سایر خودروهای آمریکاییلوسید

ضرر 430 هزار دلاری لوسید از فروش هر خودرو!

لوسید در سه‌ماههٔ سوم سال جاری ۱,۴۵۶ دستگاه خودرو فروخته و ضرری ۶۳۱ میلیون دلاری را ثبت کرده که معادل ۴۳۳ هزار دلار ضرر روی هر خودرو خواهد بود.

طبق آخرین گزارش مالی لوسید، این شرکت که فعلاً فقط سدان ایر را به بازار عرضه می‌کند، روی هر دستگاه خودرویی که در سه‌ماههٔ سوم سال جاری فروخته، بیش از ۴۳۰ هزار دلار ضرر داده است. این شرکت آمریکایی در سه‌ماههٔ سوم درآمد ۱۳۷.۸ میلیون دلاری را گزارش کرده که نسبت به ۱۹۵.۵ میلیون دلار مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. علاوه بر این، ضرر خالص لوسید در این سه ماه هم نزدیک به ۶۳۱ میلیون دلار بود که ۱۰۰ میلیون دلار بیشتر از سال گذشته است. با توجه به اینکه لوسید در سه‌ماههٔ سوم سال جاری ۱,۴۵۶ دستگاه خودرو به فروش رسانده، این به معنای ضرری ۴۳۳ هزار دلاری روی هر خودرو خواهد بود.

هرچند این رقم از ضرر ۵۴۴ هزار دلاری روی هر خودرو در سه‌ماههٔ دوم کمتر است اما با توجه به قیمت ۲۵۰ هزار دلاری گران‌ترین محصول لوسید در بازار، ضرر گزافی محسوب می‌شود. لوسید در سه‌ماههٔ سوم سال ۲۰۲۳ تنها ۱,۵۵۰ دستگاه خودرو تولید کرده که حدود نصف حداکثر تولید سه‌ماههٔ این شرکت است که با ۳,۴۹۳ دستگاه در سه‌ماههٔ چهارم سال گذشته حاصل شد. بااین‌وجود، لوسید هدف تولید خود در سال جاری را از ۸۰۰۰ به ۸,۵۰۰ دستگاه افزایش داده که البته هنوز هم نسبت به هدف ۱۰ تا ۱۴ هزار دستگاهی قبلی کاهش بزرگی را نشان می‌دهد.

در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۳، ضرر لوسید به ۲.۱۷ میلیارد دلار رسیده که نسبت به ۱.۸۳ میلیارد دلار مدت مشابه سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است. بااین‌حال، به گفتهٔ مدیر مالی لوسید، این شرکت در سه‌ماههٔ سوم نقدینگی ۵.۴۵ میلیارد دلاری داشته که به عرضهٔ محصول دوم آن یعنی شاسی‌بلند گراویتی کمک خواهد کرد. لوسید طی چند وقت اخیر نسخهٔ پرفورمنس ایر سافایر و نسخهٔ محرک عقب ایر پیور را به بازار فرستاده، کارخانه‌ای در عربستان افتتاح کرده و قراردادی با آستون‌مارتین برای تأمین قوای محرکهٔ الکتریکی این شرکت بریتانیایی بسته است.

گام بعدی این شرکت، معرفی شاسی‌بلند گراویتی است که هفتهٔ آینده در نمایشگاه لس‌آنجلس صورت خواهد گرفت. انتظار می‌رود قوای محرکهٔ این خودرو با سدان ایر مشترک باشد. این یعنی گراویتی بسته به نسخه با یک، دو یا سه موتور الکتریکی ارائه خواهد شد و مثل ایر، بین ۴۳۰ تا ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت خواهد داشت. «پیتر راولینسون» در مورد این خودرو می‌گوید:

هفتهٔ آینده منتظر اولین نمایش جهان لوسید گراویتی باشید. این خودروی شگفت‌انگیز ما شاسی‌بلند الکتریکی را دوباره تعریف خواهد کرد. گراویتی در مسیر شروع تولید در اواخر سال ۲۰۲۴ قرار دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ۰۰۹۸سامورایی

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (142 ديدگاه)

    مثل اینکه در آمد کمتر شده سرجمع حساب کردن ضرر داده.

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2918 ديدگاه)

      بله هزینه‌های شرکت، تقسیم بر قیمت هر خودرویی که فروختن
      مثل این بوده که هر ماشین 430 هزار دلار ضرر داشته
      این طور نیست که مثلا اگر 100 هزار ماشین بفروشه، 43 میلیون دلار ضرر کنه
      تراز سود و زیان لوسید، منفی هست

      موافقم 41
      مخالفم 1
      1. ۰۰۹۸سامورایی

        ۱۸ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (142 ديدگاه)

        ممنون، آره تراز منفی شده.

        موافقم 9
        مخالفم 4
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۸ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (10474 ديدگاه)

        هر روز بیشتر به من ایمان بیاورید که از اولش تا حالا میگم که پشت برقی شدن خودروها سیاستی کثیف خوابیده از جانب غرب و سیاستمداران و ثروتمندان کلانش !!!

        این‌ها با هر ضرری هم که باشه باز سودی کلان در پس این کار میبینند که البته باز چین خنثی‌کننده این جریان هست ولی بازنده مطمئناً کشورهای نفت‌خیز حوضه خلیج فارس هستند !

        موافقم 13
        مخالفم 35
  2. Ben

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (225 ديدگاه)

    چطوری اینقدر ضرر میده و ادامه؟؟

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. کوشا

      ۱۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (84 ديدگاه)

      تا سهامدار دست از حمایت نکشه اتفاقی نمیوفته. این اتفاق فقط توی آمریکا میوفته. تسلا هم بعد چندین سال ضرر الآن پا گرفته. تا زمانی که نوآوری دارن و تکنولوژی جدید معرفی میکنن هیچ اتفاقی براشون نمیوفته.

      موافقم 32
      مخالفم 4
    2. جنوب

      ۱۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (334 ديدگاه)

      با پول صندوق توسعه عربستان

      موافقم 34
      مخالفم 2
      1. datsun

        ۱۸ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (3960 ديدگاه)

        صندوق عمو سلمان

        موافقم 26
        مخالفم 4
  3. Elmiraj

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    توسعه و تولید یک شاسی بلند الکتریکی ۲۰۰ هزار دلاری با این فروش کمی که خواهد داشت بیشتر رنگ و بوی خودکشی داره تا موفقیت .

    اگر با این نقدینگی که داره یک کراس اور در کلاس زیر ۴۰ هزار دلار به بازار نفرسته تا یکی دو سال آینده شاهد نابودی لوسید خواهیم بود ….

    موافقم 13
    مخالفم 20
  4. سالار خان فصل

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    این ضرر برای خود کمپانی تا بخش زیادی قابل پیش بینی هست دوستان دلیل آر اند دی روی محصولات جدید و احداث خط تولید جدید بسیار هزینه بر هست و کمی طول میکشه تا به ثبات و بازدهی برسه ، خیلی جای نگرانی نیست بنظرم :)

    موافقم 8
    مخالفم 1
  5. 18:45

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (673 ديدگاه)

    ایشاالله به امید روزای بهتر لوسید…
    راستی، بی زحمت تو یه مقاله دیگه به مقدار ضرر مدلهای i7 و eqs و حتی تایکان اشاره بشه عالیه ممنون🙏🌹🌹

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. ارین صاحب جمعی

      ۱۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      میگفتن ایرانی ها حسودن ولی دیگه نه انقدر

      موافقم 2
      مخالفم 6
    2. ارین صاحب جمعی

      ۱۸ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1103 ديدگاه)

      چشم اشاره میکنه آقای اشتری فقط برام سواله تو دغدغه ذهنیت واقعا اگه یک همچین چیزی باشه خیلی‌ بیکاری یعنی خیلی بیکاری پدال جان لطفا پاکن نکن تا یشون متوجه حرف زدنش باشه

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. 18:45

        ۱۹ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (673 ديدگاه)

        سلام آرین عزیز منظور خاصی نداشتم پسر گل، میخواستم پدال فقط به نقاط ضعف برندهای برقی نوپا نپردازه و یکم بیشتر به نقاط ضعف زیر مجموعه های برقی برندهای قدیمی بپردازه چون من خودم علاقه زیادی به زیرمجموعه
        BMW i دارم و برام پورشه تایکان هم خیلی جذابه و خواستم کم و کاست قضیه رو بیشتر بفهمم. 🌹🌹

  6. amir

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3609 ديدگاه)

    لوسید یه برند نوپاس با وجود اعدادو برد خوب و کیفیت خوب ولی نتونسته خیلی خوب بفروشه و بعدش هم همونطور که دوستان گفتن هزینه توسعه خط تولید احداث کارخانه و بازاریابی و اینا همه هزینه داره و به خرج ها اضافه میکنه اما لوسید پشتوانه مالی خیلی خوبی داره و ضرر هاشو پوشش میدن و مشکل چندانی براش به وجود نمیاد امیدوارم که زود تر از زیان خارج شن

    موافقم 10
  7. همایون

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (792 ديدگاه)

    گراویتی هم دوای درد این شرکت نیست اگه پول خاندان سعودی نبود برشکست بود تا حالا
    باید یه محصول تو کلای تسلا y و ۳ با اون قیمت تولید کنه
    اگه فروش مدل ۳ و y رو از تسلا کم کنید میفهمید چه نقشی تو حیات کمپانی داشتن

    موافقم 6
    مخالفم 2
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    آیا فقط برقی ها ضرر میدن یا درون سوز ها هم ضرر دارن

  9. یوسف

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    این در واقع ضرر نیست. تراز منفی هست و منظور اینه که درآمد نسبت به هزینه ها خیلی کمه…..
    در شرکت های نو پا همیشه تراز منفی هست چون در حال توسعه و هزینه های جانبی هستن…..
    و این هزینه ها رو در مقابل فروش میذارن و تراز منفی میشه.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. Saeid

    ۱۸ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (19 ديدگاه)

    کاری با حواشی که دوستان میگن نداشته باشیم
    لوسید ایر از اوج دسته خودروهایی هست که مارو حداقل جذب خودرو های آینده ( برقی ) میکنه
    هم از لحاظ ظاهر خیلی بهتر از تسلا هست هم از لحاظ برد کم و کسری ندارد و در آخر قدرت یه سوپرکار رو در قالب یه سدان در اختیار می‌گذاره
    خودم به شدت دوستش دارم !!

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا