هر چند این کوپه برقی با هر بار شارژ مسافتی ۴۰۰ کیلومتری را میپیماید اما هرگز به دست خریداران نخواهد رسید.
خودروهای عضلانی آمریکایی، دستهای محبوب هستند که سالهای سال میزبان صنعت خودرو شدهاند و طرفداران خاصی هم دارند. با آغاز دهه ۹۰ میلادی و اقتصادیتر شدن محصولات، این مدلها هم از حالهوای گذشته خود دور شدند و رنگوبویی مدرن به خود گرفتند. هر چند این تغییر غیرقابل اجتناب بود اما بسیاری از طرفداران این مدلها به آن علاقه نشان ندادند و وفاداریشان به مدلهای گذشته را حفظ کردند.
به این ترتیب برخی تیونرها و خودروسازان کوچک مانند موپار بر این شدند که با بازسازی کوپهها، وانتها و… کلاسیک به شکلی مدرن، نظر این دسته سختپسند را هم به بازار نوگرایانه خودروهای برقی جلب کنند. جدیدترین محصول این برند آمریکایی، «الکترومود کانسپت»، هم در همین راستا معرفی شده و به پلیموث GTX 1967، جانی تازه بخشیده است. این خودروی تمام برقی با بهرهمندی از معماری ۴۰۰ ولتی و یک ماژول ۲۵۰ کیلووات ساعتی به محصولی مدرن تبدیل شده است. کل مجموعه توسط یک باتری نهچندان بزرگ اما سبک ۷۳ کیلووات ساعتی حمایت میشود.
پیشرانه یادشده ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۴ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد تا با فشار پدال گاز، چرخهای عقب را به حرکت درآورده و بتواند نهایتا مسافتی ۴۰۰ کیلومتری را طی کند. وظیفه متوقف کردن این کوپه کشیده هم بر دوش ترمزهای «ویلوود» قرار گرفته است که مرکز تایرهای پیرلی P زیرو قرار گرفته است.
طراحان مجموعه موپار برای بازسازی الکترومود کانسپت، به حالوهوای کلاسیک خودروی پلایموث احترام گذاشتهاند و فاصله کم بدنه از سطح زمین، برچسب خطی سیاهرنگ، رینگهای خشن، ستونهای کلاسیک و… را حفظ کردهاند. از دیگر تجهیزات مدرن و افزوده الکترومود کانسپت میتوان به قطعات فیبرکربنی مانند کاپوت، اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب و رینگهایی منیزیومی اشاره کرد.
درون کابین هم شاهد بهکارگیری همین فلسفه هستیم؛ جایی که سبک طراحی کلاسیک با قطعات بهروزشدهای چون نشانگرهای سرعت و دورسنج، نشانگر وضعیت شارژ، دادههای الکتروموتور و دمای باتری همراه شده است. البته موپار با درک درست علاقه طرفداران این محصولات و ایجاد حس نوستالژی بیشتر، از قطعات مکانیکی مانند دستگیرههای بالابر شیشه، دکمهها روی کابین و… را استفاده کرده است.
این خودروی مفهومی در نمایشگاه سما (SEMA) 2024 به نمایش درآمده و نشانگر توان موپار در بازسازی خودروهای کلاسیک و بهروزرسانی آنها برای هماهنگی با عصر جدید خواهد بود. از آنجایی که تمام کوپههای مشهور عضلانی مانند کامارو، چلنجر و چارجر در آینده برقی خواهند بود، مهندسان موپار حرکت خود را آیندهنگرانه تلقی میکنند. در میان محصولات یادشده، تنها کوپه موستانگ با پیشرانه درونسوزش همچنان در خط تولید حضور دارد. برای درک بهتر رقابت میان کوپههای عضلانی، مطلب «فورد موستانگ در برابر شورولت کامارو و دوج چلنجر؛ آخرین رقابت بدنسازان آمریکایی» را مطالعه کنید. نظر شما درباره موپار الکترومود کانسپت چیست؟
MehdiTurbo
۱۲ آبان ۱۴۰۳شخصا اینو به تمام خودروهای جدید بنز بی ام و تسلا و … ترجیح میدم به این میگند یه خودرو کامل نه یه موبایل و تبلت سیار
amirkhanzadeh
۱۲ آبان ۱۴۰۳خیلی مسخره است
روح ماشینو بر می دارن که چی بشه ؟
من خودروی کلاسیک رو با همون موتور استاندارد بنزینی شرکتیش دوست دارم
دوست دارم بوی روغن و گریس و بنزین بده
بوی اصالت
علی Shelby
۱۲ آبان ۱۴۰۳درسته من هم ماشین کلاسیک رو با موتور بنزینی دوست دارم
خیلی مسخرس موتور بنزینی رو برداشتن جاش موتور برقی گذاشتن
hosen
۱۲ آبان ۱۴۰۳داداش لذت و ابهت این جور ماشینا به غرش انجین ۸ سیلندر اون هاست. الان که دیگه برقی شده دیگه فرقش با تسلا چیه؟
MehdiTurbo
۱۲ آبان ۱۴۰۳من منظورم به طراحی های قدیمی طراحی های جدید بود
انجین ها دیگه روندی که اتفاق افتاده و تا چند سال اینده همه برقی میشند همین الانشم دیگه از هشت و شیش سیلندر خبری نیست دیگه ولی من این برقی به برقی مثل تسلا ترجیح میدم
اگه نه کلا تا زمانی که درونسوز باشه اصلا سمت برقی نمیرم
فقط در یه صورت برقی جای درونسوز نمیگیره که مردم نخرند که متاسفانه امار فروش استقبال خوب از تسلا و … نشان میده
hosen
۱۲ آبان ۱۴۰۳میدونم طراحیش روح داره و جذابه ولی وقتی پشتش بشینی رانندگی کنی میبینی با یه تسلا فرقی نداره
امیرحسین
۱۲ آبان ۱۴۰۳سلام حسین جان دوج یا پلیموث یا کرایسلر یا جیپ ؟
hosen
۱۲ آبان ۱۴۰۳همشون خوبن ولی دوج رو همیشه بیشتر دوست داشتم
Mr wrong
۱۲ آبان ۱۴۰۳طراحی در هر زمینه ایی یه چرخه اس (خودرو، پوشاک، موبایل و..) و میچرخه.
در آینده طراحی خودرو هم اینجوری میشه و همه ازین مد طراحی کنونی خسته میشن و مجدد برمیگردن ب طراحی کلاسیک با باطن مدرن
(Ali(chevynova
۱۲ آبان ۱۴۰۳با اونکه روی این ماشین فقط باید یه موتور ۳۸۳ بیگ موپار با یه کاربراتور ۴ دهنه کارترAFB باشه و یه گیربکس A833 ، ولی بازم خوبه
موپار میدونه باید برگرده به گذشته درخشانش و اسطورهای قدیمیش رو دوباره زنده کنه
ماشالاه باراکودا ۱۹۶۹
ماشالاه چلنجر ۱۹۷۰ با موتور ۴۲۵ اسبی
ماشالاه کرایسلر ۳۰۰ HURST مدل ۱۹۶۹
ماشالاه موتور ۴۴۰ مگنوم
MOPAR
۱۲ آبان ۱۴۰۳حیف اون آرم GTX که زده رو اون قطعه برقی
MOPAR
۱۲ آبان ۱۴۰۳باورم نمیشه اینو برقی کرده موپار اونم با این مشخصات ضعیف، هر چند فروشی نیست ولی این ماشین یکی از نماد های موپاره زیر کاپوتش یه 440 مگنوم یا 426 همی باید بود یا اگه میخواستن مدرن باشه یه هلکت مینداختن زیرش
محسن آقا موسی طهرانی
۱۲ آبان ۱۴۰۳دقت کنید به استایلش منو یاد آریا شاهین میندازه بنظر شما خودش نیست
BlackWing
۱۲ آبان ۱۴۰۳😂😂😂 مسخره ترین کار دنیا تبدیل ماسل کار ۶۰ سال پیش به سطل آشغال ۲۰۲۴ عه
امیرحسین
۱۲ آبان ۱۴۰۳این ماشین فقط موتور فابریک خودش
.
۱۲ آبان ۱۴۰۳چرا یک دفعه تیتر رو من اینطوری خوندم.
تبدیل کوپه کلاسیک به اره برقی.😐
Taha Ayoobi
۱۲ آبان ۱۴۰۳باحال شده
آریا
۱۲ آبان ۱۴۰۳درسته باید زیر کاپوت این ماشین یه چیز دیگه بود ولی حداقل این طراحی خوبی داره مثل این جدید ها یک اتاقک متحرک نیست
nissan skyline
۱۲ آبان ۱۴۰۳حییف همچنین بانوی زیبایی برقی باشه 😑
باید یه انجین هلکت روش باشه نعره بکشه
امیرمسعود
۱۳ آبان ۱۴۰۳باوجود موتوربرقی هیچ موقع حس و حال ماشین عضلانی رونداره.
پارسا
۱۳ آبان ۱۴۰۳نفت کره زمین داره تموم میشه و کم کم قیمتش هم میره بالا تر خود سازندگان ماشین احتمالا ماشین های بنزینی رو بیشتر دوست دارن ولی مجبورن به خاطر تغییر منابع نوع ساخت ماشین رو تغییر بدن