REE از جدیدترین محصول مفهومی خود با نام لئوپارد رونمایی کرد. این شاتل کاملاً خودران بر پایه معماری REE بورد ماژولار الکتریکی بنا شده و به عنوان راهحلی برای تحویل کالاها طراحی گردیده است.
لئوپارد شبیه یک اتوبوس کوچک با طراحی جعبهای شکل بوده و از شیشههای بزرگ و گرافیکهای آیندهنگرانه سود میبرد. این شاتل مفهومی ابعاد کوچکی داشته به گونهای که طول آن برابر با ۳.۴ متر و عرض آن ۱.۴ متر میباشد. همین ابعاد کوچک باعث میشود لئوپارد قابلیت مانور بالایی در خیابانهای شهری داشته باشد. باتری این شاتل در کف نصب شده و ظرفیت ۵۰ کیلووات ساعتی دارد. پیشرانه الکتریکی نیز قدرت خود را به چرخ های عقب فرستاده و حداکثر سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت را ایجاد میکند.
نکته مهم درباره چنین محصولی توانایی حمل محمولههایی با ابعاد ۵ مترمکعبی است که دلیل این کار نیز کف مسطح و با ارتفاع پایین و شکل جعبهای است. این خودرو همچنین وزن خشک ۲ تنی داشته که برای چنین محصولی بالا به نظر میرسد. لئوپارد همچنین با در نظر گرفتن هزینههای مالکیت و نگهداری پایین طراحی شده و برای استفاده در سازمانها و ناوگانها گزینهای مطلوب ارزیابی میشود. کانسپت اندازه واقعی این خودرو قرار است در نمایشگاه CES 2022 به نمایش درآید.
پلتفرم این محصول از تکنولوژی ایکس بای وایر برای فرمان و ترمز سود میبرد. قابلیت ماژولار بودن پلتفرم به سازنده اجازه داده تا بتوان خودروهایی با طول ۲.۹ تا ۳.۵ متر، عرض ۱.۲ تا ۱.۸ متر و ارتفاع ۱.۴ تا ۲.۲ متر را روی این معماری ساخت.
پلتفرم موردبحث از باتریهایی با حداکثر ظرفیت ۶۰ کیلووات ساعت پشتیبانی کرده و پیشرانههای الکتریکی نیز میتوانند حداکثر قدرت ۱۳۴ اسب بخار و حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت را ارائه کنند. REE میگوید این تکنولوژی به مصرفکنندگان امکان تأسیس ناوگانی از خودروهای الکتریکی و خودران برای حمل مسافران و وسایل را میدهد.
REE مقرهایی در بریتانیا و دیگر نقاط دنیا دارد. این شرکت ماههای پیش برنامههای خود برای تأسیس دفتر در تگزاس را اعلام کرد و گفت کار تولید محصولاتش را از سال ۲۰۲۳ شروع خواهد کرد. این شرکت همچنین اعلام کرده سرمایه ۱۲.۵ میلیون پوندی را از سمت دولت بریتانیا جذب کرده است.
امیرحسین
۲۹ آبان ۱۴۰۰چ طراحی آینده نگرانه ای
عالیه
ولی آمازون رو ماشین های پرنده تمرکز کرد
من از این طرح خوشم اومد البته بیس کارشون احتمالا فقط سرویس حمل و نقل باشه به هرحال فکر نکنم رقیب جدی واسه آمازون باشه
میثم
۲۹ آبان ۱۴۰۰نمیدونم موافق هستید یا نه
ولی با الکتریکی شدن ساختن یه ماشین واقعا کار سادهتری شده
یه نگاه به پلتفرم و شاسی کشی و …. این بندازید
باور کنید اگه اینجا محدودیت نداشتیم از همین بچههای پدال یه تیم تشکیل میدادیم و خودمون یه استارتاپ خودروسازی الکتریکی راه میانداختیم
Silent
۲۹ آبان ۱۴۰۰سادگی نشات گرفته از کم شدن قطعات متحرک و پیچ مهره نباس به فریب ذهنی ختم بشه!
اولین کامپیوترها اتاق 150 متری رو اشغال می کردن و نوت مک الان با ابعاد یک کتاب 100 ها برابر پردازش بهتری داره! این به معنای سادگی نیست بلکه دانش 0 و 1 درش نهفته هست.
به ازای کل شمع و سوپاپ و جعبه دنده و اگزوز و … (قطعات ریخته گری) مدارها و بردهای تکنولوژیک جایگزین شدن که پیچیدگی مهندسی بسیار بالاتری رو طلب می کنه.
مونتاژ و سرهم کردن با تووووووولید فرق داره! اینکه موتورهای الکترومغناطیسی و باطری ها رو از سورس بخری و سرهم کنی می شه مثل هموون بیتل با موتور TESLA ولی قطعا با مشکلات فنی نا مشخص.
Silent
۲۹ آبان ۱۴۰۰tsmc بیراه نیست الااان اعتبار و جایگاه مهمتری از بشکه های نفت و کارگاهای ریخته گری داره!
میثم
۲۹ آبان ۱۴۰۰البته که درست میگی
ولی من بیشتر تمرکزم رو بخش نرمافزاری و هوش مصنوعی بود
میشه برای شروع سخت افزار رو آماده تهیه کرد.
ساختن شاسی هم در حد رفع نیاز و اثبات توانایی برای جذب سرمایه گذار کافیه.
هدف تولید یه کانسپته برای نشون دادن توانایی و انجام آزمایشات برای رفع ایرادات پروژه است
آدمای این کاره سراغ دارم که حاظرن همچین تیمی تشکیل بدیم
آدمایی که سرشون درد میکنه برای همچین کارایی و البته تخصصش رو هم دارن
ولی آینده ای تو ایران برای این کار نمیشه تصور کرد
همش میشه اتلاف پول و وقت
porsche
۲۹ آبان ۱۴۰۰پیچیدگی بیشتر از درونسوز؟
1123
۲۹ آبان ۱۴۰۰برای نقض گفته شما یک سوال کافیه.
چرا مرسدس EQS با قیمت کمتر هم پرفورمنس بهتری از S500 ارائه میده و هم بشدت لوکس تره؟
راهنمایی: علتش در نوع پیشرانه ها نهفته
پرهام رهام
۲۹ آبان ۱۴۰۰با افتخار ۱۴۰ امی کامنت💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻
خوشم نمیاد ازش ضاهر باحالی ندارد
علی
۳۰ آبان ۱۴۰۰😐😐😐
RKH7787
۲۹ آبان ۱۴۰۰این برا تحویل کالاس
نیازی به زیبا بودن نداره