محصول شرکت اویلستینلب (Oilstainlab) در دو نسخهٔ بنزینی و الکتریکی با ۶۵۰ و ۸۶۰ اسب بخار قدرت ساخته خواهد شد و قیمت پایهٔ ۱.۸۵ میلیون دلار خواهد داشت.
«نیکیتا و ایلیا بریدن» برادران دوقلو هستند که بهعنوان طراح، سابقهٔ فعالیت در آکورا، کادیلاک، جنسیس، هوندا و تویوتا را دارند. در سال ۲۰۱۹ اما آنها تصمیم گرفتند شرکت خودشان را برای تولید سوپرکار ایجاد کنند. این شرکت که اویلستینلب (Oilstainlab) نام گرفت، در اولین گام، سوپرکار تک ساختی بنام را Half11 معرفی کرد که از خودروهای مسابقهای لمان و ایندیکار الهام گرفته بود. این خودرو در فستیوال گودوود به نمایش درآمد و خیلیها خواستار تولید آن شدند.
ازاینرو، برادران بریدن تصمیم به ساخت سوپرکاری گرفتند که امکان تولید و فروش داشته باشد و این نهایتاً به معرفی HF-11 انجامیده است. این ماشین یک سوپرکار موتور وسط محرک عقب با مونوکوک فیبر کربنی اختصاصی است که توسط مالتیمتیک تولید میشود یعنی همان شرکت کانادایی که فورد GT را تولید میکرد. برادران بریدن با استفاده از پانلهای بدنهٔ فیبر کربنی، وزن تنها ۹۰۰ کیلوگرمی را برای سوپرکار خود هدف قرار دادهاند. البته توسعهٔ بدنهای تمام آلومینیومی هم برای HF-11 در دست بررسی است مشروط بر اینکه شرکتی پیدا شود که بتواند چنین بدنهای را بهصورت دستساز را تولید کند.
یک نسخهٔ مخصوص پیست هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است که با رینگهای ۱۸ اینچی و لاستیکهای میشلین پایلوت اسپرت لجندز تولید خواهد شد ولی نسخهٔ جادهای در جلو به رینگهای ۱۹ اینچی و در عقب ۲۰ اینچی با لاستیکهای میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲ R مجهز خواهد بود. HF-11 که ۴,۳۱۸ میلیمتر طول، ۲,۰۳۲ میلیمتر عرض و ۱,۱۱۷ میلیمتر ارتفاع دارد، در ظاهر خصوصاً در نمای جلو شبیه یک پورشه ۹۱۱ موتور وسط به نظر میرسد. فاصلهٔ محوری این ماشین هم ۲,۷۱۲ میلیمتر اعلام شده است و از درهای زیبای پروانهای استفاده میکند.
HF-11 به یک پیشرانهٔ ۴.۵ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی مجهز شده است که شاید فکر کنید بر پایهٔ موتور پورشه ۹۱۱ شکل گرفته اما برادران بریدن گفتهاند این پیشرانه ارتباطی با شرکت آلمانی ندارد. این موتور ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و تا ۱۲ هزار rpm دور میگیرد. برای انتقال نیروی موتور به چرخهای عقب هم گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ سکوئنشال قابل انتخاب خواهد بود. اویلستینلپ مصرف سوخت HF-11 را در شهر ۱۶.۸ و در بزرگراه ۹ لیتر در هر صد کیلومتر برآورد کرده و باک ۹۴ لیتری خودرو بهاندازهٔ کافی بزرگ خواهد بود که کفاف این مصرف را بدهد.
غیرازاین نسخهٔ بنزینی، اویلستینلپ یک نسخهٔ الکتریکی را هم برای سوپرکار خود در نظر گرفته است که ۸۶۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. این نسخه به خاطر تجهیز به پکیج باطری ۸۰ کیلووات ساعتی، سنگینتر از همتای بنزینی خواهد بود ولی شرکت آمریکایی وزن ۹۵۰ کیلوگرمی را برای آن تخمین زده که افزایش تنها ۵۰ کیلوگرمی را نسبت به نسخهٔ بنزینی نشان میدهد. HF-11 به سیستم تعلیق پوشراد با کمکفنرهای قابل تنظیم اوهلینز مجهز است و توزیع وزن ۴۵ به ۵۵ در جلو و عقب خواهد داشت. برای متوقف کردن خودرو هم ترمزهایی با دیسکهای ۳۹۴ میلیمتری و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسکهای ۳۹۰ میلیمتری و کالیپرهای چهار پیستونه در عقب در نظر گرفته شده است درحالیکه انتقال نیرو به چرخها هم توسط یک دیفرانسیل لغزش محدود صورت میگیرد.
هرچند HF-11 یک سوپرکار خالص است ولی اویلستینلپ امکانات مناسبی مثل سیستم تهویه، آینهٔ دید عقب دیجیتالی، آینههای جانبی برقی با گرمکن و دوربین دید عقب را برای آن در نظر گرفته است درحالیکه پدالها و غربیلک فرمان هم قابل تنظیم خواهند بود. همچنین با وجود ارتفاع پایین خودرو، حتی افرادی با قد ۱۹۰ سانتیمتر، با کلاه ایمنی بر سر میتوانند داخل HF-11 بنشینند. اویلستینلپ قصد دارد ۲۵ دستگاه از این سوپراسپرت تولید کند که در نسخهٔ بنزینی ۱.۸۵ میلیون دلار و در نسخهٔ الکتریکی ۲.۳۵ میلیون دلار قیمت خواهد داشت. قرار است اولین پروتوتایپ کاربردی HF-11 در بهار سال ۲۰۲۵ معرفی شود.
