لوسید با همکاری سامسونگ تلاش میکند تا فاز بعدی پیشرفت صنعت تولید را رقم بزند.
نمایشگرها امروزه سهمی زیادی از زندگی روزمره مردم را به خود اختصاص دادهاند. از تلفنهای هوشمند گرفته تا تلویزیون، نمایشگر خودرو و… . این روند از خانه تا محل کار افراد گسترده شده و باعث شده است. در محل کار، برخی از فضاهای کاری واقعیت مجازی یا VR استفاده میکنند که به آنها امکان دسترسی به فضای بیشتری را بهصورت مجازی میدهد؛ اما این سیستم یک مشکل اساسی دارد و آن هم به اشتراکگذاری آن محسوب میشوند که در سازمانهای بزرگ اهمیت ویژهای دارد.
حال طراحان خودروسازی لوسید با توجه به رشد این فرهنگ و بههمراه مهندسان یکی از غولهای کنونی فناوری جهان، سامسونگ، روی ارائه یک راهحل باکیفیت برای فضاهای کاری مبتنیبر واقعیت مجازی دارند. این دو شرکت محصولی به نام «دیوار» را در استودیو مشترک خود نصب کردهاند که به فرایند طراحی خودروهای آیندهشان کمک خواهد کرد. این نمایشگر به لطف بهرهمندی از فناوری میکرو LED به سطح تازهای از توانایی در بخش کیفیت پخش تصویر رسیده است.
لوسید با بهرهمندی از نمایشگر یادشده قصد دارد تا به نیازهای رو به افزایش بازار خودروهای برقی پاسخ دهد چراکه نهتنها بهعنوان آپشنی لوکس در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت بلکه سفرهای آنها را ارتقا میدهد. «جنی ها»، مدیر طراحی بیرونی لوسید موتورز، درباره این همکاری میگوید:
ما در لوسید ماموریت داریم تا الهامبخش بقیه برای استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر با تمرکز بر تجربه انسانی باشیم. ما با استفاده از «دیوار» این ماموریت را به پله بعدی میبریم. سامسونگ با نمایشگرهای با وضوح تصویر بالایش در تمامی مراحل طراحی اولیه تا آخرین بهبودهای لوسید ایر سفایر ما را همراهی کرده است. هیچ بخشی از قلم نیافتاده است و از صمیم قلب برای مشتریانمان که بهزودی حاصل کار با این فناوری را تجربه میکنند، هیجانزده هستیم.
نمایشگر ۲۵۵ اینچی استودیوی لوسید بهلطف بهرهوری از فناوری میکرو LED سامسونگ به طراحانش اجازه داده تا محصولشان را از مرحله آزمایش تا سنجش با رنگهای دقیق و نزدیک به واقعیت و در مقیاس ۱:۱ تماشا کنند. رنگهای موسومبه «ترو لایف» نهتنها یک نمود واقعی از طراحی آنها را ارائه میکند بلکه بازی نور روی سطوح سهبعدی را هم بهخوبی به نمایش در میآورد.
جنی ها درباره این نمایشگر اضافه میکند:
«دیوار» روش درهم آمیزی و کار گروهی تیمهای مهندسی و طراحی ما را متحول کرده است. با استفاده از این فناوری میتوانیم بهراحتی دادههای طراحی را که نیازمند بازخورد بخش مهندسی و نتایج شبیهسازی هستند، به تصویر بکشیم. این امر به ما اجازه میدهد تا بیدرنگ اثر هرگونه تغییر را روی محصول نهایی خود مشاهده کنیم.
به بیان دیگر، گروههای توسعه محصول با راندمان بالاتری کار میکنند و رانندهها هم میتوانند بدون هرگونه مضایقه از محصولی لوکستر و بهبودیافتهتر بهرهمند شوند. رسیدن به یک نقطه تعادل میان عملکرد خودرو و لوکسبودن آن ماموریتی دشوار محسوب میشود اما «دیوار» این کار را بیمانند و راحت میکند.
طراحی منعطف و جمعوجور دیوار به حفظ فضای بیشتر کمک میکند و استفاده از آن را در سایر استودیوهای لوسید امکانپذیر میسازد. این امر به تیمهای چندکاربری اجازه میدهد تا فضای کاریشان را برای ورکشاپهای طراحی و بهبود موشکافانه جنبههای گوناگون خودرو آماده کنند.
سامسونگ نخستینبار از محصول «دیوار» بهعنوان یک استودیوی مجازی و در رویداد «اینفوکام ۲۰۲۳» ایالاتمتحده رونمایی کرد. «دیوید فلپس»، معاون بخش نمایشگر سامسونگ الکترونیک آمریکا، در مراسم پردهبرداری از دیوار گفت:
استودیوهای تولید مجازی میتوانند از دیوار با LEDهای فوق بزرگ برای تولید محتوای دیجیتال استفاده کنند. این کار به آنها امکان یکپارچهسازی و تصویرگری لحظهای اثر تغییر را روی محصول نهاییشان میدهد تا در زمان و هزینههای تولید صرفهجویی کنند. دیوار برای تولید مجازی پرچمدار این فناوری در این بخش از بازار به شمار میرود.
نمونهسازی در صنعت خودروی جهان از زمان گذشته راه زیادی را طی کرده است؛ از طراحی روی کاغذ و کار با مدلهای گلی گرفته تا نمونههای چوبی و پلاستیکی که دیدی مناسب از شکل نهایی محصول در اختیار سازندگان قرار میدهند. با فرارسیدن عصر فناوری و ورود کامپیوترها به این صنعت، سرعت کار در حوزههای طراحی و مهندسی افزایش چشمگیری داشت. حال بخش اعظمی از فرایند طراحی نهایی در سیستمهای کامپیوتری انجام میشود و شرکتها قصد دارند تا حد ممکن دخالت انسان را در این امر کم کنند.
برداشت سریع از مدل نهایی یک خودرو و تماشای تاثیر تغییرات کوچک روی عملکرد یا طراحی پایانی آن به لطف کامپیوترها ممکن شده است که امر شبیهسازی محاسباتی و سهبعدی را برایمان به ارمغان آوردهاند. کار در فضای کاری مجازی هم احتمالا قدم بعدی صنعت در راستای سرعتبخشیدن به فرایند تولید است؛ هرچند که هنوز تا رسیدن به فرمی پایدار راه زیادی دارد. نظر شما درباره این میسر و فناوریهای روز و تاثیرشان در صنعت خودرو چیست؟ هرچند فرایند تولید خودرو بهتر و بهینه شده است اما آیا این روند باعث حذف متخصصان با ایدههای بزرگ میشود؟!
Dead man95
۱۰ مهر ۱۴۰۲یکی از زیبا ترین الکتریکی هاست با اختلاف
پیام
۱۰ مهر ۱۴۰۲ازون خبراست که روز خیلیارو خراب میکنه 😂😂😂😂
پیام
۱۰ مهر ۱۴۰۲سامسونگ جز ده برند ارزشمند دنیا هست بعد جالبه میگن کره مربا!!! یعنیرفقط یه ایرانی میتونه اینجور چیزی بگه. همینم هست که وضعیتمون اینه!!!
امیر
۱۰ مهر ۱۴۰۲اگه پول عربستان نبود الان به سرنوشتی مشابه ریویان دچار میشد !! این یه حقیقته چون اصلا فروش خوبی تا حالا نداشته ( فکر کنم در کل کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه تا حالا فروخته ! ) اما از این به بعد اوضاعش با سرمایه بیکرانی که داره فرق میکنه و قطعا هر جور شده خودشو به بازار آسیا از جمله چین میرسونه
پویا
۱۰ مهر ۱۴۰۲اتفاقا ریویان کاملآ موفق شده و تقریباً سالی ۵۰هزارتا ماشین رو میسازه هرچند هنوز به سود دهی نرسیده
اگه پشت این عربستانه پشت اونم امازونه.
در ضمن لوسید تا پارسال فک کنم ۷ هزارتا ماشین تحویل داده
اشکان
۱۰ مهر ۱۴۰۲ریویان آمازون الان داره ازش ون میخره ، کارخانه جدیدم قراره تأسیس کنه داخل تگزاس ، یه مدل ارزون ترم قراره معرفی کنه… بزرگترین سهامدارش آمازونه ، دومین سهامدارش عربستانه
مولن خیلی مسخره بود ، mullen 5 و معرفی کرد ، رفت که بیاد!
امیر
۱۰ مهر ۱۴۰۲فراری هم چند وقت پیش یه قرارداد با سامسونگ برای تولید نسل جدید نمایشگر ها امضا کرد ، واقعا آفرین به کره ای ها 👏👏
Killer
۱۰ مهر ۱۴۰۲چه میکنه سامسونگ،از فراری تا لوسید
یعنی امکان داره این خبر باعث حرص خوردن بشه؟! بنظرم امکانش هست
حافظ
۱۰ مهر ۱۴۰۲بابا خود اپل و سامسونگ و شیاعومی و…… در صنعت اسمارتفون بی ام دبلیو رولز رویس بنتلی مک لارن مینی کوپر ………. در صنعت خودروسازی که بزرگترین صنعت جهان خودروسازی دوستان میتوانند در گوگل سرچ کنند حتی صنعت نفت و گاز و
…. به گردپای صنعت خودروسازی از لحاظ سود آوری نمی رسند بعد ما مردم ایران سر سامسونگ و اپل و غیره سر مرسدس بنز یا بی ام دبلیو کری می خونیم این میگه اون کمپانی بهتره اون میگه این سود رو اونامیبرن ما تو سر و کله ئ هم تو سوشال مدیا میزنیم ۷ شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
.
فرشاد
۱۰ مهر ۱۴۰۲من پول خرید الکتریکای کلفت و داشته باشم گزینه اولم تایکانه دوم لوسید سوم چارجر الکتریک جدیده
JDM سابق
۱۰ مهر ۱۴۰۲اگر طراحی برقی ها به زیبایی لوسید بود حدود ۵۰ درصد تنفر مردم نسبت به برقی کم میشد
سامسونگ و الجی هم که دیگه حرف برا گفتن ندارن.
Amirmohammad
۱۰ مهر ۱۴۰۲سامسونگ توی نمایشگر و لوازم الکتریکی با اختلاف رتبه اول دنیاست سال هاست،با اینکه توی بحث گوشی بخاطر سیستم ios همیشه اپل رو انتخاب میکنم ولی واقعا سامسونگ تو تمام تولیداتش یا برترینه یا جزو ۳ تای اوله
Enzo Ferrari 2008
۱۰ مهر ۱۴۰۲فراری با سامسونگ قرارداد امضا کرد
parhamiof
۱۰ مهر ۱۴۰۲سامسونگ یه برند تکنولوژیه که ربطی به خودروسازی کره نداره
دوستان کره فن هم مقایسش میکنن و کیا و هیوندای که حتی اگه خاموش باشه بازم آتیش میگیره
Viper
۱۰ مهر ۱۴۰۲جذاب ترین الکتریکی حال حاضر…