سایر خودروهای آمریکاییلوسید

تایم لوسید ایر در پیست لاگونا سکا، سریع‌تر از فراری 488

لوسید ویدئو و تصاویری از آزمایش اخیر سدان الکتریکی ایر خود در پیست لاگونا سکا منتشر کرده که در این آزمایش، پروتوتایپ نسخهٔ سه موتورهٔ این خودرو توانسته یک دور این پیست را ظرف تنها ۱ دقیقه و ۳۱.۳ ثانیه طی کند. به گفتهٔ لوسید، این تایم در یک جلسۀ آزمایشی توسط تیم مهندسی شاسی شرکت در ۱۷ سپتامبر به ثبت رسیده است. برای این تایم زنی، پشت فرمان ایر بجای یک رانندهٔ مسابقهٔ حرفه‌ای، یک مهندس مکانیک از لوسید بنام «جان کولیتون» نشسته بوده است.

به گفتهٔ لوسید، خودرویی که با آن اقدام به تایم زنی شده تایرهای پهن‌تری نسبت به نسخهٔ استاندارد داشته است درحالی‌که تصاویر نشان می‌دهند کابین این خودرو هم لخت شده و یک رول کیج در عقب آن نصب شده است. تایم ۱ دقیقه و ۳۱ ثانیه‌ای ایر سه موتوره در لاگونا سکا دقیقاً یک ثانیه کُندتر از تایم پروتوتایپ تسلا مدل S پلاد در این پیست است. لوسید همچنین ویدئویی را از تایم زنی ایر سه موتور در مسافت ۴۰۰ متر منتشر کرده که این مسافت را ظرف ۹.۲۴ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که تسلا ادعا کرده است مدل S پلاد می‌تواند یک‌چهارم مایل را در کمتر از ۹ ثانیه طی کند. البته این فعلاً فقط در حد یک ادعا است.

رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی در پیست لاگونا سکا متعلق به مک‌لارن سنا با تایم ۱ دقیقه و ۲۷.۶ ثانیه است اما لوسید ایر با تایم ۱ دقیقه و ۳۱ ثانیه‌ای خود تنها ۰.۴ ثانیه از مک‌لارن P1 کُندتر است. این سدان الکتریکی همچنین در این پیست از سوپراسپرت‌هایی مثل فراری ۴۸۸، شورلت کوروت C7 ZR1 و مرسدس AMG GT R سریع‌تر بوده است.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Hadi

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    این لوسید ایر عجب چیزیه…
    یهو اومد داره کل الکتریکی ها رو درو میکنه
    فقط ۰.۴ کند تر از p1 ؟!
    سریع تر از ۴۸۸؟
    پورشه تایکان: لایک
    لوسید ایر : دیسلایک

    موافقم 47
    مخالفم 82
  2. حمید

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اصلا ماشینهای درونسوز توان رقابت با موتور الکتریکی رو ندارند نهایتا بیست سال دیگه همه خوردوهای دنیا ( به غیر از کشور خودمون ایران ) برقی خواهد شد
    الودگی کمتر شتاب بهتر قطعات کمتر در موتور و ..‌ مزایای اونها هست

    موافقم 72
    مخالفم 8
    1. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۱۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      وقتی یه موتور درون‌سوز رو با یه موتور برقی مقایسه میکنید اینکه از قطعات کمتر به عنوان
      مزیت نام می‌برید زیاد هم عجیب نیست!

      موافقم 17
      مخالفم 9
    2. Sina

      ۱۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      یکی از راهکار های بقای بنزینی ها شمع های جدید،رقیق سوز
      کردن موتور ها ، تغییر در نوع سوخت و …
      فقط کافیه بدونی استفاده از شمع های پلاسمایی باعث میشه قدرت موتور چندین برابر بشه و (حداقل) مصرف ۲۰ درصد کمتر بشه و آلودگی ۸۰ درصد
      مشکل این فناوری اینه که هنوز دوام و قیمت مشخص نیست و در غیر این صورت گفته میشه شاید سال های آینده این فناوری رو ببینیم
      شاید یه چیز دیگه اینه که تنها مزیت برقی ها نسبت بنزینی ها شتابشونه و در غیر این صورت نه بهتر در پیچ ها حرکت میکنن نه ترمز گرفتنشون بهتره و هیچ چیز دیگه ای
      که بنزینی هایی با شتاب بهتر هم دیده میشه که دار میاد

      موافقم 11
      مخالفم 18
      1. حسین دهمرد

        ۱۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (2643 ديدگاه)

        پلاسما برق زیادی هم مصرف میکنه اینو هم در نظر بگیرید که این برق از کجا میخواد تامین بشه؟

        موافقم 3
        مخالفم 1
  3. h!$@\/\/

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (947 ديدگاه)

    ۴۸۸ رو با ایر مقایسه میکنن؟!
    روح انزو تو گور لرزید با این مقایستون

    موافقم 36
    مخالفم 15
  4. مازیار

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (233 ديدگاه)

    بزودی زود برتری توی پیست هم به دیگر مزایای برقی ها اضافه میشه و پایان درون سوزها آغاز میشه

    موافقم 35
    مخالفم 7
    1. Maserati

      ۱۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      نگووووو قلبم درد گرفت

  5. کافر مقدس

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    میخای فراری باش یا هرکمپانی دیگه میخای 120سال قدمت داشته باش یا 7 سال . آینده دنیا الکتریکی خواهد بود . البته ایران رو از دنیا فاکتور بگیرید

    موافقم 37
    مخالفم 10
  6. پارسا عشق ماشین

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    واقعا لوسید چه چیزیه من عاشقش شدم

    موافقم 12
    مخالفم 4
    1. Maserati

      ۱۳ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      تحفس؟؟؟؟لامبورگینی کشکه که تو عاشق این شدی؟؟؟ماشین باز نیستی

  7. زیزیگولو

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    در حال حاضر لوسید ایر سریعترین ماشین برقی دنیاست

    موافقم 19
    مخالفم 6
  8. Elmiraj

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3187 ديدگاه)

    یک سدان لوکس بدون تجهیزات داخلی ( صندلی ها ، تو دری ها ، داشبورد و کنسول ) حداقل ۳۵۰ کیلوگرم سبکتره !
    .
    مهم اینه که با تجهیزات چه تایمی می‌زنه…!؟!؟!

    موافقم 22
    مخالفم 8
    1. M.A.S

      ۱۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (849 ديدگاه)

      من کلا از تسلا الکتریکی ها و اینا خوشم نمیاد و به نظرم همه این که اینا پاکن و آلودگی ندارن دروغی بیش نیست
      اما اینبار موافقم
      هر چی کابین و امکانات بوده گرفتن در اوردن اومدن تایم زدن کابین هم رول کیج داره
      باید دید تو نسخه تولیدی چیکار میکنه
      البته خود لوسید تو کاتالوگ برای تریم ایر دریم ادیشن تایم 9.9 رو برای 1/4 مایل ادعا کرده که غیر منطقی به نظر نمیرسه
      تسلا هم ترجیح میدم وارد بحث نشم چون دیگه همه میدونن دیگه…

      موافقم 5
      مخالفم 7
    2. M.A.S

      ۱۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (849 ديدگاه)

      ولی خودمونیم تایمش هنوز از وایپر ACR فاصله داره
      اونم وایپری که تو مسیر مستقیم و درگ هیچ ادعایی نداره یک چهارم مایلش هم خیلی قوی باشه 11 ثانیه
      تصور کنید اگر موتورش به اندازه اون داون فورس وحشتناکش توان داشت حالا حالاها یه همچین چیزایی پیداشون میشد که ادعای رکوردزنی بکنن؟
      واقعا اون اعجوبه هنوزم مدعیه 1:28.65 واقعا هنوزم تایم غولیه

      موافقم 15
      مخالفم 2
  9. ارش

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    اگه تسلا طراحی زیباتری داشته باشه دیگه جمع محصولات الکتریکی خیلی باحال میشه چون لوسید ایر و پورشه تایکان خیلی خوشگلن.

    موافقم 15
    مخالفم 3
  10. شهروز

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من ویدیو رو دیدم تو ورودی پیچها بعضی هاش زود تغییر جهت رو شروع می کرد فکر کنم یه راننده با تجربه بیشتر حداقل 1 ثانیه دیگه زمان کسر کنه رانندش هم کلا متوسط و خوب بود ماشین واقعا جالبیه.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  11. رامتین

    ۱۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    بله ممکنه بیست سال دیگه 80درصد کل خودروهای دنیا الکتریکی بشه اما همچنان موتورهای درون سوز تولید میشند و هیچوقت از بین نمیرند.

  12. Maserati

    ۱۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    هرچی ماشین های برقی پیشرفت میکنن همونطور هم ازشون متنفر میشم.طاقت ندارم تو آینده صدای موتور نشنوم??????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا