شرکت آمریکایی سالین در حال توسعه پروتوتایپی از یک سوپر اسپرت هیدروژنی توئین توربو است.
این شرکت آخرین محصول خود یعنی سوپرکار S7 را در سال ۲۰۰۹ تولید کرده و از آن زمان تاکنون مشغول ارتقای خودروهای عضلانی و عرضه یک خودروی اسپرت جدید در چین با نام سالین ۱ بوده است؛ اما سالین ادعا میکند به دنبال تولید یک سوپر اسپرت با قوای محرکه هیدروژن درونسوز است. سالین حتی قراردادی با شرکت فرانسوی سولوشن F منعقد کرده تا از قوای محرکه این شرکت استفاده کند.
فعلاً جزئیات چندانی از این محصول جدید در دست نیست اما سالین میگوید نیروبخش سوپر اسپرت هیدروژنی موردبحث یکی از پیشرانههای ۶ سیلندر توئین توربوی سولوشن F با سوخت هیدروژن خواهد بود. این خودرو پس از پایان مراحل توسعه در مراسمهای خودرویی آمریکا شرکت خواهد کرد. البته مشخص نیست که آیا این خودروی جدید ارتباطی با سالین ۱ فعلی دارد یا خیر. استیو سالین با انتشار بیانیهای گفته است:
ما معتقدیم راهحل درازمدت برای حملونقل ابعاد چندگانهای خواهد داشت به گونهای که سوختهای مصنوعی و هیدروژن میتوانند در پیشرانههای پاکتر به کار گرفته شوند. این قوای محرکه در عین اینکه آلایندگی کمی دارند از نظر پرفورمنس عملکرد بسیار خوبی را به نمایش میگذارند و زمان سوختگیری آنها نیز مطلوب است
وبسایت سولوشن F میگوید این برند فرانسوی متخصص تولید تکنولوژیهای قوای محرکه متنوع در تیراژ محدود است. این شرکت ادعا دارد تجربه منحصربهفردی در ساخت، مونتاژ، توسعه و بکار گیری پروتوتایپ ها و خودروهای تولید پایین به دست آورده است. سابقه سولوشن F به حدود ۴۰ سال قبل بازمیگردد و در موتور اسپرت، هوافضا، حملونقل پایدار و… حضور داشته است.
به نظر میرسد نزدیکترین ارتباط بین سولوشن F با سالین به خودروی مسابقهای هیدروژنی فونیکس H2 مربوط باشد که قرار است تا چند روز دیگر در لمان (نه برای مسابقات ۲۴ ساعته) حضور یابد. در بطن خودروی موردبحث یک پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار هیدروژنی با ۶۱۲ اسب بخار قدرت قرار دارد. به نظر میرسد نیروگاه یاد شده نسخهای بازنگری شده از پیشرانه بلوک کوچک شورولت باشد و از تزریق مستقیم هیدروژن استفاده نماید. سولوشن F خاطرنشان میسازد از اگزوز این خودرو فقط بخارآب و مقدار کمی نیتروژن اکسید خارج میشود. سالین نیز اظهار داشته خودروی اسپرت و هیدروژنی یاد شده اواخر سال جاری میلادی به نمایش درخواهد آمد بنابراین به احتمال زیاد کار توسعه پروتوتایپ آن از مدتها قبل شروع شده است. در آینده اطلاعات بیشتری از این سوپر اسپرت هیدروژنی و توئین توربو منتشر خواهیم کرد.
new reventon
۲۶ خرداد ۱۴۰۳بازدهی تولید هیدروژن سبز به وسیله الکترولیز حتی اگر از Proton Exchange membrane fuel cell استفاده بشه حدود 30 درصده. حالا اینو بیای تو موتور درون سوزی که بازدهیش 25 درصده استفاده کنی، بازدهی کل سیستم میشه 7 درصد. یعنی 93 درصد برقی که برای تولید هیدروژن استفاده شده هدر رفته. حال باتری بازدهی تقریبا 100 درصدی داره، موتور الکتریکی ام بازدهی 95 درصدی.
الان کمپانی phi power سوییسی موتور الکتریکی شار محوری 6 فاز برا خودرو طراحی کرده 1000 اسب بخار قدرت تنها 78 کیلو با بدنه فلزی. 60 کیلو با بدنه فیبر کربن.
آینده یعنی این.
SMS
۲۶ خرداد ۱۴۰۳اگه همینجوری هیدروژن رو مثل بنزین بسوزانیم چی ؟
new reventon
۲۷ خرداد ۱۴۰۳همینو گفتم دیگه. بازدهیش 7 درصده.هیدروژن 200 برابر باتری لیتیوم یون تراکم انرژی داره
3 کیلو هیدروژن همون پیمایشی رو به خودرو میده که باتری 600 کیلوگرمی میده
NAVID@@98
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ماشاءاللّه این موتور ls1 جنرال موتورز یعنی همه فن حریفِ این موتور درسته که بی ام و موتورساز برتری هست ولی جنرال موتورز هم با همین موتور اثبات کرده که رقیب هست چون به سَبَبِ اینکه هر کاری که بگی با این موتور کردن !!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
از موتور های پرفورمنس و مسابقه ای بگیر تا با دوام بالا ترین و کاربرد های تیونینگ و افرود برتر و همین موتور هیدروژنی که بیس ش هست یعنی فقط مونده موتور دیزلی باهاش بسازن ای بنازم اوفففففففف 👑 🥇 😍
نشناسی بهتره
۲۶ خرداد ۱۴۰۳اون از پونتیاک
اینم از سالین…
چه شوددددددد!!!
OldBoy
۲۶ خرداد ۱۴۰۳همیشه از سالین خوشم میومد
اینطور که معلومه برند های قدیمی و کار درست خودرو بخصوص آمریکایی دارن احیا میشن
علی
۲۷ خرداد ۱۴۰۳یوخاااااااا اینم عددی نیست
بنزین و گازوییل که راندمان حرارتی تا ۳۸ درصد تکامل پیدا کردن باید قبول کنیم موتور الکتریکی تنها گزینه آینده هست که با تکامل موتور برقی و باطری بازده نودو نه درصدی خواهد بود با این سرعت که برقی ها دارن تکامل پیدا میکنن رقابت سخت و سختتر خواهد بود
علی
۲۷ خرداد ۱۴۰۳وقتی غول های خودروسازی فولکس واگن و تویوتا جلوی راندمان برقی زانو زدن. دیگه این جوجه شرکت سالین که عددی نیست