قوای محرکه وانت الکتریکی ریویان R1T از هشت مد قابل انتخاب تشکیل شده است و همین موضوع باعث شده است R1T قابلیت مانور بالایی در مسیرهای مختلف داشته باشد. ریویان میگوید این وانت از حالتهای سواری مختلفی سود میبرد تا مالک با اطمینان خاطر بیشتری حرکت کند. این شرکت آمریکایی یک ویدئوی جدید از هشت حالت رانندگی R1T را منتشر کرده است که چهار حالت برای جاده و چهار حالت هم برای مسیرهای خارج از جاده است. علاوه بر رفتار متفاوت R1T در حالتهای مختلف انتخابی، ما اطلاعاتی از تنظیمات مرتبط با هر حالت رانندگی را نیز دریافت میکنیم. این ویدئو با حالت اسپرت شروع میشود، چیزی که معمولاً از یک وانت انتظارش را نداریم؛ اما خب R1T یک وانت الکتریکی با قدرت ۸۳۵ اسب بخار است و استفاده از حالت اسپرت در آن خالی از لطف نخواهد بود.
در این حالت ارتفاع سیستم تعلیق برابر با ۱۰.۵ اینچ است و سیستم تعلیق بادی نیز در سفت ترین حالت قرار دارد. سیسم کنترل پایداری الکترونیکی در حالت آرام تر قرار دارد و تنظیمات ترمز نیز روی حالت استاندارد است. واضح است که گشتاور پیشرانهها به تمامی چرخ ها فرستاده میشود و نتیجه نهایی نیز شتاب گیری خاص و جذاب این وانت است. حالت بعدی آفرود دریفت نام دارد که باعث افزایش ارتفاع سیستم تعلیق به ۱۱.۹ اینچی میشود. در این حالت سفتی سیستم تعلیق فرقی نمیکند اما کنترل پایداری کاملاً خاموش میشود و ترمزها نیز در حالت گیراتر قرار میگیرند. در این حالت R1T استایلی مشابه خودروهای باجا پیدا میکند و میتواند دریفت های زیادی در مسیرهای خاکی و گلی بزند.
حالت همهمنظوره هم چیزی است که میتواند در جادههای هموار انتخاب شود. در این حالت ارتفاع سیستم تعلیق در وضعیت استاندارد قرار دارد، کیفیت سواری خودرو نرم است و ترمزها و کنترل پایداری هم در حالت استاندارد هستند. در حالت آفرود اتو ارتفاع خودرو به ۱۳.۵ اینچ میرسد اما کیفیت سواری در حالت نرم قرار دارد و ترمزها نیز استاندارد هستند. در این حالت سیستم کنترل پایداری نیز روشن است. در ویدئویی که ریویان منتشر کرده است شاهد حرکت خودرو با این حالت در جادههای گلی و بالا رفتن از مسیرهای کوهستانی هستیم. برای مسیرهای خشنتر میتوان حالت آفرود راک کراول را انتخاب کرد که برای عبور از موانع و صخرهها تعبیه شده است. در این حالت ترمزها در حالت گیراتری قرار دارند و کنترل پایداری نیز روشن است و ارتفاع خودرو در سطح بالایی تنظیم شده است. این حالت گیراترین حالت آفرود R1T محسوب میشود.
به حالت آفرود رالی میرسیم که ارتفاع خودرو در وضعیت استاندارد قرار دارد و کنترل پایداری نیز آرام تر شده است تا خودرو بتواند با سرعت بیشتری از مسیرهای ناهموار عبور کند. کیفیت سواری و ترمزها نیز در حالتهای سفت و گیراتر قرار دارند. سپس به حالت حفظ شارژ میرسیم که معنیاش کاملاً مشخص است. در این حالت ارتفاع سیستم تعلیق به کمترین میزان یعنی ۹.۹ اینچ میرسد، کیفیت سواری نرم است و سیستم کنترل پایداری نیز روشن است. برخلاف تمامی حالتهای قبلی گشتاور پیشرانهها فقط به چرخ های جلو فرستاده میشود. نهایتاً به حالت یدک کشی میرسیم که ارتفاع سیستم تعلیق در وضعیت استاندارد قرار دارد اما کیفیت سواری خودرو سفت و ترمزها نیز گیراتر شدهاند و کنترل پایداری هم روشن است. گشتاور پیشرانهها نیز به تمامی چرخ ها میرسد.
ارین صاحب جمعی
۲۴ بهمن ۱۴۰۰بهترین پیکاپ برقی : هامر ev بقیه بچه بازین دیروز تو یوتوب داشت توضیح میداد اصلن یک چیزی بود
heshmat021
۲۴ بهمن ۱۴۰۰فاکتور قیمت این وسط چیه
🤍Tesla cybertrack🤍
۲۴ بهمن ۱۴۰۰پیکاپ الکتریکی بهترین سایبرتراک می تونه باشه
ناشناس
۲۴ بهمن ۱۴۰۰این کلیپ بدون موزیک با صدای لاستیک و پرنده خیلی زیر پوستی نشون داد یه خودرو برقی بدون غرش پیشرانه هم میتونه هیجان انگیز باشه. تبلیغ جالبی بود.
iman
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ماشین خوبیه . فقط یه سوال اگه با یه پیکاپ برقی بری آفرود کوهستان . راه گم کنید بعد باطریش تموم شه باید چکار کرد ماشین بنزینی تماس میگیری براش بنزین میارن برقی رو باید چکار کرد زنگ میزنی میگی یه گالن برق بیارن ؟
GMA
۲۴ بهمن ۱۴۰۰زنگ میزنی از ریویان میپرسی🙃 خودش بهت میگه
heshmat021
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ریویان ها همدیگه رو شارژ میکنن
یکسری پاور بانک هم هست برا ماشین ، سایزشون هم مثل گالن
محمد
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ماشینهایی که با امکانات و تبلیغات افرود ساخته میشوند خیلی زیاد هستند، اما ماشینی که بخواهی با آن بزنی به دل کویر و جنگل طوری که صدها کیلومتر با شهر و روستا فاصله داشته باشن بصورت استاندارد بین خودروهای بنزینی خیلی کم هستند.
Nima
۲۴ بهمن ۱۴۰۰جساراتا خط اول نوشتین ٨ پیشرانه (۴ تاست) ولى ٨ حال رانندگى داره.
تنها مشکل! پیکاپ هاى برقى براى آفرود برد کم هست . اگر ١٠٠٠-١۵٠٠ باشه برد توى حالت عادى که توى آفرود بشه ٣٠٠-۵٠٠ عالى هست (بنزینى ها هم به ٣٠٠-۵٠٠ نمیرسن! بیشتر از اینم نیاز نیست برد
شما ١ هفته کویر هم برى یا جنگل نهایت ١٠٠-٢٠٠ کیلومتر مسافت برى! نهایت نهایت!!
شاهین
۲۴ بهمن ۱۴۰۰سلام ممنون از دقت نظر شما.
Nima
۲۴ بهمن ۱۴۰۰براى مشکل شارژ تخلیه شدن توى بیابون ٢ راه هست.
١. سولار پنل هاى ٣ کیلووات هستن تاشو و عالى ! که الان پاور استیشن هاى جَگِرى رو پر میکنن. (خیلى راحت)
٢. اگر از سرما باترى ١٢ ماشین بخوابه که جامپ استارتر جواب میده.
مازیار
۲۴ بهمن ۱۴۰۰خوبه آقا قبول
ریویان همه جوره خوب بنظر میرسه ظاهر و عملکرد
در مورد کامنت ایمان عزیز که قبلا هم دوستان زیادی بهش اشاره داشتن و من درک نمیکنم که این اصرار برای چی هست؟
همون طور که پیمایش و میزان مصرف بنزین رو میشه مدیریت کرد (البته کلمه مدیریت شاید برای یه محاسبه خیلی کوچیک یکمی بزرگ باشه اما بهرحال) خوب راجع به برقی ها هم میشه دیگه حالا خوبه که میزان پیمایش برقی با بنزینی با شارژ یا باک پر تقریبا تو یه محدوده هست
حالا بحث آف روده؟ مصرف بالاتره؟ ایستگاه شارژ دورتره؟ خوب همه اینها رو میشه پیش بینی کرد و با یه آمپر کوچیک که جلوی چشم قرار داره مدیریت😅 کرد دیگه
iman
۲۴ بهمن ۱۴۰۰من قبول دارم میشه مدیریت کرد . ولی شما یه ماشینی بنزینی سوار میشی ۴تا گالن بنزین میزاری داخلش با خیال راحت میزنی چند روز میری جنگل و کوهستان من حرفم اینه والا ماشین برقی به طور کامل نمیتونه جای ماشین درون سوز رو بگیره . شاید این همه اسرار به خاطر عشق به صدای موتور باشه
مازیار
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ایمان جان عشق به صدای موتور به جای خود
اما بجز موارد استثنائی که خوب تمهیدات لازم خودش رو می طلبه، شما نمی تونی چندصد کیلومتر تو مسیرهای آف رود برونی و به هیچ آبادی برخورد نکنی مگه اینکه یه مسیر رو بارها و بارها تکرار کنی
آف رود که از دم در خونه شروع نمیشه
شما فرض کن یه مقدار مشخصی حالا هرچقدر که هست تو جاده اصلی می رونی و حوالی محدوده خروجی از جاده اصلی شارژ میکنی (یا بنزین میزنی) و خود مسیر آف رود که پر مصرف هست هم بندرت از صد یا دویست کیلومتر بیشتر میشه (بجز موارد استثنائی که عرض کردم) پس آف رود اساسا نباید مشکل حادی داشته باشه
امین
۲۵ بهمن ۱۴۰۰تا سوار ماشینی نشید نمیشه گفت خوب یا بد