سایر خودروهای آمریکایی

سوپر اسپرت هیدروژنی توئین توربوی سالین در راه است!

شرکت آمریکایی سالین در حال توسعه پروتوتایپی از یک سوپر اسپرت هیدروژنی توئین توربو است.


این شرکت آخرین محصول خود یعنی سوپرکار S7 را در سال ۲۰۰۹ تولید کرده و از آن زمان تاکنون مشغول ارتقای خودروهای عضلانی و عرضه یک خودروی اسپرت جدید در چین با نام سالین ۱ بوده است؛ اما سالین ادعا می‌کند به دنبال تولید یک سوپر اسپرت با قوای محرکه هیدروژن درون‌سوز است. سالین حتی قراردادی با شرکت فرانسوی سولوشن F منعقد کرده تا از قوای محرکه این شرکت استفاده کند.

فعلاً جزئیات چندانی از این محصول جدید در دست نیست اما سالین می‌گوید نیروبخش سوپر اسپرت هیدروژنی موردبحث یکی از پیشرانه‌های ۶ سیلندر توئین توربوی سولوشن F با سوخت هیدروژن خواهد بود. این خودرو پس از پایان مراحل توسعه در مراسم‌های خودرویی آمریکا شرکت خواهد کرد. البته مشخص نیست که آیا این خودروی جدید ارتباطی با سالین ۱ فعلی دارد یا خیر. استیو سالین با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

ما معتقدیم راه‌حل درازمدت برای حمل‌ونقل ابعاد چندگانه‌ای خواهد داشت به گونه‌ای که سوخت‌های مصنوعی و هیدروژن می‌توانند در پیشرانه‌های پاک‌تر به کار گرفته شوند. این قوای محرکه در عین اینکه آلایندگی کمی دارند از نظر پرفورمنس عملکرد بسیار خوبی را به نمایش می‌گذارند و زمان سوخت‌گیری آن‌ها نیز مطلوب است

وب‌سایت سولوشن F می‌گوید این برند فرانسوی متخصص تولید تکنولوژی‌های قوای محرکه متنوع در تیراژ محدود است. این شرکت ادعا دارد تجربه منحصربه‌فردی در ساخت، مونتاژ، توسعه و بکار گیری پروتوتایپ ها و خودروهای تولید پایین به دست آورده است. سابقه سولوشن F به حدود ۴۰ سال قبل بازمی‌گردد و در موتور اسپرت، هوافضا، حمل‌ونقل پایدار و… حضور داشته است.

به نظر می‌رسد نزدیک‌ترین ارتباط بین سولوشن F با سالین به خودروی مسابقه‌ای هیدروژنی فونیکس H2 مربوط باشد که قرار است تا چند روز دیگر در لمان (نه برای مسابقات ۲۴ ساعته) حضور یابد. در بطن خودروی موردبحث یک پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار هیدروژنی با ۶۱۲ اسب بخار قدرت قرار دارد. به نظر می‌رسد نیروگاه یاد شده نسخه‌ای بازنگری شده از پیشرانه بلوک کوچک شورولت باشد و از تزریق مستقیم هیدروژن استفاده نماید. سولوشن F خاطرنشان می‌سازد از اگزوز این خودرو فقط بخارآب و مقدار کمی نیتروژن اکسید خارج می‌شود. سالین نیز اظهار داشته خودروی اسپرت و هیدروژنی یاد شده اواخر سال جاری میلادی به نمایش درخواهد آمد بنابراین به احتمال زیاد کار توسعه پروتوتایپ آن از مدت‌ها قبل شروع شده است. در آینده اطلاعات بیشتری از این سوپر اسپرت هیدروژنی و توئین توربو منتشر خواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. new reventon

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (451 ديدگاه)

    بازدهی تولید هیدروژن سبز به وسیله الکترولیز حتی اگر از Proton Exchange membrane fuel cell استفاده بشه حدود 30 درصده. حالا اینو بیای تو موتور درون سوزی که بازدهیش 25 درصده استفاده کنی، بازدهی کل سیستم میشه 7 درصد. یعنی 93 درصد برقی که برای تولید هیدروژن استفاده شده هدر رفته. حال باتری بازدهی تقریبا 100 درصدی داره، موتور الکتریکی ام بازدهی 95 درصدی.
    الان کمپانی phi power سوییسی موتور الکتریکی شار محوری 6 فاز برا خودرو طراحی کرده 1000 اسب بخار قدرت تنها 78 کیلو با بدنه فلزی. 60 کیلو با بدنه فیبر کربن.
    آینده یعنی این.

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. SMS

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      اگه همینجوری هیدروژن رو مثل بنزین بسوزانیم چی ؟

      1. new reventon

        ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (451 ديدگاه)

        همینو گفتم دیگه. بازدهیش 7 درصده.هیدروژن 200 برابر باتری لیتیوم یون تراکم انرژی داره
        3 کیلو هیدروژن همون پیمایشی رو به خودرو میده که باتری 600 کیلوگرمی میده

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. NAVID@@98

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (764 ديدگاه)

      ماشاءاللّه این موتور ls1 جنرال موتورز یعنی همه فن حریفِ این موتور درسته که بی ام و موتورساز برتری هست ولی جنرال موتورز هم با همین موتور اثبات کرده که رقیب هست چون به سَبَبِ اینکه هر کاری که بگی با این موتور کردن !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
      از موتور های پرفورمنس و مسابقه ای بگیر تا با دوام بالا ترین و کاربرد های تیونینگ و افرود برتر و همین موتور هیدروژنی که بیس ش هست یعنی فقط مونده موتور دیزلی باهاش بسازن ای بنازم اوفففففففف 👑 🥇 😍

      موافقم 5
      مخالفم 2
  2. نشناسی بهتره

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (501 ديدگاه)

    اون از پونتیاک
    اینم از سالین…
    چه شوددددددد!!!

    موافقم 6
    مخالفم 1
  3. OldBoy

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    همیشه از سالین خوشم میومد
    اینطور که معلومه برند های قدیمی و کار درست خودرو بخصوص آمریکایی دارن احیا میشن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  4. علی

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    یوخاااااااا اینم عددی نیست
    بنزین و گازوییل که راندمان حرارتی تا ۳۸ درصد تکامل پیدا کردن باید قبول کنیم موتور الکتریکی تنها گزینه آینده هست که با تکامل موتور برقی و باطری بازده نودو نه درصدی خواهد بود با این سرعت که برقی ها دارن تکامل پیدا میکنن رقابت سخت و سخت‌تر خواهد بود

  5. علی

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    وقتی غول های خودروسازی فولکس واگن و تویوتا جلوی راندمان برقی زانو زدن. دیگه این جوجه شرکت سالین که عددی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا