سایر خودروهای آمریکایی

معرفی پولاریس اسلینگ‌شات جدید، جذاب‌ترین سه‌چرخه جهان قوی‌تر می‌شود

پولاریس اسلینگ‌شات پس از ۱۰ سال، مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است و با قیمت پایهٔ ۲۵ هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد.

امسال دهمین سالگرد تولید پولاریس اسلینگ‌شات است و هم‌زمان با این اتفاق، شرکت آمریکایی نسخهٔ جدید سه‌چرخهٔ جذاب خود را با تغییرات مختلفی مثل تنظیم مجدد تعلیق و ارتقاء پیشرانه معرفی کرده است. اسلینگ‌شات در ظاهر نیز نمای زاویه‌دارتر و ورودی هوای عریض‌تری پیدا کرده است. علاوه بر این، فاصلهٔ خودرو از زمین در قسمت جلو هم ۲۵ میلی‌متر بیشتر شده است.

هرچند تغییرات ظاهری اسلینگ‌شات جزئی هستند ولی ظاهر خودرو بسته به تیپ متفاوت خواهد بود. تیپ پایهٔ S با سپر جلوی مشکی ارائه می‌شود درحالی‌که در تیپ SL به قسمت جلو یک گرافیک خاص اضافه می‌شود. تیپ SLR به بال‌های رنگی و چراغ‌های برجسته در پایین مجهز است درحالی‌که مدل پرچم‌دار R از دماغهٔ تمام‌رنگی با اسپلیتر و دریچهٔ روی کاپوت بهره می‌برد.

تغییرات داخلی اسلینگ‌شات جزئی است ولی برای تیپ‌های SLR و R پکیج جدید Stage 2 Max Audio قابل سفارش است که بلندگوهای بزرگ‌تر هشت اینچی را به همراه دارد. این بلندگوها برای مقابله با سروصدای جاده و خودرو، صدای واضح‌تر و بیشتری را ارائه می‌کند. از دیگر بهبودهای این سه‌چرخه هم می‌توان به ریموت جدید و بهبودهای امنیتی اشاره کرد.

در بخش فنی، پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر پولاریس از نو تنظیم شده تا افزایشی جزئی در قدرت و منحنی گشتاور گسترده‌تری پیدا کند. به لطف این تغییرات، تیپ‌های S و SL حالا ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۵ نیوتن متر گشتاور دارند که افزایش ۲ اسب بخاری و ۱۲ نیوتن متری را نشان می‌دهد. این موتور در تیپ‌های SLR و R هم ارتقاء پیدا کرده است و حالا ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که نشان از افزایش جزئی ۱ اسب بخاری و ۸ نیوتن متری دارد.

انتقال نیروی پیشرانه در تمام نسخه‌ها به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی صورت می‌گیرد ولی گیربکس اتوماتیک AMT هم قابل سفارش است که حالا مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است تا تجربهٔ رانندگی روان‌تری را ارائه کند. علاوه بر ارتقاء پیشرانه، سیستم تعلیق اسلینگ‌شات هم با هدف بهبود هندلینگ و افزایش اعتمادبه‌نفس راننده اصلاح شده است. قیمت پایهٔ اسلینگ‌شات S از ۲۲ به ۲۵ هزار دلار افزایش پیدا کرده که جهش نسبتاً قابل‌توجهی محسوب می‌شود ولی این تیپ حالا به‌صورت استاندارد به پکیج تکنولوژی عرضه می‌شود که سیستم صوتی راک‌فورد، سیستم امنیتی و شیشهٔ جلو را به همراه دارد.

تیپ SL اما افزایش قیمت جزئی ۱۵۰ دلاری را تجربه کرده درحالی‌که این افزایش در تیپ‌های SLR و R هم به ترتیب ۲۵۰ و ۲۰۰ دلار خواهد بود. درنتیجه، گران‌ترین نسخۀ سه‌چرخۀ پولاریس یعنی تیپ R با گیربکس اتوماتیک حالا ۳۷,۱۵۰ دلار قیمت دارد. فروش پولاریس اسلینگ‌شات مدل ۲۰۲۵ از ماه مارس امسال آغاز خواهد شد. معاون ارشد این شرکت گفته است:

۱۰ سال پیش ما خودرویی را معرفی کردیم که شبیه هیچ‌چیز دیگری در جاده نبود. اسلینگ‌شات با سه‌چرخ و کابین باز، امتحان خود را پس داده و همچنان با سبک منحصربه‌فردش در بین خودروهای بازار منحصربه‌فرد است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5459 ديدگاه)

    به به
    حتما برم آمریکا میخرمش اگه پولشو داشته باشم

  2. AVA

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (221 ديدگاه)

    قدرت و گشتاور خوبی دارن ولی آیا کسی حاضر میشه 37000 دلار به سه چرخه بده؟
    ( اشاره به مقاله خودرو های اسپرت ارزان قیمت در سال 2025 )

  3. OM.01

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (604 ديدگاه)

    به ترتیب اول مورگان سوپر3 (50 هزار دلار) و دوم واندرهال کارمل (40 هزار دلار) و سوم پولاریس اسلینگ شات (35 هزار دلار) برام سواله که روندشون چه حس و لذتی داره چون از لحاظ توانایی حرکتی و شتاب کند ترین مورگان هست 7 ثانیه و سریعترین هم واندرهال هست که کاملا پا به پای موستانگ GT راه میره و پولاریس هم وسط هست با GTI یکی شتاب میگیره

    به خاطر وزن بسیار سبک، قطعات تحت فشار کمتری هستن ولی بخاطر موتور توربو کم حجم بحث استهلاک اون هم مطرح هست ولی مصرف پایین بنزین هم هست و وزن سبک شون. اما تو دسته موتورسیکلت قرار میگیرن و نیاز به کلاه کاست دارن برای استفاده.
    اما برای ماشین دوم اسپرت آخر هفته یا اصلا ماشین اسپرت که کمی عشق حال کنی آیا خرید پولاریس یا واندرهال یا مورگان سوپر3 میتونه عقلانی باشه!؟
    شاید 4 میلیارد برای یه 3 چرخ مثل مورگان سوپر3 یا 3 تومن برای پولاریس اسلینگ شات خیلی گزاف باشه ولی وقتی فکر میکنم تو همین ایران الان مزایده گذاشتن سوناتا 2017 کم کار 6 میلیارد (!) حس میکنم شاید مورگان اینقدر هم گزاف نباشه!

    ولی تو آمریکا هم سوناتا 2017کم کار بین 8هزار الی 15هزار دلار قیمت داره کسی هم نمیخرتش! و خب مورگان اونجا 4 برابر قیمتش هست…که وقتی فکر میکنی میبینی جدا مورگان سوپر3 قیمت گرونی داره

    دنیای عجیبی هست،یکی تو دبی بیمر سری 7 داره و چشمش آستون مارتین والهالا رو میگیره در حسرت اون هست یکی هم در به در دنبال تارا هست پراید بفروشه و با پس‌انداز یه تارا بخره یکی هم هست یه CG125 داره و داره خودشو به آب آتیش میزنه پراید بخره. یکی هم تو سومالی هست دنبال نون خشک هست در حسرت همون CG125 هست
    این ور هم طرف از ناکجا آباد عاشق بنزی شورلتی چیزی شده یقه جر میده و هیچ هم ازش نمیدونه،میگه عشق ماکسیما بهترین ماشین دنیا! یکی هم مثل من مجلات هات راد و modern rodding و super chevy مشغوله و کلا تو این سبک رستوماد پروتورینگ و هات راد هست و یکی هم تو ایرانمال به اکسید VX میگه کره ای هست از چینی هایی که نشستیم بهتره!!
    یکی هم تو دبی نمایشگاه لامبورگینی فراری بوگاتی زیر پاش هست و نمایشگاه داره و خودش با کرولا میاد نمایشگاه! دنیای عجیبی هست…مگه نه!؟

    حالا مورگان سوپر3 یا موستانگ GT !؟
    پولاریس اسلینگ شات یا گلف GTI !؟

    1. AVA

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (221 ديدگاه)

      صد در صد گلف، اون هاچبک آلمانی چابکیش از ماشین 3 چرخه هم بیشتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا