کارانددرایور بهتازگی پیکاپ الکتریکی ریویان R1T را بررسی کرده و خلاصهای از تواناییهای این پیکاپ و همینطور نتایج آزمایشهای آن را در قالب ویدئویی منتشر کرده است. آزمایشهای این نشریه شامل شتاب، ترمز گیری، هندلینگ، برد و یدک کشی میشود اما نکتهٔ برجسته در اینجا شتاب باورنکردنی R1T است. همانطور که احتمالاً میدانید، موتورهای الکتریکی برخلاف نمونههای بنزینی، تمام گشتاور خود را فوراً از همان ابتدای حرکت ارائه میکنند و به همین دلیل شتاب اکثر خودروهای برقی بسیار روان، فوری و گاهی شگفتانگیز است.
قبلاً موتورهای الکتریکی معمولاً در خودروهای کوچک شهری استفاده میشدند اما طی سالهای اخیر، این تکنولوژی به خودروهای دیگری مثل سوپراسپرتها هم راه پیدا کرده و در حال حاضر میتوان در اکثر کلاسهای خودرویی مدلهای الکتریکی را دید. بااینحال، پیکاپهای الکتریکی تازه وارد بازار شدهاند. به گفتهٔ کارانددرایور، وانتهای برقی به لطف برخورداری از گشتاور بسیار زیاد و لحظهای و همینطور فضای بیشتری که با خلاص شدن از شر پیشرانه، میلگاردان، دیفرانسیل و… ارائه میکنند، پتانسیل بسیار خوبی دارند.
کارانددرایور یک هفتهٔ کامل را با R1T گذرانده است تا تمام آزمایشهای لازم را روی آن انجام دهد. به گفتهٔ مجری این ویدئو، در طول این یک هفته با پیکاپ الکتریکی ریویان همانطور رفتار شده که مالکین پیکاپها در طول استفادههای معمول خود انجام میدهند. هرچند در این ویدئو موارد زیادی در مورد R1T بیان میشود اما تمرکز ما روی شتاب فوقالعاده سریع آن است. در آزمایشهای کارانددرایور، این پیکاپ الکتریکی ظرف تنها ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسیده و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۹ ثانیه طی کرده است. همچنین تنها ۹ ثانیه طول کشیده است تا R1T از صفر به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
با این اعداد چشمگیر، ریویان R1T به سریعترین پیکاپی تبدیل شده که کارانددرایور تاکنون آزمایش کرده است. این عنوان تا پیش از این در اختیار رم TRX بود اما حالا ریویان با اختلاف چهاردهم ثانیه آن را مغلوب کرده است. جالب اینجا است که R1T با وجود اندازهٔ کوچکتر، از TRX سنگینتر است ولی بااینحال، عملکرد آن در آزمایش ترمز و هندلینگ هم قانعکننده بوده است. برای دیدن ویدئوی کامل کارانددرایور از بررسی این پیکاپ الکتریکی میتوانید ویدئوی زیر را تماشا کنید.
F
۱۸ بهمن ۱۴۰۰ریویان رو واقعا میپسندم و دوست دارم، حس خیلی جالبی داره، نه پر ادعا هست نه متعصب و عصبی، یه پیکاپ تراک گوگولی مگولی و خواستنی، به نظر من از اون ماشین هاست که باید خانوم بچه هارو سوار کنی و بری جنگل و کوه و صحرا دلو بزنی به آفرود و یه خاطره عالی همراه خانواده بسازی، من که واقعا دوسش دارم، عالیه.
Humer
۱۸ بهمن ۱۴۰۰پدال خواهشا در اپارات هم قرار بدید برای ما که فیلتر شکن نداریم بده خواهشا پدال در آپارات هم قرار بده
امیرعلی
۱۸ بهمن ۱۴۰۰به یک نکته ای دقت کنیم اینه که ریویان R1T شاسی مستقل نداره و این یعنی اصلا به درد حمل بار نمیخوره
و نداشتن شاسی مستقل برای یک پیکاپ ۷۰ هزاردلاری خیلی بده
شاهرخ
۱۸ بهمن ۱۴۰۰واقعا؟
تازه داشتم تو این قضیه با فورد ماوریک و اون هیوندای راه میومدم اینم اضاف شد
1123
۱۸ بهمن ۱۴۰۰اصلا پیکاپ 70 هزار دلاری نیازی به حمل بار در مقیاس بالاداره؟
Iman99
۱۹ بهمن ۱۴۰۰اتفاقا شاسی مستقل داره اگه ساختارش رو بررسی کرده باشی متوجه میشی که اینم به نوعی شاسی مستقل محسوب میشه فقط مدرن تر شده یعنی مقداری تغییر داده شده با پلتفرم الکتریکی و ساختار جدید تطبیق داده شده
دايان
۱۸ بهمن ۱۴۰۰بیشتر فانتزیه
ارین صاحب جمعی
۱۸ بهمن ۱۴۰۰نمیدونم قبول دارین یا نه ولی تراک برقی اصلا معنی نمیده یعنی یجوریه انگار یک چیزی نیست