سایر خودروهای آمریکاییشلبی

نسخه ویژه شلبی کبری در آستانه 50 سالگی

شرکت Shelby American اعلام کرد که نسخه ویژه پنجاهمین سالگرد خودروی FIA Cobra را تولید خواهد کرد. این خودرو شباهت زیادی به خودروی مسابقه ای Cobra FIA که در مسابقه قهرمانی خودرو سازان جهان در سال ۱۹۶۴ در کنار برندهایی مانند آستون مارتین، جگوار و کوروت شرکت کرد دارد.

2014 Shelby Cobra 289 FIA 50th Anniversary
۲۰۱۴ Shelby Cobra 289 FIA 50th Anniversary
شرکت فرعی Carroll Shelby International پنجاه دستگاه خودروی ۲۸۹ FIA Cobras شلبی را تولید خواهد کرد، ولی خودروها به صورت Rolling Chasis (بدون سیستم انتقال قدرت) ارائه خواهند شد.
2014 Shelby Cobra 289 FIA 50th Anniversary
۲۰۱۴ Shelby Cobra 289 FIA 50th Anniversary
تمامی ۵۰ خودرو دارای رنگ آمیزی Viking Blue همراه با نوارها و هلال های FIA بوده و تزئینات داخلی FIA به رنگ مشکی خواهد داشت. سایر تجهیزات خودرو شامل نشان های ویژه سالگرد، رینگ های به سبک قدیمی و چندین آپشن های اضافی می شود.
2014 Shelby Cobra 289 FIA 50th Anniversary
۲۰۱۴ Shelby Cobra 289 FIA 50th Anniversary
در حالی که طراحی این خودروها مشابه خودروی اصلی می باشد، ولی از نظر فنی به استانداردهای امروزی ارتقا یافته اند، به گونه ای که دارای دیسک ترمز های مدرن، چارچوب قوی تر و بدنه های آلومینیومی یا فایبرگلاس می باشند. مدل نسخه ویژه همچنین دارای اگزوز کامل یک فورد کوچک V8، چادر مخصوص و فرمان جدا شدنی می باشد.
خودروی FIA Cobra 289 اصلی به صورت ویژه برای مسابقه طراحی شده بود و دارای داشبورد جدید، گلگیر های پهن تر عقب و جلو، درب های جدید، کمک فنرهای جدید، چرخ های مسابقه ای، اسکوپ های خنک کننده روغن و یک موتور ۲۸۹ کوچک ویژه مسابقه بود. خودروی CSX7000 FIA Continuation Cobra که هفدهم ژانویه در حراجی سالانه بارِت جکسون در ایالت آریزونا معرفی شد، با بدنه ای از جنس فایبرگلاس به قیمت ۹۵ هزار دلار و با بدنه ای آلومینیومی به قیمت ۱۶۰ هزار دلار عرضه می شوند. هیچ کدام از این خودروها دارای سیستم انتقال قدرت نخواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. توفیقی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    کارول شلبی روحت شاد و یادت گرامی…بزرگ مرد کوچک!!!

  2. AMIR55

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    خیلی مسخرست .با این پول میشه یه خودروی لوکس خرید.

    1. SALAR

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      هر کی پول جای این ماشین بده . مورد داره.

  3. sajad

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    هرکی خره بره اینو بخره انقدر بدم میاد اونم چی 160هزارتا

  4. PEUGEOT

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (999 ديدگاه)

    چون تعداد کمی تولید می کنن اینقدر قیمتش بالاست. برای کسی که پولشو داشته باشه و به این ماشین علاقه داشته باشه این ماشینو می خره.

  5. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    مگه اینکه کسی برای تکمیل کلکسیون ش راضی بشه اینقدر پول بده!

    جالبه رنگ آمیزی کانسپت CC100 استون مارتین ، تا حدی شبیه اینه!

    1. SALAR

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (377 ديدگاه)

      خیلی مسخرست.

  6. usa

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین گاو نر میخواهد و مرد کهن .

  7. توفیقی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    مسخره ماییم نه اونی که اینماشین رو میخره.جالبه بدونید استیو بالمرمدیر عامل شرکت ماکروسافت یکی از اینا رو خریده و میرونه و از زندگیش لذت می بره.ما هم تو پدال نظر میدیم که کسی ماشین مورد علاقش ،ماشین مورد علاقه ما نباشه پس خره و حتما باید ماشین مورد علاقه یه پولدار باید ماشین مورد علاقه ما باشه تا بهش بگیم عاقل!!!!!!!!!

  8. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    با این پول میشه یه ماشین اسپرت و زیبا رو خرید واقعا که جای سوال داره ماشینی به این زشتی باید 160000 دلار قیمت داشته باشه

  9. کافر مقدس

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    یادش بخیر از این تو میتینگ کلی عسک انداختم

    http://up.delkash.net/images/zo2prtuz3615bu8k93qx.jpg

    زمونی که پراید 7تومن بود مالکش میگفت 500تومن!!!!!!

    الان دیگه خدا داند و زیگما

    یعنی صدا داشتا!!! اینجین روشن شد کرکام ریخت!

    Who Hitted My Koork?

  10. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود.

    ماشین جالبیه .

    مخصوصا اون شیشه هایی که از کنار شیشه ی جلو زده بیرون .

    لاستیکای عقبش اندازه لاستیکای کامیونت های ایسوزو هست .

    ((( ایران و المان )))

  11. امید

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    چند تا سوال:

    مگر یک ماشین دو نفره نیست؟ پس چرا یک میله محافظ فقط برای راننده داره؟؟

    دوم این که جرا کیلومتر شمار ماشین روی داشبورد سمت راست هست؟ یک خورده باید زیادی خم شد و سرعت را نگاه کرد.

    نکته اخر، عجب دنده خوشگلی داره!!!

  12. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    خب آخه توفیقی جان این ماشین مدل سال 1963 الان سال 2014 است چطور میشه ماشین پنجاه سال قبلو الان سوار بشی این ماشینو باید همون موقع سوار می شدیم نه الان حالا موقع سوار شدن ماشین های سوپراسپرته این ماشینای قدیمی دیگه از مد افتادن.

  13. Saied

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    کار دستیه دیگه! به درد اتیغه بازا میخوره :)

  14. ali agha

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (135 ديدگاه)

    چند ساله دیگه قراره سایپا جشن 50سالگیه پرایدو بگیره،در حالی که همچنان تولید این خودرو ادمه داره.خدا اون روزو نیاره

  15. carbonado aventador

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    اسطوره أی هست برأی خودش . کارول شلبی خدا بیامرزدت!!!!!!

  16. رضا

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    همیشه از این ماشین میترسیدم.نمیدونم چرا ولی احساس میکنم خیلی وحشی و چموشه..

  17. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    رضا جان آخه این نیم وجبی،نیم وجبی چه عرض کنم این پیرمرد پنجاه ساله به قیافش میاد وحشی و چموش باشه من که بعید می دونم!!!!

  18. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    من متوجه نشدم، یعنی چی که دارای سیستم انتقال قدرت نخواهد بود !؟؟!!

    کسی میدونه؟؟؟!!!

  19. taha malek

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (916 ديدگاه)

    متاسفانه دوستان ماشین بازمون هیچی در مورد این هیولا نمیدونن
    نمیدونن
    شتاب زیر 4 یعنی چی
    نمیدونن 310 کیلومتر بر ساعت
    واسه همچین پیر مردی یعنی چی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا