،40 هزار یوان براشون عددی نیست
حالا اینکه چرا تو بازار چین ماه سپتامبر مدل S و X کلا روی هم 14تا فروختن(!) جگوارi pace کلا 23تا فروخته(!!) و etron کلا 273 تا و بعد این خودرو hiphi X حدودا 640 تا فروخت تو این ماه… اونو دیگه من نمیدونم… قطعا دلیلی هست.
همه چی برند و پز دادن نیست…چیز های مهمتری هم این وسط هست که متاسفانه ایرانی ها فکر میکنن مهم نیست و همه چی پز دادن و برند پرستی هست… یکی از دلایلی که الان وضعمون اینه( تاکیید میکنم، یکی از دلایل) اینکه برند پرست هستیم و فکر پز دادنیم. ولی کشور های دیگه مثل همون اروپا آمریکا چین اینجوری نیست. مردم کالا میخرن برای لذت بردن و مصرف کردن…
بهزاد
۲۷ آبان ۱۴۰۰شرکت audi با شریکش faw در چین از سال ۲۰۲۴ تولید مدلهای برقی را شروع خواهند کرد و فعلا ظرفیت تولید بسیاری از برندها اون مقداری نیست که بخواد آمار فروش ماهانه ی بالایی ثبت کنه.
تولید یک خودرو با تولید بستنی و عروسک را اشتباه نگیرید و فکر نکنید ظرف چند ماه میشه هر کاری کرد و برنامه ریزی برای تولید محصولات جدید یک فرآیند بلندمدت هست و با اطمینان خاطر میشه گفت برندهای لوکس آلمانی براحتی بر بازار خودروهای لوکس برقی بازار حکم رانی خواهند کرد و شانس سایرین به خصوص چینی ها در این سگمنت بسیار پایینه.
برای شما که مثل همیشه از روند صنعت خودرو اطلاع کمی دارید عارضم با سرمایه گزاری مثل ۳ میلیارد و ۵ میلیارد به هیچ عنوان نمیشه ظرف مدت ۵ یا ۱۰ سال با لوکس سازان آلمانی رقابت کرد و در خوشبینانه ترین حالت شرکت های چینی نیاز به سرمایه گزاری بیش از ۱۵۰ میلیارد دلاری بین ۵ تا ۱۰ سال نیاز دارند تا با سه گانه یا ۴ گانه لوکس آلمانی ها رقابت کنند و با توجه به درآمد و سود سالانه ی شرکت های چینی عملا یک امر محال هست و از اونجایی که برندهای چینی فعال در این حوزه زیادن تمرکز لازم برای رقابت بوجود نمیاد و سرمایه ها در برندهای کوچک به هدف نمیرسند.
پویان
۲۷ آبان ۱۴۰۰آقا بهزاد دیگه خیلی آلمانی ها رو بزرگ کردی. رامین خیلی خوب اطلاع داره
آقا بهزاد شما ببین همین لوسید هنوز نیومده تهدید کننده بنز شده. چینی ها هم میتونن.
. چند سال دیگه هندی ها هم میتونن
مانی
۲۸ آبان ۱۴۰۰بورس آمریکا چجوریه؟یعنی دستکاری نمیکنن؟
فوردی که اینهمه تولید داره و ماشین برقی پر فروش رو خط تولید داره
از شرکتی که سال دیگه میخواد ۲۰.۰۰۰ تا ماشین بسازه ارزونتره
بماند که صاحب درصد زیادی از لوسید هم فورده
امیرحسین
۲۸ آبان ۱۴۰۰من ایرو از تسلا بیشتر دوست دارم
بهزاد
۲۸ آبان ۱۴۰۰بنده اندازه ای نیستم که چیزی را بزرگ کنم و با حرف ما یدونه شن هم جا به جا نمیشه و نظراتی که گاهی داده میشه براساس گذشته و حال و آینده ی صنعت هست.
تهدید در صنعت خودرو یعنی برندهای نوظهور بتونن در مدت کوتاهی میزان فروش بزرگان را کاهش دهند و با توجه به شمایل بازار صرف نظر از دو سالی که به خاطر کرونا و برخی کمبودها ، مشکلی برای بازار لوکس سازان آلمانی ایجاد نشده.
صنعت خودرو برای کاربرانی مثل رامین در طراحی و برد و شتاب خلاصه میشه در حالی که صنعت خودرو به یک مجموعه ی کلی از جمله تامین کننده های قلدر و صنعت گران ماهر و برندهایی که در قلب بازار رخنه کردن معطوف شده.
شرکت های آلمانی و حتی ژاپنی دارای طیف گسترده ای از تامین کنندگان قدرتمند صنعتی هستند که توانایی ساخت و راه اندازی خطوط تولید و همچنین قطعه سازان بزرگ به همراه بهترین تامین کنندگان ادوات ساخت و مونتاژ هستند و این میزان دسترسی و مشارکت بین برندها باعث ماندگاری اونها شده و اگر صنعت خودرو به همین راحتی که رامین میگه بود الان ده ها برند در چند سال جایگزین برندهایی امروزی میشدن.
پویان
۲۸ آبان ۱۴۰۰خب همون مواردی که گفتی رو بقیه هم به وجود میارن. چیین، ها،. هندی ها و همچنین وین فست ویتنام