سایر خودروهای آمریکایی

وی‌ال‌اف فورس وان; خودرویی از تبار وایپر

باب لوتز مدیر سابق جنرال موتورز و هنریک فیسکر طراح معروف خودرو با تیم فورس در نمایشگاه خودروی دیترویت از جدیدترین مخلوق خود یعنی خودروی اسپرت ده سیلندر VLF Force 1 پرده برداشتند.

VLF Force 1 V10
VLF Force 1 V10
فورس ۱ که بر اساس وایپر ساخته شده است یک خودروی دو سرنشینه است و بدنه‌ی وایپر را به‌صورت کامل از فیبر کربن پوشانده است. این طراحی باعث شده که طراحی بیرونی این خودرو جذاب‌تر از وایپر باشد. طراحی داخلی هم کمی دست‌خوش تغییر شده است و جنس مواد بکار رفته در تریم های مختلف تغییر کرده است بااین‌حال ساختار کابین تغییر چندانی نداشته است.
VLF Force 1 V10
VLF Force 1 V10
این خودرو زیر کاپوت از پیشرانه ده سیلندر ۸.۴ لیتری اصلاح‌شده وایپر بهره می‌برد و ۷۴۵ اسب بخار نیرو در ۶۱۰۰ دور بر دقیقه و ۸۶۵ نیوتن متر گشتاور در ۵۰۰۰ دور بر دقیق را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. این قدرت خارق‌العاده باعث شده که این خودروی اسپرت ۱۵۳۸ کیلوگرمی تنها در ۳.۰ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و سرعت نهایی ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. خریداران این خودرو می‌توانند از میان دو گیربکس شش سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک با تعویض دنده از پشت فرمان یکی را انتخاب کنند.
VLF Force 1 V10
VLF Force 1 V10
VLF Force 1 V10
VLF Force 1 V10
این تغییر نام سری VL به VLF و یا بحث جانشینی آن تنها به دلیل تغییر در بخش مدیریتی صورت گرفته است این تغییر به این نحو بوده که هنریک فیسکر به تیم مدیریتی سابق یعنی باب لوتز و گیلبرت ویارئال کارآفرین اضافه شده است. باب لوتز مدیر سری خودرویی VLF دراین‌باره گفت:

فورس ۱ یکی دیگر از نمونه‌های دراماتیکی است که ما در سری VLF آن را به تولید رساندیم. این سری با ترکیب پلتفرم‌های موفق جهانی و طراحی ظریف و اضافه کردن قطعاتی جدید خودروهایی سفارشی اسپرت و لوکس تحویل مشتری می‌دهد.

فورس ۱ ده سیلندر کوپه از ماه آوریل سال ۲۰۱۶ وارد مرحله تولید می‌شود و در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶ آماده تحویل می‌شود. این خودرو فعلاً تنها به تعداد محدود ۵۰ دستگاه تولید می‌شود و قیمت پایه‌ی ۲۶۸۵۰۰ دلاری دارد.

فورس ۱ در نمایشگاه دیترویت در کنار سدان به‌روزرسانی شده‌ی دستینو اسپرتی قرار گرفته که کوروت ZR1 هشت سیلندر را با طراحی بدنه‌ی فیسکر کارما ترکیب کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    خیلی گرونه متاسفانه

    1. سامان اذری

      ۲۳ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (3218 ديدگاه)

      ماشین خوشگلیه وموتور 8.4 لیتری v10 فکنم بالای 20 تا مصرفش باشه
      ولی ادم وقتی به اعداد و ارقام فکر میکنه به این نتیجه یرسه
      واقعا پورش 911 توربو یه ماشین خارق العاده هست
      موتور 3.8 لیتری شتاب زیر 3 ثانیه
      مصرفش خیلی خیلی پایینه
      هندلینگ هم که راجبش حرف نزنیم بهتره

      1. sina

        ۲۴ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (307 ديدگاه)

        3.4

      2. rasa

        ۲۴ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (85 ديدگاه)

        جدی 911 چه ربطی به این داره الان یکی هم میاد میگه من با این پول لامبو میگیرم :/

  2. Archi KHAN

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2202 ديدگاه)

    عجب خوفی شده
    عاغا همه چی یه طرف ، اون محل نگه داری بطری ها منو کشته …

  3. king 918

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خیلی خوش استایل و خوش تیپ و البته قدرتمند
    فقط انگار تو چراغ جلوش هیچی نیست خالیه خخخخخخ

  4. moein

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    طراحیش خیلی شاخه مخصوصا اون چرم آجری صندلی هاش

  5. BMW ///M

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    موتور این ماشین دقیقا همون چیزی که باید در وایپر باشه ولی نبود و این باعث شکست وایپر شد.

  6. mamad

    ۲۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من وایپر رو خیلی دوست داشتم ولی حیف ک به فکر ارتقاش نبودن و رفتن براش جایگزین اوردن

  7. great britain

    ۲۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    تقلید از استون مارتین کار خوبی نیست.

  8. benz

    ۲۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    زیبا و خشن والبته گران…

  9. احمد باقری

    ۲۴ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4716 ديدگاه)

    خیلی عالی شده، اونقدر طراحیهای جدید به بازار میان که آدم فکر میکنه دیگه همه طراحیها تموم شدن، اما واقعا طراحی، هیچ وقت تمومی نداره و با وجود این همه طرح، باز هم میتونن یه طرح زیبا و ماندگار ایجاد کنن.

  10. همایون

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (792 ديدگاه)

    اصلا هم شبیه آستون نیست واقعا زیباست کاش وایپر رو هم با بدنه فیبر کربن، طراحی مجدد و کیفیت ساخت بالا تولید میکردن تا میتونست با کوروت و بقیه رقباش بجنگه و راحت فروش بره و دیگه نیازی به توقف تولیدش برای جلوگیری از ضرر کمپانی نباشه چون به نظرم مهمترین مشکل وایپر کیفیت ساخت پایین که به خاطر کم کاری کرایسلره این مساله متاسفانه خداییش حیف وایپر نباشه. جای خالیش حس میشه مثل پونتیاک GTO fire bird

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا