یک شرکت نوپای آمریکایی بنام تلو اقدام به ساخت وانت الکتریکی کوچکی با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و برد ۵۶۰ کیلومتری کرده که طولی هماندازهٔ هاچبک دودر مینی دارد.
آمریکاییها علاقهٔ عجیبی به پیکاپ دارند و حالا شرکت جدیدی وارد این بخش شده است. این شرکت اما که تلو (Telo) نام دارد، بجای ساخت پیکاپی غولپیکر، اقدام به ساخت یک وانت کوچک الکتریکی برای شهرهای شلوغ آمریکا کرده است. این وانت با نام تلو تراک، تنها ۳,۸۶۰ میلیمتر طول دارد که تقریباً بهاندازهٔ یک هاچبک مینی دودر است ولی بااینحال، به گفتهٔ سازنده تواناییهای حمل بار آن بهاندازهٔ تویوتا تاکوما خواهد بود.
این مهم به لطف طراحی هوشمندانهای حاصل شده که از پتانسیل جانمایی موتورهای الکتریکی بهره میبرد. فقدان پیشرانهٔ درونسوز و جانمایی هوشمندانهٔ پکیج باطری باعث شده فضای بیشتری در پیکاپ به سرنشینان و فضای بار اختصاص داده شود. تلو تراک یک پیکاپ دو کابین با ظرفیت حمل پنج نفر و اتاق بار ۱۵۲۴ میلیمتری است. همچنین به لطف پارتیشن تاشو بین کابین و اتاق بار، امکان حمل اشیاء درازی مثل تختهٔ موجسواری ۲.۷۵ متری وجود خواهد داشت. علاوه بر این، زیر کف اتاق بار هم محفظهای برای اشیاء تعبیه شده است.
این پیکاپ اما علیرغم اندازهٔ کوچکش میتواند تا هشت نفر را حمل کند. برای این کار، امکان سفارش صندلیهای ردیف سوم وجود دارد که در کف اتاق بار قرار میگیرد و محفظهٔ زیر این قسمت به فضای پای سرنشینان ردیف سوم تبدیل میشود. همهٔ اینها در حالی است که تلو وعدهٔ ارائهٔ پکیج باطری چشمگیر ۱۰۶ کیلووات ساعتی را در این پیکاپ کوچک داده است که بردی تا ۵۶۰ کیلومتر را فراهم میکند. تلو تراک همچنین به قوای محرکهٔ دو موتوره چهارچرخ محرک با ۵۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است.
شاید فکر کنید مشخصات تلو تراک خیلی بلندپروازانه بوده و بعید است که به واقعیت بدل شود اما تیم توسعهٔ این خودرو قبلاً در دنیای مدلهای الکتریکی فعالیت داشتهاند. یکی از بنیانگذاران این شرکت، «فورست نورث» است که قبلاً در توسعهٔ نسل اول تسلا رودستر نقش داشته و بعداً یکی از اولین شرکتهای ساخت موتورسیکلت الکتریکی را تأسیس کرد. تلو هنوز زمان تولید پیکاپ خود را اعلام نکرده اما هماکنون در وبسایت خود پذیرش سفارشات خرید آن را با پرداخت ۱۵۲ دلار آغاز کرده است. قیمت تلو تراک از ۵۰ هزار دلار آغاز میشود.
AMANTE
۲۶ خرداد ۱۴۰۲حمل از نظر اندازه دیگه!؟ چون فکر نکنم بتونه هم وزن باری که میشه داخل تاکوما گذاشت رو جابجا کنه یا یدک بکشه.
NAVID۰۰۹۸
۲۶ خرداد ۱۴۰۲اینم یه استارتاپِ مثل نمونههای دیگر که عمراً موفقیتی در بخش خودرو به دست بیاره و خریداری میشه توسط غولهای تکنولوژی !
اصلاً یکی از دلایل شکلگیری استارتاپ ، فروش به غولها با قیمتهای میلیون دلاریست !
زیزیگولو
۲۶ خرداد ۱۴۰۲باید منتظر موند تا امتحان خودشو پس بده و نمیشه با عجله نظر داد چون تو متن خبر نوشته شده : ((به گفتهٔ سازنده تواناییهای حمل بار آن به اندازهٔ تویوتا تاکوما خواهد بود))
MehdiTurbo
۲۷ خرداد ۱۴۰۲همین جاگیریش خیلی بیشتر از پراید وانت دمپایی خودمانه
ولی قیمت دیدم چشام چهارتا شد کلی وانت با فضای باری بهتر بزرگتر با امکانات بهتر طراحی زیباتر هست چرا یکی پنجاه هزارتا بده این
اونم تو اون بازار وانت امریکا که کلی گزینه جذاب هست
امریکا حتی تویوتام وانتاش دو نسله امریکایی جذاب شده مثل تاکوما چرا یکی بیاد اینو بخر
زیزیگولو
۲۷ خرداد ۱۴۰۲آره این واسه خود منم سوال هستش که آمریکایا وقتی اکثراً سلیقه شون ماشینای سایز بزرگو عضلانی هستش چجوری میخان با این پیکاپ فسقلی کنار بیان!!!
ممد ژانگولر
۲۶ خرداد ۱۴۰۲چه کار جالبی کرده . ایده های آمریکایی داره به اروپاییها نزدیک میشه . خیلی عالیه افرین
زیزیگولو
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ممد من که متوجه منظورت نشدم ولی این یه واقعیته که کلاً آمریکاییا در زمینه پیکاپ تو دنیا حرف اول رو میزنن
ممد ژانگولر
۲۶ خرداد ۱۴۰۲شکی نیست داداش مگه من گفتم پیکاباش بده؟!!!
ولی یک واقعیتی که وجود داره ماشینهای خیلی گنده توجیح اقتصادی نداره . ضمنا من خودم عاشق پیکاپم ولی اصلا به درد شهر نمیخوره. جون میده تو آمریکا کانادا استرالیا باهاش بار ذرت از مزرعت بزنی ببری شنبه بازار بفروشی
MK
۲۶ خرداد ۱۴۰۲چرابعضی ازماشین برقی های آینده دارن بدون کاپوت میشن عین ونی میمونه که شاسی بلندش کردن
300slr
۲۶ خرداد ۱۴۰۲امریکایی و کوچک
این دو تا تو یک جمله عجیبه
سبحان
۲۶ خرداد ۱۴۰۲قطعا حضور شرکت های نوپا در کلاس های خودرویی که خودشون تاسیس میکنن تاثیر زیادی در افزایش کیفی کمی و تنوع و فراگیر شدن خودرو های برقی در دنیا کمک میکنه
دانیال
۲۶ خرداد ۱۴۰۲حس میکنم اگه در توانایی ها و مشخصاتش اغراق نکرده باشن فروش نسبتا خوبی رو تجربه میکنه
حسین دهمرد
۲۷ خرداد ۱۴۰۲اغراق کردن. کمتر از ۴ متره با اون باتری ها میشه دو تن با هم نمیخونه