قاتل پورشه!
رضوانی خودروی خود با نام Beast آلفا ۲۰۱۸ که دارای سقف تارگا مانند جداشدنی است را در ماه نوامبر و در نمایشگاه خودروی لسآنجلس رونمایی کرد. در آن رویداد گفته شد بهای آغازین این خودرو زیر ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود. در حال حاضر وبسایت کمپانی این خودرو را با بهای ۱۴۹ هزار دلاری لیست کرده است. هماکنون این برند از طریق تصویری تیزری اعلام کرد که مدل ۲۰۱۸ خودرو بهای زیر ۱۰۰ هزار دلار خواهد داشت. تنها این نیست، بلکه خودروی یاد شده برای سال ۲۰۱۸ کاملاً جدید خواهد بود و در همین راستا مدیرعامل کمپانی فریس رضوانی گفته است که هیولای شرکت قاتل پورشه بوده و حتی تمرکز بیشتری روی طرفداران مشتاق خواهد داشت.
رضوانی موتورز که سال ۲۰۱۴ در کالیفرنیا تأسیس شده میگوید تغییرات مدل جدید شامل نصب تجهیزات منحصربهفردی خواهد بود که مصرفکنندههای بیشتری را راضی نگه خواهد داشت و در عین حال پرفورمنس بالای خودرو و طراحی جذاب آن حفظ خواهد شد.
هنوز مشخصات فنی این خودرو منتشر نشده اما مدل ۲۰۱۷ کنونی دارای دربهای کشویی جالب و وزن ۸۸۵ کیلوگرمی است. این وزن کم به لطف بدنهی فیبر کربنی و مونوکوک آلومینیومی برگرفته از لوتوس حاصل شده است. در قلب این رودستر اسپورت پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربو با قدرت ۵۰۰ اسب بخار قرار دارد که باعث میشود شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت Beast در ۳.۲ ثانیه ثبت شود. این زمان با گیربکس اتوماتیک سکونشئال سفارشی به دست میآید. با استفاده از گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد این زمان به ۳.۵ ثانیه افزایش مییابد. حداکثر سرعت خودرو نیز ۲۸۲ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.
mans
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶وزن به اون کمی
قدرت به اون زیادی
صفر تا صد 3.2
به نظر من که خیلی ضعیفه خیلی
mehran911
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶قاتل پورشه !!!!
.
در کل خوبه اتفاقا
.
باعث افتخار که یک ایرانی این ماشین رو ساخته
براش آرزوی موفقیت می کنم
Ahmad
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶خوبه که هنوز رضوانی ،کوروش منصوری،نادر فقیه زاده .و آرش فربد رو ایرانی میدونیم.
آخه عزیزان من این دوستان به غیر از ملیت ایرانی دیگه هیچ چیز مشترکی با ما ندارند.
دلیلشم اینه که ایران اصلا جای خوبی واسه پیشرفت نیست.
mehran911
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶کلا حرفتو قبول دارم
.
ولی به هر حال ی ایرانیه و از پیشرفتش خوشحال میشم
ahmad
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶اتفاقا اینهایی که گفتی علاوه بر ملیت ایرانی کاملا احساس ناسیونلیستی و ملی هم دارن و با تمام وجود خودشون رو ایرانی میدونن. نه فقط یک اسم!
کوروش منصوری چندین بار به ایران سفر کرده و در چند همایش سخنرانی کرده و حتی در ایران شرکت “دینا منصوری” رو هم تاسیس کرد و قصد داشت یک شعبه تیونینگ در ایران رو ایجاد بکنه که گویا ازش حمایتی نشد و فعالیتش در ایران اصلا انجام نشد.
رضوانی هم پدرش از خلبانان نیروی هوایی بوده و از یک خانواده میهن پرست ایرانی است. یک جا از علاقه رضوانی برای فعالیت در ایران و ایجاد شعبه برای برندش در ایران خونده بودم و اینکه گفته بود اگر ازش حمایت کنن دوست داره در ایران هم فعالیت کنه…
اما مشکل از جای دیگه است که به این افتخارات هنر خودروسازی ایران توجه نمیکنن و به رانت های خودشون مشغولن!!!
آرش آمریکایی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ای خدا باعث افتخارمه که ایرانی همه جا شاهکار میکنه
فکرشو بکنید رقابت با غولی مثه پورشه اونم با هیولایی که یه ایرانی اونو ساخته فکرشو بکنید رضوانی یکی از رکورد دارای نوربگ رینگم بشه واقعا افتخار داره
بعضی دوستان قدرت و گشتاور یه ماشین رو میسنجن مثلا میگن شتاب صفر تا صدش کمه باید براشون توضیح بدم که :
مهندسی یه خودرو کار بسیار پیچیده ایه شما وقتی میخوای قدرت یه ماشین نهایت سرعت و شتابش رو تعیین کنی باید همه المان ها ( از وزن ، آئرودینامیک ، شتاب ، قدرت ، گشتاور ، گیربکس و …) رو طوری مثل یه پازل کنار هم بچینی که رانندگی اون ماشین به ساده ترین حالت برسه بدون اینکه راننده به مشکل تو روندنش بر خوره و بعضا قابل تیون باشه مثلا اگر بخوای خنک کننده چرخ های عقب براش بذاری با این کار نظم ظاهری و فنیش بهم نریزه
خلاصه رو هر خودرویی که ساخته میشه حسابی فکر میشه حالتهای مختلف در نظر گرفته میشه و بهترینش انتخاب میشه
Mahmood
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶جوک سال رو گفتی شما ایرانی همه جا شاهکار می کنه ها! شما خوباش رو دیدی فکر کردی همه خوبن اینو بهت بگم همه جا خوب و بد داره اگه بداش رو ببینی که از خوباش بیشترن و چه گندی در همون خارج از کشور به بار آوردن اینو نمیگی من خودم ایرانی ام و به این رضوانی هم افتخار می کنم اما بداش رو هم دیدم که مایه ننگ هستند شما از کلاهبرداری بگیر تا هزار بلای دیگه که یک خارجی نمی تونه انجام بده سر هموطن های خودشون در خارج از کشور در میارن و یک عده رو بدبخت میکنند در یک کشور و مملکت بیگانه!
#ali.m#
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶خب این ربطی به رضوانی و ماشینش نداره درسته همه جا خوب و بد داره ولی از مردم یه کشوری که از 40سال پیش تا الان خوشی ندیدن خوبی ندیدن همش داشتن تو جامعه میجنگیدن تا سیر شن همش داشتن میدویدن تا یه لقمه نون در بیارن .چه توقعی داری وقتی کسایی که باید به فکر رفاهشون و راحتیشون باشن به فکر دزدی و کلاه گذاشتن سر مردم باشن دیگه توقع داری مردم به خودشون رحم کنن .واقعا ادم حیفش میاد وقتی این مدل ادم ها که گفتی رو میبینه.
سهيل
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظرم میگفتن رقیب لوتوس بهتر بود مگه رقابت با پورشه به این سادگیه!
محمد
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶موتور زیر 2.5 ه!! یکی وارد کنه بخندیم?
علیرضا
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶جو ندید یه ایرانی یه همچین ماشینی ساخته ایشون سرمایه گذار این شرکته نه مهندسش
ahmad
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶مهندس! طراحی این خودرو های توسط خود شخص رضوانی انجام میشه و دست سازن
Carbonado_GT
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶یه لحظه فکر کردم در مورد ArashAF10 Hybrid دارین حرف میزنین.
با خودم گفتم انصاف نزد ایرانیان است و بس !
ماشین 2100 اسب بخاری رو میخواد بده زیر 100 هزار دلار !!!
بعد یادم اومد اون آرشه و این رضوانی.
Ahmad
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ابتکار خاص به کار رفته در طراحی درهاش منو شگفت زده کرد.واقعا اولین ماشینه که از این طرح استفاده میکنه؟؟؟؟
ارمان
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶یکم طراحی داخلیش رو نرم تر و شیک تر کنه به نظرم دیگه بی نقص میشه چون داخلش مثل ماشین رالی لخت و بی روح به نظر میرسید .
خیلی جذاب و کاریزماتیک طراحی شده خوشمان امد
bugatti
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶دمش گرم خدایی ،