سایر خودروهای آمریکایی

دومین تلاش SSC تواتارا برای رکورد و عبور از 400 کیلومتر بر ساعت

طی چند وقت اخیر، SSC تواتارا با ادعای ثبت رکورد سرعت جدید و سپس اعتراف به نادرست بودن فیلم‌ها، نام خود را حسابی بر سر زبان‌ها انداخت. هرچند برخی معتقدند تبلیغات به هر شکلی که باشد خوب است اما نهایتاً رکورد سرعت ۵۰۸ کیلومتر بر ساعت SSC از درجهٔ اعتبار ساقط شد. پس ‌از این ماجراها، بنیان‌گذار شرکت یعنی «جرود شلبی» در ویدئویی اعلام کرد که برای پایان دادن به شک و شبهه‌ها، دوباره با تواتارا اقدام به رکورد زنی خواهد کرد و گویا این تلاش مجدد در تاریخ ۱۲ و ۱۳ دسامبر در باندی نامعلوم در فلوریدا انجام گرفته است.

پس از تلاش اول که ظاهراً ناموفق بود، SSC برای رکورد زنی مجدد خود باید کاملاً شفاف عمل کند و به همین دلیل از چند یوتیوبر شامل «اشمی»، «رابرت میچل» و «میشا کارودین» برای حضور در محل رکورد زنی دعوت کرده است. البته به دلیل محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا، فقط میچل در محل حضور پیدا کرده است. تجربهٔ حضور وی در این رویداد به‌طور خلاصه در یک ویدئو بیان شده که در آن همه‌چیز را بی‌کم‌وکاست توضیح می‌دهد. البته فعلاً باید به گفته‌های میچل اکتفا کنیم زیرا SSC هیچ اطلاعیه‌ای در مورد تلاش دوم خود منتشر نکرده است. حال در این مطلب خلاصه‌ای از گفته‌های میچل در ویدئوی مذکور را بیان می‌کنیم.

انجام رکورد زنی برای ۱۳ دسامبر برنامه‌ریزی شده و از همان خودروی قبلی استفاده شد با این تفاوت که این بار مالک واقعی آن پشت فرمان نشسته است. به همین دلیل، روز ۱۲ دسامبر برای آشنایی و آزمایش خودرو در نظر گرفته شد زیرا مالک که ظاهراً تجربهٔ مسابقه‌ای دارد، زمان کمی را با تواتارا سپری کرده است؛ اما متأسفانه بارش شدید باران برنامه‌های روز آشنایی را به هم ریخت و بنابراین همهٔ آزمایش‌ها در همان روز ۱۳ دسامبر انجام گرفت. این کار اما سرآغاز بروز مشکلات شد زیرا آزمایش‌های متوالی با سرعت‌های بسیار بالا (تا ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت)، پیشرانه را بسیار داغ کردند. به همین دلیل، SSC بوست پیشرانه را کاهش داد و قدرت موتور کمتر شد اما این پایان مشکلات نبود.

تواتارا به تجهیزات الکترونیکی و سنسورهای مختلفی هم مجهز شده بود که سرعت، مکان و پارامترهای مختلف پیشرانه را کنترل می‌کردند. به گفتهٔ میچل، در این خودرو از پنج سیستم GPS مختلف استفاده شده تا جای هیچ سؤالی باقی نماند؛ اما همین مانیتورها و سیم‌کشی‌ها مشکل دومی را به همراه داشتند. به دلیل اینکه باید سیم‌های مختلفی به کابین وارد و از آن خارج شود، درب پیشرانه باز می‌مانَد که این منجر به جدا کردن تجهیزات نظارت بر دمای پیشرانه شد. به همین دلیل، دما بیش‌ازاندازه افزایش یافت و نهایتاً به خرابی دو شمع موتور در آخرین آزمایش روز انجامید.

به گفتهٔ میچل، این مشکل در حالی به وجود آمد که راننده کاملاً با خودرو آشنایی پیدا کرده بود. وی در آزمایش نهایی تنها با استفاده از نیمی از باند، به سرعت ۴۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید و در آن زمان احساس کرد مشکلی در پیشرانه وجود دارد که بعداً مشخص شد دو شمع خراب شده است؛ بنابراین بله تواتارا با کاهش بوست و دو سیلندر خاموش به سرعتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است. از این ماجرا می‌توان نتیجه گرفت که تواتارا خودرویی فوق‌العاده سریع است و میچل هم معتقد که این ماشین می‌تواند رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا را ثبت کند اما اینکه آیا توانایی رسیدن به سرعتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت یا نه هنوز جای سؤال دارد.

گفته می‌شود تلاش سوم برای رکورد زنی هم در مرحلهٔ برنامه‌ریزی است که این یعنی حماسهٔ SSC و تواتارا همچنان ادامه دارد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    چه شلم شلوبایی. مهندسی یعنی این مشکلات پیش نیاد.

    موافقم 47
    مخالفم 127
    1. ali (chevy nova)

      ۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (7401 ديدگاه)

      شلبی وقتی یه چیزی رو تایید کرد یعنی تمومه
      شرکتی که محصولاتش تو دنیا سنگ محک هست و هر ماشینی اسم شلبی روش باشه قیمتش چندین برابر بیشتر از نمونه بیس یا همردهای دیگش میشه.
      همونطور که ssc سال 2007 تونست رکورد بوگاتی تنه لش رو بزنه با نصف قیمت الان هم به راحتی رکورد بقیه رو میزنه و رکوردار میدون میشه .

      موافقم 122
      مخالفم 69
      1. BMW

        ۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (666 ديدگاه)

        فقط این قسمت:

        دما بیش‌ازاندازه افزایش یافت و نهایتاً به خرابی دو شمع موتور در آخرین آزمایش روز انجامید.???
        به گفتهٔ میچل، این مشکل در حالی به وجود آمد که راننده کاملاً با خودرو آشنایی پیدا کرده بود. وی در آزمایش نهایی تنها با استفاده از نیمی از باند، به سرعت ۴۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید و در آن زمان احساس کرد مشکلی در پیشرانه وجود دارد که بعداً مشخص شد دو شمع خراب شده است ???

        هنسیم احتمالا مثل قبل فقط از یه سمت رکورد می زنه تازه اگه بتونه ???

        موافقم 27
        مخالفم 76
        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (420 ديدگاه)

          SSC بوست پیشرانه را کاهش داد و قدرت موتور کمتر شد
          درب پیشرانه باز می‌مانَد که این منجر به جدا کردن تجهیزات نظارت بر دمای پیشرانه شد
          تنها با استفاده از نیمی از باند، به سرعت ۴۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید و در آن زمان احساس کرد مشکلی در پیشرانه وجود دارد که بعداً مشخص شد دو شمع خراب شده است؛ بنابراین بله تواتارا با کاهش بوست و دو سیلندر خاموش به سرعتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است
          جواب خییلی ها تو همین کامنته

          موافقم 92
          مخالفم 11
        2. RoadRunner

          ۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (11527 ديدگاه)

          باز هنسی به خاطر رکورد زنی شمع هاش میسوزه و ماشین هاش خراب میشه
          BMW رو شما از دم کارخونه تحویل بگیری خرج ها و خرابی هاش شروع میشه

          موافقم 80
          مخالفم 43
        3. Sina

          ۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2428 ديدگاه)

          فکر کنم این لایک ها و دیسلایک ها رو دوباره دارن دستکاری میکنن
          قشنگ میشه دید
          چجوی فقط در یه مدت اینقدر تغییر داشتن

          موافقم 18
          مخالفم 45
        4. محمد

          ۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (222 ديدگاه)

          حالا فارغ از دستکاری لایک ها، من عرضم این بود که مهندسیشون قوی نیست. مگر نه وقتی که یکبار دچار مشکل شدن چرا بار دوم هم تکرار شد. این به معنای بد بودنشون نیست اصلا. اون زمانا گذشت شبلی میرفت تو گاراژش فورد gt میساخت. الان تکنولوژی و مهندسی برای عبور از محدودیت های اساسی لازمه.

          موافقم 12
          مخالفم 26
      2. (♥️ BENJAMINA (ENGLAND LOVER

        ۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (160 ديدگاه)

        این شلبی همون شلبی نیستا!!
        فکنم ۲۰۱۱-۲۰۱۲ بود که Carroll و Jerod با هم توافق کردن که ssc از نام تجاری “شلبی” که متعلق به Carroll Shelby هست استفاده نکنه و به SSC North America تغییر اسم داد.
        تغییر اسمشون هم برای تأکید بر این بود که این یه شرکت آمریکای شمالی هستش و برای جلوگیری از گیج کردن مردم این کارو کردن

        موافقم 65
        مخالفم 8
        1. مانی

          ۶ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          تو پست‌های قبلی‌ هم گفته شد این شلبی با اون شلبی فرق داره
          مثله سنگ میمونه یه چیزی روش هک شد رفت برای ۳۰-۴۰ قرن بعد:)

          موافقم 5
          مخالفم 5
      3. Sina

        ۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2428 ديدگاه)

        نمیشه که حرفش رو همین طوری الکی فقط برای اینکه اسم شلبی رو داره قبول کنیم
        اتفاقی که الان افتاده نشون میده که بر هر حرفی نمیشه اعتماد کرد
        فکر کنم بتونه به سرعت خوبی برسه ولی اون سرعت قبلی ۵۳۰ کیلومتر رو فکر نکنم

        موافقم 15
        مخالفم 48
      4. Ahmedreza2002

        ۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1456 ديدگاه)

        ( بوگاتی تنه لش)
        رفقا افق از کدوم وره؟

        موافقم 32
        مخالفم 51
        1. Mr.X

          ۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1458 ديدگاه)

          همین تنه لش 3 سال رکورد سرعت دستش بود.

          موافقم 30
          مخالفم 49
        2. Ahmedreza2002

          ۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1456 ديدگاه)

          عمیقا دوس دارم بدون ایا از نظر اینایی که دیس دادن از نظرشون بوگاتی تن لشه؟

          موافقم 23
          مخالفم 21
        3. Ahmedreza2002

          ۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1456 ديدگاه)

          اقای ایکس عزیز منم نمیگم که تنه لشه
          برام عجیب بود دوستان گفتن اینو

          موافقم 14
          مخالفم 17
        4. SFXSuperFast

          ۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (263 ديدگاه)

          بله
          ی ماشین چهارچرخ محرک
          با چهار توربو و ۸لیتر ک مجبور شدن برای تنفس و گرمایش پیشرانه اینترکولر و رادیاتور بزرگ اضافه کنن بش و کلی چیزای دیگه وزنشو رسوندن به ۲تن
          قطعا تن لشه

          موافقم 9
          مخالفم 17
        5. Mr.X

          ۶ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1458 ديدگاه)

          جناب SFX
          اگه داری میگی که هنر اینه که بدون چهاچرخ محرک و موتور حجم بالا رکورد زدن هنره و ماشین نباید از موتور خیلی حجیم استفاده و نباید وزن زیاد داشته باشه پس اگه بقیه هم میتونستن اون موقع (موقع ویرون) یه ماشین 2 تنی با موتور 8 لیتری W16 بسازن که با شتاب عالیش (درگ 400 متر رو تو 9.7 میزنه) بتونه 415 تا بره اونا هم میساختن ولی تنونستن و بعد از 3 سال تازه آگرا اومد رکورد ویرون زد ولی نظرم راجع به شیرون فرق داره و ازش خیلی خوشم نمیاد چون الان کوئنیگزگ ها کاملا یه سر و گردن بالاتر ان و علاوه بر شتاب و سرعت هندلینگ هم دارن و مسائل دیگه که هممون میدونیم.

          موافقم 5
          مخالفم 4
      5. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

        ۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        نمیدونمستم چه نظری بدم تصمیم گرفتم نظر سنجی هایپر کار بزارم.

        کویزگ جمرا = ??????

        بقیه هایپر کار ها = ???????????????

        وقتی دارم مهندسی کویزگ جمرا رو برسی میکنم تو سایت زومیت. کرک وپرم میریزه.

        اصلا و السلام و نامه تمام. کویزگ جمرا…… و دیگر هیچ.

        اونایی که میگن کویزگ جمرا بهترین هایپر کار جهانه و هیچی رقیبش نیست
        لایک بدن ????

        اونایی که مخالفن دیس لایک بدن ????

        موافقم 8
        مخالفم 16
    2. ali (chevy nova)

      ۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (7401 ديدگاه)

      شلم شولبا برا بوگاتی بود که اول میگفتن میخوان باهاش رکورد بزنن بعدش اومدن گفتن ما محصول جدیدمون رو برا رکورد زدن نساختیم?

      موافقم 74
      مخالفم 40
      1. Hadi

        ۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2191 ديدگاه)

        قشنگ معلوم بود که این یوتیوبر دارن زیادی حرف میزنن…
        تواتارا واقعاً فوق العادس و من خیلی قبولش دارم ‌?
        تازه با دو شمع خراب و 2 سیلندر از کار افتاده یعنی با 6 سیلندر تونست به 400 تا برسه!
        خیلی حرفه ها !

        موافقم 63
        مخالفم 18
      2. [—{*AMIN_MC20*}—]

        ۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2097 ديدگاه)

        لایک و دیس هارو دستکاری میکنی????

        موافقم 9
        مخالفم 23
    3. یانکی

      ۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2345 ديدگاه)

      اون دژمنهای آمریکا و ماشین آمریکایی کجا پیچیدید پس.با کاهش بوست و از مدار خارج شدن دو سیلندربه 404 کیلومتر رسیده.یه 480 سر گاز هم رفته.حالا دیدید این آلمان هستش که تو این مورد حسابی دستش خالیه.هنوز هنسی مونده اون رو کجای دلتون میزارید.کیف کردم.شک ندارم رکورد قبلیش رو میشکنه این ماشین بزودی خیز 600 بر میداره.

      موافقم 59
      مخالفم 15
      1. صادق

        ۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (20 ديدگاه)

        داداش خوبی؟600 آخه!!!!؟؟؟؟

        موافقم 11
        مخالفم 37
      2. کوروش

        ۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1125 ديدگاه)

        جوک نگید
        سیلندر از کار بایفتد موتور و دم دستگاه کف خیابونه سوادتان باز نم کشیده این لگن ساخت المان نیست که در هر شرایط و تحت فشار کار کند بچه بازی چند نفره که عشق رکورد زدن را داشتن

        موافقم 5
        مخالفم 13
    4. MOHAMMAD.DEMON

      ۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (420 ديدگاه)

      مشکلات به خاطرات تغیراتی که برای نصب دم دستگاه ایجاد کرده بودن رخ داده
      این ماشین با موتوری که دو سیلندرش خاموش بوده با دو شمع خراب شده
      به سرعت ۴۰۴ تا اونم در نصف مسافت باند رسیده
      این ماشین بدون شک حتی رکورد سرعت قبلی که زدن رو هم خواهد شکست

      موافقم 59
      مخالفم 14
    5. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      خدایی یکی داره لایک و دیس هارو دستکاری میکنه
      نگاه کنید میفهمید یه نظر کلا دو نفر نظر دادن اونوقت نظر جدید تر که پایین تره کلی دیس داره
      یا مثلا یکی میکه بوگاتی فلانه کلی دیس داره یکی دیگه همینو میگه کلی لایک داره

      موافقم 10
      مخالفم 24
    6. محمد

      ۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (222 ديدگاه)

      حالا فارغ از دستکاری لایک ها، من عرضم این بود که مهندسیشون قوی نیست. مگر نه وقتی که یکبار دچار مشکل شدن چرا بار دوم هم تکرار شد. این به معنای بد بودنشون نیست اصلا. اون زمانا گذشت شبلی میرفت تو گاراژش فورد gt میساخت. الان تکنولوژی و مهندسی برای عبور از محدودیت های اساسی لازمه.

      موافقم 3
      مخالفم 18
  2. AMG///

    ۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    SSC/koenigsegg/Bugatti/hennessey
    همه رکورد زدن به قیافشون میخوره
    اما فقط یکی این رکورد رو میزنه….

    موافقم 30
    مخالفم 10
    1. AMG///

      ۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      خداروشکر لایک و دیسلایک های منو دستکاری نکردن

      موافقم 8
      مخالفم 3
  3. زیزیگولو

    ۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    به نظر من وقتی پای جرود شلبی در میون باشه باید اعتماد کرد

    موافقم 38
    مخالفم 23
    1. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      کوینیگزگ حرفاش بیشتر به واقعیت نزدیکه

      موافقم 8
      مخالفم 18
  4. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

    ۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (252 ديدگاه)

    صد تای اینارو به بوگاتی و کونیگ زگ نمیدم

    موافقم 16
    مخالفم 63
  5. Joker

    ۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (607 ديدگاه)

    کمپانی با هزار جور مشکل اینو به ۴۰۰ میرسونه فکر کن مشتری میخواد با این چه گلی به سر خودش بزنه!خوبه حالا آتیش نگرفته،به قول یکی از دوستان همین که یاتاقان نزده خیلی کاره…

    موافقم 26
    مخالفم 77
    1. کوشا

      ۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (220 ديدگاه)

      به نظرت مشتری می خواد خودشو به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت برسونه؟!

      موافقم 47
      مخالفم 17
  6. Hamid

    ۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2453 ديدگاه)

    آمریکایی بازا لطفا کمی منطقی فکر کنین دکتر علی شوی نوا بسه دیگه
    خب بابا ارزش زگ و بوگاتی کجا اس اس سی و هنسی کجا! ای بابا بازم پافشاری کنید! هر چند خودم اس اس سی رو دوس دارم اما این یه حقیقته عزیزان

  7. Sina

    ۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    نمیدونم ولی بعد از اون ماجرای ۵۰۰ کیلومتر دیگه زیاد بهشون اعتمادی ندارم.

    موافقم 16
    مخالفم 46
  8. Joker

    ۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (607 ديدگاه)

    حالا یه درصد فکر کن بوگاتی حین رکورد زدن شمع میسوزوند،جوری جرمی کلارکسون های سایت بوگاتی و فولکس و زیر مجموعه هاشو و رو مجموعه هاشو به توبره میبستن که جنگ جهانی سوم رخ میداد،اما واسه امثال این لگن سازای یه بار مصرف چیز خاصی نیست،همین که به عنوان رقیب حداکثری سرعت واسه بوگاتی شناخته بشن کفایت میکنه،حالا حین تست شمع سوزوند و راننده رو هم سوزوند مهم نیست،چون چیزی که مهمه اینه که واسه اینکه یه عده از رکورد بوگاتی جز و ولز کردن باید این رکورد از دست بوگاتی در بیاد حالا به هر قیمتی که هست،بوگاتی موتور پلمپ شده میده دست مشتری اینام با یه تست معمولی انجیناشون در حد جهنم داغ میکنن و الا برکت الله…آخه اینا رو با سایپا هم نمیشه مقایسه کرد چه برسه به بوگاتی،همین ماشین با این ادعا و قدرت و وزن با ویرون پیر مدل ۲۰۰۵ درگ کرد با اختلاف ۱ صدم ثانیه تونست پیروز بشه!اونم تو رولینگ?بوگاتی دو تن هزار اسب،تواترا ۱۲۰۰ کیلو ۱۷۵۰ اسب!????????????????من برم یه چرت بزنم خستم هر وقت رکورد رو زد خبرم کنید،فقط خدا کنه یه جور رکورد بزنه زیاد برگامون نریزه هوا سرده برگ لازمیم?

    موافقم 20
    مخالفم 67
    1. Ahmedreza2002

      ۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1456 ديدگاه)

      ( آخه اینا رو با سایپا هم نمیشه مقایسه کرد)
      اون بالا یکی به بوگاتی گفت تن لش و حالا جوکر خان اینو میگه
      جمعه ها همینش خوبه ها کلا شادمون میکنه پدال

      موافقم 20
      مخالفم 40
    2. Elmiraj

      ۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (3189 ديدگاه)

      بوگاتی اگر توانش به اندازه ادعاهاش بود … بجای زدن یه رکورد بی ارزش در پیست خودش ، بی سر و صدا می‌رفت نوادا….

      موافقم 54
      مخالفم 21
      1. Mr.X

        ۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1458 ديدگاه)

        مگه همه چی پیسته. اگه اینطور باید بوگاتی سنا تولید میگرد.

        موافقم 1
        مخالفم 4
      2. R

        ۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1218 ديدگاه)

        اقای المیراج وقتی بهترین پیست و آسفالت رو دراختیار داری نیازی نیست بری جاده عمومی رو ببندی تو شیب ۳ درجه رکورد بزنی?? اینام اگه میتونن یه پیست مسطح بسازن فک نکنم براشون کاری داشته باشه ده کیلومتر اسفالت کشیدن

    3. Mr.X

      ۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1458 ديدگاه)

      بوگاتی 1600 اسب و همه چیزم اسب نیست گشتاورم مهمه. بولاید هم 1800 تا. ولی قبول دارم که بوگاتی ادعاش خیلی زیاد تر از توانشه. برعکس کوئنیگزگ

      موافقم 9
      مخالفم 46
    4. MOHAMMAD.DEMON

      ۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (420 ديدگاه)

      باز انشا های جوکر از سر داغ کرردن شروع شد

      موافقم 41
      مخالفم 13
    5. akrh78

      ۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      میگم مطمئنی با اختلاف 1 صدم برد؟
      چون اون فیلمی که من و بقیه دنیا دیدن ویرون نقطه شد
      چه دیگ چه رول
      اون فیلمه رو از هرکی گرفتی شمارشو بده معلومه جنساش خوبه

      موافقم 27
      مخالفم 9
  9. Elmiraj

    ۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3189 ديدگاه)

    هر چهار کمپانی تا اینجای کار یه بار رکورد سرعت را شکوندن… ( یعنی هر چهار مدعی توان و قدرت مهندسی این کار و داشتن )

    هر چهار تا هم کار ها و ادعاهایی کردن که بشه بهشون خرده گرفت…

    موافقم 36
    مخالفم 8
  10. Moein

    ۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (83 ديدگاه)

    کم کم داشتم دیگه بیخیال رکوردش میشدم
    حالا ببینیم چی میشه…
    خداکنه راست بگه…

    موافقم 33
    مخالفم 5
  11. Shayan

    ۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (65 ديدگاه)

    خدمت دوستان و آقای جوکر

    بوگاتی که الان 99 درصد سایت سنگشو به سینه میزنید
    با چهار تا توربو 16 تا سیلندر افزایش طول برای از بین بردن خلا
    کمپلت کار کرد مهندسای آلمانی روی ماشین 490 تا رفت اونم اصن ثبت نشد…
    حالا فن همون شرکت اومده میگه وای این ماشین فلانه
    دوست عزیز
    ماشین با دمای بالای انجینی که داشته و شرایط مشکل برقی 480 تا رو پر کرده
    اومده با 6 تا سیلندر و بوست کمتر و آسیبی که توی دمای بالا دیده 404 تا رفته
    حالا شما داری برای من از مهندسی حرف میزنی؟
    الان برای همه ثابت شد این ماشین به راحتی میتونه رکورد رو بزنه
    حداقل بزارین یه کانیگزگ فن از مهندسی حرف بزنه
    نه شرکتی که یه هایپر کار ساخته که هرچی گفتن در موردش تئوری بوده(بولید)….

    بعد تطعیلات میره واس رکورد زنی….

    موافقم 36
    مخالفم 10
    1. Sina

      ۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2428 ديدگاه)

      ببخشید ولی خب همین که ماشین خودش عیب فنی پیدا کرده یه مشکله
      چرا باید یه هایمرکار مشکل فنی پیدا کنه تو رکورد زدن
      اصلا اینکه با داشتن مشکل فنی ادامه دادن خودش یه عیبه

      اکثر کسانی که تا حالا رکورد زدن عیب داشتن
      بوگاتی که اینقدر نسخه از شیرون ساخته از کل تولیداتش بیشتره ، رکورد قبلیش رو ثبت نکرد
      کوئینگزگ کارش درسته مشکلی نداره
      مهندسیش عالیه
      هنسی هم خیلی دیر داره عمل میکنه
      نسخه قبلیش هم ثبت نشد رکوردش

      موافقم 7
      مخالفم 17
      1. Elmiraj

        ۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (3189 ديدگاه)

        (( به گفتهٔ میچل، در این خودرو از پنج سیستم GPS مختلف استفاده شده تا جای هیچ سؤالی باقی نماند؛ اما همین مانیتورها و سیم‌کشی‌ها مشکل دومی را به همراه داشتند. به دلیل اینکه باید سیم‌های مختلفی به کابین وارد و از آن خارج شود، درب پیشرانه باز می‌مانَد که این منجر به جدا کردن تجهیزات نظارت بر دمای پیشرانه شد. به همین دلیل، دما بیش‌ازاندازه افزایش یافت و نهایتاً به خرابی دو شمع موتور در آخرین آزمایش روز انجامید. ))
        .
        .
        .
        « آقا نخونده کامنت نزارید »

        موافقم 21
        مخالفم 10
  12. Moein

    ۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (83 ديدگاه)

    (ali (chevy nova و Joker
    اگر در کامنت هاتون به کسی یا چیزی توهین نکنین ممنون میشم چون باید اینو در نظر داشت که هرکس علاقه ای دارد و فن یه چیزی هست
    خیلی خوبه احترام یکدیگر رو نگه داریم….

    موافقم 23
    مخالفم 5
  13. تحت پیگرد

    ۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (358 ديدگاه)

    پشت و داخل ماشین عالیه

    موافقم 11
    مخالفم 4
  14. akrh78

    ۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    با 6 سیلندر در حالت عادی و بوست کامل 1312 اسب بخار تولید میکرده موتور. حالا بوست رو هم کم کرده بودن ینی حدود 1000 اسب بخار در نظر بگیریم. ذره ای شک ندارم رکورد رو میزنن احتمالا رکورد قبلی خودشون رو هم بهبود میدن.
    اون مشکل اورهیت پیشرانه هم کاملا عادیه تو همه شرکتا از جمله فراری و لامبورگینی حتی. اونتادور رو میدونم که بیش از 3 بار لانچ در یه مدت کوتاه رو اجازه نمیده. در مورد اورهیت هم یه فیلم از یه لافراری زرد یادمه تو شهر داشت حسابی گاز میداد و شیطنت میکرد اخر سر که رفت تو حیاط خونش وایساد داشت دود از کاور موتور بیرون میومد

    موافقم 17
    مخالفم 6
  15. شاهین

    ۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1174 ديدگاه)

    با 6 سیلندر به سرعت 400 رسیده بعد سر بالا انتقاد هم میکنید ازش؟
    زشته بابا اقلن سکوت کنید بزارید درست رکوردشو بزنه بعد بکوبیدش
    همچنان مشتاق دیدارشیم برای رکورد زدن ولی همین که با موتور ناقص 400 تا رفته حلالش باشه مجانی اپلاسیون شدم

    موافقم 18
    مخالفم 6
  16. Khosrow

    ۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2289 ديدگاه)

    هرچند برخی معتقدند تبلیغات به هر شکلی که باشد خوب است / امریکایی های سلیطه ?? / برای هر شرو وری یه شرو ور میبافن ..

    موافقم 10
    مخالفم 16
  17. R

    ۷ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1218 ديدگاه)

    واسه سلطان سرعت نمیتونن ایراد پیدا کنن وزنشو بهونه میکنن… مال شما که سبکه اینه مشکلاتش بقیش چه شود؟ بوگاتی تا حالا تو هیچکدوم مدلاش مشکل فنی نداشته نه ویرون نه شیرون
    مهندسی یعنی این نه یه لحظه رکوردو بزنی اخرش از ماشینت هیچی نمونه یه بار مصرف شه بریزی دور
    تو اوج آرامش بدون استرس بدون مشکل سرعت دنیا رو بزنی هرچند بار که دلت خواست? آیا هنوز به بوگاتی ایمان نیاورده اید؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
  18. سید حبیب اله افخمی

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    پدال جان مادرت دیگه خبر از این شلبی و ssc tuatara نزار،برای بار سوم رفتن تو فرودگاه ۳ کیلومتری رکورد تقریبا ۴۵۵کیلومتر بر ساعتو زدن بعدشم گفتن اونجا کوچک بوده و راننده غیر حرفه ای بوده اما رکورد رو بالاخره به نام خودشون کردند بچه هایی که اطلاع ندارند یه سرچ بزنن؛حالا جدای از این بحثا واقعا عنشو درآوردن…خوب شما اگه میخواستی رکورد رو اونجور که میگی بزنی چرا باید بری همچنین جایی و یه راننده غیر حرفه ای مسخره کردین همه رو،من نمیفهمم کوئنیگ زگ اومد یک بار مثل آدم رکورد زد رفت،هنسی مثل آدم اومد یک بار رکورد زد حالا در یک جهت رفت ،بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰اومد یک بار گرفت که در یک جهت بود رفت ولی اینا دیگه عنشو دراوردن یک بار میگن نمدونم سیمهای تجهیزات فیلم برداری داغ شده دو سیلندر خراب شده یک روز میان میگن نمدونم فرودگاه ۳ کیلومتر بوده و راننده غیر حرفه ای اولشم که کالیبره نبوده…یک بار مثل بچه آدم رکوردتو بزن اینقدم بهانه گیری و حرفای مسخره نزن فقط میخوای تو دید باشی…من فکر میکنم بهتره تا زمانی که اینا واقعا رکورد نزدن و رکوردشون تایید نشده ازش خبر پخش نکنین که حالم دیگه بهم خورد ازین کارای شلبی همه رو و اول خودشو دست انداخته؛هر چند من فکر میکنم تا زمانی که اینا بخوان بیان رکورد بزنن یا هنسی ونوم اف۵ جدید یک حرکتی میزنه یا جسکو ابسولوت یا بوگاتی بولید…خلاصه که این حرکتهای اخیر شلبی حسابی این شرکتو از چشمم انداخت…اون سه تای دیگه اینقدر مسخره بازی درنمیارن یک بار مثل آدم میان کارشونو میکنن میرن..والا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا