رضوانی با انتشار تیزری از معرفی نسل دوم سوپراسپرت بیست با بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و بدنهٔ فیبر کربنی در اوایل سال ۲۰۲۴ خبر داده است.
رضوانی بیشتر به خاطر شاسیبلندهای خشن و زمختی شناخته میشود که از خودروهای نظامی الهام گرفتهاند اما این شرکت هماکنون برای جشن گرفتن دهمین سالگرد معرفی سوپراسپرت بیست با رونمایی از نسل دوم آن آماده میشود. این خودرو که قرار است اوایل سال آینده رونمایی شود، وعده داده با ترکیب تکنولوژیهای مسابقهای سبکوزن با پیشرانهای که بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند، خودروی واقعاً هیجانانگیزی باشد.
به گفتهٔ رضوانی، نسل دوم بیست به بدنهٔ فیبر کربنی مجهز است و یکی از هیجانانگیزترین تجربههای رانندگی حال حاضر بازار را ارائه میکند. این شرکت همچنین تصویر تیزری تاریکی از نسل دوم سوپراسپرت خود منتشر کرده است که اسکچی از کوپهای موتور وسط را با گلگیرهای برجسته و اسپویلر کوچکی در عقب نشان میدهد. علاوه بر این، رضوانی یک تیزر ویدئویی را هم منتشر کرده است که در آن میتوان سر اگزوزهای رویهم، چراغهای عقب LED باریک و نمایی اجمالی از پیشرانهٔ توئین توربو را دید.
این شرکت هماکنون رزرو خرید بیست جدید را با ۵۰۰ دلار ثبت میکند. این در حالی است که رضوانی قبلاً وعدهٔ معرفی نسل دوم بیست را در سال ۲۰۲۳ داده بود. در آن زمان، این شرکت گفت سوپراسپرت جدیدش با درهای جذاب در تابستان معرفی خواهد شد. نسل اول بیست که نخستین محصول رضوانی محسوب میشد و بر اساس آریل اتم ساخته شده بود، در سال ۲۰۱۵ به بازار آمد. این خودرو در نسخههای مختلفی تولید شد.
اولین نسخهٔ بیست، به پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر سوپرشارژ هوندا کاسورث مجهز بود که ابتدا ۳۰۰ اسب بخار تولید میکرد و بعداً این رقم به ۵۰۰ اسب بخار افزایش یافت. قویترین نسخهٔ سوپراسپرت رضوانی هم بیست X بود که از پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر کاسورث با دو توربوشارژ بورگ وارنر استفاده میکرد و ۷۰۰ اسب بخار قدرت داشت. بعداً نسخهٔ افراطیتری از بیست X با نام بلکبرد هم ساخته شد که با بدنهٔ فیبر کربنی، تنها ۹۷۵ کیلوگرم وزن داشت و ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
سبحان
۲۳ آذر ۱۴۰۲فکر کنم روی کوروت c8 باشه با موتور z06
𝐀𝐥𝐢
۲۳ آذر ۱۴۰۲دمش گرم اگه کشورمون درست حسابی بود میتونست خودرو هاشو تو ایران هم بفروشه
Anti Tesla
۲۳ آذر ۱۴۰۲سلام آقای اشتری،یکی از دوستان بنده که نمایشگاه خودرو دارد به من پیشنهاد خرید فوتون ساوانا صفر را کرده که روش ۲۰۰ میلیون تومان وام بانک ملی با بهره ۴ درصد هم هست.
قیمت رو تا یک و صد راه میاد و اینکه ایشون مجوز نمایندگی عظیم خودرو را دارند و در پارکینگ چند فوتون ساوانا دارند و با یکی از این خودروها چند باری به آتشگاه کرج رفتیم و از توانایی های این خودرو با خبر هستم.
حال با این قیمت و این شرایط خرید این خودرو را صلاح می دانید.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۳ آذر ۱۴۰۲فوتون ساوانا یک ماشین بسیار بسیار کمیاب هست
یعنی قطعات و تعمیرکار براش نیست
برای ماشین چینی بهتره یک مدل پرفروش انتخاب کنین
Anti Tesla
۲۳ آذر ۱۴۰۲ممنون آقای اشتری🙏
ARMAN سابق
۲۳ آذر ۱۴۰۲ببین داداش کلا بنگاهی جماعت هیچی از ماشین بارش نیست فقط برای کسب سود وارد این صنف شده.
بعد تو حرف اونو باور می کنی؟
اون میخواد ماشینی رو که داره هر جور شده بهت بندازه و از کمیاب بودنو سختی تامین قطعاتشم خب قطعا چیزی نمیگه.
سعی کن هیچ وقت گول شونو نخوری هر کی هم میخواد باشه
۲۳ آذر ۱۴۰۲اگه خریدی صاحب اول و آخرش خودتی و بس!
Pir mard goshad
۲۳ آذر ۱۴۰۲فرض کنید به جای لگن سازی ایران خودرو و سایپا،رضوانی و منصوری در ایران فعالیت میکردند و بودجه کافی در اختیارشون میزاشتن،واقعا چه چیز هایی که ساخته نمیشد!!!
blackwing
۲۳ آذر ۱۴۰۲منصوری و رضوانی محصولات تک ساخت و سازنده کیت بدنه روی ماشینهای دیگه هستن ، بهشون بودجه بیشتر میدادی نهایت مثل هنسی میومدن هایپرکار میساختن.
این وضعیت کنونی اینجا از بیخ مشکل داره باید شیفت دیلیت بشه ، تمام مهندسها و کارگرها برن ، تمام خط تولید و مونتاژ باید محو بشه و یه چیز دیگه با یه معماری دیگه جایگزین بشه چون رانت و د.ز.د.ی بزرگترین شاخصه این آقایونه و تا اینا هستن همین وضعیته..
اوگاندا و سیرالئون جلوتر از ما هستن
SFXSF
۲۳ آذر ۱۴۰۲بودجه کافی!!!!!!!!
د اگه باز تحت بودجه دولتی عمل میکردند که باز بدلیل باگ های سیستم تولید دولتی باز یه چی میشدن مثل ایرانخودرو و سایپا
حتما باور کردید ک اگر برن از آلمان آدم بیارن کارخونه ها رو بدن دستشون تولیدات داخلی گل و بلبل میشن 😐
(برید تولیدات خود آلمانیا تو آلمان شرقی در مقابل تولیدات آلمان غربی همون موقع رو نگاه کنید، اولی تحت مالکیت دولتی، دومی تحت مالکیت خصوصی)
ضعف اقتصاد ما بدلیل بدون رقابت بودنش یا تعرفه ها نیست
اصلا فرض کن فردا تعرفه ها رو بردارن
اوضاع همینه
شاید بپرسید اقتصاد بدون رقابتی ک تعرفه وارداتی نداره چطور ممکنه؟ ساده ست وقتی تو بودجه ت ب دخل و خرجت بستگی نداشته باشه و مخارج نیروی انسانی و مواد اولیه و انرژیت از جای دیگه تأمین بشه میتونی چندین سال ماشین رو زیر قیمت رقابتی بفروشی تا رقبا از بازار بکشن بیرون شرکت هم هی ضرر بده هی ضرر بده کما اینکه ایرانخودرو و سایپا برای دولت ضرر ده ان😐
Ali
۲۳ آذر ۱۴۰۲یه سوال،کسی میدونه رضوانی اصلا خودرو هاش فروش میره یا نه؟یه آماری چیزی نیست ازش؟
gmcs399168lss24
۲۳ آذر ۱۴۰۲خیلی حرفیه ها.از موتور ۲٫۵لیتری بشه ۷۰۰اسببخار توان بگیری.
خاص
۲۳ آذر ۱۴۰۲بله
قوی ترین موتور ۴ سیلندر خیابانی
مازیار
۲۳ آذر ۱۴۰۲POWERED BY COSWORTH
gmcs399168lss24
۲۳ آذر ۱۴۰۲هم ظاهریش هم فنّیش عالیه.
اشکان
۱۳ دی ۱۴۰۲رضوانی تیونینگ نیست و خودرو میسازه مثل تویوتا و لکسوس