کانو به عنوان شرکت سازنده ونهای الکتریکی برنده مناقصه تأمین خودروهای حمل افراد پروژه آرتمیس ناسا شد. هدف این برنامه فضایی فرستادن انسانها به ماه است که برای اولین بار طی دهههای اخیر انجام خواهد شد. این خودروها نسخه سفارشی و خاص از ون کانو LV خواهند بود. خودروهای موردبحث باید تمامی لباسهای فضانوردان، تجهیزات و وسایل پشتیبانی آنها را حمل کنند. قرار است اولین نمونههای این ون تا خرداد سال آینده به دست مشتریان برسند. البته واضح است که خودروی پشتیبانی کانو روانه ماه نخواهد شد بلکه روی زمین باقی خواهد ماند و کار فرستادن فضانوردان به ماه بر عهده موشک خواهد بود.
تونی آکیلا مدیرعامل کانو میگوید:
انتخاب تکنولوژیهای خلاقانه ما توسط ناسا از بین شرکتهای مختلف نشان دهنده تعهد عالی ما به حملونقل پایدار است
کانو ونهای خاص ناسا را در آرکانزاس و اوکلاهاما تولید خواهد کرد. نسخه تجاری LV نیز قرار است از اواخر سال جاری میلادی در کارخانه آرکانزاس تولید شود. این کمپانی تا سال ۲۰۲۳ بین ۱۴ تا ۱۷ هزار دستگاه خودرو را بهصورت سالانه تولید خواهد کرد.
جزئیات فنی زیادی از ون کانو LV در دست نیست. این شرکت به دنبال استفاده از باتری ۸۰ کیلووات ساعتی و کسب شعاع حرکتی ۴۰۲ کیلومتری برای محصول خود است. قوای محرکه الکتریکی کانو LV نیز قدرت ۳۵۰ اسب بخاری تولید میکنند. قیمت این خودرو از ۳۴۷۵۰ دلار شروع میشود و به ۴۹۹۵۰ دلار میرسد. کانو با پاناسونیک برای تأمین باتریهای LV قرارداد بسته است. ناسا همچنین با اسپیس ایکس برای توسعه ماه نورد پروژه آرتمیس همکاری میکند. فرستادن افراد به ماه تا سال ۲۰۲۵ انجام نخواهد شد. تا قبل از این تاریخ تستهای متنوعی انجام خواهد شد تا سرانجام ناسا آماده فرستادن فضانوردان شود.
یک خبر دیگر درباره ماه اینکه جنرال موتورز و لاکهید مارتین در حال همکاری برای تولید یک ماه نورد جدید هستند. جزئیات زیادی از این پروژه منتشر نشده است اما گفته میشود دو شرکت به دنبال استفاده حداکثری از تکنولوژی خودران برای این ماه نورد هستند. رندر منتشر شده توسط جنرال موتورز نشان دهنده محصولی دونفره با فضای بار بزرگ است.
heshmat021
۲۷ فروردین ۱۴۰۱همه چیش خوبه
طراحی
قوای فنی
قیمت
زاویه حمله اش هم خوبه، ون آفرودیه
کاش بردشو بیشتر کنن
مازیار
۲۷ فروردین ۱۴۰۱موضوع همینه
که برد بیشتر شده اولویت اول
بمحض اینکه مشخصات یه برقی میاد جلوی چشم
همه بدنبال کیلومتر پیمایش میگردن
در حالی که اونقدرا هم مهم نیست
یعنی نه خیلی مهمتر از میزان پیمایش با یک باک سوخت
با این چشم اندازی که از فراگیر شدن جایگاههای شارژ و امکان شارژ سریع و یا حتی در حال حرکت مشخصه
و مهمتر از همه نه اونقدر مهم که همه طراحان بدنه روی تخم مرغ هدف گذاری کنن
Jdm باز
۲۷ فروردین ۱۴۰۱من ازش خوشم اومد
hummer
۲۷ فروردین ۱۴۰۱خواهشا یک هشتک
#کانو قرار دهید
برایم جالب این شرکت
راستی دوستان خبری از نیورن با کامیون برقی اش نیست کسی اگه می دونه بگه
matin
۲۷ فروردین ۱۴۰۱طراحیش عالیه
کار بردی هم هستبرخلاف سایبر تراک که فقط قیافه داره و به قول یکی شبیه کابینت هست