(Ali(chevynova
۱۹ مهر ۱۴۰۳ساخت امریکاست
پس خوبه
SMS
۱۹ مهر ۱۴۰۳ترکیبی از سه چهار تا ماشینه :اندازه آلفارومو c4، جلوی کونیگزگ یسکو ،عقب بوگاتی ، یه مقدار هم از یوتوپیا داره
amirkhanzadeh
۱۹ مهر ۱۴۰۳هر شرکت بی نام و نشونی آ…..ل تولید می کنه
قیمت میلیونی براش می ذاره
ولی خب خدا را شکر فقط یک آدم نادان اینو می خره
در صورتی که می تونه با این پول چه شاهکار های بخره
راستگو
۱۹ مهر ۱۴۰۳تو تایید میکنی
پس بدرد نخوره
𝐀𝐥𝐢
۱۹ مهر ۱۴۰۳منطق علی شوی نوا:
amirkhanzadeh
۱۹ مهر ۱۴۰۳زیاد توجه نکن سنش کمه به مرور یاد می گیره
Galant.VR4(JDM)
۱۹ مهر ۱۴۰۳آقا علی اتفاقعا از لحاظ اطلاعات و دانش در مورد خودرو جز بهتریناس اما انگار نمیخواد اطلاعات مفیدشو به اشتراک بزاره
mmd@
۱۹ مهر ۱۴۰۳به این تخم مرغ میگن ماشین بهتره بگیره تو خونش بشینه☣️🤣
جرمی کلارکسون
۱۹ مهر ۱۴۰۳ببخشید میگم ولی سگ تو طراحش و طراحیش
علی Shelby
۱۹ مهر ۱۴۰۳وزنش خیلی کمه
IRI
۱۹ مهر ۱۴۰۳فک کرده کونیگزگه ❕❗
مهدی
۱۹ مهر ۱۴۰۳جلوش کانیگزگ مناطق محرومه
کنارش هم پاگانی یارانه بگیره
فقط طراحی پشتش قشنگه
ممدقلی
۱۹ مهر ۱۴۰۳هه
به پراید نمیرسه
RD 1600cc
۱۹ مهر ۱۴۰۳عجب چیزیه
الکتریکیش50کیلوگرم سنگین تره.
amirboss
۱۹ مهر ۱۴۰۳از لحاظ طراحی نمیشه ازش ایراد گرفت چون قراره چند نفر کلکسیونر بخرنش
یکی از چیزایی که قابل تحسین هست وزنش هست که امیدوارم تپق نزده باشن
احتمالا این هم مثل باقی سوپراسپرت های تک ساخت بعد یه مدت به خاطره ها بپیونده.
Amir
۱۹ مهر ۱۴۰۳چرا هیشکی به شباهتش به پورشه اشاره نمیکنه
قبل اینکه تیترو بخونم فک کردم هایپر کار پورشس
amirboss
۱۹ مهر ۱۴۰۳چون المانهای طراحی پورشه توش به کار نرفته.
وجه تشابهی که داره فقط چراغ های گرد هست.
Amir
۱۹ مهر ۱۴۰۳به کار نرفته/:
نمای جانبی کاملا شبیه کانسپت ۹۱۹ استریت
خطوط نرم و بدون شکستگی تیز
چراغ های جلو گرد
چراغ های عقب پیوسته
گِردی شیشه بغل کاملا مشابه پورشه ۹۱۹ استریتِ،حتی پشت آمپرشم ۵ تا نشانگر داره که اونم باز به ۹۱۱ شباهت داره
بیشتر از این؟
amirboss
۱۹ مهر ۱۴۰۳منظور من نمای کلی پورش تو بحث طراحی بوده نه خودروهای کانسپتی که از مسابقات لمانز الهام گرفته شده.
اونم فقط یه نمونه تولید شده که ظاهراً تو موزه ست
JaMsHiD-B
۲۰ مهر ۱۴۰۳بیشتر از قیافه مشخصات موتورش به پورشه شبیه هست
Cehx
۱۹ مهر ۱۴۰۳تمایل به پرواز؟
Taha Ayoobi
۱۹ مهر ۱۴۰۳چرا اینقدر شبیه پورشه اس
کابینشم مثل پاگانیه
علی منصوری
۱۹ مهر ۱۴۰۳ارکان ماشینش باهم مچ نیستن، یجورایی بهم نمیان ، البته ک این سلیقه منه
OM.01
۱۹ مهر ۱۴۰۳موتور تخت 6 سیلندر با 12 هزار دور و گیربکس دنده ای و 650 اسب بخار قدرت و 900 کیلوگرم وزن 😬
سازنده ها مال حلال خیلی دوست دارن، نوش جونشون…
نسخه برقی هم نظری ندارم مشخصات کمی غیر قابل باور هست وزن 950 کیلویی با باتری 80 کیلوواتی…
امیدوام تولید بشه و رندر باقی نمونه پتانسیل موفقیت داره نسخه بنزینیش
Galant.VR4(JDM)
۱۹ مهر ۱۴۰۳همون 6 سیلندر تخت با این وزن غوغا میکنه طراحیش هم باتوجه فرم و ابعادش خیلی کلاسیک میزنه و به نظر من خوبه
الان باتری 80kw وزنش چقدره؟ تقریبا
محمد عطایی
۲۰ مهر ۱۴۰۳طراحی مثلا متفاوت و زشت
Nismo
۲۰ مهر ۱۴۰۳شباهت زیادی به پورشه داره هم طراحی هم موتور
اگه نیم لیتر حجم رو فاکتور بگیریم و از اونور هم 50 اسب رو
یعنی پورشه gt3 با همین مشخصات یه چیزی 600 اسب قدرت داره که البته مثل عادت همیشه آلمانیها کمتر اعلام شده