سایر خودروهای آمریکایی

خیز Glickenhuas SCG003S برای ثبت رکورد جدید در جهنم سبز

خودروساز آمریکایی اسکودریا کامرون Glickenhuas اعلام کرده که در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ اولین مدل تولیدی خود را معرفی خواهد کرد. SCG003S این وظیفه‌ی خطیر را بر عهده دارد که سریع‌ترین خودروی تولیدی در پیست نوربرگ رینگ شود. این اسپورت ساز نسبتاً گمنام زمان ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه را هدف قرار داده است. این زمان تقریبا نیم دقیقه سریع‌تر از رکورد کنونی یک خودروی تولیدی در جهنم سبز است.

2017-glickenhaus-scg003c-02
برخلاف اکثر سوپرکارهای موجود در بازار، SCG003S از یک خودروی مسابقه‌ای با نام SCG003C مشتق شده است. هرچند نسخه‌ی خیابانی سبک‌تر و قدرتمندتر است زیرا قوانین متعدد باعث محدود شدن قدرت نسخه‌ی مسابقه‌ای شده‌اند. آخرین باری که درباره‌ی این خودرو صحبت کردیم، خودروساز گفت که این خودرو قدرت ۷۵۰ اسب بخاری خواهد داشت اما حالا ادعا می‌شود پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری SCG003S قدرت ۸۰۰ اسبی داشته و گشتاور آن نیز ۸۵۰ نیوتون متر است. قدرت پیشرانه از طریق گیربکس ۷ سرعته ای که از یک کلاچ دو صفحه ای با کنترل هیدرولیک سود می‌برد به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

2017-glickenhaus-scg003c-06
Glickenhaus همچنین می‌گوید که این خودرو سریع‌ترین شتاب در عبور از پیچ‌ها را دارد زیرا به لطف میزان داون فورس بسیار بالایی که از خودروی مسابقه‌ای مشتق شده در پیچ‌ها شتاب ۲ جی را دارد. به لطف آئرودینامیک قوی، SCG003S قادر است بیش از ۷۰۰ کیلوگرم داون فورس تولید کند.

2017-scg003s

2017-scg003s-02

2017-scg-003
دیگر مزیت خودروی مورد بحث، طبق گفته‌های سازنده، ساختار مدولار آن است که باعث می‌شود تعمیرات آن در مقایسه با دیگر سوپرکارها ارزان‌تر و سریع‌تر صورت بگیرد. نسخه‌ی نهایی تولیدی از رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب بهره خواهد برد. ترمزهای کربن سرامیک خودرو نیز دست‌پرورده‌ی شرکت مشهور برمبو با ۶ و ۴ پیستون است.

2017-glickenhaus-scg003c-03
در غرفه‌ی Glickenhaus، علاوه بر این خودرو مدل سفارشی SCG003CS که برای مالک شرکت آقای Jim Glickenhaus ساخته شده نیز حضور خواهد داشت. این خودرو که به عنوان یک مدل مسابقه‌ای خیابانی توصیف شده طیف شخصی‌سازی‌های در دسترس را نشان می‌دهد.

2017-glickenhaus-scg003c-05
SCG003S در ایتالیا و توسط Manifattura Automobili با هنر دست ساخته خواهد شد و به‌صورت فرمان راست نیز قابل سفارش خواهد بود. تولید این خودرو از تابستان سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Khan

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (362 ديدگاه)

    بچه که بودم یه فراری انزو کنترل از راه دور داشتم، عکس سوم که دیدم یهو اون تو ذهنم تداعی شد. فرم جلوش‌ تقریبا شبیهشه. یادش بخیر

  2. Ace

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    گشتاورش 850 نیوتن متره. در ویکی پدیا ، به اشتباه 850 پوند فیت ذکر کرده ، که بر طبق گزارش مجله ی Road and track همون 850 نیوتن متر درسته.
    موتور این ماشین و تقریبا اکثر قطعات بدنه ، توسط یک شرکت ایتالیایی ساخته شده.
    قیمتش هم حدود 1.2 میلیون دلار.
    وزن کمتر از ۱۲۰۰ کیلوگرم.
    موتورش هم هشت سیلندر تخت. مثل الگوی پورشه 911 ( 6 سیلندر تخت)

  3. Mahdi DODGE

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    با وجود اینکه طرفدار ماشینای امریکایی هستم اما دلم نمیخواد رکورد پاگانی رو بشکنه

    1. Danial

      ۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (33 ديدگاه)

      پاگانی کی رکورد 918 رو زد که ما خبر نداریم؟

      1. Ace

        ۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        سلام ، زوندا روولوسیون ، 6:30 .
        البته رکورد هنوز دست 918 هست.
        چون زوندا روواوسیون ماشین پیسته.

      2. Mahdi DODGE

        ۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        سلام
        منظورم رکورد اصلی پیست نیست

        رکورد خود پاگانی رو گفتم

  4. Saied

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    پاگانی یعنی عشق. کاش که رکوردش نشکنه.

  5. یوسف

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (746 ديدگاه)

    نمای جلو یه جورایی آدمو یاد لامبورگینی وننو میندازه.

  6. BMW

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (661 ديدگاه)

    کمی دیر خیز برداشت چون الان آستون و مرسدس در راهند…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا