در نمایشگاه سما ۲۰۲۳، پروژه منحصربهفرد برای بازتولید پلیموث رودرانر، درمعرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
این «پلیموث رود رانر» حاصل تلاش داستین هکر است که تا چند روز دیگر در نمایشگاه «انجمن ساختوتولید تجهیزات سرعت» یا «سما» به نمایش در خواهد آمد. این خودروی کلاسیک زمانی سه شاه عضلانی آمریکا یعنی چلنجر، کامارو و موستانگ را به چالش میکشید.
هکر با صرف هشت سال کار روی این کوپه کلاسیک خودرویی جدید با نام «روید رانر» خلق کند. این مختصص به همراه گروه خود امید دارند که بتوانند جایزه «ریدل» را برای نخستین نمایش عمومی خود کسب کنند.
روید رانر گروه هکر بر پایه یک دستگاه پلیموث رود رانر ۱۹۶۹ و با بودجه نامحدود توسعه پیدا کرده است. تکتک صفحات بدنه این خودرو با دست پرداخت شده که با ماهیت آن همخوانی کامل دارد. توجه سازنده به جزئیات بسیاری بالا بوده و به تکتک اجزای داخلی و خارجی مانند سیستم تعلیق معطوف شده است؛ برای نمونه فنربندی مستقل جلو از نوع بادی و یکی از بهترین محصولات «راید تک» محسوب میشود.
تلاش تیم متخصص هکر روی این پلیموث به بدنه خارجی ختم نشده و همانگونه که گفته شد، تکتک جزئیات بخشهای مکانیکی زیر ذرهبین او قرار گرفته؛ حتی روتور ترمزها هم با رنگی خاص تزئین و پرداخت شده است. زیر کاپوت این خودرو میتوان قلب تپنده «هِمی ۳۹۲» آن را مشاهده کرد که از سرسیلندرهای مسابقهای، مونتاژ چرخشی «ایگل» و یک سوپرشارژر ۲.۹ لیتری «ویپل» سود میبرد. روید رانر هنوز در تست داینو واسی نشده است اما انتظار میرود بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد تا عملکردی درخور چهرهاش به نمایش بگذارد.
کابین این کلاسیک بازسازیشده ۴ سال از زمان کار روی این خودرو را به خود اختصاص داده است. تکتک اجزای این بخش نیز مانند اجزای مکانیکی و بدنه اصلی بهصورت موشکافانه بررسی شدهاند؛ حتی خروجی کولر هم بهصورت دستساز آماده شده است. صفحات و پنلهای کابین از جنس چرم باکیفیت ایتالیایی تهیه و بهخوبی دوخته شدهاند. داشبورد دیجیتال TFT اطلاعات جالبی را از وضعیت خودرو به راننده منتقل میکند. یک تبلت نیز در وسط کنسول قرار گرفته که وظیفه کنترل ۴۸ سیستم گوناگون موجود در روید رانر را دارد.
مشخصا توجه به جزئیات اینچنینی و صرف ۸ سال وقت روی یک پروژه قیمت نهایی آن را به آسمان میبرد. سازنده مدعی شده که هزینههای ساخت این پلیموث از یک میلیون دلار عبور کرده است اما هنوز هم با فرارسیدن نمایشگاه سما، کارهای عقبافتادهای وجود دارند که باید روی خودرو انجام شوند. هکر و گروهش میخواهند پس از نمایش محصولشان در سما، آن را برای حضور در خیابانهای عمومی و نمایشگاههای دیگر آماده کنند.
البته رود رانر تنها خودروی خاص نمایشگاه سما نخواهد بود و مدلهای دستساز، خاص و حتی افسانهای گوناگونی در آن شرکت خواهند کرد. نظر شما درباره این پلیموث چیست؟
OM.01
۵ آبان ۱۴۰۲کانال یوتویب autotopia la این خودرو رو بررسی کرده پیشنهاد میکنم ببینیدش. جالبه تمام عکس های مطلب هم از تیکه های مختلف این بررسی برداشته شده و گذاشته شده.
اونایی که رستوماد و پروتورینگ دوست دارن من یوتویب autotopia la رو پیشنهاد میکنم واقعا کانال خوبی هست اما تازگی ها ویدئوهاشون خیلی بلند شده و واقعا حوصله میخواد.
.
در خصوص خود ماشین هم باید بگم واقعا پروتورینگ خیلی جذابی هست و در خصوص قیمت هم باید بگم چنین قیمتی نسبتا طبیعی هست. عموما رستومادها و پروتورینگ های که روشون خیلی کار شده قیمت های خیلی گرونه دارن.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ آبان ۱۴۰۲اشاره خوبی کردین، ویدئو autotopia la آپلود می کنم آپارات و می گذارم داخل مطلب
TRD
۵ آبان ۱۴۰۲آقای اشتری وقتتون بخیر
اتفاقا اینم یه رودرانر تولید محدود دیگه ست که مدت ها دفن شده بوده و از زیر خاک اومده بیرون بعد چندین سال و بازسازی و احیا شده .
داستان خیلی جالبی داره اگه مایل بودین قرار بدین تو سایت .
https://www.motortrend.com/features/1969-plymouth-road-runner-buried-treasure/
Cyber truck punk
۲۷ آبان ۱۴۰۲فقط میتونم بگم yeeessssss
Perfect 👌👌
F22RAPTOR
۵ آبان ۱۴۰۲اضافه کردن عناصر زاویه دار مدرنیته
به یه خودرو کلاسیک
ARIAN
۵ آبان ۱۴۰۲چطور اینقد تمیز و قشنگ و براق و صیقلیه؟ 😅
رضا
۵ آبان ۱۴۰۲چیز نابیییه. حقیقتا کیفیت کاری که روش انجام دادن تو عکسا بالاست. ای ول به صاحبش که داره و واس لذت بردنش هزینه کرده. منم اگر روزی سرمایه زیادی داشته باشم بعد از انجام دادن کار های واجب دیگه قطعا ماشینبازی هم میکنم .
(Ali(chevynova
۵ آبان ۱۴۰۲اگه به سبک استاندارد جمع میشد و حالت اولد اسکول داشت خیلی بهتر بود
یه موتور ۳۸۳ هم روش نصب میکردن عالی بود
فقط انگلستان
۵ آبان ۱۴۰۲آمریکا کلا چهار تا دونه خودرو درست حسابی بیشتر نداره و تا حالا توی صد هزار تا فیلم ازشون استفاده کرده و میبینه که خیلی تکراری شدن میره خودروهای قدیمی ۶۰ سال پیش رو میاره و نمایش میده درحالی که از هر صد نفر آمریکایی ۹۹ نفرشون ترجیح میدن یه تویوتا کمری مدرن داشته باشن تا یه غول قدیمی که هیچی نداره.
(Ali(chevynova
۵ آبان ۱۴۰۲عنگلیس همون ۴ تا هم نداره قدیمیهاش
جدیدهاشم که برا تاتا موتورز هنده
فقط انگلستان
۵ آبان ۱۴۰۲۵۰ درصد شرکت های وامریکایی به گورستان تاریخ پیوستن بقیشون هم با وام دولتی تونستن چهار تا دونه خودرو تولید کنن.
(Ali(chevynova
۵ آبان ۱۴۰۲مثل عنگلیسی ها
روتس ، لنچستر موتورز، جنس موتورز، تالبوت لاگو، بریتیش لیلاند و….. بخشی از خودروسازان نابود شده عنگلیسن
اون چندتایی هم که موندن به زور سرمایه تاتا و فولکس و بی ام و هست
فقط انگلستان
۵ آبان ۱۴۰۲ماشین باید جوری باشه که آدم آرزوش باشه از نزدیک ببیندش و محوش بشه نه مثل خودروهای وامریکایی
بعضی وقتا فورد موستانگ میبینم احساس میکنم رینگ و لاستیک تویوتا کمری زیرش انداختن.
amir
۶ آبان ۱۴۰۲قدیمی های انگلیس به شدت مضخرف بودن
ترجیح میدم پیاده برم ۲۰ کیلومتر سوار لیلاند قدیمی و اینا نشم
Enzo Ferrari 2008
۵ آبان ۱۴۰۲کادیلاک و شورلت و فورد و دلورین
لینکن و کرایسلر : ما اینجا داریم زحمت می کشیم نمیدونی چه سختی کشیدیم
amir-mr
۵ آبان ۱۴۰۲پسر خوب الان شرکت های مطرح انگلیس که همه با تکنولوژی شرکتهای دیگه زندن از بنتلی بگیر تا استون و رولز رویس و مینی و مکلارن 🤦😂
amir
۶ آبان ۱۴۰۲عجبا هروز فن یه خودروساز پیدا میشه ترول میکنه
MOHAMMAD.DEMON
۵ آبان ۱۴۰۲خب 99 درصد انگلیسی ها هم ترجیح میدن تسلا مدل 3 و y گلفی چیزی داشته باشن
تا یه ماشینی که نمیتونه تن لش خودش رو از رو سرعت گیر رد بکنه
amir
۶ آبان ۱۴۰۲فورد و کادیلاک و شورلت دوج و رم و کرایسلر و …
ما هم که اینجا دلقکیم اقای فقط انگلستان؟
𝐀𝐥𝐢
۵ آبان ۱۴۰۲خیلی باحال شده
Carl
۵ آبان ۱۴۰۲ارزشمند
فرشاد
۵ آبان ۱۴۰۲طراحی رو ببین اوف
اگزوزای عقبش کاش Dualمیبود سنگین میکرد سیسشو
فک میکنم طرحای 1970تا1990رو برقی کنن بهتره تا طرحای چپندر چلاغی
مهردادکمال
۵ آبان ۱۴۰۲8سال زمان برده!!! مگر اینکه روزی پنج دقیقه کار کرده باشه! تو 8سال کره سه مدل با چهار فیس لیفت معرفی میکنه!! بنظرم با این حرف طرف خواسته قیمت ماشینو بالا ببره
پلیموت همی کودا بود اخه یه چیزی این خدایی خیلی قیمت بالا زده
amir
۶ آبان ۱۴۰۲فک کنم محصول خودروسازی برره اس با چشم کار میکردن
shetab-car
۶ آبان ۱۴۰۲دوست عزیز اینا کاستوم سازی شخصی هستن کارخونه که ندارن نهایت یه تیم چند نفره روی این کار کردن چه ربطی داره به ماشین سازی یک کارخونه؟
JaMsHiD
۵ آبان ۱۴۰۲چطور هشت سال زمان برده؟
یکی توضیح میده؟
موتور جدید ساختن یا ماشین کاملا جدید طراحی کردن؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ آبان ۱۴۰۲احتمالا فقط عصر روزهای تعطیل کار می کردن
amir
۶ آبان ۱۴۰۲شاید شبا تو خواب کار میکردن
خخخرررر پوف خخخررر پوووووف تق تق تق تق وووووو(صدای گاز دادن) بعدش هم طرف صدای گاز خودش هم تست میکنه
MOHAMMAD.DEMON
۵ آبان ۱۴۰۲تو فیلم داره میگه تمام پنل های بدنه با دست شکل داده شدن
هیچ دستگاه برش و خمی در کار نبوه بعد از اینکه مثلا گلگیر یک سمت میساخته میرفته اون سمت شبیهش با دست میساخته
احتمالا کی هم خراب کرده تا این در اومده
حتی میگه شب قبل از رسیدن به نمایشگاه اخرین قسمت تموم کرده
Enzo Ferrari 2008
۵ آبان ۱۴۰۲پلیموث فقط کودا
LAMBORGHINI
۵ آبان ۱۴۰۲خفنه 🔥
یاس ی
۶ آبان ۱۴۰۲طراحی بیرونش خیلی خفنه فقط اگه اگزوزهاش سبک قدیم بود قشنگتر بود، ولی طراحی داخلیش از نظر من زیاد جالب نیست. مثلا دسته دنده و دریچه های تهویه باحالند و کیفیت قطعات به کار عالیه، منتهی اینکه به جای داشبورد قدیمی خودش تبلت گذاشته زیاد جالب نیست. این مدل عروسکها با قطعات به سبک خودشون جذابترند. البته این نظر منه و قطعا سلیقه ها متفاوته.