اگرچه شرکت الدزمبیل حدود ۲۰ سال پیش تعطیل شد اما محصولات آن از جمله کاتلاس طرفداران زیادی دارند و اخیراً یک نمونه ۴۴۲ W-32 بسیار کمیاب از آن احیا شده است، خودرویی که جذابیتهای زیادی دارد.
طرفداران خودروهای عضلانی و کلاسیک به الدزمبیل علاقه زیادی دارند و از جمله مشهورترین خودروهای این شرکت میتوان به مدل کاتلاس و نسخههای پرفورمنس همچون ۴۴۲ اشاره کرد. عدد ۴۴۲ در واقع به گیربکس ۴ سرعته، پیشرانه با حجم ۴۰۰ اینچ مکعب و ۲ خروجی اگزوز مربوط میشود و از میان تمامی نسخههای تولیدی، مدل W-32 جزو کمیابترینها و جذابترینها خواهد بود.
خودرویی که مشاهده میکنید یک دستگاه الدزمبیل کاتلاس ۴۴۲ W-32 مدل ۱۹۶۹ است که تنها ۲۹۷ دستگاه از آن تولید شده است؛ اما چه چیزی باعث میشود مدل W-32 بسیار خاص باشد؟ خودروی موردبحث از پیشرانه ۸ سیلندر رم ایر استفاده میکند که بجای ۳۲۵ اسب بخار مدلهای استاندارد خروجی ۳۵۰ اسب بخار و گشتاور ۵۹۶ نیوتون متری تولید کرده است. یک گیربکس هوی دیوتی توربو هیدراماتیک ۴۰۰ به همراه دیفرانسیل لغزش محدود عقب نیرو را به چرخ ها منتقل میکنند و باعث میشوند W-32 یک هیولای واقعی باشد.
خودروی یاد شده قادر است در عرض حدود ۶ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد و مسافت ۴۰۰ متر را در محدوده ۱۴ ثانیه طی کند. با وجود سیستم تعلیق کاراتر و فرمان تیزتر، الدزمبیل کاتلاس ۴۴۲ W-32 یکی از بهترین هندلینگ ها را بین خودروهای عضلانی دوران خود خواهد داشت. خودروی موردبحث ما در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و مالک آن را در سال ۱۹۷۱ خریداری کرده و به جز رنگآمیزی دوباره بدنه تمامی بخشهای آن دست نخورده است. فرزند مالک میگوید پس از تولد با همین خودرو به خانه آورده شده و به همین خاطر خودرو ارزش معنی زیادی برای این خانواده دارد. با یک کارواش سریع شاهد رنگ درخشان بدنه و کابینی تمیز خواهیم بود. پوشش وینیل بکار رفته کیفیت روزهای اول خود را حفظ کرده است. همچنین نشانهای از استهلاک بالا و کاهش کیفیت بخشهای بدنه و کابین نیست. اگرچه تیم احیا و دیتیلینگ پس از تمیزکاری خودرو نتوانسته آن را روشن کند اما قطعاً راه انداختن کاتلاس ۴۴۲ W-32 موردبحث کار سختی نخواهد بود.
Avan
۱۳ خرداد ۱۴۰۲این ماشین ها واقعا ابعاد بزرگی دارند و پر ابهت هستند.به نظرم یه پراید توی صندوق عقب جا میشه.
(Ali(chevynova
۱۳ خرداد ۱۴۰۲کاتلاس ۶۹ یدونه سفید رنگش تهران هست
کلا ۴۴۲ از بهترینهای اولدز بود بخصوص با موتور ۴۵۵ که بسیار قدرتمند بودن و در نمونه های hurstتا ۳۹۰ اسب قدرت داشت
NAVID۰۰۹۸
۱۳ خرداد ۱۴۰۲دیدن این دست از کلیپها یه حال عجیبی از سرخوشی و لذت داره که حکمش حارام است 😢 !
آمریکا لامصب جون میده برای ساخت و بازسازی اساسی کلاسیکها که مثل آب خوردن هر قطعهای اصل و فیک اِراده کنند پیدا میشه ، برعکس ایران که انگاری باید شاخ غول را شکاند !
البته چند سالی میشه که سولههای خدماتی با تجهیزات مناسب و تهیهی لوازم اصل از دوبی خدمات به وارداتیها و کلاسیکها ارائه میدهند و جایه خوشحالی داره ولی بسیار گران چون منطق اینه که چون خودرو گران شده پس خدماتش هم باید گران تمام شود در صورتی که هزینهی دستمزدشان از خرید قطعات بالاتر میزنه و این برای ایران قابل قبول نیست چون هزینههای جاری این سولهها ارزانتر از تمام دنیا تمام میشود و منطقشان دمِ مشکِشان !
البته یه چیزی که با دقت توجه کردم ، تودوزی تمام خودروهاست که در ایران به یک قدرت و رقابت تبدیل شده که واقعاً ارزشمنده و کار با چرم جیر و پارچه و دوختشان در سطح بینالمللی بالا رفته و به جزئیات اهمیت میدهند و دیگر مثل گذشته هَچَلهَفت و ناموزون نیست که جایه تقدیر داره !
دوستانی که خودروهای بالای یک میلیارد در ایران دارید از هر مدل و هر کلاسی ، حتماً کاور شفاف بکشید رویش و البته بهترینش برند هگزیس فرانسه هستش که جدیداً حتی تا ۱۰ سال ماندگاری داره و رنگ را زنده نگه میداره بخصوص برای کاپوت و سپر جلو و … !
بعد از گرانی کالاها بخصوص خودرو ، مردم نیاز به خدماتیها پیدا کردند و کسانی هم که این نیاز را شناسایی کردند به بانک رسیدن و نوشجانشان که الحق اگر نبودند خیلی از خودروها زمینگیر میشدند ولی این وسط برخی از خدماتیها هم هستند که به گند کشیدن اِصالت خودروها را و اینقدر کثیف و بیسلیقه عمل میکنند که آدم از دیدن ماشینها حالش بد میشه و به زمین چنگ میزنه !
مثل پرادوها و لندکروزرها و کمریها که مثلاً پرادو ۱۲۰ را میکنند ۱۵۰ یا حتی دیدم لندکروزر ۱۰۰ را کردن ۳۰۰ به فاجعهترین شکل ممکن حال آدم بد میشه که آخه چرا ، مگه مریض هستید که اینقدر خراب کار میکنید !
مجموعههایی هستند که بسیار قوی کار میکنند که نمیشه اینجا نامشان را آورد ولی خداروشکر که هستند و کمک به مالکان نیازمند میکنند و اتفاقاً قیمتشان هم شُسته رُفته و مناسب هست که قطعات هم از خود نمایندگی مادر در دوبی تهیه میکنند !
یوسف
۱۳ خرداد ۱۴۰۲به به…. خوشا به حال صاحبش…
MehdiTurbo
۱۳ خرداد ۱۴۰۲به به این طراحی داخلی
طراحی داخلی این ماشین از خیلی ماشینایی که امسال معرفی شد از بنز و بی ام و بگیر تا تسلا بقیه سر تره فقط اون کیلومتر شماره سه تاییش
R@min
۱۳ خرداد ۱۴۰۲از همون اول جی ام با اولدزموبیل عین بچه سرراهی رفتار کرد. رو شول 10 تا موتور ارائه می داد رو این دو تا موتور به نسبت ضعیف، نسل به نسل هم ضعیف تر شد.
HamiD
۱۳ خرداد ۱۴۰۲سلام وقت همگی بخیر
لطفا از این دست مطالب بیشتر بزارید ممنون از شما
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۳ خرداد ۱۴۰۲دیگه از وقتی فهمیدم طرفدار پیدا کرده
سعی می کنم بیشتر برای پیدا کردن این نوع مطالب وقت بگذارم
Mo$tafa
۱۳ خرداد ۱۴۰۲امریکا چی میساخته ناموسا
شاپور
۱۳ خرداد ۱۴۰۲خیلی عالی و روحمان تازه شد با سپاس از آقایان احمدزاده و اشتری گرامی
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۳ خرداد ۱۴۰۲سلامت باشید
شاهین
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ارادتمندم
Camaro ZL1 427
۱۳ خرداد ۱۴۰۲چقدر تنوع محصولات ماسل زیاد بوده قبلا
الان فقط ۴ تا مونده
موستانگ ، چلنجر ، چارجر ، کامارو
تازه کامارو که توقف تولید میشه و جانشین فوری نخواهد داشت
چلنجر و چارجر هم توقف تولید میشن و چارجر برقی میاد
میمونه فقط یک موستانگ
Royal Driver
۱۳ خرداد ۱۴۰۲بین تمامی برند های آمریکایی من فقط چ فقط با الدزمبیل کنار میومدم. یعنی مخصولات کلاسیکش رو از همه برند های دیگه بیشتر قبول داشتم، مثل دلتا ۸۸ که رویام بود یکزمان. واقعا حیف برند هایی مثل الدزمبیل و پونتایک بود….
*ALI*
۱۳ خرداد ۱۴۰۲این ویدیو بالا که برنامه نجات خودروی خودمونه!!
*ALI*
۱۳ خرداد ۱۴۰۲ببخشید منظورم شبیه برنامه نجات خودروی خودمونه
BMW
۱۵ خرداد ۱۴۰۲واقعا روح مون جلا پیدا کرد از بس این روزا ماشین های عجیب غریب میدیدیم دافعه لذت بردم