لوسید در سهماههٔ سوم سال جاری ۱,۴۵۶ دستگاه خودرو فروخته و ضرری ۶۳۱ میلیون دلاری را ثبت کرده که معادل ۴۳۳ هزار دلار ضرر روی هر خودرو خواهد بود.
طبق آخرین گزارش مالی لوسید، این شرکت که فعلاً فقط سدان ایر را به بازار عرضه میکند، روی هر دستگاه خودرویی که در سهماههٔ سوم سال جاری فروخته، بیش از ۴۳۰ هزار دلار ضرر داده است. این شرکت آمریکایی در سهماههٔ سوم درآمد ۱۳۷.۸ میلیون دلاری را گزارش کرده که نسبت به ۱۹۵.۵ میلیون دلار مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. علاوه بر این، ضرر خالص لوسید در این سه ماه هم نزدیک به ۶۳۱ میلیون دلار بود که ۱۰۰ میلیون دلار بیشتر از سال گذشته است. با توجه به اینکه لوسید در سهماههٔ سوم سال جاری ۱,۴۵۶ دستگاه خودرو به فروش رسانده، این به معنای ضرری ۴۳۳ هزار دلاری روی هر خودرو خواهد بود.
هرچند این رقم از ضرر ۵۴۴ هزار دلاری روی هر خودرو در سهماههٔ دوم کمتر است اما با توجه به قیمت ۲۵۰ هزار دلاری گرانترین محصول لوسید در بازار، ضرر گزافی محسوب میشود. لوسید در سهماههٔ سوم سال ۲۰۲۳ تنها ۱,۵۵۰ دستگاه خودرو تولید کرده که حدود نصف حداکثر تولید سهماههٔ این شرکت است که با ۳,۴۹۳ دستگاه در سهماههٔ چهارم سال گذشته حاصل شد. بااینوجود، لوسید هدف تولید خود در سال جاری را از ۸۰۰۰ به ۸,۵۰۰ دستگاه افزایش داده که البته هنوز هم نسبت به هدف ۱۰ تا ۱۴ هزار دستگاهی قبلی کاهش بزرگی را نشان میدهد.
در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۳، ضرر لوسید به ۲.۱۷ میلیارد دلار رسیده که نسبت به ۱.۸۳ میلیارد دلار مدت مشابه سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است. بااینحال، به گفتهٔ مدیر مالی لوسید، این شرکت در سهماههٔ سوم نقدینگی ۵.۴۵ میلیارد دلاری داشته که به عرضهٔ محصول دوم آن یعنی شاسیبلند گراویتی کمک خواهد کرد. لوسید طی چند وقت اخیر نسخهٔ پرفورمنس ایر سافایر و نسخهٔ محرک عقب ایر پیور را به بازار فرستاده، کارخانهای در عربستان افتتاح کرده و قراردادی با آستونمارتین برای تأمین قوای محرکهٔ الکتریکی این شرکت بریتانیایی بسته است.
گام بعدی این شرکت، معرفی شاسیبلند گراویتی است که هفتهٔ آینده در نمایشگاه لسآنجلس صورت خواهد گرفت. انتظار میرود قوای محرکهٔ این خودرو با سدان ایر مشترک باشد. این یعنی گراویتی بسته به نسخه با یک، دو یا سه موتور الکتریکی ارائه خواهد شد و مثل ایر، بین ۴۳۰ تا ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت خواهد داشت. «پیتر راولینسون» در مورد این خودرو میگوید:
هفتهٔ آینده منتظر اولین نمایش جهان لوسید گراویتی باشید. این خودروی شگفتانگیز ما شاسیبلند الکتریکی را دوباره تعریف خواهد کرد. گراویتی در مسیر شروع تولید در اواخر سال ۲۰۲۴ قرار دارد.
۰۰۹۸سامورایی
۱۸ آبان ۱۴۰۲مثل اینکه در آمد کمتر شده سرجمع حساب کردن ضرر داده.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ آبان ۱۴۰۲بله هزینههای شرکت، تقسیم بر قیمت هر خودرویی که فروختن
مثل این بوده که هر ماشین 430 هزار دلار ضرر داشته
این طور نیست که مثلا اگر 100 هزار ماشین بفروشه، 43 میلیون دلار ضرر کنه
تراز سود و زیان لوسید، منفی هست
۰۰۹۸سامورایی
۱۸ آبان ۱۴۰۲ممنون، آره تراز منفی شده.
NAVID۰۰۹۸
۱۸ آبان ۱۴۰۲هر روز بیشتر به من ایمان بیاورید که از اولش تا حالا میگم که پشت برقی شدن خودروها سیاستی کثیف خوابیده از جانب غرب و سیاستمداران و ثروتمندان کلانش !!!
اینها با هر ضرری هم که باشه باز سودی کلان در پس این کار میبینند که البته باز چین خنثیکننده این جریان هست ولی بازنده مطمئناً کشورهای نفتخیز حوضه خلیج فارس هستند !
