SSC جزئیات جدیدی در مورد بچه سوپرکار خود که قرار است در کنار سریعترین خودروی دنیا یعنی تواتارا تولید شود را اعلام کرده است. جرود شلبی اوایل سال جاری خبر ساخت برادر کوچک تواتارا را اعلام نمود و پس از رکوردشکنی فوقالعادهٔ چند روز پیش، جزئیات بیشتری در مورد این خودرو ارائه کرده است. وی در این بار به کارباز گفته است:
این خودرو شباهت زیادی به تواتارا خواهد داشت اما محدودهٔ قدرت آن بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ اسب بخار خواهد بود و در بازهٔ قیمتیای قرار میگیرد که درصد بسیار بیشتری از مردم توان خرید آنرا داشته باشند. ما در حال حرف زدن در مورد خودرویی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلاری هستیم. بجای یکدهم درصد از جمعیت دنیا که میتوانند یک تواتارا یا هر هایپرکار دیگری را خریداری کنند، این برادر کوچک در محدودهای خواهد بود که دست افراد بیشتری به آن میرسد
محصول بعدی SSC با حدود ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار قیمت، میتواند رقیب مناسبی برای مکلارن 720S و فراری F8 تریبوتو باشد اما همانطور که از یک خودروساز بسیار کوچک انتظار میرود، این سوپراسپرت جدید در تعداد بسیار کمتری ساخته خواهد شد. همچنین باید ببینیم SSC برای سوپراسپرت خود از کجا میخواهد پیشرانه بگیرد اما این احتمال وجود دارد که از پیشرانههای شرکت نلسون ریسینگ استفاده کند یعنی دقیقاً مثل همان موتور ۵.۹ لیتری V8 توئین توربوی تواتارا که ساخت همین شرکت است؛ اما متأسفانه باید مدت نسبتاً زیادی منتظر بمانیم تا این مدل جدید به بازار عرضه شود چون تولید تواتارا سرعت زیادی ندارد و سالانه تنها ۲۵ دستگاه از آن ساخته میشود.
AMG_73///
۱ آبان ۱۳۹۹این کی اومد کی رفت///……
برادر کوچکتر تواترا ما هنوز تو شوک تواتراییم که چه کرد///…
سورنا
۱ آبان ۱۳۹۹تو اصن بگو سرعتت ۱۰ برابر لامبو و فراریه خب که چی مگه همه چی سرعته ؟؟؟!
تو یه اونتادور یا اوراکان یا یه فراری و … به من بده اصن بگو موتور tu5 روش گذاشتن ??
پوستر گالاردو و مورسیه رو توی اتاق دوران نوجووونی رو نمیدم به کل تواتارا : )
امیر
۱ آبان ۱۳۹۹دوست عزیز لامبو و فراری و ….چه چیزی دارن کمحبوب هستن؟!!
دقیقا همین موارد فنیه ک محبوبشون کرده
حالا یکی صداش خاصه(لامبو) یکی عملکرد فنیش خوبه(مک لارن) یکی لوکسه(فراری) و….
اما تواتارا تقریبا همگی این مواردو داره و یه چیزی مث محصولات پاگانی و کویینگ زگه که بسیار بسیار خاصه و اتفاقا عملکردشون هم فوق العادس
حالا اینکه شرکت نوپا و کم سابقه ای هست دلیل نمیشه بی ارزش باشه مگه اینکه تعصب خالص در این بین دخیل باشه
بهرحال بازم سلیقس!
امین
۱ آبان ۱۳۹۹وقتی موتورش بازم نلسون ریسینگه ینی الان هم خودساختگی رو شروع نکرده که بخواد از امروز حریف نوپایی برای فراری و لامبو حساب بیاد هنوز ssc یه مونتاژ کار محسوب میشه نه سازنده خودرو ?
Amin-mc20
۱ آبان ۱۳۹۹من اگه باشم با این پول نمیرم تواتارا بخرم نه اینکه بگم بد باشه خوب رکورد هم زده خوبه ولی ترجیح میدم فراری و لامبورگینی بخرم چه میدونی کیفیت ساخت چطور باشه اومدی و دیدی موتورش خراب شد
M.A.S
۱ آبان ۱۳۹۹البته من پوستر رو میدم یه تواتارا میخرم میفروشمش باهاش لامبو و فراری میخرم ?
Amir Machine
۱ آبان ۱۳۹۹اتفاقا سوپراسپرت جدید SSC اصلاً برای سرعت ساخته نمیشه چون با 700 اسب نمیشه به سرعتی بیشتر از 350 کیلومتر رسید
این ماشین میخواد با استفاده از اعتباری که تواتارا کسب کرده، رقیب جدیدی باشه برای سوپراسپرتهای مشهور
هر شرکتی یه روزی از یه جایی شروع کرده، مگه فراری و لامبورگینی هم از همون اول اعتبار و شهرت امروزو داشتن؟ اونا هم یه روزی از صفر شروع کردن و به جایگاه امروزی رسیدن، SSC هم مثل اونا
Alireza
۱ آبان ۱۳۹۹اگه که همه قرار بود این طرز تفکر شمارو داشته باشن الان هیچ کدوم از برندایی که نام بردی وجود نداشتن، فراری هم یه جایی از صفر شروع کرد لامبورگینی هم همینطور
این هم استارت کار ssc چه خوب که اینطوری هم طوفانی شروع کرد اگه مثل فراری بتونه مدیریت درست کنه تا چند وقت دیگه برند بزرگی میشه
blackburn
۱ آبان ۱۳۹۹سرعت درسته ولی تولید و پشتیبانی مهمه ماشینت خراب شه کجا ببری نوبل ماشین خوبی بود ولی پشتیبانی نداشت نخریدن حتی یبار بهترین ماشین جشنواره طراحی موناکو شد
blackburn
۱ آبان ۱۳۹۹لامبو و فراری همه جا نمایندگی دارن
z
۱ آبان ۱۳۹۹فکر میکنی این 700.800 اسب ساخته میشه برای رقابت با حداکثر سرعت سوپراسپرت های اروپایی؟
امین
۱ آبان ۱۳۹۹موتور هاش که مال خودش نیس مثل مکلارن
پس گرد پای فراری لامبو هم نمیشمارمش این مونتاژی هارو وقتی لیاقت زدن یه موتور ۷۰۰ اسبی رو هم ندارن و باید اونو هم از یکی دیگه بگیرن من یکی که هیچ وقت نمیتونم با ای بی اصل و نسبی کنار بیام
SF90 STRADALE
۲ آبان ۱۳۹۹بلاخره یک روز میرسه که مکلارن یک انجین از ۰ تا ۱۰۰ برای خودش طراحی کنه و بسازه
اون روز تازه میتونن با طرفداران فراری کل کل کنن
با انجین های دیگران کلاس گذاشتن کار درستی نیست
واقعاً چرا میخوان هرجور شده خودشون رو با فراری مقایسه کنن ؟؟؟؟
خنده دارتر اینکه ما هم جوابشون رو میدیم !!!!
به خدا ما هم بیکاریم جواب این جماعت رو میدیم
امین
۱ آبان ۱۳۹۹شبیه آستون مارتین شده?? موتورش مال یه شرکته گیربکس یکی شاسی یکی ولی قراره وسط فرمونش ssc آرم بزنن اونوقت خودشونو با خودساخته هایی تکرار نشدنی مثل کوعینگ و فراری مقایسه میکنن?? این ماشین سلطانه بوگاتی هم همینطور ولی لیاقت زدن یه موتور ۷۰۰ اسبی رو هم ندارن و اونو هم قراره یه شرکت دیگه بزنه منظورم اینه بوگاتی شیرون سلطانه ssc تواتارا سلطانه ولی کمپانی هاشون ینی بوگاتی و ssc پشیزی بیش مقابل سلاطین خود ساخته که ۰ تا ۱۰۰ یا حداقل موتور? خودروشونو خودشون میزنن نیست مثلا لامبو و فراری و مرسدس و کوعینگ الان پاگانی هوایرا bc ماشین خیلی باابهت و قدرتمندیه ولی شرکت پاگانی آشغال هم نیس وقتی موتور مرسدس تو پاگانی نعره میکشه پس خودساخته بودن خیلی مهمه و تا قیامت هم امثال این شکرت نمیتونن از لحاظ واقعی و معنوی گرد پای فراری بشن گرد پا در واقع مونتاژ کار هستن ولی برترین خودرو ها هم هستن من اینجا در مورد کارخونه و شرکت و اصل و نسب حرف میزنم شیرون و تواتارا یه جورایی جز بهترین ماشین های جهان هستن من شرکت بوگاتی شرکت تواتارا رو میگم که مونتاژ کاری بیش نیستن الان شیاعومی بهترین گوی هارو میزنه مال خودم هم شیاعومیه ولی وقتی سی پی یو عش اسنپ دراگون آمریکاس و دوربین هاشو سونی ژاپن میزنه و شیاعومی درواقع مونتاژ کاری بیش نیست هیچ وقت نمیتونه ذره ای ادعا در دنیای گوشی بزنه مگر اپل و سامسونگ خود ساخته که ۰ تا ۱۰۰ گوشی رو خودشون میزنن شیاعومی کمپانی مونتاژ کاریه گوشی نه کمپانی گوشی سازی محصولاتش خوبه ولی خودش هیچی نیست در برابر اپل منظورمو میفهمین دیگه؟ تخریبی در کار نیست
Ali
۳ آبان ۱۳۹۹اینجوری بخوای حساب کنی خودروهای ژاپنی هم مونتاژ کارن چون تو محصولات سطح بالاشون از موتور و گیربکس و قطعات شرکتای دیگه استفاده کردن اینجوری فقط آلمان و امریکا میمونن که تکنولوژی شون درحدیه که خودشون بتونن همه چیزو در سطح بالا طراحی و تولید کنن من اینو از دید خودروسازی گفتم نه مدلی خاص پس بنابراین به این چیزا فکر نکن.
OMID
۱ آبان ۱۳۹۹پس باید یه فکری واسه گیربکسش بکنن
گیربکس خود تواتارا احتمالا از نوع AMT هست چون تعویض های خیلی خشک و نسبتا کندی داره که توی تواتارا مهم نبود ولی واسه یه سوپر اسپورت مهمه
امین
۱ آبان ۱۳۹۹آره تواتارا فقط قرار بود تاپ اسپید بزنه ولی این گیربکس آشغالش با اون همه تاخیر تو تعویض دنده برای یه سوپر اسپورت قاتل محسوب میشه اگه از همون گیربکس استفاده کنه قضیه رقابت با سوپر اسپورت ها توی پیست و درگ و… منتفیه لولش میکنن
مهراد
۱ آبان ۱۳۹۹تو از کجا میدونی تعویض دنده هاش خشک و کنده ؟؟ نکنه موقع رکوردگیری تو پشتش بودی ناقلاااااا
Hamidreza
۱ آبان ۱۳۹۹برو فیلمش رو ببین
بود تو فیلم
واقعا ضعف بزرگیه واسه ی هایپر کار
مهراد
۱ آبان ۱۳۹۹منظورت شتابگیری کنده آقا حمیدرضا ؟
OMID
۱ آبان ۱۳۹۹ناقلا جان توی ویدیو ها کوبش گیربکس کاملا مشخصه
گذشته از اون گیربکس این ماشین cima electrohydraulic manual هست یعنی گیربکس دستی ای هست که اتوماتیک شده خاصیت این نوع گیربکس هم کوبش و تعویض کند هست همون طوری که توی اونتادور مشاهده میشه
…
مهراد
۱ آبان ۱۳۹۹آقا امید عزیز ناقلا
داری از در فنی وارد میشی ولی با اطلاعات ناقص از گیربکس روبوتایز سمی اتوماتیک ، این گیربکس اگه تکامل یافته باشه هیچی از یک دوکلاچه طراز اول کمنداره ، در ضمن من کوبشی ندیدم و اگرم بود مال چیز دیگه ای هست عزیزم
ضمنا من جزو طرفداراتم و اکثر مواقع نظرات طراز اوله جیگر ولی در اینباره دچار تعصب شدی
مهراد
۱ آبان ۱۳۹۹آقا امید
به همین بهونه مبحث فنی که اینجا شکل گرفته از دوستان میخوام لینک گپ گروه پدال رو بدن تا با هم راحت تر تبادل اطلاعات و گپ و گفتگو کنیم ، دوستان هی میگن گپ پدال گپ پدال ولی من هرچی سرچ کردم چیزی پیدا نکردم
OMID
۱ آبان ۱۳۹۹کوبش رو که دوستان دیگه هم دیدن
اتفاقاً از گیربکس AMT هم خبر دارم
اگر هیچی کمتر نداشت دو کلاچه ها یا تورک کانورتر های هیچ وقت انقدر فراگیر نمیشدن چون AMT هم ارزونتره هم جمع و جور تر
اگر چیزی کم نداشت شاهد ضعف پگانی هوایرا و اونتادور در مسیر مستقیم نبودیم
یه ماشین با همین گیربکس AMT مثال بزن شما که تعویض دنده درست حسابی داشته باشه
اگرم کوبش گیربکس رو اینجا مشاهده نمیکنید میتونید به یوتیوب مراجعه کنید و کوبش این ماشینو ببینید اگرم نه اگه میخواید لینک بزارم
در آخرم بگم دچار تعصب روی چی شدم ؟ ?
این که تعویض دنده هاش به شدت محکمه و آدم حس میکنه داره متلاشی میشه ؟
ماشین عالیه کسی هم سرعتشو زیر سوال نمی بره ولی به خاطر وزن مجبور شدن یک سری چیز هارو قربانی کنند که گیربکس هم یک موردش بوده
OMID
۱ آبان ۱۳۹۹https://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%88%DA%AF%D8%A7%D8%AA%DB%8C/%D8%AF%D8%B1%DA%AF-ssc-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%88%DA%AF%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%88%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%86/
https://www.pedal.ir/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7%DB%8C%DB%8C/%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-ssc-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D8%A7/
اینا هم لینک های خود پداله حتی توی نظرات هم کاربران به کوبش گیربکس اشاره کردن
مهراد
۱ آبان ۱۳۹۹بازم کلی گویی کردی
اونچیزی هم که راجبه پاگانی و آونتادور میگی بازم کلی گوییه ، آونتادور با همین گیربکس دو سال (( بیشتر کمتر ؟؟ )) رکورددار نوربرگرینگ بود ، آزمون از این مهمتر ؟؟؟؟؟
M.A.S
۱ آبان ۱۳۹۹اخه اقا چه ربطی داره مگه با گیربکس میپیچه یا شتاب جانبیش افزایش پیدا میکنه برای رکورد زنی بیشتر از قدرت و عملکرد گیربکس داون فورس و شتاب جی و فرمون پذیری ماشینه که اهمیت بیشتری داره
وگرنه مک لارن 720s از نظر توانایی ها تو مسیر مستقیم و گیربکس و تاپ اسپید و تکنولوژی انجین خیلی سرتر از وایپر بود اما نتونست به رکورد اون تو نوربرگ رینگ برسه
درگ های اونتادور رو ببین متوجه میشی چقدر بخاطر همین AMT دچار مشکله
اصل کار رو هم توضیح دادن که دستی هست که اتوماتیک شده مثلا همین برلیانس h330 چنین ساختار گیربکسی داره که کوبش های شدیدی ایجاد میکنه تعویض های نه چندان درخشانی هم داره اما نسبت به مبدل های گشتاور (همونی که فرمودن حالا نمیدونم درستش تو فارسی اینه یا نه در کل اسم اصلیش تورک کانورتره) و گیربکس های کلاچ دوبل سبک ترن که تو تواتارا سبکی مهمه چون تعویض سریع برای درگ خیلی توش اهمیت نداره و تاپ اسپیده که مد نظره
اما اینجا هم اگه از این گیریکس استفاده بشه خب مشخصه که تو درگ نمیتونه پا به پای توربو اس یا فراری اف8 یا شاید پرفورمانته بیاد
R
۳ آبان ۱۳۹۹ضعف آونتادور و پاگانی هوایرا بی سی تو مسیر مستقیم؟ دقیقا کجا منظورته؟ تا اونجایی که میدونیم اینا انقدر عالین که تو سگمنت خودشون رقیب ندارن داشته باشن هم شکستشون دادن
امین
۱ آبان ۱۳۹۹موتور هاش که مال خودش نیس مثل مکلارن
پس گرد پای فراری لامبو هم نمیشمارمش این مونتاژی هارو وقتی لیاقت زدن یه موتور ۷۰۰ اسبی رو هم ندارن و باید اونو هم از نلسون ریسینگ یا یکی دیگه بگیرن من یکی که هیچ وقت نمیتونم با این اصل و نسبی کنار بیام و اونو رقیبی برای فراری بدونم
Amin-mc20
۱ آبان ۱۳۹۹اقا بسههه ولمون کن اصلا مگه کسی تورو حساب میکنه که براش مهم باشه چیو چی میشمری فقط انقدر کامنت تعصبی نزار حالمونو به هم زدی
JDM
۱ آبان ۱۳۹۹بابا باشه اشغالی بیش نیس حالا پا گوشی خودزنی نکن
اصن هم رکورد سرعت هم نزده
اصن سال های قبلی هم رکورد نزنه
الان میگم بچه ها برن دخل گینسو بیارن
این همه مهندسی بدنه سیستم تعلیق و آیرودینامیک کاره سایپا بوده اصن هیچ…. نخورده
جون هرکیو دوست داری فقط شما به شاهرگت رحم کن
Mf1
۲ آبان ۱۳۹۹میشه بگی موتورهای لامبو مال کدوم خودرو سازه یا پاگانی موتورش مال کدوم خودرو سازه!!
Hadi
۱ آبان ۱۳۹۹داش کوچیکه تو راهه…
امین
۱ آبان ۱۳۹۹خوب راس میگه دیگه اینم مثل مکلارن موتوری تا حالا نزده رقیب مکلارن هست پس فراری یه سطح بالاتر از ایناس رقیبش پورشه هست اینا هروقت یه موتور زدن اونوقت بیان حرف بزنن
رامتین
۱ آبان ۱۳۹۹سئوالی که مطرحه اینه بیجهت نباید از ssc تعریف کرد! موتورش برای کدام شرکت گفت هست؟!! یعنی مثلا مرسدس که با اختلاف سال نوری در فرمول1 ماشینش برتر از بقیه هست و یعنی اینکه مهندسی نابی داره، نمیتونه مثلا خودرویی بسازه با 1750 اسب و رکورد تاپ اسپید بزنه؟ بیشک می تونه. اما چرا باید این کارو کنه. مثل اینکه به مسی بگی آقا بیا 10000 تا روپایی بزن. که چی بشه آخه. خودشو ثابت کنه؟ کاملا مشخصه هدف ssc این بوده سوپراسپرتی بسازه که با فراری تریبیتو و مکلارن720 دو غول سوپراسپرت دنیا هم قیمت باشه. بهمین سادگی قیمت خودشو تا این دو خودرو رسوند!
Ramin
۱ آبان ۱۳۹۹الان ماسک جون هرکی دوست داری اون املاکی که داری و سرمایی شخصی که داری که نفر سوم دنیا تو ثروتمندی هستی بفروش بزار واسه توسعه رودستر بابا حوصلمون سر رفت کلا 25 دستگاه قراره ssc تولید شه….. خسته نشن……
اگه الان ماسک به جای اسپیس ایکس یه زره وقت واسه توسعه رودستر میزاشت الان همه چی فرق داشت…..
به قول الان ماسک نفر اول بودن مهم نیست قابل اتکا بودن مهمه
اگه تسلا داشتم میدونستم قابل اتکاس ولی این ماشین آدم بیشتر ….. فقط الکی گرونه
من با 400 هزار دلار میرم روزلز رویس میخرم نه اینو
اصلا ولش کنم میرم 2تا رودستر سفارش میدم ?
Amin-mc20
۱ آبان ۱۳۹۹خخخخخخخ با 400 هزار تا میره دوتا از اون مسخره بازیا میخره میگفتی هوراکان ، mc20 ، 720s باز یه چیزی ولی اخه رودستر؟؟؟اصلا بعد دو ماه رقبت نمیکنی سوارش شی همین جوری فقط دور موتور میره بالا
Ramin
۱ آبان ۱۳۹۹امین ام سی 20 منظورم تسلا رودستر بود نه ماشین های دیگر رودستر
تسلا رودستر حتی اگه بیاد یا نیاد شاهکار قرن 21 هست
ولی میاد اینو شک ندارم.
AMG_73///
۲ آبان ۱۳۹۹داشتم تو پدال می گشتم که این خبرو دیدم
https://www.pedal.ir/سایر-خودروهای-آمریکایی/حمله-شلبی-به-رکوردهای-بوگاتی/
فقط کامنت ها
10 سال گذشت و ما هنوز///……..