نیکولا از پیکاپ تمام الکتریکی خود که بجر (Badger) نام دارد پیشنمایشی را ارائه کرده است. بجر که در ماه سپتامبر امسال رسماً رونمایی خواهد شد، پیکاپی تهاجمی و جسورانه با سپر آفرود و نوار LED یکپارچه است. این پیکاپ الکتریکی همچنین از جلوپنجرهٔ منحصربهفرد و دیلایتهای C شکلی هم برخوردار است که جیامسی سییرا را به یاد میآورند. با نگاه به پروفیل جانبی بجر، کاپوتی برآمده و بچه گلگیرهای پلاستیکی جلبتوجه میکنند. در این قسمت همچنین طراحان از خطوط خمیدهای استفاده کرده و طرح زاویهداری را برای درهای عقبی ارائه کردهاند.
رکابهای چراغدار، رنگ متفاوت قسمت بالایی بدنه، درب عقبی متمایز با لوگوی بزرگ نیکولا و دستگیرههای بیرونآی درها نیز از دیگر ویژگیهای ظاهری قابلتوجه این پیکاپ الکتریکی هستند. بجر ۵,۹۰۰ میلیمتر طول، ۲,۱۶۰ میلیمتر عرض و ۱,۸۵۰ میلیمتر ارتفاع دارد که این یعنی کمی کشیدهتر و عریضتر از شورلت سیلورادو ۱۵۰۰ خواهد بود اما ارتفاع کمتری نسبت به آن دارد.
در کابین بجر، مقابل راننده غربیلک فرمان متمایزی با صفحه آمپر دیجیتالی قرار میگیرد درحالیکه یک صفحهنمایش بسیار بزرگ برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم در سمت راست جای گرفته است. زیر این نمایشگر نیز دکمههای ساده، کنسول مرکزی شناور و تریمهای فلزی به چشم میخورد. یکی دیگر از ویژگیهای جالبتوجه بجر نیز استفاده از دوربینهایی بجای آینههای جانبی است که تصاویر آنها در نمایشگرهای کوچکی روی ستونهای A به نمایش درمیآیند.
نیکولا فعلاً مشخصات دقیق بجر را منتشر نکرده اما گفته است که در دو نسخهٔ الکتریکی و هیدروژنی به بازار عرضه خواهد شد. نسخهٔ الکتریکی این پیکاپ به باطریهای لیتیوم یون ۱۶۰ کیلووات ساعتی مجهز خواهد بود که بُردی بیش از ۴۸۰ کیلومتر را برای آن فراهم میکنند درحالیکه بُرد نسخهٔ هیدروژنی به بیش از ۹۶۰ کیلومتر میرسد. این بُرد چشمگیر به این دلیل است که نسخهٔ هیدروژنی بجر به قوای محرکهٔ الکتریکی هم مجهز است و راننده میتواند با لمس یک دکمه خودرو را بین حالت هیدروژنی یا الکتریکی جابجا کند.
به گفتهٔ نیکولا، حداکثر قدرت بجر ۹۰۶ اسب بخار است اما قدرت مداوم آن ۴۵۵ اسب بخار خواهد بود و ۱۳۳۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. یکی دیگر از ویژگیهای برجستهٔ بجر برخورداری از یک خروجی برق ۱۵ کیلوواتی است که میتواند برای ابزارآلات، چراغ و کمپرسور مورداستفاده قرار گیرد. این پیکاپ الکتریکی همچنین میتواند تا بیش از ۳۶۰۰ کیلوگرم را هم یدک بکشد.
مدیرعامل نیکولا «تِروور میلتون» در بیانیهای در مورد بجر گفته است:
من سالها است که روی برنامهٔ این پیکاپ کار میکنم و باور دارم بازار اکنون به خودرویی نیاز دارد که بتواند کارهای روزانهٔ تماموقت را بدون تمام شدن انرژی انجام دهد. بجر میتواند برای کار، استراحت آخر هفته، یدک کشی، آفرود یا تردد در مسیرهای شیبدار اسکی بدون کاهش پرفورمنس مورداستفاده قرار گیرد. هیچ پیکاپ الکتریکی دیگری نمیتواند در این دما و شرایط کار کند
متأسفانه فعلاً هیچ حرفی در مورد قیمت نیکولا بجر زده نشده است.
فرهنگ
۲۳ بهمن ۱۳۹۸واقعا جذابه
اگر سیاست درستی بکار گرفته بشه در مورد فروش
حتما بازار رو میگیره
Ahmadreza 2002
۲۳ بهمن ۱۳۹۸این نیکولا مگه تو جریان سایبر تراک نگفته ما وانت تولید نمی کنیم ؟
خبرش تو همین پدال هم بود
مزدا
۲۳ بهمن ۱۳۹۸تا یک دهه اینده خودرو الکتریکی فراگیر میشه .
من موندم ما که الان نمیتونیم نفت بفروشیم و کلی نفت استخراج نشده داریم .این همه منابع استفاده نشده باقی میماند.
میدونم اگه هم استفاده بشه پولشو خودشون بالا میکشن و به مردم چیزی نمیدن ولی حداقل کسری بودجه پیدا نمیکردند که ملت رو با مالیات سرکیسه کنن
Enzo
۲۳ بهمن ۱۳۹۸واقعا عالیه.هم بدرد خیابون میخوره هم بیابون هم جنگل .استیلو قیافشم که میزونه طراحیه داخلیش هم خوشگله همون برد نزدیکه پونصد کیلومترشم خوبه بنظرم .بعد اینجا ماهم احمقهای نادونی داریم که ورمیداره میگه فلان کشور مثلاً فلان برجو داره پیشرفتس؟؟
آدم وقتی این پیشرفتها رو تو دنیا میبینه وبعدش این اراجیفو از این کفتارها میشنوه حس جنون ودیوانگیه محض بهش دست میده
FLANKER
۲۳ بهمن ۱۳۹۸آینده خیلی زود داره میرسه ما تو ایران ههههههههه?????? رفیقم تسمه تایم 207 عوض کرده 800 هزار تومن ?اورجینال
Elmiraj
۲۳ بهمن ۱۳۹۸زیباست واقعا….
یک طراحی آینده نگر و جسورانه با ترکیبی از داج RAM Rebel و جمس سییرا .
اگر همانند ریویان نظر سرمایهگذاران بزرگ را جلب کنه و به اعداد ادعایی برسه مطمئنا موفق خواهد بود…البته ابتدا باید قیمت را کنترل کنه که برای یه استارتاپ غیر ممکنه…