یکی از نمونههای کم کارکرد و کمیاب شلبی سری ۱ مجهز به پیشرانه ۸ سیلندر الدزمبیل حراج شده است.
امیدهای زیادی به موفقیت شلبی سری ۱ وجود داشت اما این خودرو بنا به دلایلی هرگز نتوانست انتظارات را برآورده است. البته شلبی علیرغم مشکلات موجود توانست ۲۴۹ دستگاه از سری ۱ را تولید کند. خودرویی که مشاهده میکنید در حراجی شرکت کرده و شاید نزدیکترین نمونه به مدل صفرکیلومتر سری ۱ باشد. چنین خودروهای اسپرتی خیلی دست به دست نمیشوند اما دلیل آن هم پرفورمنس خیره کننده یا قدرت تولیدی بسیار زیاد نیست. از آنجایی که شلبی سری ۱ به تعداد بسیار محدودی تولید شده بنابراین اکثر کلکسیونرها علاقهای به فروش آن ندارند. همچنین این محصول جزو نمونههای منحصربهفرد دنیای خودرو به شمار میرود و جزو محصولاتی است که توسط برندهای معتبر تولید نشده است.
البته شلبی سری ۱ با همکاری الدزمبیل تولید شده هرچند این رویداد آن گونهای که شلبی میخواست پیش نرفت. با این وجود سری ۱ به پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری با نام آرورا مجهز است. این نیروگاه آهنین ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتون متر گشتاور تولید میکند و یک گیربکس ۶ سرعته دستی نیز نیرو را روانه چرخهای عقب میسازد. شایان ذکر است برخی نمونههای سری ۱ به سوپرشارژر نیز مجهز هستند هرچند نمونه موردبحث از آن دسته نیست.
سری ۱ یاد شده تنها ۴۵۰۰ کیلومتر کار کرده و بنابراین تقریباً نو به نظر میرسد. کابین خودرو بسیار تمیز است و سقف نرم خودرو در شرایط ایده آلی قرار دارد. صندلیها نیز عاری از هرگونه آلودگی و فرسودگی هستند. البته آنچه که واقعاً باعث جلبتوجه این خودرو میشود زیر پوستش قرار دارد. بدنه شلبی سری ۱ از فیبر کربن ساخته شده اما زمانی که شرکت بدنه را رنگآمیزی کرد رنگ داخل موجهای بدنه فرو رفت و به همین خاطر شلبی مجبور شد از فیلر بدنه برای نرم شدن سطوح استفاده کند. فریم خودرو از ساختار آلومینیومی پیشرفته تولید شده و دارای بازوهای A در هر چهار گوشه است. اگرچه سری ۱ هرگز نتوانست از نظر فروش موفق شود اما بیشک پرفورمنس قابلتوجهی داشته است. خریدار این خودرو همچنین چیزی را دریافت خواهد کرد که معمولاً در چنین حراجیهای معمول نیست و آن هم لاستیکهای اولیه گودیر ایگل F1 است. البته فکر نمیکنیم خریدار ریسک استفاده از این لاستیکها را به جان بخرد!
(Ali(chevynova
۲۲ آذر ۱۴۰۲ماشالاه
چقدر ارزنده و زیباست
اون موتور ۸ اولدزموبیل روش هم جواهره
ماشالاه کمیابی
ماشالاه شلبی
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۲ آذر ۱۴۰۲رفیق میدونی که من یکی از دیوانگان آمریکایی هستم که سالهاست تو پدالم البته از وقتی گوشیم رو عوض کردم دیگه نتونستم با مشخصات قبلیم پیام بزارم.خواستم بگم چرا مثل قبل پیامهای آموزنده نمیزاری.خودم با اینکه اطلاعات و تجربه خوبی دارم ولی بازم از بعضی اطلاعات شما استفاده میکردم.حداقل به جای ماشاالله بگو درود.اصلا لازم نیست چیزی رو به کسی ثابت کنی چونکه همه دارن قدرت بی توقف آمریکایی رو میبینن
مازیار
۲۲ آذر ۱۴۰۲این نقطه عطف پدال هست
۲۳ آذر ۱۴۰۲سلام ایمیل قبلیت رو نداری؟
sinasvj
۲۲ آذر ۱۴۰۲ماشالله رو
ماشالله سنگ پا
ماشالله قزوین
Mercedes-Benz
۲۲ آذر ۱۴۰۲ماشین خیلی خوبیه واقعا زیباست جز معدو امریکایی هاییه که دوسشون دارم