زمانی که گرک فردریش یک پلیموث 1960 زنگ زده را پیدا کرد، برنامه اولیهاش تولید استیشنی چهار درب بود اما همهچیز تغییر کرد و فردریش هدفی کاملاً متفاوت را برای خود ترسیم کرد: تبدیل این پلیموث به یک خودروی مسابقهای سرعت!
هدف او رانندگی از مینهسوتا به دریاچه نمک بونویل در یوتا و بازگشت به خانه بود. فردریش با تولید خودرویی که حالا پروجکت ۶۰۶ نام گرفته بود تقریباً به هدف خود رسید چراکه حداکثر سرعت این پلیموث به ۲۵۷ کیلومتر در ساعت میرسد. اگرچه پروجکت ۶۰۶ به هدف اولیه خود که عبور از سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت (۳۲۲ کیلومتر در ساعت) بود نرسید اما این خودرو جزو بهترین محصولات مسابقهای سرعت است و قطعاً ارزش نگاه کردن را دارد.
اولین نکته این است که خودروی موردبحث از استیشن چهار درب به یک نمونه دو درب تبدیل شده است. سقف نیز حذف و جلوپنجره تغییر کرده است. به این موارد باید کالیپرهای ترمز سفارشی برمبو و گلگیرهای متمایز را اضافه کنیم. حتی رنگ بدنه نیز منحصربهفرد است و باعث میشود پروجکت ۶۰۶ ظاهر جذابی پیدا کند. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۵۲۸ EFI همی قرار دارد که سیستمهای الکترونیکی آن توسط وییلر ریسینگ تولید شدهاند. قدرت این پیشرانه اعلام نشده است اما به جرات میتوان گفت خودروی موردبحث با توجه به سرعتی که دارد از نظر خروجی کمبودی نخواهد داشت.
نکته جالب اینکه پروجکت ۶۰۶ خودروی سنگینوزنی است چراکه از فلزات زیادی در آن استفاده شده است. البته فردریش میگوید این امر کشش بیشتری را ایجاد میکند و برای کسب سرعتهای بالا موردنیاز است. پروجکت ۶۰۶ اولین خودروی مسابقهای سرعتی نیست که فردریش ساخته است. او قبلاً یک دستگاه هنری فورد ۱۹۳۴ با بدنه فولادی مجهز به پیشرانه ۵۷۲ EFI همی را نیز معرفی کرده بود.
Mad.z.Max
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱یوهاهاها قیافه رو نگا!! عجب کاراکتر پلید و جذابی شده :)) عاشقش شدم! فکر میکردم سریعترم راه بره، ولی بازم خیلی خوب و جذابه 😍
کافر مقدس
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱نسخه کانورتیبل پلیموث فیوری 1960 بهه از استیشن ش بود
هرکی دست دنده این ماشین رو پیدا کرد یک جایزه بگیره از اقای اشتری
https://journal.classiccars.com/2017/11/17/1960-plymouth-fury-convertible/
SLR _ 722
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱دسته دنده این مدل مثل اتوبوس های درون شهری دکمه ای روی داشبورد هست
با اینکه همه کشور ها خودرو های کلاسیک جذابی رو تولید کرده اند ، خودرو های کلاسیک آمریکایی جذابیت و کاریزمای خاص خود رو دارند .
Nima
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱اون دکمه هاى جذاب سمت چپ که ۶۰-۷۰ سال از زمان خودشون جلو بودن!
ایلیا
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱فقط اون قابلیتی که صندلی میچرخید تا راحتر پیاده بشی:))
Jdm باز
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱عاشق خودرو های کلاسیک امریکایی هستم، خیلی جذاب و دوست داشتنی ان
TML BN
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱یکی بیاد منو بگیره😂
پدرام
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرم اصلا جالب نیست رینگ اسپورت افترمارکتی طرح جدید روی اتومبیل کلاسیک جنبه فان داره اما اصالت ماشین رو کامل از بین برده هر چند اونجا همه جور بازسازی دارن از اصولی گرفته تا تیونینگ