سایر خودروهای آمریکایی

معرفی اسلیت تراک، پیکاپ برقی 20 هزار دلاری با سرمایه‌گذاری جف بزوس

وانت برقی اسلیت تراک با قیمت پایه زیر ۲۰ دلار، طراحی ساده و برد تا ۳۸۵ کیلومتر، با سرمایه‌گذاری جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون توسعه پیدا کرده است.

استارتاپ Slate Auto در رویدادی در لس‌آنجلس از وانت برقی جدید خود با نام ساده «Truck» رونمایی کرد. این خودرو که با حمایت مالی جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون، توسعه یافته، با قیمت پایه ۲۰ دلار (پس از کسر مشوق‌های مالیاتی فدرال برای خودروهای برقی) عرضه خواهد شد. اسلیت این وانت را به‌عنوان محصولی تحول‌آفرین معرفی می‌کند که نیازهای مشتریانی را که از سوی صنعت خودرو نادیده گرفته شده‌اند، برآورده خواهد کرد. این پیکاپ در ایالات‌متحده تولید خواهد شد، هرچند مکان کارخانه هنوز اعلام نشده است.

اسلیت تراک در یک نسخه ساده تک کابین با دو صندلی و تنها در رنگ خاکستری عرضه می‌شود. این پیکاپ تنها ۴,۴۳۵ میلی‌متر طول دارد ولی اتاق بار آن با ۱,۵۲۴ میلی‌متر طول، مشابه پیکاپ‌های فول سایز است و در جلو از صندوق بار ۲۰۰ لیتری بهره می‌برد. وزن خودرو ۱۶۳۳ کیلوگرم، ظرفیت بار ۶۵۰ کیلوگرم و ظرفیت یدک‌کشی ۴۵۴ کیلوگرم است. این وانت از رینگ‌های فولادی ۱۷ اینچی و سیستم تعلیق جلوی مک‌فرسون و عقب De Dion (مشابه مرسدس بنز G کلاس) بهره می‌برد.

پیکاپ اسلیت به یک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور در عقب مجهز است و ظرف ۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. مشخصات فنی این خودرو شامل یک موتور برقی تک‌محور در چرخ‌های عقب با قدرت ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۸ ثانیه و حداکثر سرعتش ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت است. این پیکاپ با دو پکیج باطری شامل ۵۲.۷ کیلووات ساعتی با برد ۲۴۰ کیلومتر و ۸۴.۳ کیلووات ساعتی سفارشی با ۳۸۵ کیلومتر عرضه می‌شود.

داخل کابین اسلیت تراک رویکردی کاملاً ساده در پیش گرفته است. این خودرو فاقد سیستم اطلاعات-سرگرمی اختصاصی بوده و به‌جای آن، یک پایه نگه‌دارنده برای گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها ارائه می‌دهد. اسپیکرهای اختیاری امکان اتصال به اسپیکر بلوتوث یا سیستم صوتی گوشی را فراهم می‌کنند. شیشه‌ها با دستگیره دستی باز و بسته می‌شوند و سیستم تهویه با کنترل‌های ساده طراحی شده است. این طراحی مینیمال نه‌تنها هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه حس نوستالژیک و کاربردی را به راننده منتقل می‌کند. از نظر ایمنی، اسلیت تراک مجهز به ترمز اضطراری خودکار و هشدار برخورد از جلو است. همچنین پکیجی سفارشی هم ارائه می‌شود که می‌تواند پیکاپ را به شاسی‌بلندی پنج‌نفره با ایربگ‌های اضافی برای سرنشینان عقب تبدیل کند.

اسلیت برای کاهش هزینه‌ها، شیوه فروش مستقیم به مصرف‌کننده را انتخاب کرده و نمایندگی‌های سنتی را حذف کرده است. این شرکت همچنین قصد دارد مراکز خدماتی محلی برای پشتیبانی از مشتریان راه‌اندازی کند که می‌تواند فرآیند تعمیر و نگهداری را برای خریداران ساده‌تر خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Amirsh

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (242 ديدگاه)

    چقد از این جور پروژه ها که هدفشون در دسترس بودن و ساده و کاربردی بودنه خوشم میاد ، نه زرق و برق الکی دارن نه چیز اضافه ایی ، روی کاربردی بودن تمرکز دارن
    به پین های اتصال پنل های بدنه دقت کنید ، خیلی جالبه ،

    موافقم 32
    مخالفم 6
    1. اراز

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (38 ديدگاه)

      چقدر وانتش شبیه دمپایی

      موافقم 9
      مخالفم 9
  2. khashayar..

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بهترین
    ——————–
    هم طراحی ساده و هم فاقد سیستم اطلاعات-سرگرمی (برای دوری از شنیدن صداها و موسیقی مبتذل)
    وزن کم
    فروش مستقیم
    و ……

    موافقم 9
    مخالفم 24
  3. HamiD

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2463 ديدگاه)

    این نشون میده چقدر آمریکایی ها در تولید محصول ارزون قیمت برای رقابت با چین ضعیف هستند ؛ نه تنها آمریکایی ها بلکه کل جهان!
    با ۲۰ هزاردلار ی ماشین چینی خفن بهت میدن با کلی آپشن
    اما این دوستان شیشه بالابرشون دستیه
    پراید ۷ هزاردلاری از این سره …
    واقعا ارزش خرید نداره …
    صرفا اسم جف بزوس خورده روش ؛ اگه یه شرکت دیگه تولیدش میکرد میگفتن این چه اه اه …

    موافقم 17
    مخالفم 27
    1. Sina_carshow

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (474 ديدگاه)

      بیشتر توهین هس این ماشین به کسایی که دنبال خرید اقتصادی هستن یا پول خرید پیکاپ های لوکس رو ندارن
      چین با این قیمت ماشین میده آیرودینامیک تر از تسلا و بنز های سری EQ بعد به خاطر نزاع سیاسی اصن اسمش نمیاد بین آیرودینامیک ترین خودرو های دنیا
      با این پول 22 هزار دلار میتونی یه نسخه پایه نیسان دانگ فنگ z9 یا همین فرانتیر پرو رو از چین ایمپورت کنی به کشورای خاورمیانه که مشخصاتش رو دیدیم دیروز
      چانگان اکسپلورر پایه با 14 هزار دلار از هر لحاظ پیکاپ بهتریه از این ماشین درپیت هست ببخشید با تمام احترام واقعا درپیته چیه 385 کیلومتر رنج بدون اینفوتیتمنت؟ دلم به حال آمریکایی ها میسوزه که حق انتخاب ندارن شاید باور نکنید ولی کلی ویدئو تو فضا مجازی هس که دل مردم آمریکایی پره از پیکاپ ساز های خودشون میگن دیگه پیکاپ شده یه کالا لاکچری برا شوآف دیگه کارش حمل و نقل نیس صرفا یه حالتی از زندگی لاکچریه و از دسترس خیلی از کارگرا خارج شده

      موافقم 10
      مخالفم 16
    2. مازیار

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1483 ديدگاه)

      خوب اینجا دو عامل مهم و تاثیرگذار مواد اولیه ارزون و نیروی کار ارزون رو داریم. چرا فکر می‌کنید چینی‌ها مداد جادویی دارن؟! موضوع ساده‌ست

      موافقم 10
      مخالفم 5
    3. کافکا

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (360 ديدگاه)

      اهمیتی نداره
      سطح درامد کشور های اروپایی و امریکا به قدری بیشتر که برای خرید یم ماشین 20 هزار دلاری نهایت 18 ماه پس انداز میکنن اگه بخوان نقد بخرن که نمیخرن
      در مقابل برای خرید ماشین 12 هزار دلاری در چین یک شهروند چینی باید زمان بیشتری پس انداز کنه چون درامد به شدت پایین تری دارن
      این قدرت انعطاف بازار های غربی رو نشون میده که میتونن گردش سرمایه و درامد بالایی داشته باشن و هزینه توسعه بیشتری بکنن
      اینجوری میشه که قبل از شرقی ها غربی ها همه چیز اختراع میکنن و دنیا رو در دست میگیرن
      نتیجه ( چین تا وقتی همه چی توش ارزونه فقط یک کپی کار باقی میمونه )

      موافقم 6
      مخالفم 6
  4. mickeyy

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (174 ديدگاه)

    خوبه ولی دیگه یک جاهایی زیاده روی کرده. شیشه بالابر دستی و حذف مانیتور هیچ منطقی نداره. اخه کی علاقه داره شیشه رو با بالابر دستی بالا پایین کنه!!! دیگه الان اکثرا لوکیشن مقصد رو میزنن روی نقشه الان یک مانیتور بزرگ اون وسط لازمه و صفحه گوشی کوچیکه. دیگه میومد کولر رو هم حذف میکرد و فرمون رو هم مکانیکی میکرد که حس نوستالژی راننده به حداکثر برسه و فکر کنه سال 2025 پشت وانت پیکان نشسته

    موافقم 12
    مخالفم 4
  5. محمد

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    حیف که برقیه

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. Titanium

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (363 ديدگاه)

      داداش ماشین برقی برای استفاده روزمره بهتر از بنزینی هست

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. yektachafi

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    نداشتن مانیتور برای من یه نکته مثبته
    ولی شیشه بالا بر دستی یکم عجیبه
    قیمتش کمه
    طراحیشم ساده‌اس
    البته که برای ما هایی که پراید ۷ هزار دلاری سوار میشیم هیچ آپشنی نداره اصلا در سطح ما نیست:)
    دوست عزیز سانروف هم نداره متاسفانه مورد پسند شما نیست
    من که خیلی خوشم اومد

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. AMANTE

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1923 ديدگاه)

    انگار نسخه ی پایه ی فورد برانکو هست.

  8. Afg

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (496 ديدگاه)

    واقعا تولید یه همچین خودرویی با قیمت ۲۰ هزارتا تو امریکا کار سختیه نباید با چین مقایسه بشه درامد یه کارگر تو صمعت خودرو سازی امریکا سالانه ببش از ۴۵هزار دلاره این رقم با چین اصلا قابل مقایسه نیست

  9. J

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    جا داشت ۵ هزاردلار گرونش کنن اما دوربین عقب و مانیتور متوسط و شیشه بالابر برقیو اضافه کنن.زیادی ساده زیسته. به اسم کارایی و کاهش هزینه و کمینه گرایی، حتی چیزای مهم و ضروری هم حذف کردند.

    موافقم 7
    مخالفم 5
  10. J

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    طراحی ساده به شدتتتتت میپسندم. نه جشنواره LED راه انداخته نه چراغای پیوسته داره نه ظاهر تخم مرغی

    موافقم 8
    مخالفم 1
  11. Yaghoob

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (533 ديدگاه)

    یه وانت عالی برای کار
    سال هاست وانت ها دیگه برای کار خیلی گرون و لاکچری هستن.
    ولی این ساده و کاربردی هست.

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. J

      ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (51 ديدگاه)

      برای کار چرا باید وانت برقی گرفت؟ همین الان سایت های مختلف مثل Cars و … چک کنی با ۲۰ تا ۲۵ هزاردلار انبوهی وانت کارکرده درونسوز از برندهای معتبر امریکایی و ژاپنی مدل بالا پیدا میشه. مثلا F150 مدل ۲۰۱۸ با ۱۶۰ هزارکیلومتر کار زده ۲۰ هزاردلار. اونی که بخواد کار کنه این براش خوبه.تازه فول سایز هم هست. چرا طرف کاردستی یه بچه پولدار اونم برقیو انتخاب کنه که نه امکانات داره نه اعتباری.

      موافقم 5
      مخالفم 1
  12. heshmat021

    ۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (450 ديدگاه)

    در نظر بگیرید که این قیمت با مشوق ها است که خدود ۷ هزار دلار میشه، یعنی قیمت این ماشین ۲۷ هزار دلاره

    بنظرم تسلا و بقیه شرکت ها هم میتونن اینو تولید کنن.

    تسلا مدل پایه مدل ۳ رو میده ۳۷ هزار دلار که ۱۰ هزار دلار بیشتره ولی از همه نظر پر از آپشنه، برد بیشتر و موتور قدرتمند تری داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا