لوسید ویدئو و تصاویری از آزمایش اخیر سدان الکتریکی ایر خود در پیست لاگونا سکا منتشر کرده که در این آزمایش، پروتوتایپ نسخهٔ سه موتورهٔ این خودرو توانسته یک دور این پیست را ظرف تنها ۱ دقیقه و ۳۱.۳ ثانیه طی کند. به گفتهٔ لوسید، این تایم در یک جلسۀ آزمایشی توسط تیم مهندسی شاسی شرکت در ۱۷ سپتامبر به ثبت رسیده است. برای این تایم زنی، پشت فرمان ایر بجای یک رانندهٔ مسابقهٔ حرفهای، یک مهندس مکانیک از لوسید بنام «جان کولیتون» نشسته بوده است.
به گفتهٔ لوسید، خودرویی که با آن اقدام به تایم زنی شده تایرهای پهنتری نسبت به نسخهٔ استاندارد داشته است درحالیکه تصاویر نشان میدهند کابین این خودرو هم لخت شده و یک رول کیج در عقب آن نصب شده است. تایم ۱ دقیقه و ۳۱ ثانیهای ایر سه موتوره در لاگونا سکا دقیقاً یک ثانیه کُندتر از تایم پروتوتایپ تسلا مدل S پلاد در این پیست است. لوسید همچنین ویدئویی را از تایم زنی ایر سه موتور در مسافت ۴۰۰ متر منتشر کرده که این مسافت را ظرف ۹.۲۴ ثانیه طی میکند درحالیکه تسلا ادعا کرده است مدل S پلاد میتواند یکچهارم مایل را در کمتر از ۹ ثانیه طی کند. البته این فعلاً فقط در حد یک ادعا است.
رکورد سریعترین خودروی تولیدی در پیست لاگونا سکا متعلق به مکلارن سنا با تایم ۱ دقیقه و ۲۷.۶ ثانیه است اما لوسید ایر با تایم ۱ دقیقه و ۳۱ ثانیهای خود تنها ۰.۴ ثانیه از مکلارن P1 کُندتر است. این سدان الکتریکی همچنین در این پیست از سوپراسپرتهایی مثل فراری ۴۸۸، شورلت کوروت C7 ZR1 و مرسدس AMG GT R سریعتر بوده است.
[دانلود ویدئو]
Hadi
۱۱ مهر ۱۳۹۹این لوسید ایر عجب چیزیه…
یهو اومد داره کل الکتریکی ها رو درو میکنه
فقط ۰.۴ کند تر از p1 ؟!
سریع تر از ۴۸۸؟
پورشه تایکان: لایک
لوسید ایر : دیسلایک
حمید
۱۱ مهر ۱۳۹۹اصلا ماشینهای درونسوز توان رقابت با موتور الکتریکی رو ندارند نهایتا بیست سال دیگه همه خوردوهای دنیا ( به غیر از کشور خودمون ایران ) برقی خواهد شد
الودگی کمتر شتاب بهتر قطعات کمتر در موتور و .. مزایای اونها هست
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۱ مهر ۱۳۹۹وقتی یه موتور درونسوز رو با یه موتور برقی مقایسه میکنید اینکه از قطعات کمتر به عنوان
مزیت نام میبرید زیاد هم عجیب نیست!
Sina
۱۱ مهر ۱۳۹۹یکی از راهکار های بقای بنزینی ها شمع های جدید،رقیق سوز
کردن موتور ها ، تغییر در نوع سوخت و …
فقط کافیه بدونی استفاده از شمع های پلاسمایی باعث میشه قدرت موتور چندین برابر بشه و (حداقل) مصرف ۲۰ درصد کمتر بشه و آلودگی ۸۰ درصد
مشکل این فناوری اینه که هنوز دوام و قیمت مشخص نیست و در غیر این صورت گفته میشه شاید سال های آینده این فناوری رو ببینیم
شاید یه چیز دیگه اینه که تنها مزیت برقی ها نسبت بنزینی ها شتابشونه و در غیر این صورت نه بهتر در پیچ ها حرکت میکنن نه ترمز گرفتنشون بهتره و هیچ چیز دیگه ای
که بنزینی هایی با شتاب بهتر هم دیده میشه که دار میاد
حسین دهمرد
۱۱ مهر ۱۳۹۹پلاسما برق زیادی هم مصرف میکنه اینو هم در نظر بگیرید که این برق از کجا میخواد تامین بشه؟
h!$@\/\/
۱۱ مهر ۱۳۹۹۴۸۸ رو با ایر مقایسه میکنن؟!
روح انزو تو گور لرزید با این مقایستون
مازیار
۱۱ مهر ۱۳۹۹بزودی زود برتری توی پیست هم به دیگر مزایای برقی ها اضافه میشه و پایان درون سوزها آغاز میشه
Maserati
۱۲ مهر ۱۳۹۹نگووووو قلبم درد گرفت
کافر مقدس
۱۱ مهر ۱۳۹۹میخای فراری باش یا هرکمپانی دیگه میخای 120سال قدمت داشته باش یا 7 سال . آینده دنیا الکتریکی خواهد بود . البته ایران رو از دنیا فاکتور بگیرید
پارسا عشق ماشین
۱۱ مهر ۱۳۹۹واقعا لوسید چه چیزیه من عاشقش شدم
Maserati
۱۳ مهر ۱۳۹۹تحفس؟؟؟؟لامبورگینی کشکه که تو عاشق این شدی؟؟؟ماشین باز نیستی
زیزیگولو
۱۱ مهر ۱۳۹۹در حال حاضر لوسید ایر سریعترین ماشین برقی دنیاست
Elmiraj
۱۱ مهر ۱۳۹۹یک سدان لوکس بدون تجهیزات داخلی ( صندلی ها ، تو دری ها ، داشبورد و کنسول ) حداقل ۳۵۰ کیلوگرم سبکتره !
.
مهم اینه که با تجهیزات چه تایمی میزنه…!؟!؟!
M.A.S
۱۱ مهر ۱۳۹۹من کلا از تسلا الکتریکی ها و اینا خوشم نمیاد و به نظرم همه این که اینا پاکن و آلودگی ندارن دروغی بیش نیست
اما اینبار موافقم
هر چی کابین و امکانات بوده گرفتن در اوردن اومدن تایم زدن کابین هم رول کیج داره
باید دید تو نسخه تولیدی چیکار میکنه
البته خود لوسید تو کاتالوگ برای تریم ایر دریم ادیشن تایم 9.9 رو برای 1/4 مایل ادعا کرده که غیر منطقی به نظر نمیرسه
تسلا هم ترجیح میدم وارد بحث نشم چون دیگه همه میدونن دیگه…
M.A.S
۱۱ مهر ۱۳۹۹ولی خودمونیم تایمش هنوز از وایپر ACR فاصله داره
اونم وایپری که تو مسیر مستقیم و درگ هیچ ادعایی نداره یک چهارم مایلش هم خیلی قوی باشه 11 ثانیه
تصور کنید اگر موتورش به اندازه اون داون فورس وحشتناکش توان داشت حالا حالاها یه همچین چیزایی پیداشون میشد که ادعای رکوردزنی بکنن؟
واقعا اون اعجوبه هنوزم مدعیه 1:28.65 واقعا هنوزم تایم غولیه
ارش
۱۱ مهر ۱۳۹۹اگه تسلا طراحی زیباتری داشته باشه دیگه جمع محصولات الکتریکی خیلی باحال میشه چون لوسید ایر و پورشه تایکان خیلی خوشگلن.
شهروز
۱۱ مهر ۱۳۹۹من ویدیو رو دیدم تو ورودی پیچها بعضی هاش زود تغییر جهت رو شروع می کرد فکر کنم یه راننده با تجربه بیشتر حداقل 1 ثانیه دیگه زمان کسر کنه رانندش هم کلا متوسط و خوب بود ماشین واقعا جالبیه.
رامتین
۱۱ مهر ۱۳۹۹بله ممکنه بیست سال دیگه 80درصد کل خودروهای دنیا الکتریکی بشه اما همچنان موتورهای درون سوز تولید میشند و هیچوقت از بین نمیرند.
Maserati
۱۲ مهر ۱۳۹۹هرچی ماشین های برقی پیشرفت میکنن همونطور هم ازشون متنفر میشم.طاقت ندارم تو آینده صدای موتور نشنوم??????