تیونر تگزاسی هنسی که به خاطر بیرون کشیدن مقادیر زیادی اسب بخار از پیشرانهٔ خودروهای مختلف شهرت دارد، در سال ۲۰۱۷ هایپرکار جدید ونوم F5 را بهعنوان جانشین ونوم GT معرفی کرد. توسعهٔ این خودرو همچنان در حال انجام است اما هنسی هماکنون به نقطهٔ عطف قابلتوجهی رسیده است زیرا با آزمایش پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V8 توئین توربوی F5 روی دستگاه داینو مشخص شده این نیروگاه ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت در ۸ هزار rpm و ۱۶۱۷ نیوتن متر گشتاور در ۵ هزار rpm تولید میکند که از اهداف قبلی سازنده بیشتر است.
جان هنسی دراینباره گفته است:
ما با ارائهٔ بیش از ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت، از عدد اسب بخار هدف خود فراتر رفتیم. موتور F5 محدودهٔ قدرت گستردهای هم دارد و بیش از ۱۳۰۰ نیوتن متر گشتاور آن از دور ۲ تا ۸ هزار rpm در دسترس قرار دارد. این خشمگینترین موتوری است که ما تاکنون ساختهایم و به همین دلیل به موتور F5 نام ویژهٔ Fury یا خشمگین را دادهایم
این موتور ۶.۶ لیتری بر اساس معماری پیشرانههای سری LS جنرال موتورز ساخته شده اما در آن از قطعات سبکوزن سفارشی شامل شاتونها، پیستونهای آلومینیومی فورجکاری شده و میللنگ فولادی استفاده شده است. حتی خود بلوک موتور هم از فولاد فورجکاری شده ساخته شده و ضخامت دیوارهٔ سیلندرها افزایش یافته است. دیگر قطعات وظیفه سنگین این موتور نیز شامل منیفولدهای هوای آلومینیومی، انگشتیهای سوپاپ از جنس فولاد ضدزنگ، سیستم روغن کارتل خشک و… میشود. این موتور همچنین از طراحی منیفولد منحصربهفردی هم برخوردار است. به گفتهٔ هنسی، در این موتور اینترکولر بین محفظهٔ پلنیوم و سر سیلندر قرار گرفته که این ویژگی دمای هوایی که از توربوشارژرها خارج میشود را قبل از ورود به محفظهٔ احتراق پایین میآورد و منجر به تراکم بیشتر هوا و راندمان انرژی بیشتری میشود.
مشخص شدن خروجی پیشرانهٔ ونوم F5 کمک شایانی به عملی کردن ادعاهای هنسی خواهد کرد. هدف اصلی این شرکت شکستن سد سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت (۴۸۰ کیلومتر بر ساعت) است و به نظر میرسد برای رسیدن به این هدف به تمام این ۱۸۱۷ اسب بخار نیاز دارد. این در حالی است که بوگاتی بهتازگی با شیرون سوپراسپرت ۱۶۰۰ اسب بخاری از این سد عبور کرده است اما هایپرکار گروه فولکسواگن باید مراقب باشد زیرا F5 قدرت بیشتر و وزن کمتری دارد. جان هنسی در این رابطه گفته است:
[دانلود ویدئو]این یک نقطهٔ عطف بسیار مهم در توسعهٔ هایپرکار کاملاً جدید ونوم F5 است. با بیش از ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت و وزنی کمتر از ۱۳۶۰ کیلوگرم، ونوم F5 بهترین نسبت قدرت به وزن را در بازار ارائه میکند. ما قصد داریم اواخر امسال اولین آزمایشها را آغاز کنیم
ایمان
۱۱ مهر ۱۳۹۸?? Hennessey Fury ??
ali (chevy nova)
۱۱ مهر ۱۳۹۸ماشالاه هنسی
مثل همیشه گل کاشت
آریا ماشین
۱۱ مهر ۱۳۹۸اوه اوه اوه
هنسی چه کرده
کونیگ زگ و بوگاتی رو دیوونه کرده
با ۱۶۰۰ اسب بخار هم ادعای رکورد شکنی داشتن حالا با ۱۸۱۷ اسب بخار رکوردی میزنن که تا سال ها تکون نخوره
نه SSC نه بوگاتی نه کونیگ زگ
رکورد سرعت میرسه به هنسی
Amir.ferrari
۱۱ مهر ۱۳۹۸پدر ملتو درآورد با این اعداد و ارقامش، به جا حرف زدن عمل کنید،بوگاتی بدون حرف و حاشیه رکورد زد،شمام اگه میتونید بزنید و بعد پز بدید،رو کاری که به سرانجام نرسیده نباید اینقدر مانور داد، بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت و بیش از ۶۰۰ کیلوگرم کاهش وزن نسبت به شیرون اگه ۳۰۰ مایل رو بشکونه همچین هنری نکرده،باید مرز ۵۰۰ کیلومتر رو رد کنه وگرنه ۳۰۰ مایل رو بوگاتی خَز کرده،والا دیگه خسته شدیم هر دفعه یه ادعا توخالی از اینا شنیدیم…
آریا ماشین
۱۱ مهر ۱۳۹۸همچین میگی هنری نکرده که انگار این کاهش وزن و افزایش قدرت از آسمون برا هنسی نازل شده
اگه هنر نبود بوگاتی جونت هم میتونست این کارو بکنه
چرا بوگاتی نتونست؟
Saeed
۱۱ مهر ۱۳۹۸یکی بود هی به ونوم f5 میگفت ماکت….کجاس الان؟
بگذریم…باید بگم…بوگاتی اشتباه کرد….هنسی رو عصبانی کرد!!!!!
حامد
۱۱ مهر ۱۳۹۸چه صدای دلنوازی.
Farzad
۱۱ مهر ۱۳۹۸در اینکه یه انجین فوق العاده است شکی نیست .
Elmiraj
۱۱ مهر ۱۳۹۸حالا این تازه اولشه…… هنوز توسعه مدل ۷.۶ لیتری اصلی که بیش از ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و احتمالا به قدرتمند ترین خودروی استاندارد تولیدی جهان تبدیل خواهد شد هم مونده….!
(( همین الان هم اگر ۱۳۶۰ کیلوگرم را بر ۱۸۱۷ اسب بخار تقسیم کنیم به عدد خارقالعاده ۰/۷۴ کیلوگرم بر هر اسب بخار می رسیم که از ماشین های فرمول یک فراری ، مرسدس و ردبول کمتره…!!!! ))
.
.
و خبر خوب اینه که تولید اولین Venom F5 در حال انجامه و ۲۹ دستگاه دیگر هم در خط تولید جدید هنسی که هم اکنون با سرمایه Shell و pennzoil در حال احداثه ، سال آینده ساخته خواهند شد….
Alireza
۱۱ مهر ۱۳۹۸پدال جان فک کنم دوباره کوروت رو باید صدر اخبار بزاری c8.R رو با نسخه کانورتیبل خبرشو بزار بیزحمت
Hemichan
۱۱ مهر ۱۳۹۸Long Live The King
۱۱ مهر ۱۳۹۸امیدوارم به زودی رکورد ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت رو بزنه. اگه بتونه با این وزن کم هندلینگ و عملکرد خوبی هم در پیست داشته باشه واقعا باید به سازندش تبریک گفت.
الیور تویست
۱۱ مهر ۱۳۹۸بایدببینیم چیکار میکنه با این موتور و شاسیش . البته خیلی ماشینهای دیگه بودن که همین اعداد ارقامو داشتن ولی 400 تا بیشتر نرفتن . امیدواریم بتونه از عهدش بر بیاد . ولی خیلی سخته با اون وزن کم چنین سرعتی? باید ببینیم چی پیش میاد.
Elmiraj
۱۱ مهر ۱۳۹۸برای ماشینی که بعد از ۵ سال طراحی و توسعه تازه وارد مرحله تولید شده ، دور از انتظار نخواهد بود و هنسی کسی نیست که از پسش برنیاد…
.
به ضریب درگ بسیار کم و داون فورس بسیار بالا نیاز داره تا این نسب قدرت به وزن فوقالعاده مهار بشه .
الیور تویست
۱۱ مهر ۱۳۹۸بر میاد ایشالا.
P.K.H
۱۱ مهر ۱۳۹۸یادت بخیر شیرمن اس اس
Saeed
۱۱ مهر ۱۳۹۸بوگاتی پس از رکورد دو جواب از رقباش دریافت کرد….
یکی رکورد ۰_۴۰۰_۰ کونیگزگ
یکی غرش انجین هنسی
فقط اینا نیست…این دوتا هیولاها تازه میخوان به هدف اصلیشون یعنی تاپ اسپید حمله کنن!!!!
ولی فعلا بوگاتی بازا آهنگ بندری گذاشتن هی میگن:
۳۰۰ مایل
برزیلته
۳۰۰ مایل
برزیلته
۳۰۰ مایل
برزیلته…???
آرش
۱۶ فروردین ۱۳۹۹?داداش شیرون سوپر اسپرت اگر برا رکورد ۰ ۴۰۰ ۰ اقدام کنه که ***
بعدشم …سرعت بالا وزن بیشتر می طلبه وگرنه ماشین و راننده شوت میشن
تو هوا هر چقدرم داونفرس و ایرو دینامیک بالا باشه
حجم هوای کره زمین رو که نمیشه دست زد میشه؟
یا ماشین از فشار هوا تو ضریب درگ پایین شاید رو زمین بمونه ولی بدنش
تیکه تیکه میشه یا مثل پراید پرواز میکنه
منطق و فیزیک همیشه حرف اول رو میزنه
تازه هنوز کار بوگاتی تموم نشده
هنوز رکوردش تو نوادا که کوینگزگ توش رکورد زد
انجام نشده که اگر بشه نتیجه بالای ۵۰۰ تاست
بالاخره باید بین ۱۶ سیلندر تیتانیومی با ۸ سیلندر آلومینیومی
که تو عمر و تکنولوژیش نصف اونم نمیشه فرق باشه یا نه!
آدم عاقل منطق می پذیره…..