رضا امیری: رضوانی خودروسازی واقع در ایالاتمتحده که با عرضه خودروهای اسپرت فعالیتش را شروع نموده و مؤسس آن دارای اصالت ایرانی میباشد و از این جهت برای ما ایرانیها برندی جالب توجه میباشد، البته در سطح جهانی بین خودرو دوستان بیشتر بهواسطه خودروی عظیمالجثه تانک شناخته شده است.
چیزی که باعث شد برند رضوانی بیش از قبل در سطح جهانی شناخته شود عرضه مدل تانک بود که خودرویی کاربردی و البته خاص بود. درست است که جذابیت برخی برندها به مدلهای خاص آنها میباشد ولی عرضه مدلهای کاربردی میتواند جایگاه آن برند را در بازار جهانی بیشتر تثبیت کند؛ برای بیان بهتر منظور پورشه را مثال میزنیم، این خودروساز تا قبل از عرضه مدلهای کاین و پانامرا هم جایگاه بسیار خاصی را در صنعت خودروسازی داشت و البته مدلهای متنوع کاربردی را جدای از مدلهای یاد شده (کاین و پانامرا) هم در تاریخچه خود دارد، اما ارائه این دو مدل باعث شدند فروش برند پورشه بسیار بیشتر شود و حضور بسیار پررنگتری در خیابانها و البته در پارکینگ مشتریان پیدا کند.
تولید این سبک خودروها البته درآمد بیشتری بهواسطه فروش بیشتر برای خودروسازان در پی دارد که میتواند توسعه مدلهای نمادین خاص را تضمین و خوشنودی طرفداران را فراهم کند.
برگردیم به رضوانی، البته که این خودروساز نوپا در حال حاضر جایگاهی در سطح برند پورشه که بهعنوان نمونه نام بردیم را ندارد ولی تولید خودروهای تا حدودی کاربردیتر از مدلهای اسپرت این کمپانی میتواند فروش آن را بیشتر و این برند را شناخته شده تر کند. در پایین رندر خودروی بیست آلفا را با فرم بدنه ۴ درب میتوان دید، خودرویی که به خاطر ۴ درب بودن بهواسطه طرح دربهای معروفش که ظاهر گیرایی به آن داده است میتواند مورد توجه قرار گیرد و خودرویی برای رفت و آمد روزانه افراد علاقهمند به جلب توجه نیز باشد.
در طرح زیر البته برای اینکه فضا برای ۴ نفر وجود داشته باشد خودرو بهصورت موتور جلو درآمده درحالیکه مدل بیست یک خودروی موتور میانی است، خب به هر حال این فقط یک رندر جهت تصور خودرویی ۴ درب و اسپرت از برند رضوانی بوده است! همانطور که سایر مدلهای این خودروساز از پلت فرمهای مشترک با سایر خودروسازان بهره میبرند، برای چنین خودرویی هم میشود از یک پلتفرم مناسب استفاده شود و شاهد خبرساز شدن دوباره این خودروساز با یک خودروی کاربردی و خاص دیگر باشیم.
علت ساخت این رندرها تصور حضور پررنگتر یک خودروساز که دستکم مالکیت آن ایرانی است، بوده تا برای لحظاتی وضعیت بسیار نامطلوب خودروسازی داخلی را از یاد برده و دستکم به این واسطه دلخوش باشیم.
AMANTE
۲۳ فروردین ۱۴۰۱کسی آمار فروش این کمپانی رو داره؟ چون تا الان حتی یک نمونه اش که داخل خیابان درحال تردد باشه رو ندیدم البته بجز مدل تانک.
Jdm باز
۲۳ فروردین ۱۴۰۱شما خارج از ایران زندگی میکنید؟
AMANTE
۲۳ فروردین ۱۴۰۱JDM باز
نه بنده الان چند وقتی هست ایرانم ولی توی شبکه های اجتماعی هشتک های Car و Supercar و…. رو دنبال میکنم و تا الان یک دونه از ماشین های این شرکت رو ندیدم توی خیابان باشه.
البته بجز مدل تانک.
ناشناس
۲۳ فروردین ۱۴۰۱معروف که به اون شکل نیست ولی جی لنو و خواننده کریس براون یکی یدونه بیست خریدن . خود پدال هم خبرش رو زده اما مال خیلی وقت پیشه
ehsan.fa
۲۳ فروردین ۱۴۰۱کمپانی نیست که .
کارگاه خودروسازی هست مثل هنسی اگه دوستان هیت ندن.
قصد توهین یا کوچیک کردن ندارم ولی کمپانی تعریفش خیلی عظیم تره ایشون رو شاسی خودروسازهای دیگه تنظیمات خودش رو اعمال میکنه همین تانک در باطن جیپ هستش
امیرحسین
۷ بهمن ۱۴۰۱فکر کنم ماشین هاش خریدش سفارشی هست چون تولید انبوه نمیشه و یکجورایی شاید تیونیگ حساب بشه و قیمتاش بالاست و به درد همه نمی خوره
Jdm باز
۲۳ فروردین ۱۴۰۱هیکاش رضوانی مدل های متنوع تر و با تکنولوژی و قدرت بهتر معرفی کنه و بتونه یه سری بین سرا در بیاره