سایر خودروهای آمریکایی

معرفی تواتارا استرایکر و اگرسور، نسخه‌های وحشی‌تر و قوی‌تر

درست زمانی که هایپرکار حماسی SSC تواتارا از صدر اخبار خودرویی دنیا کنار رفته بود، نسخه‌های جدیدی از آن معرفی شده که این هایپرکار آمریکایی را دوباره در مرکز توجهات قرار داده‌اند؛ اما چگونه می‌توان یک خودروی ۱۷۵۰ اسب بخاری که در حال حاضر رکورددار سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان است را ارتقاء داد؟ پاسخ داون‌فورس و قدرت بیشتر است و این دقیقاً همان کاری است که SSC در دو نسخهٔ جدید تواتارا با نام‌های استرایکر (Striker) و اگرسور (Aggressor) انجام داده است.

تواتارا استرایکر روی پیشرفت‌های آئرودینامیکی تمرکز دارد تا داون‌فورس را افزایش دهد. به گفتهٔ SSC، در این نسخه، داون‌فورس با سه برابر افزایش، به ۵۰۰ کیلوگرم در سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است. بخشی از پکیج آئرودینامیکی استرایکر یک بال عقب عظیم است که در کنار بال عقب فعال تواتارا و همین‌طور دیفیوزر جدید آن کار می‌کند. اسپلیتر جلو، باله‌های جانبی طرفین دماغه و قطعات جدید در طرفین خودرو هم از دیگر ویژگی‌های آئرودینامیکی جدید استرایکر هستند. به گفتهٔ SSC، این ارتقاءهای آئرودینامیکی، داون‌فورس خودرو را با ۴۵.۴ درصد در جلو و ۵۴.۶ درصد در عقب، متعادل‌تر می‌کنند.

در داخل تواتارا استرایکر نیز از فیبر کربن بیشتری در کنار آلکانترا استفاده شده است. قدرت این نسخه اما تغییری نداشته و مثل نسخهٔ معمولی حداکثر ۱۷۵۰ اسب بخار خواهد بود ولی در همین لحظه، SSC نسخهٔ اگرسور را رو می‌کند که قدرت پیشرانهٔ آن با ارتقاءهایی به رقم فوق‌العادهٔ ۲۲۰۰ اسب بخار افزایش یافته است. این نسخه همچنین از همان ویژگی‌های آئرودینامیکی استرایکر هم برخوردار است اما متأسفانه فقط مخصوص پیست بوده و امکان استفاده از آن در جاده‌ها وجود ندارد.

SSC نسخهٔ اگرسور را به‌عنوان خودرویی فقط مخصوص پیست در نظر گرفته که بی‌نهایت قابل تنظیم خواهد بود. فعلاً جزئیاتی در مورد این نسخه منتشر نشده جز اینکه اگرسور پرفورمنس، زیبایی و تجربه‌ای را ارائه خواهد کرد که در نسخهٔ خیابانی تواتارا غیرممکن خواهد بود. همان‌طور که انتظار می‌رود، تولید این نسخه‌های جدید تواتارا محدود خواهد بود به‌گونه‌ای که از استرایکر فقط ۱۰۰ دستگاه و از اگرسور تنها ۱۰ دستگاه ساخته می‌شود. فعلاً قیمت این دو نسخه اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    نمیدونم واسه چی بین این همه هایپرکار از تواتارا انقدر خوشم اومده

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      اوه اوه
      تازه شکل گرفت سبک طراحیش
      ابن نسخه هاش طراحیشون فوق العاده بامعنان
      عالیه
      بدجوری باهاش حال کردم
      دمشگرم
      اون بال عقب چققد با بدنه ماشین هماهنگ طراحی شده
      احسسسنت

      1. زیزیگولو

        ۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        ????

      2. امیرحسین

        ۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (300 ديدگاه)

        بال عقب بسیار شباهت ب بال وال

    2. Reza

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      عالیه طراحیش ولی ای کاش اول به قولی که داده عمل می‌کرد بعدش میومد نسخه جدیدش رو معرفی می‌کرد

  2. mahan

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    شما اول اون یکی رو به ثمر برسونید.چشم بقیه رو هم درست کنید

    موافقم 3
    مخالفم 3
  3. امیر

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    برای تولید این ماشین خیلی عجله می کنند.
    این ماشین قبلا تصادف کرده این یعنی یه عیبی داره. اون عیب باید رفع بشه البته شاید توی این نسخه های جدید این عیب رفع شده باشه.
    ظاهر قشنگی هم داره به عنوان هایپر کار،

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      فقط جهت اطلاع کامیون حمل توتارا بود که تصادف کرد نه خود توتارا

      موافقم 13
      1. Erfan

        ۷ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (241 ديدگاه)

        تازه اونم تصادف نکرد بدلیل وزش شدید باد و سطح تماس بالاش با باد چپ کرد.

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۷ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          دقیقا ?،تواتارا مشکلی نداره…

  4. MOHAMMAD.DEMON

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    چه جواهری ساختن
    نمیشه ازش چشم برداشت
    در حالی که عنوان سریع ترین خودروی دنیا رو داره
    ولی همچنان با مشکلات فراوان به دنبال رکورد بالاتر خودش هست
    و این خودروی ۲۲۰۰ اسب بخاری رقبای خودش زمین گیر کرد
    فکر میکنم سبک تر هم شده باشه
    هنسی به نظرم باید به فکر یه نسخه قوی تر باشه تا توجهات رو به سمت خودش برگردونه

    موافقم 8
    مخالفم 2
  5. محمد مختاری آذر

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واو 2200 اسب بخار دیگه از این بهتر نداریم واقعا عجب خودرویی شده
    این دفعه دیگه میتونه ادعای 530 کیلومتر بکنه

    موافقم 2
    مخالفم 1
  6. MOHAMMAD.DEMON

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    بعد یکی بود
    اسمش نمی‌گم با ۱۸۰۰ تا کامنت تو سایت
    فن پورشه هم بود می‌گفت که
    توتارا و ونوم F5 از لحاظ فنی چیز خاصی ندارن
    صرفا کار یه تیم تیونینگ هستن و ارزشی ندارن
    همونجا کلی آدم فر خورده بودن ?
    حرف هاش تو مجازی می‌چرخه

    موافقم 4
    مخالفم 5
  7. سیاوش

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    سلام دوستان کسی مبدون چه طور اون عکس پشت صفحه (قرمزه)رو میشه دانلود کرد

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      یه قسمت نارنجی بالای تیتر این پست هست که نوشته سایر خودروهای آمریکایی، روی اون کلیک کن بعدش یه صفحه میاد روی عکس پست نگه دار دانلود میشه…

  8. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    عجب ماشین خفنی از آب دراومده،واقعا عین یه جت جنگنده شده،جرولد شلبی کم کم افتاده رو غلتک?⁦❤️⁩

  9. امین

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (520 ديدگاه)

    یه انجین تا خرخره تیون با صددرصد عمر بسیار پایین حداقل مثل زگ از الکل اسب بخار بیشترمیکردین? این موتور رو یه ساعت روشن نگه داری میپوکه عجب زمونه ای شده قدیما لافراری ۹۱۸ پی وان رو میگفتن هایپر کار الان دیگه……

    1. یانکی

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      عزیز دل موتور این و هنسی پوشراد هستند و هیچ موتوری تو تاریخ بشریت دوام انجینهای پوشراد آمریکایی رو نداره و هیچ انجینی نیست تو دنیا که بشه قدرتهای ماورایی ازش استخراج کرد.تا حالا قویترین انجین غیر آمریکایی نهایت 5000 اسب توان گرفتن ولی وی8 پوشراد آمریکایی تا 15000 اسب هم گرفتن که نتیجش میشه درگ استرها که سریعترین جنبندهای ساخت دست بشر هستن.

    2. حسین

      ۷ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (785 ديدگاه)

      هعی
      یادش بخیر
      ولی خب اینا بنظرم بیشتر بدرد کلکسیون
      میخورن و هدفشونم همینه
      مثل بوگاتی
      البته بوگاتی مهندسیش قابل قیاس نیست
      ولی حیف تولید انبوه نیستن
      حقم دارن چون هزینه تولید این ماشینا
      به خاطر قطعات حرفه ای و سطح بالاشون
      که هر کدوم جداگانه مهندسی شدن
      مخصوصا بوگاتی انقدر بالاست
      که فک کنم تو یه مستند میگفت
      با وجود قیمت بالای بوگاتی
      یه جاهایی تو تولیدش ضرر هم کردن
      در هر حال اگر خود کمپانی ها یه اسپانسر
      خوب داشتن که بتونن ماشین هاشون رو تست
      کنن تو پیست و چلنج بزارن با بقیه
      خیلی خوب میشه

  10. Hamid

    ۷ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    آخ آخ واقعا زیباست
    حداقل از ونوم خیلی خیلی زیباتره
    آدم محو طراحیش میشه
    دمشون گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا