سایر خودروهای آمریکایی

احتمال حمله SSC تواتارا به رکورد پیست نوربرگ رینگ

همه می‌دانیم که SSC تواتارا در خط مستقیم خودروی فوق‌العاده سریعی است. پس از شکستن رکورد سرعت که بسیار هم خبرساز شد، این کمپانی آمریکایی یک‌بار دیگر رکورد خود را ارتقا داد تا دیگر جای شک و شبهه‌ای باقی نماند. هم‌اکنون جرود شلبی مؤسس کمپانی به دنبال رکوردشکنی‌ای است که علاوه بر سرعت ‌بالا نیازمند قدرت عبور از پیچ و توقف بالایی می‌باشد.

بله شلبی می‌خواهد تواتارا را روانه پیست نوربرگ رینگ کند. ما قبلاً شاهد حضور همه نوع خودرو از پروژه‌های تک ساخت گرفته تا شاسی بلندهای تولید انبوه در جهنم سبز بوده‌ایم. ما همچنین سوپرکارها و هایپرکارهایی را دیده‌ایم که به دنبال ارتقای رکورد کلی این پیست بوده‌اند و البته اکثر آن‌ها دست‌خالی نوربرگ رینگ را ترک کرده‌اند. دلیل عدم کامیابی در نوربرگ رینگ این است که همه‌چیز به خود خودرو بستگی نداشته بلکه راننده و شرایط آب و هوایی نیز نقش مهمی بازی می‌کنند و زمانی که شما پیستی به طول حدود ۲۰ کیلومتر دارید، فراهم کردن تمامی شرایط ایده آل بسیار سخت خواهد بود.

شلبی ظاهراً به این موضوع اذعان داشته است. او در مصاحبه با ماسل کارز اند تراکس گفته است:

من فکر می‌کنم نوربرگ رینگ یک پیست بسیار سخت و تکنیکی است. شما باید راننده کاربلد، خودرویی فوق‌العاده و تنظیمات و تست‌های بسیار زیادی داشته باشید زیرا این پیست نرم و بی‌دردسر نیست.

شکی وجود ندارد که تواتارا از قدرت کافی برای ثبت لپ تایم استثنایی برخوردار است. پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۹ لیتری توئین توربوی این خودرو در صورت استاندارد از سوخت اتانول قدرت ۱۷۵۰ اسب بخاری تولید می‌کند. رکورد سرعت ۴۵۵.۲ کیلومتر در ساعت این خودرو متوسط دو تست در خلاف جهت و در مسیری نسبتاً کوتاه بوده است. راننده تواتارا کاملاً مطمئن است که این خودرو می‌تواند به سرعت‌های بالاتر نیز دست یابد. البته مدیریت این میزان قدرت در پیست نوربرگ رینگ می‌تواند بزرگ‌ترین چالش در دست‌یابی به رکورد جدید باشد.

اما این تلاش برای رکوردشکنی چه زمانی انجام خواهد شد؟ فعلاً چارچوب زمانی مشخصی معین نشده اما به نظر می‌رسد شلبی برای این کار کاملاً مصمم است؛ به‌عبارت‌دیگر انتظار نمی‌رود تواتارا تنها برای نمایش در نوربرگ رینگ حضور یابد بلکه به دنبال ثبت رکوردی جدی خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    شاید تو خط سریع مثل جت باشه ولی پیست نوربرگ رینگ لازمه دقت و فرمان پذیری بالاییه که شاید نتونه از پسش بر بیاد

    موافقم 34
    مخالفم 8
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      بیا برو تا توی نوربرگ رینگ هم مثل خط مستقیم ضایع نشدی
      فقط بلک سریز

      موافقم 29
      مخالفم 58
      1. Hadi

        ۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2191 ديدگاه)

        رکورد نورنبرگ رینگ چنده؟
        رکورد دست 918 هس یا GT2RS؟
        خوبه باید بیارنش تو پیست تا رکورد رو ارتقا بده البته پتانسیل بالایی میخواد و حسابی باید ماشین رو آماده کنن چون جهنم سبز با کسی شوخی نداره……

        موافقم 7
        مخالفم 5
        1. ツSAMURAIツ

          ۱ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1145 ديدگاه)

          رکورد دست
          مرسدس بنز AMG GTR BLACK SERIES هستش با تایم 6:43

          موافقم 20
        2. PHILIPP

          ۲ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1109 ديدگاه)

          برای هر نوع ماشینی یه رکورد هست
          هاچبک ها
          سوپرکار ها
          و…..
          به علاوه یه رکورد کلی
          رکورد کلی دست 919 هستش

        3. مهدی

          ۲ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          دست پورشه 919 هستش GT2RS چیه دیگه

    2. SRT

      ۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (626 ديدگاه)

      ب نظر من که میتونه تایم خیلی خوبی بزنه،ولی رکورد شکنی خیلی احتمالش کمه

      موافقم 24
      مخالفم 5
    3. امیرحسین

      ۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (448 ديدگاه)

      دوستان یه چیز عجیب
      مگر تو خودروهای اسپرت اسب بخار اط گشتاور مهم تر نیست و همین در خودروهای آفرودی برعکچرا تسلا اینقدر روی گشتاور رودستر مانور میده بجاش اسب بخارشو میگفت
      همون جوری که هامر ۱۵۵۹۶ تا گشتاور داره و خودروی آفرودیه
      اگه هامر ۱۰۰۰ تا اسب داره و ۱۵۵۹۶ تا گشتاور پس باید رودستر کمتر از هامر اسب بخار داشته باشه و زیر صفر باشه
      ولی خب بازده موتور ها مختلفه و حتی به گیربکس هم ربط داره

      موافقم 5
      مخالفم 13
      1. Elmiraj

        ۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (3188 ديدگاه)

        نخست اینکه دنیای الکتریکی ها همه جوره با درون سوزها فرق داره… خصوصا در مورد موتورها و سیستم انتقال قدرت…

        گشتاور چیزیه که در دنیا الکتریکی ها در آن واحد و با سرعت برق در دسترسه و قبل گذاشتن پا رو پدال گاز اعمال شده در حالی که در موتورهای درون‌سوز به عوامل مختلفی بستگی داره و تا دور موتور به حداقل ۲۰۰۰ نرسه گشتاور زیادی برای شتاب گیری در دسترس نخواهد بود…
        .
        گشتاور اعلامی تسلا رودستر و هامر EV روی چرخ هاست و هنوز گشتاور تولیدی موتور ها توسط دو کمپانی اعلام نشده….
        اما با توجه به نسبت تقریبی ۱.۵ گشتاور به اسب بخار ماشین های فعلی تسلا و قدرت ۱۱۲۰ اسب بخاری که انتظار می‌ره سه پیشرانه سری plaid تسلا تولید کنند ، میشه تا حدودی به پی برد که گشتاور سه موتور رودستر روی هم به ۱۷۰۰ نیوتون متر خواهد رسید که باید نیروی پیشران ۳۰۰۰ کیلوگرمی شتاب دهنده های پکیج space X را نیز به آن اضافه کرد…!!!

        موافقم 14
        مخالفم 5
        1. امیرحسین

          ۲ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (448 ديدگاه)

          بله تشکر
          مطلب مفیدی بود

    4. یانکی

      ۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2345 ديدگاه)

      شک نکن تو خودش دیده که این حرف رو زده.همونجور که رکورد سرعت رو خیلی ساده دوباره پس گرفت و برای کور کردن چشم بخیلها دوباره به سرعت بیش از 500 کیلومتر میرسه تو پیست هم وارد میشه.آمریکا ابر قدرت دنیا.

      موافقم 14
      مخالفم 35
      1. امیرحسین

        ۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (448 ديدگاه)

        کی من؟!

      2. امیرحسین

        ۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (448 ديدگاه)

        نه داداش از این ادعا ها زیاده
        خیلی میان ادعا میکنن و نمیتونن

        موافقم 8
        مخالفم 2
    5. Reza

      ۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (5344 ديدگاه)

      امکان نداره بتونه تو نوربرگ رینگ کاری از پیش ببره

      موافقم 9
      مخالفم 13
  2. R@m!n

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (538 ديدگاه)

    عجب داستانی شده این تواتارا SSC

    موافقم 20
    مخالفم 5
  3. Sina

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    توی نوربرگرینگ یا هر پیستی سرعت و شتاب و اعداد کلا هیچ تاثیری ندارن
    مهار این همه قدرت کار ساده نیست
    اون هم توی نوربرگرینگ
    البته هیچ چیز قابل پیش بینی نیست

    موافقم 21
    مخالفم 1
  4. امین

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (519 ديدگاه)

    دنیا جای جالبی شده به جای عمل بعد اطلاع اول حرف میزنن تو چشم باشن بعدشم یا بای یا یه جوری جمعش میکنن خداااافز

    موافقم 10
    مخالفم 7
  5. Elmiraj

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    ماشینی که نسبت قدرت بر وزنش برابر خودروهای فرمول وان هست و اجازه تردد در خیابان را داره باید بر پارامتر های بسیاری غلبه کنه تا سربلند از نوربرگرینگ در بیاد .
    مهار ۱۷۵۰ اسب بخار در پیچ و خم های نوربرگرینگ نیازمند مهندسی فوق‌العاده و البته راننده بسیار ماهری هست…
    .
    کوئینکزگ که از پسش بر نیومد ، حال نوبت SSC و هنسی هست….

    موافقم 28
    مخالفم 4
  6. برقیه جارو برقی

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (256 ديدگاه)

    انقدر فیک بازی دراوردن از توتارا و ssc متنفر شدم

    موافقم 19
    مخالفم 15
  7. T.C.B.K

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    خیلی دلم میخواد بدونم شتر مرغ یا چیتا چه تایمی تو نوربرینگ میزنن !!!!
    البته حیوانات تو آسفالت نمیتونن بدون. فکر کنم تایم جالبی از توشون بیاد بیرون ?
    فرض کنید یه موجود زنده سریع تر از یه ماشین تو پیست باشه. ??

    موافقم 15
    مخالفم 6
    1. Ali Keyhani

      ۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (657 ديدگاه)

      اون سرعت مورد نظر به طور‌ مثال سرعت 113 کیلومتری یوزپلنگ فقط برای 10 ثانیه میتونه این سرعت رو حفظ کنن و زود از نفس میوفته واسه همین باید توی همین تایم کوتاه به شکار برسن

      موافقم 16
      1. T.C.B.K

        ۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (185 ديدگاه)

        اقای علی کیانی درسته

        ولی تا جایی که من میدونم حیات وحش آسفالت نداره همش خاک هست
        پستی و بلندی.

        چیتا تو اون مسیر توی 3 ثانیه به 112 کیلومتر میرسه. و تا 10 الی 12 ثانیه میتونه سرعتشو حفظ کنه.
        البته شتر مرغ 30 ثانیه میتونه با سرعت 70 کیلومتر بدوه.

        تازه نه تو آسفالت… توی خاک ها…

        موافقم 13
  8. مازیار

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    نقطه قوت این در شتاب گیری های بعد از خروج از پیچ هست

    موافقم 15
  9. SF90 STRADALE

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    خط مستقیم رو بچسب که رکوردزنی در پیست کار هر ماشینی نیست

    موافقم 22
    مخالفم 9
  10. OMID

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    به احتمال زیاد اصلاحات آیرودینامیکی نیاز داره
    شاید یه نسخه خاص بزنن با دانفورس بیشتر
    چون توی حالت فعلی برای حداکثر سرعت طراحی شده که هدف کاهش درگ هست و افزایش دانفورس با افزایش درگ همراه هست در نتیجه دانفورس کمی داره

    موافقم 16
    مخالفم 1
  11. akrh78

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    شلبی یه بار ابروش رفته (به درست یا غلط کاری نداریم) حالا برا ثابت کردن خودشون میخوان رو مریخ هم فرود بیان

    موافقم 11
    مخالفم 14
    1. محمدهادی

      ۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2480 ديدگاه)

      چی میشه تلاش کنه؟
      تو با تلاشش مشکلی داری؟
      فعلا که تونست درنهایت رکورد سرعتو کاملا رسمی بدست بیاره
      واقعا نمیترسی توی پیست هم چیزی برای ترسوندنت داشته باشه؟
      یبار خودشو ثابت کرد
      پس احتمال دومین بارهم کم نیست

      موافقم 11
      مخالفم 6
    2. کارلوس کاستاندا

      ۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (103 ديدگاه)

      اینکه رکورد حداکثر سرعت را در کمترین طول بدست اورده میشه ابروریزی . بعد اون ماشینه که یه صندلیش را برداشتن و ۱۵ سانت طولش را اضافه کردن ده تا چیپ و پردازنده بهش وصل کردن وووووووو لاستیک اختصاصی طی دو سال براش طراحی کردن و اخرش هم جرات نکرد مسیر را برگرده میشه ابرو داری ؟؟
      سلام سلطان معانی و مفاهیم ارادت داریم

  12. امیرحسین

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (448 ديدگاه)

    جمع کن بابا
    بوگاتی اگه بخواد همتونو به زیر میکشه
    واستید فقط رودستر بیاد
    اینو همسی امدن موتوراشونو تا خرخره تیون کردن معلوم نیست چقدر عمر کنند
    اگه اینجوریه که اون گودزیلا ۳۵۰۰ اسبیه از همتون سریعتره یا شورولت یا لکسوس ۴۰۰۰ تسب بخاریا ولی خب چه فایده که موتوزشون عمر ندارند
    بدگاتی اگه بخواد از اون ۴۰۰۰ تا اسب هم میتونه بکشه بیرون ولی دوام موتور خیلی مهمه
    نه اینکه بخوان با چند تا درگ و از این جور چیزا از نو یه سرویس کامل و بازسازی بشن

    موافقم 11
    مخالفم 30
    1. کارلوس کاستاندا

      ۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (103 ديدگاه)

      میخواد یا نمیخواد. حالا چرا نمیخواد؟

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. امیرحسین

        ۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (448 ديدگاه)

        اینو باید از خودش بپرسی
        خودش میگه دنبال رکوردو شکستن رکورد نیستیم

        موافقم 1
        مخالفم 1
  13. امیرحسین

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (448 ديدگاه)

    یا حتی خودروهای درگستر ۱۱۰۰۰ اسب بخاری که بصورت کامل بعد از هر بار یا چند بار درگ بصورت کامل بازسازی میشنو

    موافقم 4
    مخالفم 8
  14. Farzad

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2561 ديدگاه)

    شما اول برو تو یه پیست معمولی رکورد گیری کن بفهمیم چی به چیه ، بعد بلوف جهنم سبز رو بزن .

    موافقم 21
    مخالفم 8
  15. ارشیا

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    با این وضعیت فک کنم منم بتونم رکورد نوربرگو بزنم !!!؟؟؟؟?????

    موافقم 8
    مخالفم 9
  16. ツSAMURAIツ

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1145 ديدگاه)

    هر ماشینی تو مسیر مستقیم سریعه دلیل نمیشه تو پیست هم سریع بشه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  17. Alireza

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (753 ديدگاه)

    بابا اینا یه گندی زدن حالا با انواع و اقسام روش ها می خوان ماس مالیش کنن شما راس میگی همون رکورد جعلیت رو بزن بی خیال بقیه خالی بند

    موافقم 10
    مخالفم 7
  18. شاهین

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1174 ديدگاه)

    جسارت خوبی دارن، ولی اخرین باری که کونیگزگ رفته بود نوربرگرینگ توی یکی از پیچ ها رفت قاطی باقالیا، خلاصه که عواقب بدی داره برای این ماشینا

    موافقم 11
  19. Mf1

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (481 ديدگاه)

    ولا همه از خداشونه رکورد جدیدی ثبت بشه
    بدون شک نمیتونه این کار انجام بده چون همه چی قدرت نیست اگه بود بوگاتی یا کونیگ زگ انجام میدادن

  20. رامتین

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    منم فکر نمیکنم بتونه رکورد پیستو بزنه. امیدوارم هر چه زودتر یک جانشین شایسته به تمام معنا برای لافراری ارائه بشه.

  21. HamidReza

    ۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2453 ديدگاه)

    با این سرعت تعویض دنده ها؟!
    دیگه عزیز گند نزن لطفا

  22. مرسدس فن

    ۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    فقط اون عکسی که همه ی در هاش باز شدن

  23. RezaRs

    ۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1609 ديدگاه)

    نگران تصادفش هستم واقعا این پیست شایسته ی لقبه جهنم سبزه

  24. PHILIPP

    ۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1109 ديدگاه)

    احتمال رفتن به درون باقالیاش نزدیک به 60 درصده

    شکستن رکورد 919 هم بیشتر از پراجکت وان بر میاد تا این درگر

  25. Khosrow

    ۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2289 ديدگاه)

    باز این اومد / لوزر پررو ..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا