زینگر که یکی از شرکت های تازهوارد در کلاس هایپرکارها میباشد نه تنها با پرفورمنسی فوقالعاده بلکه با فرایندهای تولید انقلابی به دنبال جدا کردن خود از رقباست.
هایپرکار زینگر 21C از قوای محرکه هیبریدیای سود میبرد که شامل پیشرانه ۸ سیلندر میللنگ تخت و دو واحد الکتریکی بوده و دور پیشرانه به ۱۱ هزار دور بر دقیقه میرسد. قدرت کل این مجموعه به ۱۲۳۳ اسب بخار رسیده و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۹ ثانیهای و حداکثر سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعتی میشود.
شاید همه این موارد احساسبرانگیز به نظر برسند اما در صنعتی که استفاده از قوای محرکه هیبریدی و الکتریکی همهگیر میشود خودروسازان نیازمند یافتن راههای دیگری برای تمایز از رقبا خواهند بود. اینجاست که فرایند تولید خلاقانه زینگر وارد میدان میشود.
- طراحی
اولین قدم ترکیب مهندسی و طراحی است که با استفاده از کامپیوتر و برای بهینهسازی قطعات انجام میشود. چنین فاکتورهایی شامل وزن، استحکام، ابعاد، متریال و نقاط جوش و اتصال میباشد. زینگر با استفاده از تکنولوژیهای مدرن به سبکترین و قویترین قطعات دست یافته است.
نتیجه این کار طراحی بسیار نمادین و تقریباً فضایی مانند است که درعینحال بسیار سبک و مستحکم میباشد. مهندسی حرف اول را در طراحی این خودرو میزند به گونهای که 21C یادآور پروتوتایپ های لمانز میباشد.
- ساخت و تولید
دیگر فرایند منحصربهفرد انجام شده در زینگر استفاده گسترده از تکنیک پرینت سهبعدی است. جدای از قطعات فیبر کربنی بکار رفته، بخش اعظم این هایپرکار با آلیاژهای آلومینیوم و تیتانیوم ساخته شده است. از آنجایی که طراحیهای صورت گرفته با کامپیوتر بسیار پیچیده هستند بنابراین استفاده از روشهای سنتی برای تولید چنین آلیاژها و قطعاتی غیرممکن بوده است.
اینجاست که از فرایند پرینت سهبعدی استفاده شده است. در تکنیک پخت لایه انتخابی SLS از لیزر برای به دست آوردن قطعه نهایی استفاده میشود. اگرچه SLS خاص زینگر نیست اما استفاده از آن برای تولید یک هایپرکار اقدامی آینده نگرانه محسوب میشود.
- مونتاژ
آخرین بخش فرایندهای تولید خلاقانه زینگر به روش مونتاژ آن مربوط میشود. این شرکت واحدی با نام واحد خودکار AU را توسعه داده که از روشی منحصربهفرد با نام مونتاژ عمودی استفاده میکند. هر واحد خودکار در واقع یک سیستم بازوهای رباتیک است که با همکاری یکدیگر کار میکنند. برخی بازوها اقدام به نگه داشتن شاسی و چرخش آن در صورت نیاز کرده و بازوهای دیگر هم قطعات را به خودرو متصل میکنند. باید گفت واحد خودکار میتواند تمامی این کارها را بدون دخالت انسان انجام دهد.
دیگر مزیت سیستم واحد خودکار انعطافپذیری آن است. به خاطر اینکه هر واحد خودکار کاملاً برنامهریزی شده بنابراین دوباره میتوان در آن تغییراتی ایجاد کرد تا آماده مأموریت جدیدی شود. بالاتر از همه اینها کاهش هزینهها نسبت به خطوط مونتاژ سنتی است که نه تنها باعث پیشرفتهتر و منعطفتر شدن خط تولید شده بلکه هزینهها را نیز کاهش میدهد.
روش زینگر از نظر مقیاس فعلاً کوچک بوده و تنها ۸۰ دستگاه هایپرکار 21C تولید خواهد شد اما این تکنولوژیها میتوانند در نهایت به تولید انبوه نیز راه یابند. زمانی فرا خواهد رسید که صنعت خودرو تحولات عظیمی را تجربه خواهد کرد و شاید انسانها جای خود را به ماشینهای بسیار پیشرفته و کارا بدهند.
تحت پیگرد
۷ دی ۱۳۹۹با طراحی جلوش زیاد حال نمیکنم
پدر خودروسازی جهان
۷ دی ۱۳۹۹دیگه اینقدر اوضاع در هم بر هم شده که هر ….. از را میرسه یه هایپرکار می ندازه وسط
Regra loaded
۷ دی ۱۳۹۹با طراحی ظاهریش اصلا حال نمیکنم
Hadi
۷ دی ۱۳۹۹با این مشخصات فنی و ظاهری و تکنولوژی ساخت شاهکار مهندسی محسوب میشه ?…
مهدی
۷ دی ۱۳۹۹اصلا ظاهرش قشنگ نیست و اصلا هم ماشین شناخته شده ای هم نیست
اشکان
۷ دی ۱۳۹۹عاقا من میگم هایپرکار مثل خیار و گوجه در سبزی فورشیها به وفور پیدا میشه باور نمیکنین ?
Ãbţìň
۷ دی ۱۳۹۹من خیلی وقته باورم شده حالا نوبت به بقیه ست
Joker
۷ دی ۱۳۹۹خیلی شگفت زده شده بیدیم،وااااای…یکی ما رو از شگفت زدگی در ویاره…
Ho3eyn
۷ دی ۱۳۹۹قشنگ واضح و معلومه که پشتش از مکلارن پی وان اسکی رفته
اگزوز و نوار ال ای دی چراغش که کپیه
فقط جاشون یکم عوض شده
[—{*AMIN_MC20*}—]
۷ دی ۱۳۹۹#اکانت_فیک
Sina
۷ دی ۱۳۹۹با قیافه ی جلوش حال نکردم
اگه تولید بشه ( که به احتمال زیاد نمیشه) ماشین خوبیه
AMG///
۷ دی ۱۳۹۹تکنولوژی های باحالی داره
ولی میشه یکی با زبان ساده برای من توضیح بده؟
مهرداد كمال
۷ دی ۱۳۹۹بنظر تولید هایپر کار از همیشه راحتتر شده که این همه شرکتهای گمنام وارد عرصه شدن
البته مشخص نیست واقعا تولید شه
akrh78
۷ دی ۱۳۹۹چند وقت پیش یکم سر و صدا کرد تاپ گیر و همه مجله ها ویدیو ساختن ازش و دیگه محو شد تا الان.
خودمم یادم رفته بود کی بوده و چی بوده
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۷ دی ۱۳۹۹پدال یه ویژگیشو نگفتی.
حدود 8 ماه پیش من در مورد این ماشین خونده بودم.
درگ 400متر رو تو 8.1 ثاینه طی میکنه.
شتاب 0تا 300 هم 15.5 ثاینه هست.
پدال این 2 تا رو نگفتی …..
ولی از نظر من کلا خوب هست
Ãbţìň
۷ دی ۱۳۹۹رامین یه سوال،تو که مخالف هایپرکار بودی چی شد یهو یاد شتاب و درگ ۴۰۰متر افتادی؟!عجیبه.. درضمن برو املا هم کار کن بجای ثانیه نوشتی ثاینه!
Mr.X
۷ دی ۱۳۹۹هیچکدوم از این هایپر های گمنام طراحی پخته و قابل هضمی ندارند. اصلا نمیشه با قیافشون کنار اومد.
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۸ دی ۱۳۹۹اقای آبتین من از هایپر کار خوشم میاد اونم باید سریع باشه
ارزون باشه و مهدسی خوبی داشته باشه
مثل کویزگ جمرا
( سلطان هایپر کار فقط جمرا )
MEHDI
۷ دی ۱۳۹۹نه مثل اینکه امریکا هم اگه بخواد میتونه مثل آلمان اول باشه.
Ãbţìň
۷ دی ۱۳۹۹اسم هایپر کار و سوپر اسپرت که میاد،یاد دستشویی می افتم!
خدایی این چه وضعیه هرکی میاد یه هایپر کار میسازه،بخدا ناشکری میکنیم ولی این ویروس هایپرکار از کرونا هم بدتره!?♂️
Tiraxtur
۸ دی ۱۳۹۹۸ سیلندر میللنگ تخت !!!!!!
فکر کنم متن اصلی 8Cylinder in-line Crankcase بوده که این ریختی ترجمه شده که کاملا اشتباهه و ترجمه صحیحش موتور خطی 8 سیلندر صحیح هست.
میل لنگ تخت مگه داریم، مگه میشه؟!
سردبیر
۸ دی ۱۳۹۹درود. اشتباهی نیست. قبلا در پدال هم توضیح دادیم. (flat-plane crankshaft) این هم ویکیپدیا
Tiraxtur
۸ دی ۱۳۹۹طراحی ارگانیک؟
منظور اینه که در ساخت قطعات و بدنه از مواد قابل بازیافت استفاده شده؟ (environmental friendly)؟
به نظرم میاد کلمه صحیح طراحی ارگونومیک به معنی لحاظ کردن فرم صحیح بدن و راحتی استفاده راننده باشه (userfriendly)