خودروی الکتریکی لوسید ایر توانسته در یک پیمایش آزمایشی، مسافت ۶۴۴ کیلومتری بین سانفرانسیسکو و لسآنجلس را با یک بار شارژ طی کند. عملکردی که حتی تسلا هم نتوانسته بدان دست یابد.
این سدان لوکس در شرایط واقعی توانسته به شعاع حرکتی چشمگیری دست یابد که بسیاری از انتظارات و توقعات از یک خودرو را برآورده میسازد و حتی میتوان در مسافرتهای طولانی هم روی آن حساب کرد.
به گفته لوسید، این خودرو، یک نسخه اولیه بوده و با نسخه نهایی نیز تفاوت دارد. بهعنوان مثال فضای کابین آن هنوز تکمیل نشده است. این سفر در ماه فوریه و قبل از شیوع کرونا صورت گرفته و ظاهراً بیشتر مسیر هم بزرگراه بوده است. شرایط ترافیکی و سبک رانندگی میتوانند روی شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی تأثیر بگذارند و اگر سایر رانندگان در شرایط دیگر هم بتوانند این نتایج را تکرار کنند باید گفت که موفقیت بزرگی برای لوسید خواهد بود.
لوسید ایر در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد ولی مشکلات تأمین اعتبار و توسعه آن باعث شد تا سال ۲۰۱۸ برنامه آن به تعویق بیافتد. سرمایهگذاری یک میلیارد دلاری سعودیها و ساخت کارخانه در آریزونا برنامهها را مجدداً آغاز نمود.
لوسید ایر دارای مشخصات جاهطلبانهای است. علاوه بر برد ۴۰۰ مایلی، این خودرو ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت که از بیشتر سوپراسپرت ها نیز بالاتر است. البته نسخه پایه ظاهراً بردی ۳۸۶ کیلومتری دارد و قیمت پایه آن نیز از ۶۰ هزار دلار آغاز میشود. لوسید قصد داشت تا در نمایشگاه نیویورک امسال از نسخه تولیدی ایر رونمایی کند که به علت شیوع ویروس کرونا، این برنامه به زمان دیگری موکول شده است.
[دانلود ویدئو]
Hamidreza
۱۵ فروردین ۱۳۹۹بهتر از تسلا
قطعا طراحی بهتری از تسلا داره و امیدوارم موفق بشه
برد حرکتی هم …
Reza
۱۵ فروردین ۱۳۹۹صبر داشته باشید
رزیتا
۱۵ فروردین ۱۳۹۹در حال حاضر لوسید ایر یه رقیب جدی واسه تسلا به حساب میادش
Hamidreza
۱۵ فروردین ۱۳۹۹اگه نصف تسلا تبلیغ کنه …
فروشش بیشتر از تسلا میشه! (البته اگه همه مردم مثل من فکر کنند!)
کوشا
۱۵ فروردین ۱۳۹۹جمشید آرین سال ۲۰۱۰ اومد گفت من یه سمند رو الکتریکی کردم از تهران تا اصفهان رو با یه بار شارژ رفتم! یعنی ۵۰۰ کیلومتر! شد دست مایه ی یه سری از ایرانیای متوهم و خود بزرگ پندار و فکر کردن که ره صد ساله ی خودروسازی رو یه شبه رفتن! و بعد آقای فرهاد کاشانی که مدیر عامل آریا دیزل بود اومد گفت اگه این کارو با دوربین و یه شاهد مثلا از یکی از مجلات خودرویی انجام بدی ۱۰ هزار دلار بهت می دم! یادمه دو سال پیش آقای آرین یه ماشین ساخت که فقط دو نفر سرنشین داشت و با سه ساعت شارژ ۶۰ کیلومتر رو می رفت!!! نمی دونم چرا یهو یاد این داستان افتادم! هنوزم یه سری از ایرانیا معتقدن که اگه یه نفر خیلی تلاش کنه با اتکا به هوش و IQ ایرانی می تونه در کمترین زمان و با کمترین هزینه راهی که یه سری از خودرو سازا تو ۱۰۰ سال رفتن رو تو دو سه سال برن… بدون اینکه بخواد رقابتی یا اصولا ارتباطی با بقیه ی خودروسازای دنیا داشته باشن.
سورنا
۱۵ فروردین ۱۳۹۹دوست عزیز اینکه توهم ایرانی و ادعاش زیاده که خب همه میدونیم
ولی اگر درس خونده باشی و دانشگاه در یک رشته خوبی باشی مثلا الکترونیک در شریف و امیرکبیر متوجه میشی که ما نخبه های زیادی داریم که میتونن کارهای زیادی کنن
ولی نخبه بودن خالی به درد نمیخوره و امر حمایت و سرمایه نباشه همون نخبه تو ۳ راه جمهوری فلافل میفروشه
همیشه علم برای پیشرفت نیاز به پول و سرمایه داره و دست خالی محاله
شما همین نخبه هارو حمایت کن امکانات بهشون بده بخدا قسم میتونن تو کمتر از ۱۰ سال به موفقیتای زیادی برسن چون قرار نیست چرخ رو از نو اختراع کنن الان خیلی راحت میشه از تکنولوزیها و پتنتهای شرکت های دیکه مشترک استفاده کرد و به مرور زمان و پیشرفت اونارو خودت از ۰ تولید کنی همین الانشم شرکت های بزرگ مث بنز و بی ام و و پورش و همین تسلا هم حتی از فناوری های مشترک استفاده میکنن
کاری که چین کرد از کپی و دزدی شروع کرد و الات میبینی خیلی حرفا واس گفتن داره
رزیتا
۱۶ فروردین ۱۳۹۹اول از همه بگم که این همه خود باختگیم دیگه خوب نیستش ، زمانی که تو ایران شرکت ایرانخودرو تاسیس شد تو کره اصلا هیوندای وجود خارجی نداشت ولی کشورشون به اشخاصی که میتونستن به پیشرفت صنعت خودرو کمک کنن و این صنعتو روبه جلو ببرن میدون دادن و فرصت دادن امکانات دادن ولی نوابغ و ایده پردازای ما یا در حاشیه هستن یا مهاجرت کردن به خارج از کشور و اونجا تونستن موفق بشن ، مطمئنا راه صد ساله رو نمیشه یه شبه رفت ولی اگر به نوابغ و ایده پردازای ایرانی امکانات داده بشه و میدون داده بشه تو دراز مدت میتونن به نتیجه برسن که اگر داده میشد ما هم الآن بعد از چهار دهه حداقل دوتا برند معتبر خودرو در سطح جهانی داشتیم و دیگه هیچه هیچ یه برند در حد هیوندای داشتیم
Hamidreza
۱۶ فروردین ۱۳۹۹خانم رزیتا و آقایان کوشا و سورنا
ببینید چرا باید از نخبه ها حمایت کنند؟ شما خودتون باشید وقتی یه محصول آشغال رو تولید میکنید و بهتر از هر محصول خوبی فروش میره چرا باید سعی در افزایش کیفیت داشته باشید؟ دقیقا سایپا و ایرانخودرو همینطوری عمل می کنند. هزینه های میلیاردی برای طراحی چراغ جدید پراید و تغییر جزئی جلوپنجره سمند و… چه سودی پشتش هست و در عمل واقعا چقدر برای طراحی اینا نیاز به هزینه هست؟ بخدا یک صدم اون پول کافیه برای این کار …
کسی از نخبه ها حمایت نمی کنه چون تا وقتی هر مقامی داره از خودرو سازی ایران سود میبره چرا باید ریسک کنه ، هزینه کنه و…
اجازه واردات نمی دن یا اگه بدن فقط شامل یه قشر خاص میشه و در عمل ما که میلیاردر نیستیم نمی تونیم ازش استفاده کنیم!
انگار باید به زور از تولید ملی حمایت کنیم! عین پیامرسان هاشون …
سورنا
۱۶ فروردین ۱۳۹۹دقیقا منظور منم همین بود که تا وختی دارن میلیاردی از این اشغالا سود میکنن مگه سرشون درد میکنه برن از صفر شروع کنن ؟
زمانی این کارو میکنن مه ملت ما به خودشون بیان و از خواب بیدار بشن و بدونن لیاقتشون پراید و پژو ۵۰ سال پیش نیست :)
رزیتا
۱۶ فروردین ۱۳۹۹جواب به حمیدرضا : من یه چیزی رو به شما میگم خودتون تو گوگل سرچ کنین تا متوجه عمق فاجعه بشین ، خبراش تو گوگل هستش ، تمام سایتای خبری داخلی منتشر کردن : “فساد عجیب در زمان طراحی خودرو سمند !!!” یا “هزینه ۲۵۰ میلیون دلاری برای طراحی صندوق پژو ۲۰۶” یا “پشت پرده هزینه های طراحی صندوق عقب ۲۰۶ و سمند” و غیره و ذالک ………….
هادی 8 سیلندر
۱۶ فروردین ۱۳۹۹اون رفته خارج براشون طراحی میکنه تو هم نشستی حرف های خانم الف که کلی بنزین دزدی کرد تو دولت و جمشید ارین رو هم محکوم و تو فضای مجازی تحقییر
فکر نمیکردم دیگه کسی ندونه قضیه اقای اریان رو ولی متاسفانه هستند
هادی 8 سیلندر
۱۶ فروردین ۱۳۹۹این منفی ها گواه اینه که حالا حالا ها باید پراید پژو تو خیابون ببینیم
Amir evolution
۱۵ فروردین ۱۳۹۹و از همه چی جالب تر، تیمی ک داره این ماشینو ساپورت میکنه سعودین،
مثل ما نفت دارن مثل ما گاز دارن
ما کجا اونا کجا
Elmiraj
۱۵ فروردین ۱۳۹۹وقتی به نزدیک ترین رقیب فعلی model S نگاه میکنیم نماینده گرانقیمتی را از برند با سابقهای را می بینیم که یک غول قدرتمند پشتشه ، ولی اون ماشین در تست های خود شرکت بیشتر از ۳۷۰ کیلومتر را نتونسته طی کنه….
.
لوسید هم سالهاست رجزخوانی میکنه و ادعای شکست همه جانبه model S را داره ولی تا حالا جز ادعا خودی چیزی برای اثبات در دنیای واقعی نداشته….. امیدوارم اینبار هم فقط یک ادعا نباشته و این تلاشش باعث ایجاد رقابت شدید بین رقبا بشه .
بهزاد
۱۵ فروردین ۱۳۹۹هنوز رقابت شروع نشده!
حالا فرضا فروش برقی ها یک میلیون و درون سوزها 80 میلیون که میشه 0.012 درصد.
وقتی قوانین اجازه فروش درون سوزهارو نداد و سایرین جدی تر وارد گود رقابت شدن میشه راجبه بازار صجبت کرد!
همینجوری ندید میگم شرقی ها مثل ژاپن و کره و چین نزدیک 80 درصد بازار رو تو دستشون بگیرن!
ظرفیت مالی و تولید برعکس فکر شما جای دیگه قرار داره و دندان به جگر بگیرید.
سورنا
۱۵ فروردین ۱۳۹۹پدال کامنتا چرا میره واس تایید ؟؟؟!
سورنا
۱۶ فروردین ۱۳۹۹عجب !!!!!
حالا اگر یه کامنت دیگه بود که توش بد گفته بودیم و حرف سیاسی و …. تو ۲ دقیقه پدال حذف میکرد !!!!!
محمد
۱۶ فروردین ۱۳۹۹دادا همه رو میبرن جدیدا برا تایید???????????????
suan chwan
۱۶ فروردین ۱۳۹۹من واقعا موندم ک چرا ماشینای برقی درست بر خلاف ماشینای بنزینی و دیزلی اینقدر ازلحاظ طراحی کاملا صاف و کاملا بیروح آینده نگرانه و کسل کنندن .
ادم توش میشینه اصن باهاش حال نمیکنه.
ارشیا
۱۶ فروردین ۱۳۹۹طراحی افتضاح خصوصاً چراغاش