Ben
۱۸ آبان ۱۴۰۲چطوری اینقدر ضرر میده و ادامه؟؟
کوشا
۱۸ آبان ۱۴۰۲تا سهامدار دست از حمایت نکشه اتفاقی نمیوفته. این اتفاق فقط توی آمریکا میوفته. تسلا هم بعد چندین سال ضرر الآن پا گرفته. تا زمانی که نوآوری دارن و تکنولوژی جدید معرفی میکنن هیچ اتفاقی براشون نمیوفته.
جنوب
۱۸ آبان ۱۴۰۲با پول صندوق توسعه عربستان
datsun
۱۸ آبان ۱۴۰۲صندوق عمو سلمان
Elmiraj
۱۸ آبان ۱۴۰۲توسعه و تولید یک شاسی بلند الکتریکی ۲۰۰ هزار دلاری با این فروش کمی که خواهد داشت بیشتر رنگ و بوی خودکشی داره تا موفقیت .
اگر با این نقدینگی که داره یک کراس اور در کلاس زیر ۴۰ هزار دلار به بازار نفرسته تا یکی دو سال آینده شاهد نابودی لوسید خواهیم بود ….
سالار خان فصل
۱۸ آبان ۱۴۰۲این ضرر برای خود کمپانی تا بخش زیادی قابل پیش بینی هست دوستان دلیل آر اند دی روی محصولات جدید و احداث خط تولید جدید بسیار هزینه بر هست و کمی طول میکشه تا به ثبات و بازدهی برسه ، خیلی جای نگرانی نیست بنظرم :)
18:45
۱۸ آبان ۱۴۰۲ایشاالله به امید روزای بهتر لوسید…
راستی، بی زحمت تو یه مقاله دیگه به مقدار ضرر مدلهای i7 و eqs و حتی تایکان اشاره بشه عالیه ممنون🙏🌹🌹
ارین صاحب جمعی
۱۸ آبان ۱۴۰۲میگفتن ایرانی ها حسودن ولی دیگه نه انقدر
ارین صاحب جمعی
۱۸ آبان ۱۴۰۲چشم اشاره میکنه آقای اشتری فقط برام سواله تو دغدغه ذهنیت واقعا اگه یک همچین چیزی باشه خیلی بیکاری یعنی خیلی بیکاری پدال جان لطفا پاکن نکن تا یشون متوجه حرف زدنش باشه
18:45
۱۹ آبان ۱۴۰۲سلام آرین عزیز منظور خاصی نداشتم پسر گل، میخواستم پدال فقط به نقاط ضعف برندهای برقی نوپا نپردازه و یکم بیشتر به نقاط ضعف زیر مجموعه های برقی برندهای قدیمی بپردازه چون من خودم علاقه زیادی به زیرمجموعه
BMW i دارم و برام پورشه تایکان هم خیلی جذابه و خواستم کم و کاست قضیه رو بیشتر بفهمم. 🌹🌹
amir
۱۸ آبان ۱۴۰۲لوسید یه برند نوپاس با وجود اعدادو برد خوب و کیفیت خوب ولی نتونسته خیلی خوب بفروشه و بعدش هم همونطور که دوستان گفتن هزینه توسعه خط تولید احداث کارخانه و بازاریابی و اینا همه هزینه داره و به خرج ها اضافه میکنه اما لوسید پشتوانه مالی خیلی خوبی داره و ضرر هاشو پوشش میدن و مشکل چندانی براش به وجود نمیاد امیدوارم که زود تر از زیان خارج شن
همایون
۱۸ آبان ۱۴۰۲گراویتی هم دوای درد این شرکت نیست اگه پول خاندان سعودی نبود برشکست بود تا حالا
باید یه محصول تو کلای تسلا y و ۳ با اون قیمت تولید کنه
اگه فروش مدل ۳ و y رو از تسلا کم کنید میفهمید چه نقشی تو حیات کمپانی داشتن
Enzo Ferrari 2008
۱۸ آبان ۱۴۰۲آیا فقط برقی ها ضرر میدن یا درون سوز ها هم ضرر دارن
یوسف
۱۸ آبان ۱۴۰۲این در واقع ضرر نیست. تراز منفی هست و منظور اینه که درآمد نسبت به هزینه ها خیلی کمه…..
در شرکت های نو پا همیشه تراز منفی هست چون در حال توسعه و هزینه های جانبی هستن…..
و این هزینه ها رو در مقابل فروش میذارن و تراز منفی میشه.
Saeid
۱۸ آبان ۱۴۰۲کاری با حواشی که دوستان میگن نداشته باشیم
لوسید ایر از اوج دسته خودروهایی هست که مارو حداقل جذب خودرو های آینده ( برقی ) میکنه
هم از لحاظ ظاهر خیلی بهتر از تسلا هست هم از لحاظ برد کم و کسری ندارد و در آخر قدرت یه سوپرکار رو در قالب یه سدان در اختیار میگذاره
خودم به شدت دوستش دارم !!