رنگ سیاه، هیچگاه نماد شادابی و سرزندگی نبوده است؛ ولی با این وجود، رام پرو مستر ۱۶۰۰ از این رنگ تیره برای بدنه خود استفاده کرده است. پرو مستر، به منظور جذب مقاطعهکارها، لولهکشها و دیگر مشاغل فنی و دستی تدارک دیده شده است. این افراد، اول از همه به فکر خرید پیکاپ میافتند؛ ولی ممکن است از امنیت وسایل خود در شرایط آب و هوایی مختلف در پرو مستر استقبال کنند.
خودروی مورد بررسی، دارای سقف بلند و فاصله محورهای ۳/۴۵ متری است. این ابعاد میتوانند در سایز کوچکتر نیز انتخاب شوند. این ون، در بسیاری مواقع تست، ویژگیهای رام ۱۵۰۰ را از خود نشان میداد؛ امّا رام پرو مستر ۱۵۰۰ با قرارگیری موتور در جلو، فضای زیادی برای حمل وسایل ایجاد کرده و برخلاف مرسدسبنز اسپرینتر، نیسان NV2500/3500 و فورد ترانزیت که بعداً خواهد آمد، کف بارگیر پایینتری دارد. پیشرانه این خودرو از موتور V-6 پنتا استار ۳/۶ لیتری کرایسلر تولید میشود که ۲۸۰ اسببخار قدرت دارد. بر این اساس، پرو مستر میتواند در مدت ۸/۱ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. قرارگیری موتور در جلوی پرو مستر، باعث شده تا اکثریت وزن خودرو به چرخهای جلو وارد شود که احتمالاً باعث میشود برخی رانندگان در شرایط بد آب و هوایی و کششِ کم، احساس امنیت بیشتری داشته باشند. کابین ون سوپر مستر، وضعیتی اقتصادی داشته و از پلاستیک سخت استفاده شده است. با اینحال، طراحی داخلی، بسیار جذاب انجام شده است. استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect کرایسلر با پرداخت هزینه ۳۵۰ دلار، کیفیت رانندگی در این ون را دو چندان خواهد کرد و شامل تیونر رادیو AM/FM، سیستم راهبری و رادیوی ماهوارهای خواهد بود. وضعیت کنترل پرو مستر به نوعی منحصر به فرد است؛ با توجه به زاویه فرمان و عملکرد پدالها که بیشتر باید روی آنها قدم گذاشت تا آنها را به جلو فشار داد، چالش عجیبی برای یک راننده عادی پیش خواهد آمد! البته از دیگر نکات منفی این خودرو، میتوان به سیستم فرمان فوقکُند! اشاره کرد که در هنگام رانندگی، مدام، نیازمند تصحیح خواهد بود. با اینحال، وقتی مزیّتهای این خودرو مشخص میشود که از فضای ۱۱/۵ مترمکعبی با ظرفیت حمل یک تُن باخبر باشید. با هم مشخصات رام پرو مستر ۱۵۰۰ کارگو ون را مرور میکنیم.مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۲ سرنشین، ۴ در ون.
- قیمت مدل تست: ۳۴۸۲۰ دلار(قیمت پایه: ۲۹۶۲۵ دلار)
- نوع موتور DOHC 24-valve V6، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخترسانی انژکتور پورت.
- گنجایش: ۳۶۰۴ سیسی.
- قدرت: ۲۸۰ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۵۲/۵ نیوتنمتر در ۴۱۷۵ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک با قابیلت پدل شیفتر.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۳/۴۵ متر.
- طول ماشین: ۵/۴۱ متر.
- عرض: ۲/۰۸ متر.
- ارتفاع: ۲/۵۶ متر.
- وزن کلی: ۲۲۲۷ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۱ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۸/۲ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۶/۵ ثانیه با سرعت ۱۳۵/۱۸ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۱۵۹/۳۲ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶۰/۶۵ متر.
مصرف سوخت:
- مصرف سوخت در تست: ۱۶/۵ لیتر در صد کیلومتر.
رضا
۲۵ اسفند ۱۳۹۲یکی از کاربردی ترین وسایل درتمام دنیا ون ها هستن کهتو ایران محجور موندن
دلیلش اینه که آشغل سازان وطنی نمیتونن بسازن
خاوری مزراتی
۲۵ اسفند ۱۳۹۲به دلایل متعددی در ایران هنوز بازار شکل نگرفته تا مردم در یک محیط رقابتی هم خودروهای متنوعی از برندهای مختلف برای انتخاب داشته باشن هم رده ها و سگمنت های مختلف و کاربردی
متاسفانه ون، میکروون و مینی ون در ایران گونه ای مهجوره که باوجود قابلیتهای بالا کمتر مورد استفاده قرارگرفته
ahmad
۲۵ اسفند ۱۳۹۲درسته.تو ایران ما حق انتخاب با پولی که اکثر مردم ایران میتونن واسه خرید ماشین بدن یه سدان با تکنولوژی حتی 2008 نمیتونی داشته باشی دیگه ون و مینی ون پیشکش
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۵ اسفند ۱۳۹۲درود .
اینکه طراحیش برای قبله !!!!!!!!!!
ون های فیات و سیتروئن و پژو هم این شکل هستند .
خاوری مزراتی
۲۵ اسفند ۱۳۹۲خب میلاد این همون ون فیات دوکاتوه و ایضا برخی مدلهای پژو
فیات باهمکاری کریسلر و دوج و پژو این خودرو رو ساخته
پلت فرم همه یکیه
armin
۲۵ اسفند ۱۳۹۲به درد این می خور که پشتشو فرش کنی وبری مسافرت!!!!!!!!!!
Zonda R
۲۶ اسفند ۱۳۹۲F.A
تو ایران
کلاسبندی خودرو:
سدان
هاچبک
وانت