شرکت آمریکایی SSC در سال ۲۰۰۷ با هایپرکار خود بنام اولتیمیت آئرو رکورد سریعترین خودروی تولیدی دنیا را بنام خود در گینس ثبت کرد. دو سال پیش نیز هایپرکار جدید این شرکت با نام تواتارا و با هدف ثبت رکورد سرعت جدیدی معرفی شد. حال گفته شده در همین آخر هفتهٔ گذشته این رکورد زنی انجام شده است زیرا وزارت حملونقل نوادا اعلام کرده است که رانندگان در مسیر ۱۶۰ این ایالت به دلیل یک رویداد ویژهٔ فیلمبرداری دوروزه با تأخیر مواجه میشوند.
هرچند این اطلاعیه جزئیات خاصی را ارائه نکرده اما وبسایت PVTimes گزارش کرده است که این تأخیرها به خاطر تلاش برای ثبت رکورد سرعت زمینی برای یک خودروی تولیدی توسط SSC بوده است. این گزارش خاطرنشان کرده است که جادهٔ بین لاسوگاس و پهرامپ مکان آشنایی برای ثبت رکورد سرعت است زیرا کوئنیگزگ آگرا RS هم در سال ۲۰۱۷ برای رسیدن به سرعت ۴۴۷ کیلومتر بر ساعت از همین بزرگراه استفاده کرد.
به گفتهٔ یک منبع ناشناس، تواتارا رکورد آگرا RS را شکسته است. البته وی نگفته که سرعت این خودرو چقدر بوده اما SSC قبلاً اعلام کرده است که تواتارا توانایی دستیابی به سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. این در حالی است که سال گذشته بوگاتی شیرون سوپراسپرت به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید اما چون مسیر را از دو جهت طی نکرد رکورد آن در گینس ثبت نشد. حال جالب خواهد بود بدانیم که آیا SSC توانسته از سرعت بوگاتی هم فراتر برود یا نه.
در همین حال، SSC تلاش برای رکورد زنی را تأیید نکرده اما گفته است که برنامههای خود برای ثبت رکورد سرعت را کتمان نمیکند. این شرکت در این رابطه افزوده است:
ما از گمانهزنیها و سروصداها در مورد اینکه آیا بهزودی این کار را انجام خواهیم داد یا قبلاً انجام دادهایم استقبال میکنیم. هر وقت مناسب باشد اخبار را اطلاعرسانی خواهیم کرد
برای یادآوری، تواتارا به یک پیشرانهٔ ۵.۹ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که با بنزین اکتان ۹۱، قدرتی برابر با ۱۳۵۰ اسب بخار تولید میکند اما در صورت استفاده از سوخت E85، خروجی آن به قدرت فوقالعادهٔ ۱۷۵۰ اسب بخار میرسد. علاوه بر پیشرانهٔ قدرتمند، این هایپرکار آمریکایی آئرودینامیک پیشرفتهای هم دارد و درنتیجه خودرویی فوقالعاده پایدار و قابل پیشبینی است که اطمینان کامل را به راننده القا میکند.
Hadi
۲۳ مهر ۱۳۹۹بنظرم رکورد بوگاتی برا بقیه خیلی دست نیافتنی باشه اما ssc و konig segg میتونن رکوردو بشکونن…
کلا هر کی رکوردو بزنه دمش گرم ?
R
۲۳ مهر ۱۳۹۹رکورش حتما کمتر از بوگاتی بوده وگر نه همون اول با دادو فریاد گوش جهانو کر کرده بودن
M.A.S
۲۳ مهر ۱۳۹۹ماشین اونه که راحت و بدون ترس و دردسر گرون بودنش و نبود قطعه و استهلاک زیاد و استرس تصادف و نابودی یه سرمایه راحت بشینی پشتش و تا جایی که ادرنالینتو بالا ببره گاز بدی دریفت بکشی و شتاب بگیری
خب کی میاد وقتی این همه پول داده تا تاپ اسپید ببرتش
کی میاد این ماشینو احساس کنه وقتی دو میلیون دلار پولشه (حدودی میگم دقیق دوستان اطلاع بیشتری دارن)
کی اینو تو خیابون یاپیست میاره وقتی قطعاتش زیاد نیست
اصلا همه اینا به راننده های حرفه ای هم استرس وارد میکنه
کلا هایپر کارا نمیدونم چرا یه جورین
اگه معیارای هایپر کارارو در نظر بگیریم این ماشین خیلی خفنیه
اما در کل به نظرم خریدن یه ماشین که بشه راحت لمسش کرد هر وقتی که بخوای خیلی بیشتر از یه وسیله نمادینه که نتونی از تواناییاش لذت ببری
M.A.S
۲۳ مهر ۱۳۹۹یه سوال دوستان یعنی بوگاتی تو مسیر رفتن 490 رو زد ولی تو مسیر برگشت نتونست این رکوردو بزنه؟
♤Angus_812♤
۲۳ مهر ۱۳۹۹بوگاتی اصلا نمیخواست رکورد ثبت کنه
فقط یه تبلیغات بود برای شیرون ۳۰۰+
وگرنه میتونست رکوردو به اسم خودش بزنه
علیx76
۲۳ مهر ۱۳۹۹اگر میتونست صد در صد دریغ نمیکرد
چون میانگین سرعت رفت و برگشت برای رکورد محاسبه میشه ، حتما کمتر از این رکوردی که الان زده میشد
اینم در نظر داشته باشید که بوگاتی پیست مخصوص رکورد گیری داره ، در حالیکه بقیه باید تو جاده رکورد بگیرن !
amg 63
۲۳ مهر ۱۳۹۹wonderful
ارش
۲۳ مهر ۱۳۹۹نسل قبلیش رو به خاطر طراحی بدش دوست نداشتم ولی این طراحی زیبایی داره از هر نمایی که بهش نگاه کنی ماشین خوشگلیه کابین قشنگی هم داره .
nikzad
۲۳ مهر ۱۳۹۹خیلی زیبا هست این ماشین اصلا حرف نداره از بعضی هایپر کار ها هم خیلی خیلی قشنگ تره.طراحی ساده اما خشنی داره.
Mohammad
۲۳ مهر ۱۳۹۹۱۷۵۰ اسب بخاررررر
پشماممممممممممم
احمدرضا
۲۳ مهر ۱۳۹۹سلام دوستان
یه سئوال
سوخت E85 در کشورهای خارجی به راحتی در دسترس هست ؟
قیمتش چقدر با بنزین فرق داره ؟
اگه کسی توضیح بده ممنون میشم
MaF
۲۳ مهر ۱۳۹۹دوستان میشه توضیه بدین بنزین e85 چ فرقی با اکتان 91 داره؟؟
akrh78
۲۳ مهر ۱۳۹۹این سوخت 85 درصدش اتانول هست
ارشیاSVJ
۲۳ مهر ۱۳۹۹E85 رو از قند توی چغندر میگیرن.
اکتانش بالاتره و الودگیش کمتر.
البته فک کنم هزینه تولیدش بالاست.
OMID
۲۳ مهر ۱۳۹۹اتانول رو بیشتر از ذرت و پسماندهای کشاورزی ( گندم ) و نیشکر میگیرن
جزو سوخت های تجدید پذیر هم هست
اگر موفق بشه میتونه خودروهای بنزینی رو نجات بده
MaF
۲۳ مهر ۱۳۹۹خیلی ممنونم دوست عزیز
فقد یه سوال
چیزی که دوستمون بالاتر گفته
85 درصدشه؟؟!!
ارشیاSVJ
۲۳ مهر ۱۳۹۹کانسپتش خیلی خفن تر بود.
akrh78
۲۳ مهر ۱۳۹۹شرایط صحرای نوادا خیلی برا رکورد زنی بهتر از پیست فولکس واگن هست دوستان هی نگن بوگاتی پیست داره پیست داره
ارتفاع جاده 160 نوادا 1600 متر بیشتر از پیست فولکسه (ویسکوزیته کمتر –> درگ کمتر –> سرعت بیشتر) ✌️
این رو مدیر تیم مهندسی بوگاتی هم گفت که اگه ما بجای پیست خودمون توی نوادا رکورد گیری میکردیم 15 مایل بر ساعت بیشتر ثبت میکردیم بخاطر چگالی هوای کمتر
Carbonado Aventador
۲۳ مهر ۱۳۹۹از اونطرف هموچگالی هوای بیشتر
راندمان بهتر موتور????
.
کلا اینا همش بازار گرمیه بوگاتی اگه رکورد بزن بود همون موقع رفت و برگشت رو میرفت.
.
پیست فولوکس واگن طولانی ترین و صاف ترین پیست دنیاس…
.
۷.۵ کیلومتر طول داره
درحالی که این اتوبان نزدیک ۵ کیلومتر طولشه
Mazda3
۲۳ مهر ۱۳۹۹رقیب کوئنیگزگ بودن خیلی بهش میاد رقابت بهتر هم میشه با وجود این دوتا و هنسی هرچند باید منتظر نتیجه بود بوگاتی هم بنظرم چون سبک متفاوت تری داره بحثش جداس
رامتین
۲۳ مهر ۱۳۹۹طرف میگه شیرون در مسیر برگشت نمیتوانست رکورد بزنه. بالفرض حرف شما صحیح اما توجه کنید در بدترین حالت ممکن، شیرون در مسیر برگشت اگه ۴۹۰ نمیزد، ۴۷۰ را میزد و پس میانگین این دو در گینس ثبت میشد که دقیق میشه ۴۸۰ یا ۳۰۰ مایل. این عدد بسیار بسیار بهتر از ۴۴۷ فعلیه.
کارلوس کاستاندا
۲۳ مهر ۱۳۹۹شما اگه فرضا وزش باد یا حتی نسیم ملایم را در نظر بگیری حتی نزدیک 450 هم نمیشد چه برسه به 470 برادر در مسیر موافق باد به اون سرعت رسیده . تو سرعت بالای 300 یه نسیم ملایم مثه بتون عمل میکنه چرا دارید استدلال بی اساس میاری هر چند کاری به اینکه 19 سانت طول ماشین را زیاد کردند یا صندلی را باز کردن یا لاستیکهای مخصوص سفارشی که بعد 6 ماه اماده شده بودن و یه ابر پردازشگر بهش اضافه کردند تا به این سرعت برسه نداریم.
رامتین
۲۳ مهر ۱۳۹۹حالا شما از کجا میدونی سرعت باد چقدر بوده که میفرمایید به ۴۳۰ هم نمیرسید. اصلا همون ۴۳۰ باز هم میانگین ۴۶۰ میشه. در کل بر مبنای تصورات نمیشه حرف زد و باید به عدد ۴۹۰ احترام گذاشت.
nikzad
۲۳ مهر ۱۳۹۹به نظرتون اینجا ایرودینامیک چیکار میکنه؟وظیفش همینه دیگه!
joojoo
۲۳ مهر ۱۳۹۹چی میگی داداش….توی هوای آرام که سرعت باد 10 کیلومتر بر ساعته. رکورد رفت و برگشت نهایتا 20 کیلومتر بر ساعت اختلاف داشته باشن. خیلی ساده بخوام بگم…. در بدترین شرایط(که فرض بگیریم باد موافق جهت بود). میانگین رکورد بوگاتی از 480 تا کمتر نمیشد.
موضوع بعدی اینه که بوگاتی همچنان داشت شتاب میگرفت و احتمالا تا 495 هم میرفت اگه مسیر پیست به اندازه ی کافی بود. محدودیت سرعت بوگاتی اونجا به خاطر محدودیت پیست بود…..نه محدودیت خود ماشین….
کارلوس کاستاندا
۲۳ مهر ۱۳۹۹میگفتی براش اسفالت میکردن خخخخ
مهدی
۲۸ مهر ۱۳۹۹دوستان باید یه چیزی بهتون بگم سریع ترین ماشین دنیا بوگاتی شیرون سوپر اسپرت نیست بلکه دول سیکستین هست این ماشین موتور 16 سیلندر باقدرت دیوانه وار 5000 اسب بخار با شتاب 1.5 و نهایت سرعت 560 کیلومتر بر ساعت