شرکت کارما اوایل سال جاری مدل ریورو GT را معرفی کرد و حالا اعلام کرده است که قیمت این سدان پلاگینهیبریدی از ۱۳۵ هزار دلار آغاز میشود. این یعنی ریورو GT حدود ۵ هزار دلار گرانتر از نسخهٔ قبلی است. البته این نسخهٔ جدید بهروزرسانیهایی را در داخل و خارج تجربه کرده است. یکی از بزرگترین تغییرات ریورو GT قوای محرکهٔ کاملاً جدید آن است که از دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. این دو موتور مجموعاً ۵۴۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند.
ریورو GT به لطف این موتورهای الکتریکی ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. انرژی موردنیاز این موتورها هم توسط یک پکیج باطری لیتیوم یون ۲۸ کیلووات ساعتی تأمین میشود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۱۳۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند؛ اما ریورو GT به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربوشارژ ساخت بامو هم مجهز است که در اصل نقش یک ژنراتور را بازی میکند و بُرد کلی خودرو را تا ۵۸۰ کیلومتر افزایش میدهد.
برای مقایسه، تسلا مدل S P75D به دو موتور الکتریکی با ۵۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است، ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و با هر بار شارژ کامل باطریهای ۷۵ کیلووات ساعتی خود تا ۴۹۰ کیلومتر را طی میکند که فقط ۹۰ کیلومتر از ریورو GT با ژنراتور بنزینی کمتر است. قیمت پایهٔ سدان تمام الکتریکی تسلا هم از ۷۵,۷۰۰ دلار آغاز میشود که با اختلاف قابلتوجه ۶۰ هزار دلار از کارما ارزانتر است.
کارما هنوز لیست دقیق تجهیزات ریورو GT را منتشر نکرده اما قبلاً گفته است که این سدان سبز از رینگهای آلومینیومی ۲۱ اینچی، سیستم صوتی با هشت بلندگو و یک سابووفر، فناوری مقابله با سروصدا، تریم چوبی و گرمکن غربیلک فرمان برخوردار است؛ مانند اکثر خودروهای مدرن، ریورو جدید به سیستمهای کمکرانندهٔ مختلفی مثل پایش نقاط کور، هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک عقب و سیستم دوربین دید اطراف هم مجهز است. تحویل کارما ریورو GT به خریداران از سهماههٔ پایانی امسال آغاز میشود.
Malt hill
۲۷ مرداد ۱۳۹۸پیشرفت کارما خیلی خوب نیست ?
امیر
۲۷ مرداد ۱۳۹۸با این اسب بخار و گشتاور زیادش چرا شتاب و تاپ اسپیدش اینقد ضعیفه؟؟!!
OMID
۲۷ مرداد ۱۳۹۸نمیارزه
هم کند تره
هم باتریاش کوچیک تره
هم ماشالله قیمتش….
ali
۲۷ مرداد ۱۳۹۸اول از همه نمی ارزه
دوم طراحیش حرف نداره. چه بیرون چه داخل طراحی خیلی عالی داره
سوم ائودی ایی ترون انتخاب اول و اخر منه بین الکتریکی ها.
جلیل
۲۷ مرداد ۱۳۹۸نمی دونم که با چه فکری اینو ساختن
آخه کی اینو میخره
Elmiraj
۲۷ مرداد ۱۳۹۸با ۱۳۵ هزار دلار من باشم یه Model S P100D می خرم .
۵۰۷ کیلومتر بُرد داره و با شتاب ۲.۳ ثانیه ایش هر سوپراسپرتی را می گیره….
به علاوه یک دنیا تکنولوژی جالب و پیشرفته….
احمدرضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۸دیگه تسلا جای خودشو توی اول بودن محکم کرده بقیه برا دومی تلاش میکنن که البته این از آخر اول شدن رو تلاش میکنه!
حداقل که قیمت خونتو داری میگیری امکانات بده و یا سرعت و شتاب بده
حمیدرضا
۲۷ مرداد ۱۳۹۸خیلی خوبه به نظرم فکر درستی هست انتخاب خودروی هیبریدی با ژنراتور بنزینی هم میشه از برق استفاده کرد هم هر جا شارژ نبود میری اولین پمپ بنزین و 300 کیلومتر حرکت می کنی
علی
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ب ام و هم توی i8 و i3 از همین روش استفاده کرده
بنظرم با توجه به بالغ نبودن خودروهای برقی و فرایند زمان بر شارژشون
این حالت که موتور بنزینی به عنوان شارژر استفاده بشه ، راه حل موقتی خوبی برای گذر از این مشکلاته
ارش
۲۸ مرداد ۱۳۹۸طراحی کابین فوق العاده ست مشخصات فنی خوبی هم داره قرار نیست همه ماشینها های پر کار باشند.شتاب ۴.۵ ثانیه شتاب خیلی خوبیه.