هنسی در هفته خودرویی مونتری دو دستگاه از هایپرکار خبرساز ونوم F5 با رنگهای طلایی و آبی را به نمایش گذاشت و این خودروها به فروش نسخههای باقی مانده از این خودرو با قیمت ۲.۱ میلیون دلار کمک کردند. جان هنسی مؤسس این شرکت میگوید فروخته شدن تمامی نسخههای این خودرو تنها آغاز سفر با F5 بوده و احتمالاً این به معنی تلاش برای شکستن رکوردهای سرعت در آینده خواهد بود.
موضوع جالب اینکه هنسی میگوید یک پکیج پیست برای ونوم F5 توسعه داده شده و احتمالاً این پکیج همان نسخه داون فورس بالایی است که قبلاً در مصاحبه جان هنسی با تاپ گیر به آن اشاره شده بود. در نظر داشته باشید که ونوم F5 قبلاً هم یک خودروی پیست محور بوده زیرا فاقد کیسههای هوا بوده و این امر روی وضعیت تردد آن در جاده تأثیر گذاشته به گونهای که در هر سال فقط ۴۰۲۳ کیلومتر میتوان با آن در جادهها تردد کرد.
بیانیهی منتشر شده درباره مهندسی پکیج پیست این خودرو و فروش تمامی نسخههای آن با یک سورپرایز به پایان رسیده است. ظاهراً هنسی در حال کار روی خودروی دیگری است که تقریباً از ظرفیت جهان خارج است! استفاده از واژه تقریباً کاملاً گیج کننده است مگر اینکه ونوم F5 بخواهد در دهمین سری از فیلم سریع و خشن روانه فضا شود! شاید هم این خودرو با پکیجی مشابه راکت اسپیس ایکس تسلا رودستر تولید شود.
نسخه عادی ونوم F5 به دنبال عبور از سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت است و این کار با پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۶ لیتری توئین توربویی که قدرت ۱۸۱۷ اسبی و گشتاور ۱۶۱۷ نیوتون متری تولید میکند انجام خواهد شد. هایپرکار موردبحث تنها ۱۳۶۰ کیلوگرم وزن داشته و نسبت قدرت به وزن آن برابر با ۱.۳ اسب بخار به ازای هر کیلوگرم میباشد که طبق گفته هنسی بالاترین میزان در مقایسه با هر خودروی جادهای دیگر است.
با شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت تخمینی ۴.۷ ثانیهای، اولین خودروی سفارشی این تیونر میخواهد تاریخساز شود. اولین نمونههای این خودرو از اواخر سال جاری میلادی به دست مشتریان رسیده و مدلهای نهایی نیز در سال ۲۰۲۳ تکمیل خواهند شد.
خودروهای مستقل دیگری هم در آینده تولید خواهند شد اما هیچکدام از آنها بالاتر از ونوم F5 قرار نخواهند گرفت و این خودرو همچنان پرچمدار باقی خواهد ماند. شایان ذکر است ۶۰ درصد پیش سفارش این خودرو از آمریکا و ۴۰ درصد دیگر هم از آسیا، خاورمیانه و اروپا بوده است.
مازیار
۳۰ مرداد ۱۴۰۰از این برمیاد
ehsan fa
۳۰ مرداد ۱۴۰۰چی برمیاد خراب شدن؟
دو دور پیست بزنی با حداکثر فشار دور سوم آتیش میگیره فقط باید مستقیم بری باهاش
مازیار
۳۰ مرداد ۱۴۰۰راستش قدرت پیشگویی من در حد شما نیست شرمنده
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳۰ مرداد ۱۴۰۰جسارتا اون زنوو بود
SRT
۳۰ مرداد ۱۴۰۰بعد شما با چ شواهد و مدارکی این پیشبینی فوق تخصصی رو انجام دادین؟
جناب ایکس
۳۱ مرداد ۱۴۰۰نکشینمون یه وقت با این پیش گویی هاتون. من قلبم ضعیفه… : | : | : | : |
ehsan fa
۱ شهریور ۱۴۰۰تخت گاز دوستان تخت گاز . آوردن بود تخت گاز دور دوم تو دست هموند دود کرد
VIPER
۳۰ مرداد ۱۴۰۰در آینده شاهد حواشی زیادی خواهیم بود
امیر
۳۰ مرداد ۱۴۰۰والا ظاهر خیلی قشنگی داره حداکثر سرعت خوبی هم داره. ولی من این فرمون رو نمی
خوام مخصوصا مواقعی که دارم سرعت می رم. خودروساز ها هم که آخر خودشون رو سر
رکورد سرعت نابود می کنن. در کل من که اگر خارج از ایران بودم و پول داشتم اصلا این
ماشین رو نمی خریدم. جون راننده باید به خطر بیفته که شرکت 100 کیلومتر جلوتر از
همه باشه ؟ واقعا بدرد نمی خوره این ماشین این همه قدرت می خوام چی کار کنم ؟
می رم دیابلو و گالاردو یا فراری می خرم کیف می کنم.
ببخشید نظرم طولانی شد.
امید
۳۱ مرداد ۱۴۰۰حداکثر سرعتش چقده؟؟؟
AMG GT R
۳۰ مرداد ۱۴۰۰خداوکیلی هم زیباست هم قدرتمند و هم سریع
محمد مختاری آذر
۳۰ مرداد ۱۴۰۰واقعا عالی هستش ولی قطعا اولین خودرویی که بتونه به سرعت 500 کیلومتر دسترسی پیدا کنه یا کونیگزگ هستش یا بوگاتی بولید
abdi_mahdi
۳۰ مرداد ۱۴۰۰بولید واسه پیسته
جناب ایکس
۳۱ مرداد ۱۴۰۰بولید که نیست بنظرم چون قدرتش کم شده. بنظرم فوقش 470 میتونه. مگر اینکه ابسولوت بتونه بزنه که ما کلی وقته منتظرشیم…
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۳۰ مرداد ۱۴۰۰بدرد کلکسیونر ها میخوره در کل عمرشم شاید ۴۰۰۰ تا راه نره چون همش تو کلکسیونه .
Reza Waffen SS
۳۱ مرداد ۱۴۰۰خیلی خوشم میاد از طراحیش
آریا ماشین
۲ شهریور ۱۴۰۰رسیدن به سرعت ۵۰۰ خیلی سخته به همین راحتی ها نیست
تواتارا با وزن کمتر و ضریب درگ پایین تر فقط تونست به ۴۶۰ کیلومتر برسه ( وزن هنسی ۱۳۶۰ ، تواتارا ۱۲۴۷ ، ضریب درگ هنسی ۰.۳۲ ، تواتارا ۰.۲۸ )
درضمن نسبت قدرت به وزن هنسی ۱.۳ در جایگاه دوم جهان هست
تواتارا با ۱۷۵۰ اسب قدرت و ۱۲۴۷ کیلو وزن ضریب ۱.۴ داره