سایر خودروهای آمریکاییلوسید

مقایسه لوسید ایر با مرسدس، تسلا، پورشه، ریویان و…

همان‌گونه که قبلاً در پدال خوانده‌اید، عرضه عمومی سهام لوسید باعث شده پیتر رالینسون اندکی اطمینان خاطر را برای تولید محصولی بسیار باکیفیت پیدا کند. او می‌خواهد لوسید ایر یکی از شاخص‌ترین خودروهای الکتریکی بازار باشد. این شرکت نوپا به تازگی محصول شاخص خود را نه تنها با مرسدس بنز S کلاس بلکه با تقریباً تمامی خودروهای الکتریکی دیگر مقایسه کرده است.

در اسلایدی که این شرکت منتشر کرده لوسید معتقد است ایر تنها خودروی بازار می‌باشد که پرفورمنس و شعاع حرکتی فوق‌العاده را به‌صورت هم‌زمان ارائه می‌کند. لوسید محصول خودش را با دو نسخه تسلا مدل S مقایسه کرده است، خودرویی که طبق گفته رالینسون در یک کلاس با سدان الکتریکی لوسید قرار ندارد. یکی دیگر از رقبا هم پورشه تایکان توربو S است.

لوسید ایر تنها خودرویی است که شعاع حرکتی فراتر از ۸۰۵ کیلومتر ارائه می‌کند. البته از نظر شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت اعلامی ایر دومین خودرو از این نظر می‌باشد.

لوسید به مقایسه ایر با دیگر خودروهای الکتریکی ادامه داده و به زمان شارژ آن‌ها اشاره کرده است. طبق گفته این استارت آپ، مجموعه باتری ۹۰۰ ولتی ایر باعث می‌شود تنها در ۲۰ دقیقه بتوان ۴۸۳ کیلومتر برد را به دست آورد. به‌این‌ترتیب لوسید ایر برتر از مدل S و تایکان ظاهر می‌شود. پورشه به سیستم ۸۰۰ ولتی مجهز است اما برای به دست آوردن برد ۲۵۸ کیلومتری باید ۲۲.۵ دقیقه صبر کنید.

لوسید می‌گوید اگر خودرویی در تبدیل الکتریسیته به نیروی جنبشی کارایی بالایی نداشته باشد هیچ تفاوتی با بقیه خودروهای بازار نخواهد داشت. از این نظر ایر می‌تواند کاراترین خودروی بازار از نظر انرژی لقب گیرد. خب ایر هنوز وارد بازار نشده اما لوسید به این نکته اشاره داشته است.

سدان الکتریکی لوسید دارای قوای محرکه با تراکم قدرت باورنکردنی‌ای می‌باشد. لوسید در یکی از اسلایدها به رقبا اشاره نکرده اما واضح است که اشاره این شرکت به تسلا مدل S و X بوده است.

لوسید همچنین به یک برند آلمانی الکتریکی اشاره کرده که احتمالاً منظور این شرکت از جمله یاد شده پورشه بوده است. واحد سواری لوسید نسبت قدرت به وزن سه برابری در مقایسه با بهترین رقیب خود دارد که بنابراین پیشرانه این خودرو نسبت اسب بخار و کیلوگرم بیشتری را نسبت به باقی رقبا ارائه می‌کند.

همچنین در اسلاید بعدی ایر با مرسدس بنز S کلاس مقایسه شده است. لوسید ایر با تمامی نسخه‌های S کلاس با قیمت‌های مشابه مقایسه شده و سدان الکتریکی آمریکایی توانسته S کلاس را در زمینه‌های شتاب گیری، قدرت و قیمت شکست دهد.

اگرچه پرفورمنس موضوع مهمی است اما S کلاس از نظر کیفیت ساخت، اشرافیت و لوکس بودن یک استاندارد در کلاس خود محسوب می‌شود. لوسید این موضوع را فراموش نکرده اما تلاش کرده جنبه لوکس محصول خود را تقویت کند.

لوسید همچنین سیستم آرایه میکرو لنز MLA خود را برجسته کرده است. این سیستم که در چراغ‌های جلو بکار رفته روشنایی بهتری را نسبت به چراغ‌های هر خودروی دیگری در بازار ارائه می‌کند.

نهایتاً هم این کمپانی می‌گوید ایر از ۳۲ حسگر برای سیستم رانندگی خودکار پیشرفته استفاده می‌کند. اگر این سیستم نیازمند دخالت راننده باشد پس دیگر خودران نخواهد بود. این توانایی در سیستم‌های خودران سطح ۴ و بالاتر به دست می‌آید و هیچ خودروسازی تاکنون نتوانسته به این سطح نزدیک شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
insideevs

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد رستمی نژاد

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (733 ديدگاه)

    اینکه از ماشین های برقی خیلی بدم میاد مخصوصا تسلا ولی از این لوسید ایر خوشم میاد به نظرم ماشین خوبی هست طراحیش رو دوست دارم و چون می‌خواهد با مرسدس بنز اس کلاس رقابت کند از کیفیت ساخت بالایی برخوردار خواهد بود به نظرم میتونه به راحتی تسلا را و سایر رقبا رو اذیت کنه اگر گفته های شرکت کاملاً درست باشند

    موافقم 55
    مخالفم 19
    1. GT

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (436 ديدگاه)

      از هول هایم افتاده تو دیگ!
      چقدر عجله داری لوسید!
      اول بیا بعد شاخ و شونه بکش!
      معلومه زیادی عجله دارن

      موافقم 27
      مخالفم 17
  2. Ramin

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    خودران سطح 4 !
    خوشم اومد. لوسید داره خوب کار میکنه. از حق نگذریم همه چیش بهتر از تسلا هست
    فقط شتابش به پای مدل S plaid نمیرسه…

    تایکان که هیچی نگیم بهتره.

    ولی چرا خودشو با کلاس S مقایسه کرده؟؟ باید با EQS مقایسه کنه

    مدل S plaid هم الان مشتری های آمریکایی دریافتش کردن.

    .

    دیگه اینکه کدوم بهتره …. آمار فروش هر خودرو و رضایت مشتری رو باید برسی کرد

    موافقم 15
    مخالفم 33
    1. علی

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (148 ديدگاه)

      من موندم چرامیان یه مشت ماشین اقتصادی مثل این لوسید روباسوپراسپرتی مثل تایکان مقایسه میکنن.
      کیغیت تایکان واون جذابیت رو که نداره تایکان ساخته شرکتی که پرفورمنسش وکیفیتش برای همگی ثابت شدس.
      کسی تایکان رو برای روزمره نمیخره برای لذتش برای پورشه بودنش میخره وهرازگاهی میره واسه درگ وحال میکنه.
      خدایی بازنسبت به این تسلا.

      موافقم 23
      مخالفم 43
      1. Hamid

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        خودروی لوکس شده ماشین اقتصادی و تایکان شده سوپر اسپورت! به به دیگه چی!!!!!!!!!

        موافقم 31
        مخالفم 3
        1. علی

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (148 ديدگاه)

          نکنه تسلا لوکسه . فقط یه کلمه پلاستیک. اینم که چینی ها توش دست دارن ومعلوم چیه.

          موافقم 12
          مخالفم 23
      2. Tesla ?

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (487 ديدگاه)

        ۱۳۰ هزار دلار ماشین اقتصادیه؟؟

        موافقم 22
        مخالفم 5
    2. مانی

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      هر کسی‌ که ماشین لوکس میسازه هرچند دلش نخواد
      مجبوره خودش رو با مرسدس اس مقایسه کنه

      موافقم 15
      مخالفم 2
    3. abdi_porsche fan

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (496 ديدگاه)

      تایکان هیچی نگی بهتره؟ جذابیتو ابهته تایکانو هر ماشین برقی اللخصوص تسلا نداره و نخواهد داشت

      موافقم 10
      مخالفم 5
  3. Benz309 1974

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    یه ساعت پیش همین ماشین از ذهنم رد شد الان خبرش اومد ‌!!!
    واقعا از رقبای خودش از لحاظ برد ، قدرت باطری و شارژ زودتر نسبت به رقبا عالیه ولی نباید با S کلاس مقایسه شه چون اصلا تو این رده نیست باید صبر کنه و با EQS که به زودی میاد رقابت کنه ‌.

    موافقم 20
    مخالفم 6
  4. مهدی

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    شرکت خودروسازی باید اینجوری باشه
    از قبل شاخ و شونه بکشه و وقتی اومد همه رو از هم بپاچه

    موافقم 7
    مخالفم 15
  5. میثم

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    طراحیش که از همشون یه سر و گردن بالاتره

    موافقم 13
    مخالفم 11
  6. (JONATHAN (TESLA

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (302 ديدگاه)

    چیزی که مهمه
    کنترل صنعت خودرو از دست بازیگران کثیف و پیر صنعت خودرو خارج شده
    اینده خودرو سازان سنتی با وجود سرمایه گذاری هایی عظیم
    همچنان نا مشخصه با ورود کمپانی های تکنولوژیک دیگه مثل اپل و غیره
    خورو سازان سنتی دست و پا خواهند زد تا بتونن در صنعت خودرو جایگاهی داشته باشن
    کافیه به میزان بدهی های شرکت های بزرگ که بیشترش به خاطر الکتریکی سازی ایجاد شده نگاه بکنید
    این شرکت ها تا بخوان به نکته صفر برگردن
    امثال تسلا با ابزاری هایی که دارن انتظارات بازار و مردم رو به سطح کاملا جدیدی میرسونن
    فقط منتظر عمیق تر شدن رابطه بین استارلینک و اسپس ایکس و تسلا باشید

    موافقم 19
    مخالفم 29
    1. R@m!n

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      شما که انقدر از خودروسازان پیر و فرتوت و کثیف بدت میاد چرا خودتو اذیت می کنی سایتو دنبال می کنی واسه سلامتیت خوب نیست. 90% اخبارش که راجب همین پیرای کثیفه ??
      ” فقط منتظر عمیق تر شدن رابطه بین استارلینک و اسپس ایکس و تسلا باشید ” اسکندر مقدونی و چنگیز خان با اون عظمت کسیو اینطوری تهدید نکرده بودن که شما یه تنه پشت گوشی کل صنعت خودروسازیو تهدید کردی ?

      موافقم 36
      مخالفم 17
      1. محمد رستمی نژاد

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (733 ديدگاه)

        آفرین بهت رامین
        خوب جوابشو دادی

        موافقم 19
        مخالفم 8
      2. ツSAMURAIツ

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        ???
        خیلی حال کردم با این جواب

        موافقم 14
        مخالفم 6
    2. Erfan

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (36 ديدگاه)

      دوست عزیز شما که انقدر نظر میدی استارلینک یک سیستم ماهواره ای ساخته اسپیس ایکس هستش…
      سوالی که پیش میاد اینه که همکاری یه ماهواره با دوتا شرکت چی میشه؟ ? ? ? ? ?
      ???????

      موافقم 12
      مخالفم 4
      1. R@m!n

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        می تونی تو ماشینای تسلا بدون دیش PMC ببینی

        موافقم 14
        مخالفم 7
      2. (JONATHAN (TESLA

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (302 ديدگاه)

        خب جهت توضیحات اضافه باید بگم
        اسپیس ایکس دررخواست مجوز برای کرده برای
        اصتفاده از شببکه ماهواره گسترده این شرکت برای وسایل نقلیه
        اما هنوز برنامه ای برای خودرو ها ندارن
        چون تجهیزات لازم حجم اندازه بزرگی دارن
        در مرحله اول این سرویس برای کشتی ها و هواپیماها قراره ارائه بشه
        ولی خب ایده وسایل نقلیه انلاین برای شبکه
        رویای تسلا و ایلان ماسک هستش
        زیاد طول نمیکشه این اتفاق رخ بده
        چون بخش بزرگ سود دهی تسلا در اینده
        که 60 درصد از سود دهی تسلا رو تامین خواهد کرد بخش اشتراکات و سرویس های انلاین خواهد بود
        یکپارچگی شرکت های تحت نظارت ایلان ماسک در اینده نچندان دور رخ خواهد داد
        و ما شاهد تحول عظیمی در صنعت حمل نقل خواهیم بود
        بقیه خودرو سازان فعلا در حل مشکلات نرم افزاری هدساپ دیس پلی مشکل دارن

        موافقم 11
        مخالفم 16
        1. Elmiraj

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (3187 ديدگاه)

          اینم اضافه می‌کردی که علاوه بر پوشش آنلاین تمامی ماشین های تسلا … منظومه ۱۲ هزار ماهواره ای استارلینک در آینده GPSی خواهد داشت که ضریب خطای آن تنها ۱۰ سانتیمتر خواهد بود که حداقل ۱۵ برابر دقیق تر از GPS فعلی هست…!!!!
          ( ضریب خطای GPS فعلی بین ۱.۵ تا ۲ متر هست )
          .
          در آینده رقابت Autopilot با دیگر خودران های مبتنی بر lidar و GPS فعلی دیدن خواهد داشت…

          موافقم 14
          مخالفم 12
        2. بهزاد

          ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          شما و بسیاری از کارشناسان یک مسئله یا راه حل یا ایده و هر چیز دیگری را که قراره یک کاربرد ایجاد کنه را سریعا به همه چیز میچسبونید! چی گفتیم!
          استارلینک قراره عملیاتی بشه درست اما بنظرتون چه تهدیدی متوجه خودروسازان خواهد شد!
          این وسط شرکت های مخابراتی بیشترین ضرر را خواهند دید و اگر اینترنت بدین شکل در دسترس قرار بگیره همگانی هست و هر شرکت خودروسازی میاد به جای استفاده از پهنای باند زمینی لینک میکنه به فضایی و کجاش تهدید جدی برای سایر شرکت ها خواهد بود؟
          هر سرویسی که شما فکرشو بکنید از اشتراک خودرویی تا روبو تاکسی و رانندگی خودکار و… در دستور کار همه ی شرکت ها قرار داره و اگر قرار بود تکنولوژی های صنعت خودرو انحصاری باشه که الان فقط چند شرکت محدود وجود داشت!
          تکنولوژی ها فرصت هارو ایجاد میکنند و هرجایی که منابع مالی محیا باشه آخرین فن آوری در دسترسه و ساده تر از اون چیزی که شما فکرشو میکنید برندهای بزرگ همشونو در اختیار مصرف کننده قرار میدن و اینجا کسانی که دچار توهمات تکنولوژی و آینده و بورس شدن اخماشون تو هم میره!

          موافقم 14
          مخالفم 8
    3. Erfan

      ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (36 ديدگاه)

      چند نکته درباره پاسخ های دوستان.
      1-gps ضریب خطا 10 متری داره درست ولی سیستم ماهواره ای Esa یا همون، آژانس فضایی اروپا با نام گالیله PCE کمتر از 1 سانتی متر داره که گفتن برای استفاده در خودروهای خودران قرار هست بهتر هم بشه پس این تکنولوژی به هیچ وجه انحصاری نیست(بعلاوه ژاپن هم به این تکنولوژی دست یافته تقریبا)
      2-شما که انقد تحقیق میکنی تکنولوژی هدآپ دیسپلی مرسدس S کلاس رو هم برو بررسی کن تا بفهمی چه شرکتهایی مشکل هدآپ دارن.
      3-هر شرکتی که تازه پاشده بیدار شده از خواب که نمیشه بیاد برای مرسدس بنز شاخ و شونه بکشه چون حتی اگه خوب هم باشه تا اعتماد کامل کسب کنه زمان میبره.
      ولی اینو همه بدونن که مرسدس پایان نداره چون اگر یکروز شنیدید که مرسدس دیگه وجود نداره بدونید اونروز روزیه که دیگه هیچ ماشینی تولید نمیشه…

      موافقم 8
      مخالفم 3
  7. Tesla ?

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (487 ديدگاه)

    از جایی که درصد زیادی از سهامش متعلق به عربستانه قرار یه کارخونه تو عربستان بزنه

    موافقم 10
    مخالفم 7
  8. سهند

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (670 ديدگاه)

    به نظرتان تکنولوژی بنز eqs بیشتر خواهد بود یا لوسید ایر؟
    مرسدس eqs: لایک?

    لوسید ایر: دیسلایک?

    موافقم 24
    مخالفم 24
  9. Elmiraj

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3187 ديدگاه)

    این اعتماد به نفس پیتر راولینسون خوبه ولی قبل این اعتماد به نفس باید ماشین شو به کف خیابون بفرسته بعد خودشو با رقبا مقایسه کنه….

    اشاره مستقیم لوسید اینجا به تسلا هست ، ولی با بد غولی در افتاده….

    موافقم 15
    مخالفم 7
    1. پویان

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (827 ديدگاه)

      تسلا هم باید بدونه چه غول هایی دارن میان .البته میدونه
      فقط نمیدونه یه مبلغ های خیلی وفادار داره که بدون دریافت 1 سنت پول انقدر تبلیغ میکنن
      بازاریاب های ارشد تسلا هم به اندازه شما کورکورانه خوش بین نیستن

      موافقم 9
      مخالفم 6
  10. ماکان

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . خدا کنه وقتی که در نسل بعدی بی ام و سری ۷ ، نسخه i7 را برای رقابت با برخی خودرو های تمام الکتریکی دیگر معرفی می کنند ، از لحاظ برد مسافتی یک نسخه ای از آن با برد حد اقل 800کیلومتری بسازند و تولید انبوه کنند انشاالله ‌.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  11. حمید

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (371 ديدگاه)

    مرسدس وایساده ، تو از قنداق در بیای ، رقیب اس کلاس تولید کنی ??

    موافقم 7
    مخالفم 4
  12. abdi_porsche fan

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    عجب بردی داره چه مشخصاتی طراحیشم که بی نظیره. ولی کار برا تایکان خیلی سخت شده اگه لوسید ایر در حد اعداد اعلامی باشه و تسلا هم با مدل پلاد که دیگه تایکان میفته عقب فقط پورشه نیازه با این رقبا تایکانو مخصوصا تو بخش برد تقویت کنه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  13. mahan

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    وقتی فقط عشق بزن بهادری داری ولی بزن بهادر نیستی!
    اخه لوسید عزیز تو که فقط حرف و کانسپتی اول به دنیای واقعی بیا بعد شاخ و شونه بکش بقول بزرگان حرف مفت که فایده نداره.بعدش اون ارزش و اعتباری و اون سابقه مرسدس رو می خوای چیکار کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا