اگر یک قهرمان حرفهای باشید و البته ماشین زمان نیز در دست شما باشد تا به سالهای حولوحوش ۲۰۰۰ بروید، میفهمید که راندن یک هامر H2 تقریباً به اندازهی ساخت یک هیولای بلندقد از تویوتا پریوس جلبتوجه میکند.
به عبارت دیگر این جلبتوجه درست در نقطه مقابل هم قرار میگیرد مخصوصاً وقتی بحث محیطزیست باشد و اگر در ترافیک گیر کنید هامر H2 واقعاً خواهد درخشید! البته درخششی بسیار بد!
طبق گفتههای Doug DeMuro هامر H2 باعث میشود هنگام رانندگی احساس احمقانهای داشته باشید مخصوصاً وقتی به میزان آلایندگی و مصرف سوخت آن نگاه میکنید.
البته موارد بد زیادی دربارهی هامر H2 هم از نظر کاربردی و هم از نظر کیفیت ساخت وجود دارد. این خودرو، لوکسترین شاسیبلندی نیست که میتوانید بخرید به گونهای که پلاستیکهای ارزانقیمت در جایجای کابین بکار رفته و البته ارگونومی نسبتاً ضعیفی نیز دارد.
مورد بعدی میزان دید که برای خودرویی با این ابعاد بسیار بد است بنابراین بهتر است از رانندگی در مکانهای پرترافیک و تنگ اجتناب کنید.
توصیهی اکید این است که از خرید اینگونه خودروها در حال حاضر اجتناب شود!
(ali (CHEVY NOVA
۷ فروردین ۱۳۹۶هامر ماشین شهری نبود اصلا و فقط بدرد کوه و بیابون میخورد
(ali (CHEVY NOVA
۷ فروردین ۱۳۹۶از دلایل بزرگی بیش از حد هامر و کیفیت پایین روکش هاشم به همین علت بود که شرکت اصلی این ماشین رو فقط برا مصارف افروود تولید کرده بود و تلاشی برا بهتر کردن کیفیت کابین نکرده بود
الف.ی
۷ فروردین ۱۳۹۶خب بخشید یعنی خودروی آفرود نباید داخل کابین کیفیت خوب داشته باشه؟
ساسان.م
۷ فروردین ۱۳۹۶داداش گل من توجیه بی مورد نکن دیگه
به قول دوستمون مگه راننده خودروی آفرود دل نداره که داشبورد چرم رو به پلاستیک ترجیح بده؟
هامر مال زمانی بود که قیمت سوخت تو آمریکا خیلی پایین بود و اقتصاد مردمش خیلی قوی تر از الان بود و به هیچ چیز اهمیت نمیدادن جز بزرگی خودرو و موتور تنفس طبیعی با حجم زیاد
GM تا مرز ورشکستگی تو چند سال قبل که بحران اقتصادی شروع شد رفت و با کلی وام از دولت آمریکا سرپا موند چون مردم دیگه همچین ماشینایی با این مصرف سوخت رو نمیخواستند
الان دیگه سلیقه مردم حتی امریکاییا یک مقدار فرق کرده
دیگه دوران فول سایز ها و پر مصرف ها به سر اومده
الان دوره کراس اوور هاست
هرچند بازم نسبت به بقیه جاها فول سایز ها تو امریکا طرفدار بیشتری دارن
چقد خوب شد اون بحران اقتصادی اتفاق افتاد که خودروساز های آمریکایی به فکر فروش تو اروپا و بقیه جاها هم بیفتن و ماشینای با بازدهی بیشتر تولید کنن
نمونه موفقش میشه از هاچبک های فورد نام برد که تو اروپا فروش خوبی دارن
ونوم اف ۵
۷ فروردین ۱۳۹۶هامر ماشین عالی و خاصی بود مشکل بزرگش این بود که بد موقعی تو بازار بود تو اوج گرونی نفت و اوج رکود اقتصادی
ashkan
۸ فروردین ۱۳۹۶به شخصه اسکالید و بهتر میدونم تا هامر 2 حتی نسل پیش ش
Hamid
۷ فروردین ۱۳۹۶شرم آورتر کسانی هستند که این ماشینو (کار کرده)خواستند یک میلیارد تومان به مردم بندازند و تا حدی هم موفق شدند
ونوم اف ۵
۷ فروردین ۱۳۹۶و البته اون سازمان که نیاز به افرود داشت بعدش رفت ماشین سواری خرید که معلوم نیست چه دلیلی داشت این کارشون
ساسان.م
۷ فروردین ۱۳۹۶قضیه چیه؟ توضیح بیشتر لطفاً
شلبى
۷ فروردین ۱۳۹۶جدیدا سایت پدالو که باز میکنم پر شده از مطالب کم محتواى چهار خطى که هیچ بار اطلاعاتى اى ندارن و متاسفانه میبینم که اکثرا هم براى یکى از بچه هاى قدیمیه این سایت دوست خوبمون شاهین جان هستن
نمیدونم شاهین جان چرا اکثر مطالبى که شما ترجمه میکنى و اینجا میزارى ضد خودروسازیه امریکاست مثل اون مطلب خنده دار مقایسه فروش کادیلاک و لامبورگینى !!
مثلا شما رفتى گشتى یه ماشین از جنرال موتورز تو بازار هند پیدا کردى که مدل پایه اش ایربگ نداره،اولا اینکه چه ماشینى با چه ایمنى اى تولید بشه تا حدود زیادى به استاندارد هاى هر کشور مربوط میشه مثل بازار ایران که خودروهایى با ایمنیه پایین در اون عرضه میشه چون استاندارد ایران الان در حال حاضر در این سطحه،خب هندى ها میتونن از ورود این ماشین به کشورشون جلوگیرى کنن، بعدم فولکس واگن هم در بعضى از بازار ها ماشین هاى بى ایربگ عرضه میکنه با یه سرچ ساده میتونید پیدا کنید
یا مثلا همین مطلب،خب همه میدونیم که هامر یه ماشین نظامى بود که به خیابان ها وارد شد و اصلا نباید از اون توقع یک ماشین شهرى رو داشت،شما فکر میکنى شاسى بلند هاى دیگه دیدشون خوب؟شما سوار لندکروز بشو ببین اصلا پشت چیزى میبینى،دید عقب ضعیف خصوصیت تمام suv هاست و در اون سال هایى که هامر عرضه میشد استفاد از دوربین ها به این شکل در خودروسازى نبود
عوضش هامر یکى از معدود شاسى بلندهایى بود که شیب شصت درجه رو به راحتى بالا میرفت
خلاصه به نظرم بهتر که مطالب پر محتوا ترى در سایت گذاشته بشه تا بیشتر استفاده کنیم
شايان
۷ فروردین ۱۳۹۶یعنی شرم آوره این گونه نظرات جناب شلبی تازه وارد!!!
موقعی که اقا شاهین داشت مطلب استفاده از چاپگر سه بعدی در خودروسازی توسط فورد(http://www.pedal.ir/%d9%81%d9%88%d8%b1%d8%af/%d9%81%d9%88%d8%b1%d8%af-%da%86%d8%a7%d9%be-%d8%b3%d9%87-%d8%a8%d8%b9%d8%af%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88/) و همین طور مطلب محبوب ترین خودروهای کلاسیک امریکایی رو میزاشت شما کجا تشیف داشتی؟؟؟
بد نیست آدم فکر کنه قبل از عمل
این بنده خدا روزه عید هم مطلب گذاشته بود سایت، چجوری میتونی دل کسی که اینطوری عاشق کارشه رو بشکنی بگی سطحی مطلب مینویسی؟?
شلبى
۷ فروردین ۱۳۹۶اولا که اقا شایان من تازه وارد نیستم من اون موقع که میومدم اینجا کامنت میزاشتم شما هنوز نبودى تو این سایت
دوما که انتقاد حق هر کس تو این سایت و من حق داشتم نظرمو بگم و گفتم
سوما که شاهین دوست خوبمون اگه لازم باشه خودشون جواب میدن مگه من روى صحبتم با شماست که جواب میدى هیچوقت الکى وکیل وصى کسى نشو
در اخر هم یخرده قبل از عملت فکر کن
ونوم اف ۵
۷ فروردین ۱۳۹۶اقا شاهین یه مقدار به نظرم رو خودروسازی المان تعصب داره خیلی وقت پیش هم عکس پروفایلش بی ام و بود
شاهین
۷ فروردین ۱۳۹۶سلام
سال نو مبارک
اکثر دوستانی که منو میشناسن میدونن که در بحث نوشتار و مطلب اصلا تعصبی در کار نیست چون اگه جانبدارانه مطلب انتخاب کنم خودم میرم زیر سوال.
چندین بار شده که مطلبی بوده علیه برندهایی که دوستش دارم اما چون اون خبر بنظرم جالب و مهم بوده ترجمه کردم و در اختیار شما دوستان عزیز گذاشتم.
امسال هم خدا این فرصت رو داد که تو ایام نوروز هم با جالب ترین مطالب در خدمت شما دوستان عزیز باشم.
ارادتمندم
Madjid
۷ فروردین ۱۳۹۶.
آقا شاهین مطالبت همیشه مفید و جالب بودن
ما دوستشون داریم.
با همین فرمون ادامه بده ?
كوروش
۷ فروردین ۱۳۹۶داداش شاهین ما هم ترجمه و هم قلم خودت رو دوست داریم
كوروش
۷ فروردین ۱۳۹۶داداش اختیار اری شما چشم تان ضد می بیند
شاهین
۸ فروردین ۱۳۹۶مخلص همه ی دوستان عزیز هستم :)
یوسف
۷ فروردین ۱۳۹۶هامر ایده جذاب و منحصر به فردی بود ولی متاسفانه تو دوره ای ساخته شد که جنرال موتورز حال و روز خوشی نداشت و همین باعث شد از جنبه کیفیت و کاربردی بودن اونقدی که باید خوب نباشه.
با این که دلمون براش تنگ میشه ولی تعطیلی هامر تصمیم درستی بود چون صنعت خودروسازی مخصوصا تو شیش هفت سال گذشته خیلی تغییر کرده و هامر فقط طیف کوچیکی رو جذب خودش میکرد و سرمایه گذاری روش منطقی نبود و تمرکز برای احیای برندهای دیگه جنرال موتورز تصمیم عاقلانه ای بود.
محمد
۷ فروردین ۱۳۹۶این ماشین مصرف صدی ۳۵ لیتر تو شهر داره ولی در عوض هر سوختی ازقبیل روغن سوخته گازوییل الکل و… میشه توش ریخت الان هم توی دبی از ۸۰۰۰ تا۱۰۰۰۰ دلار هم بعضی از مدل هاش رو میشه پیدا کرد من موندم چطور اینجا یک میلیارد قیمت خوردن البته این ماشین هم فقط برای استفاده نظامی تولید شده بود که به توصیه ارنولد در زمان فرماندار بودنش این ماشین وارد خیابون ها شد و اولین نسخش رو هم ارنولد تحویل گرفت.
ادوریس
۷ فروردین ۱۳۹۶هر چه قدر هم که منطق بگه ماشین بدیه…
کافیه مرد باشی و از نزدیک نگاهش کنی…
احساس کار خودش رو میکنه!!!
Mehran nikfar
۷ فروردین ۱۳۹۶بابا یکی اینارو از برق بکشه اینا کجا و ما کجا.من ادمی رومیشناسم واسه کرایه کردن این ماشین و گرفتن ۴تا سلفی ۵ میلیون پول میده.بعد این بابا به این ماشین میگه مایه شرمساری.
badboy
۷ فروردین ۱۳۹۶سندی با اون ریزه میزه ایش هامر سوار میشه
NSX
۷ فروردین ۱۳۹۶آره وقعا راس میگه. من که هر دفعه میبینمش تو خیابون هیچ جذابیتیم نداره برام
حميد
۷ فروردین ۱۳۹۶منکه عاشق ماشینهای بزرگ و مردونه هستم
هامر که جای خود داره
حمیدرضا
۷ فروردین ۱۳۹۶این ماشین جنگی طراحی شده قرار نیست هر ماشینی که برای زمان جنگ طراحی شده برای زمان صلح و استفاده روزمره هم مناسب باشه مثل لندکروز یا بنز کلاس جی یا حتی لندروور تازه خود جیپ هم میشه مثال زد که برای استفاده شهری ساخته شدن ولی در موارد نظامی هم کاربرد داره
ونوم اف ۵
۷ فروردین ۱۳۹۶جیپ هم نظامی بود بعد جنگ جهانی کاربرای غیر نظامی پیدا کرد
reza-a
۷ فروردین ۱۳۹۶این ماشین رو برای سفر های درون شهری نساختن که مصرف سوخت و آلایندگی اهمیت زیادی داشته باشه قابلیت های خارج جادش مهم بود بود که به خوبی انجام می داد
datsun
۷ فروردین ۱۳۹۶باهات موافق نیستم GM جان
رنجرور لندکروز و پاترول در عین داشتن کابین لوکس برای شرایط سخت و خارج از جاده هم آماده ن آفرود فوق العاد ه ای دارن
ASTON
۷ فروردین ۱۳۹۶1-والا به خدا من شخصا به عنوان مسافر سوار این ماشین شدم هم آفرود هم تو خیابون نرم و عالی تر از این ماشین هیچ شاسی بلندی سوار نشدم البته نمیگم تمام شاسی بلندها رو سوار شدم ولی در مقایسه با تویوتا رو 4 که خیلی خیلی راحت تر بود
2-در مورد مصرف هم خیلی از سوپر اسپرت ها مصرف بالای 20 لیتر دارن و دوستانی که سوار شدن بگن که آیا راحت بودن یا نه؟
3-خیلی از سوپر اسپرت ها قیمت های به مراتب بالاتری هم از این خودرو دارن والا تو خیابون های شهر هم که نمیشه با خیال راحت رفت و آمد کرد به واسطه ارتفاع خیلی کم اونها اگه برنامه تخته گاز رو دیده باشین از این مشکلا فراوون بود
ولی مساله اینه هر ماشینی کارکرد خودشو داره دیگه ، نمیشه که همه رو با تویوتا پریوس مقایسه کرد که ،
از آقا شاهین احمد زاده هم مطالب خوب فوق العاده بنده خودم زیاد خوندم و ایشون این مطلب رو ترجمه کردن نویسنده این مقاله نبوده اند اما نویسنده واقعا با مغلطه این مقاله رو نوشتن یعنی با استدلال نادرست از واقعیات به نتیجه غلط دست پیدا کرده اند.
NSX
۸ فروردین ۱۳۹۶داداش یچیزی میگی بعد حرف خودتو نقض میکنی که :|
میگی از رو4 راحتتره که یچیزه مشخصیه و از بیخ مقایسه اشتباهیه دیگه خود بچه ها بهتر میدونن
میگی مصرفش بالاس ولی راحته سوپر اسپرتام اینقد مصرف دارن راحت نیستن.مگه راحتی به مصرف سوخت ربط داره؟
اینا چه ربطی دارن به هم هامر یه شاسی بلند فول سایزه سوپر اسپرتم سوپر اسپرته ?
آخرشم البته گفتی که هر ماشینی کارکرد خودشو داره که درسته کاملا
ASTON
۸ فروردین ۱۳۹۶این شاسی بلند رو با یکی از خوشانم ترین برندهای خودروسازی دنیا مقایسه کردم یعنی تویوتا حالا هامر فول سایز رو 4 میدسایز مث نویسنده که در خصوص مقایسه مصرف سوخت با پریوس مقایسه نکردم که
دوم اینکه مصرف سوخت سوپر اسپرت ها رو با این خودرو مقایسه کردم که اونجا هیچ کس خجالت نمیکشه از سوار اونها شدن تازه افتخار هم میکنه ( این به خاطر تیتر مطلب بود )
سوم از راحتی این ماشین به عنوان حسنی که داره صحبت کردم
چه تناقضی ؟
CNA
۷ فروردین ۱۳۹۶آقا من اگه هامر H2 داشته باشم اصلاً فکر آلایندگی و مصرف سوخت نمیکنم
Madjid
۷ فروردین ۱۳۹۶.
آلایندگی و مصرف سوختش خیلی بالاست. باید به محیط زیست هم فکر کرد. به نظر من هم ماشین جالب و به درد بخوری نبود.
حسن
۸ فروردین ۱۳۹۶معیارها با گذر زمان تغییر میکنن باید به گذشته برگشت و دید ایا اون روزا بحث الایندگی و …… بوده و نویسنده در اون زمان 2003معیارش برا خرید ماشین چی بوده و چی سوار میشده الان این مطلب در مورد خیلی از ماشینهای قدیمی درسته وهامر در زمان عرضه به بازار ماشین خوبی بود
بردیا
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ببخشید در حال گذر از اینجا اتفاقی کامنتاهای دوستان نظرمو جلب کرد، راستش من سیتیزن امریکا هستم و با وجود اینکه تابحال تجربه سواری با هیچ مدل از هامرُ ندارم معتقدم جدای از سلیقه ، تکنوکریسی و ناویگیشن، تا وقتی که شخصاً یک خودرویی رو یه مدت تست نکرده باشی نمیتونی اظهار نظر قطعی درباره اش داشته باشی! اون هم یک دیوایس حاصل نبوغ بهترین های هیوستون و إم آی تی!!!
شاید بگید این که فلسفه است نه منطق! (که البته تاحدی درست میگین! :) )
نگارنده محترم این مطلب، به صرف حدس و گمان یا شنیده های دارک نتی و بدون هیییچ استدلال منطقی و یا تحلیل مهندسی، فقط نظرات شخصی خودشون رو مطرح کردن ( ایضاً سایر عزیزانی هم که کامنت گذاشتن!)
بذارید فقط یک اصلی کلی رو یاداوری کنم و پاسخ علمی مرتبط به این مطلب خاص رو به یه لینک (در انتهای عرائضم) بسپارم.
آمریکا علاوه بر اینکه بزرگترین وارد کننده خودرو در دنیاست، درعین حال بزرگترین صادر کننده خودرو در جهان هم هست که خب دلیلش همین تز إمریکن دریمز هستش درست برخلاف ایران اینها (بدرستی) رمز موفقیت تمامی صنایع و محصولاتشون رو در رقابت آزاد و بدون رانت با صنایع کشورهای دیگه میدونن. از طرفی بزرگترین خودروسازان دنیا اغلب بهترین محصولاتشون رو واسه خاطر بازار امریکا و یا فقط و فقط واسه عرضه تو این کشور تولید میکنند حتی بسیاری خط تولید محصولات 5 ستاره شونو کاملاً به امریکا منتقل کردن! که قطعاً دلایلش رو بخوبی میدونید! فرصت حضور در این کشور که با شفاف ترین نظام اقتصادی جهان، جولان گاه 80درصد از میلیاردرهای تمام دنیاست در حد یک ارزوی دور و بزرگه…
یادمه 2005 وقتی که نرخ تورم امریکا از زیر یک درصد به 2.5 درصد رسید اعلام بحران اقتصادی کردن، ولی مسئولین ایرانی با تورم 40 درصدی و رکود کمرشکن، ادعای مدیریت جهانی داشتن!! (البته هنوز از رو نرفتن!)
اساس اقتصاد و صنعت در امریکا یک جور فرگشت صنعتی-اقتصادی هستش که صرفاً قوی تر ها میمونن و ضعیف ترها حذف میشن، درست شبیه یک تکامل ژنتیکی بر پایه سنتزهایی چون انتخاب طبیعی.
وضعیت سابربان و رنجرور از هرنظر با استایل شیت ها و شرایط هامر فرقی چندانی نداشت ولی اونها بر پایه اعتبار برند و اهمیت تبلیغات رسانه ای سرپا موندن و حالا که به صدر جدول رسیدن شکی نیست جزو بهترین در بهترین ها هستن، (اگه خواستین مستنداً نمونه های بیشتری مثال بزنم!)
درواقع هامر به افکار عمومی باخت نه اینترکچرهای پلاستیکی و مشکلات طراحی..! موضوع بحث ما دراینجا خودش گواه بر این مدعاست.
القصه دوست عزیز:
تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز.
موفق باشین
———————————-
اینم لینک ها:
http://www.answers.com/Q/Who_bought_the_first_Hummer#slide=2
https://www.thoughtco.com/hummers-top-unique-features-4500
http://jalopnik.com/here-s-how-i-crushed-a-chrysler-pt-cruiser-with-a-humme-1689449734
یونس
۶ بهمن ۱۳۹۶اقا اینا همش حرفه شما برا من دعا کنید یه دونه هامر بگیرم سوختو الایندگیش و راحتیش پای خودم شما خودتونو نارحت نکنید
milad
۲۶ تیر ۱۳۹۸اصلا شماها سوار هامر شدین که نظر میدین.الکی کامنت نذارین .هامر حرف نداره دیوانت میکنه خودم تو دبی سوار شدم عاشقشم .
مهران
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹درسته ما ایرانی ها خیلی ظاهر پسندیم اما خارج از ظاهر فوق العاده ای که داره بنظرم ماشین خوبیه عموم چندساله از این داره و حتی مصرف سوخت رو با مقداری دست کاری میشه پایین اورد اما مصرفش در حدی نیست که فشار بیاره به آدم. بهرحال ماشین خوبیه در حدی هم که شما میگی نیست دیگه یکم انصاف در انتقاد بد نیست. موفق باشین
Reza
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹اگه طرفای ما هامر بود گیر نمی اومد ولی آمریکایی به اینا میگن شرم آور چون تو خونشون سه چهار تا دارن چه بد بختیم ما??