حدود یک سال بعد از رونمایی هایپرکار تواتارا در فستیوال پبل بیچ، حالا SSC تولید آنرا در واشنگتن آغاز کرده است. اولین نمونهٔ ساخته شده از این خودرو تقریباً تکمیل شده و برای اطمینان از اینکه همهچیز بهخوبی عمل میکند، به پیست برده شده است. دیگر نمونههای تواتارا نیز بهزودی ساخته میشوند و از سهماههٔ سوم سال جاری به خریداران تحویل داده خواهند شد.
ضریب درگ بدنهٔ فیبر کربنی تواتارا برابر با ۰.۲۷ است که به گفتهٔ SSC از تمامی هایپرکارهای تاریخ تا به امروز کمتر است. زیر این پوسته نیز یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی قرار گرفته تا وزن خودرو به تنها ۱۲۴۷ کیلوگرم برسد. این هیولای آمریکایی به یک نیروگاه ۵.۹ لیتری V8 توئین توربو مجهز شده که میتواند تا ۱۷۵۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار دهد.
البته این نیروی عظیم تنها زمانی تولید میشود که در باک تواتارا سوخت E85 ریخته شده باشد و در صورت استفاده از بنزین معمولی قدرت پیشرانه با ۴۰۰ واحد کاهش به ۱۳۵۰ اسب بخار میرسد که البته هنوز هم از بسیاری از هایپرکارهای دنیا بیشتر است. برای انتقال این نیرو نیز یک گیربکس هفت سرعتهٔ دستی با قطعات هیدرولیکی در نظر گرفته شده که با یک سیستم اتوماتیک AMT ادغام شده و تعویض دندههای رعدآسایی را فراهم میکند. علاوه بر این، کلاچ و انتخاب دندهها نیز بهصورت الکتریکی انجام میگیرد.
SSC هنوز اعداد و ارقام عملکرد هایپرکار جدید خود را اعلام نکرده است اما میگوید تواتارا میتواند به سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. البته SSC در این ادعا با رقبای سرسختی مواجه خواهد بود زیرا شرکتهای کوئنیگزگ و هنسی هم برای شکستن رکورد سرعت برنامه دارند اما بوگاتی گفته است ثبت رکورد سرعت در اولویت این شرکت نیست.
ایوب
۹ تیر ۱۳۹۸طبیعیه که بوگاتی با وزن 2 تنی شکستن رکورد سرعت تو برنامش نباشه. اگه تا الانم رکوردو نگه داشته به خاطر اینه که بقیه پیست مخصوص سرعت ندارن
Amirferrari
۹ تیر ۱۳۹۸الان این وزن دو تنی که گفتی مانع رسیدن بوگاتی به سرعت بالا میشه؟!!!!همین بوگاتی بود که با ویرون رکورد سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر رو پایه گذاری کرد و دوبار هم رکورد سرعت رو به نام خودش ثبت کرد اونوقت میگی بوگاتی نمیتونه? کلا تو یه دنیای دیگه سیر میکنی شما،اولا تنها خودرویی که میتونه به سرعت بالای ۴۵۰ برسه شیرون هسته اونم به خاطر وزن بالاش که تو سرعت های بالا مثل کوه ماشینو به زمین میچسبونه،دوما اگه خودروسازی عرضه شکستن رکورد بوگاتی رو تو زمان سیزده سال نداشت دلیل بر نبود مکان مناسب واسه رکورد زدن نیست وگرنه این همه باند طویل فرودگاه و آزادراه که میشه به راحتی به سرعت بالای ۴۰۰ دسترسی داشت و همین هنسی که ادعا میکرد تو یکی از همین باندها رکورد سرعت رو زده ولی چطور نتونست مسیر برگشت رو هم رکورد بگیره تا میانگین سرعتش ثبت بشه خدا میدونه…بوگاتی اگه بزنه هم جوری میزنه که تا ۲۰ سال هیچ خودروسازی هوس زدن رکورد به سرش نزنه…
AMANTE
۹ تیر ۱۳۹۸اتفاقا همین وزن مشکل اصلی بوگاتی شیرون برای رسیدن به سرعت های بالاست.
وزن بالا در سرعت بالا باعث فشار زیاد به لاستیک ها و استهلاک بیشتر میشه که در نتیجه زودتر لاستیک ها نابود میشن و نمی تونه به سرعت های بالای 450 کیلومتر درساعت برسه.
ASHKAR
۱۴ شهریور ۱۳۹۸داداش دیدی بوگاتی رکورد زد تو بگو اصا وزنش اندازه یه کوهه ولی همین قدر که بوگاتیه کافیه که همه چی رو تغییر بده
Mohammadreza
۹ تیر ۱۳۹۸“اونم به خاطر وزن بالاش که تو سرعت های بالا مثل کوه ماشینو به زمین میچسبونه”
پسر خوب جالبه بدونی در سرعت های بالا ( بالاتر از ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت) دیگه وزن اصلا مطرح نیست و ایرئودینامیکه که حرف اول و اخر رو میزنه
تاحالا به هواپیما ها دقت کردی؟
بعضی هاشون بیش از ۶۰۰تن وزن دارن ولی مثل کوه به زمین نمیچسبن!!
s.h
۹ تیر ۱۳۹۸بهترین نظری که تا الان خوندم برای اینکه کسی بفهمه تو سرعت خیلی بالا وزن نه تنها کمک کننده نیست بلکه مخرب هم هست و فقط چند تا بال باید موندن ماشین رو زمین رو کنترل کنند
شرط میبندم الان یکی میاد میخواد ابعاد هواپیما رو نسبت به وزنش بسنجه باز این موضوع رو انکار کنه
Amirferrari
۹ تیر ۱۳۹۸(تاحالا به هواپیما ها دقت کردی؟)
عجب جمله ای گفتی،دقت کن کی بودی تو?
کاش به جا چهار تا کلمه که از این و اون یاد گرفتی وقت میزاشتی چندتا مستند خودرویی نگاه میکردی بعد شروع میکردی نطق کردن،هر خودروسازی یه هدف دنبال میکنه،بوگاتی اگه قرار بود خودرویی با وزن ssc و یا هنسی و کونیک زگ تولید کنه که رکورد سرعت ۸۰۰ کیلومتر هم میزد،هنر اینه خودرویی بسازی که رقبای نصف وزن خودش رو پاره کنه،خنده دار اینجاست خودروسازایی مثه اینا با این ادعا وزن کم و ایرودینامیک خودشون رو به اب و اتش میزنن که از یه خودرویی مثه شیرون با وزن ۲ تن جلو بزنن و هیچ وقتم موفق نمیشن، تو پیست هم که از یه پورشه ۹۱۱ شکست میخورن،به چی دلشون خوشه خدا میدونه،رسالت خودروسازی مثل بوگاتی اینه خودرویی تولید نکنه که تک بعدی باشه،بوگاتی یه گرند توره که میشه باهاش رکورد سرعت رو در کمال ارامش و امنیت زد،هر وقت خودروسازی تونست یه گرندتور با چندهزار اسب بخار بسازه که بشه ازش در هر سرعتی لذت برد اون موقع میشه گفت رقیب بوگاتی،هر وقت خودروسازی تونست خودرویی بسازه که توسط معتبرترین مجلات و برنامه های خودرویی ماشین کونکورد لقب بگیره اون میشه رقیب بوگاتی،خودروسازی که قدرت هزار اسب بخار رو پایه گذاری کرد،خودروسازی که شتاب زیر سه ثانیه و تاپ اسپید بالای ۴۰۰ کیلومتر رو پایه گذاری کرد،خودروسازی که ترمز هوایی رو اختراع کرد و تمام خودرو سازای برتر دنیا دارن ازش بهره میبرن،خودروسازی که اولین خودرو میلیون دلاری دنیا رو تولید کرد،خودروسازی که برعکس رقبای یک بار مصرفش با موتور حجیم ۱۶ سیلندر پلمپ شده و گارانتی مادام العمر تحویل مشتری میشه،خود مدیرای کونیک زگ و هنسی و … هم ارزوی داشتن یکی از محصولات بوگاتی رو دارن شما که جای خود دارین…
M
۹ تیر ۱۳۹۸وای خدا ! چی دارین میگین سرم درد گرفت !
طرف میگه شرکتای غیر بوگاتی جا واسه زدن رکورد ندارن !
بزرگوار این همه اتوبان و فرودگاه دوما بوگاتی کجا زد اینم ببرن همونجا وجدانن نشستی فکر کردی دلیل رکورد نزدن بقیه رو پیدا کردی داداش تو دیگه فکر نکنی سنگین تری ! دیگه تهش اگه هیچ جایی پیدا نکردن 4 تا 5 کیلومتر از این همه بیابون خدا رو اسفالت کنن داداش ما رو زمین شاهد رکوردای بالای 1200 کیلومتر برساعت هم بودیم!!!
یه استاد تشریف اورده میگه هواپپیما ! یعنی بعضی جاها میت متحرک برنولی رو مشاهده کردن بعد این جمله !
استاد اون که مال طراحی بال هواپیماس الان مثلا این استدلال و مثال نقض بود اوردی شما ؟
ایوب
۹ تیر ۱۳۹۸عزیز شما میتونی بری به بوگاتی کمک کنی قوانین فیزیکو نقض کنه.
بعدشم شما نباید بعد رسیدن به 460 تا وایستی.
محض اطلاعتون میگم بوگاتی پیستش کفی 4/5 کیلومتری داره که قبل اونم یه پیچ بازه شیب داره که موقع خروج ازش ماشین بالای 200 تا سرعت داره. حالا شما کدوم فرودگاهو میگی که 4/5 کیلومتر کفی داره و اونو با سرعت 200 تا شروع کنی و آخرشم فضای ایمن برای توقف داشته باشی؟
ایوب
۹ تیر ۱۳۹۸شما میتونی بری به بوگاتی کمک کنی قوانین فیزیکو نقض کنه.
بعدشم شما بعد رسیدن به 480 تا نمیخوای توقف کنی؟!
محض اطلاعتون میگم بوگاتی پیستش یه کفی 4/5 کیلومتری داره که قبل اونم یه پیچ بازه شیب داره که ماشین با سرعت بالای 200 تا ازش وارد کفی میشه. حالا شما کدوم فرودگاه منظورته که 4/5 کیلومتر کفی داره که میتونی با 200 تا شروعش کنی و آخرشم کلی فضا برای توقف ایمن داشته باشی؟
Engine
۳۰ مرداد ۱۳۹۸کار به سرعت ۴۵۷ آگرا آر اس ندارم که گفتی فقط شیرون بالا ۴۵۰ میره فقط کار به اونجای صحبتت دارم که گفتی ۱۳ سال رکورد تو دست بوگاتی بود تو ۲۰۰۷ که التیمت آئرو با ۴۱۲ رکورد ویرون رو زد ۲۰۱۴ هم که هنسی ونوم جی تی با ۴۳۵ رکورد ویرون سوپر اسپرت زد درسته مال ونوم رسمی نبود اما به هرحال زد و سایت معتبری منتشرش کرد ولی مکلارن f1 با اون موتور bmw حدود ۱۲ ۱۳ سال حکمران این عرصه بود. من که مالک هیچ کارخونه خودرویی نیستم اما عاشق رقابتشون باهمم یبار بوگاتی یبار کوئنینگ زگ یبار ssc جالبه که اینا به نفع مشتریاست این رقابت نبود الان همه دنیا مثل ما اسیر ایران خودرو و سایپای خودشون بودن تعصب الکی سر چی ، سر فرانسه و انگلیس و… که نصف بدبختیای ما زیر سر دشمنی ایناست (نصف دیگشم خودمونیم)بجا تعصب الکی و ندیدن عیب برند مورد علاقه از رقابت لذت ببرین از رقابت اسب بخار و سرعت و رکورد …
s.h
۹ تیر ۱۳۹۸یه دونه از این طرف دارای ماشین های امریکایی بود که هی میگفت کونیک زگ باید اتانول بسوزونه تا قدرت بگیره و اشغاله و گرون و …. الان کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
monster car
۱۳ شهریور ۱۳۹۸با اجازت نسخه بازطراحی شده شیرون رکورد رسمی 491 km رو هم زده
Saeed
۱۳ شهریور ۱۳۹۸البته به صورت غیر رسمی???
دلم واسه بوگاتی فن ها میسوزه?
دانیال روشنی
۹ تیر ۱۳۹۸خیلی خیلی زیباست
OMID
۹ تیر ۱۳۹۸نسبت قدرت به وزن ش از یک به یک هم بیشتره
L-H-P-TT
۹ تیر ۱۳۹۸چسبندگی اگر با وزن ایجاد بشه توجیح علمی نداره ، وزن بالا یعنی ، مصرف سوخت بالا ، ایستادن سخت تر ، استهلاک بیشتر برای تمامی قطعات …
چسبندگی برای رسیدن به سرعت های بالا فقط و فقط از طریق سیستم های ایرودینامیکی و ساختار کلی بدنه انجام میشه ….
علت این که بوگاتی داره از رقیب هاش عقب میمونه همینه ، که اشرافی گری رو تو شیرون زیاد کرده ، بوگاتی باید دو محصول داشته باشه که یکی فقط و فقط پرفومنس و یک محصول لوکس مثل مدل حال حاظر شیرون ، به راحت میشه گفت ۳۰۰کیلو از وزن حال حاظر شیرون قابل درست شدن و کم شدن هست ، یکی از علت هایی که باعث شده بوگاتی از گردونه رقابت خارج نشه ، موتورش هست ، موتور بوگاتی فارق از اسب و گشتاور ، کشش خیلی بالایی داره ، که علتش کواد توربو بودن و مهندسی بینظیرش هست …..
امیدوارم تمامی کلاس های خودرویی روز به روز بهتر و رقابتی تر بشه ????
فقط آمریکا فقط ماسل
۹ تیر ۱۳۹۸دقت کردین چقدر شبیه ونوم اف پنجه؟؟
رضا
۹ تیر ۱۳۹۸نسبت اسب بخار به وزنش عالیه خیلیم خوشکله
Khosrow
۹ تیر ۱۳۹۸زشت / خیلی زشت و بی هویت / حیفه اون همه اسب و بخار که تو دود کنی ..
Mad.z.Max
۹ تیر ۱۳۹۸چرا انقد فشار روته دوست عزیز؟ چون از اروپاییا داره سبقت میگیره؟
همین؟
من ماشینای آمریکایی رو خیلی دوست دارم، بارها عم گفتم، ولی دلیل نمیشه ب.ام.و دوست نداشته باشم! دلیل نمیشه از جسکو لذت نبرم، زیباییه اسپید تیل به چشمم نیاد!!
عشق ماشین واقعی، مرز و کشور نمیشناسه، از هرچی که خوب و خاص بود لذت میبره، بدون تعصب
Alireza
۹ تیر ۱۳۹۸ایشون کلا با صنعت خودرو مشکل داره تا حالا کامنت مثبت ازش ندیدم
Khosrow
۹ تیر ۱۳۹۸:) / اقا زشته دیگه / نظرم به زشتیش نزدیکتره ..
رامتین
۹ تیر ۱۳۹۸بوگاتی که کلا امسال میره در سایه. ببینیم آگرای جدید، هنسی و همین ssc چه میکنند. به شدت مهمه کدوم خودرو بالاخره به عدد رویایی 483 کیلومتر یعنی 300 مایل میرسند. آگرا که 447 براش ثبت شده و فعلا سریعترین خودروی تاریخه.
آریا ماشین
۱۳ تیر ۱۳۹۸نسبت قدرت به وزنش فوق العاده است
یه زمانی با نسبت ۱ به ۱ کونیگ زگ کف کرده بودیم
الان که نسبت بیش از یک به یک هم عادیه
کونیگ زگ جسکو ، ssc تواتارا ، آستون مارتین والکری ، مرسدس ای ام جی وان
ولی نکته جالب اینه که این ماشین از یه موتور۶ لیتری و ۲ تا توربو ۱۷۵۰ اسب قدرت گرفته و وزنش هم با مونوکوک فیبر کربنی فقط ۱۲۴۷ کیلویه
حالا بوگاتی با موتور ۸ لیتری و ۴ تا توربو نه تنها نتونسته بیش از ۱۵۰۰ اسب قدرت بگیره بلکه فقط باعث اضافه شدن وزنش شده اونم نزدیک ۲ تن!!!
Saeed
۱۶ تیر ۱۳۹۸این SSC قدیمی نیست؟ چند سال پیش یه جا خوندم سرعتش 414 کیلومتر بود??شاید ارتقاش دادن نمیدونم
خخخخ
۱ آبان ۱۳۹۹بیخیال ولی ایران داره تو قیمت دلار رکورد میزنه رکوردهای اونا رو بیخیال