انحصار، حذف رقبا، بازار آشفته و بیقانون، سودجویی و فرصتطلبی، کلیدواژههای این روزهای بازار خودروی ایران و مسبب قیمتگذاریهای نجومی در آن است. جایی که قیمت تویوتا هایلوکس به عنوان یک پیکاپ متوسط و مقرون به صرفه در جهان در کشور ما از ۷۰۰ میلیون فراتر میرود و پیکاپ بی نام و نشان چینی آمیکو نیز ۴۰۰ میلیون تومان برچسب میخورد. در مجموع ۶ تیپ خودروی پیکاپ در سبد محصول گروه صنعتی آمیکو قرار دارد که در آیندهای نزدیک وارد مدار تولید خواهند شد.
به گزارش خبرنگار «دنیای اقتصاد»، رضا تقوی قائممقام شرکت ارس خودرو دیزل با بیان اینکه گروه صنعتی آمیکو از سال ۶۸ تأسیس شده، گفت: گروه صنعتی آمیکو در زمینه تولید موتورسیکلت، محصولات سرمایشی، باتری، خودرو، عمدتاً تجاری سنگین و غیر سنگین، ساختمان و رنگ فعالیت میکند.
قائممقام شرکت ارس خودرو دیزل، تنوع سبد محصول، توسعه خدمات پس از فروش، توسعه کمی و کیفی شبکه نمایندگیها را از اهداف استراتژیک گروه صنعتی آمیکو در سال جاری و همچنین سال آینده اعلام کرد. وی تأکید کرد: گروه صنعتی آمیکو از زمان آغاز به کار شرکت، تولید انواع خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین نظیر کامیون، کامیونت و کشنده را در برنامه خود دارد بهگونهای که تولید خودروی پیکاپ نیز بر اساس سیاستهای استراتژیک تبیین شده شرکت است. تقوی افزود: ۶ تیپ پیکاپ در دستور کار شرکت قرار دارد که دو تیپ تک کابین و دو کابین آن در حال تولید است.
به گفته وی، دو تیپ دیگر از پیکاپهای آمیکو با موتور قویتر و آپشنهای مجهزتر نیز در برنامه تولید شرکت قرار دارد که پیشبینی میشود در سهماهه سوم سال جاری (مهر-آبان) وارد مدار تولید شوند. همچنین خودروی پیکاپ دوگانهسوز تولیدی آمیکو از استاندارد یورو ۵ برخوردار و استانداردهای ۸۵ گانه سازمان ملی استاندارد را پاس کرده است.
تقوی در مورد قیمت پیکاپ آمیکو افزود: تیپ اکونومی این خودرو که بیشتر برای مشتریان سازمانی مورد استفاده قرار میگیرد به علت حذف برخی آپشنهای لوکس (!!!) قیمت پایینتری نسبت به تیپ متوسط آن دارد.
وی با بیان اینکه قیمت تیپ متوسط پیکاپ آمیکو بر اساس دلار رسمی و به نرخ پاییز سال گذشته ۱۷۵ میلیون تومان بوده، تصریح کرد: اما بر اساس مصوبه بانک مرکزی و بر اساس تأمین ارز موردنیاز از بازار ثانویه، قیمت این خودرو به ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. وی تیراژ تولید تیپ متوسط پیکاپ آمیکو را سالانه ۵ هزار دستگاه برشمرد و افزود: باید بتوانیم ۳۰ درصد از سهم بازار را از آن خود کنیم. قائممقام شرکت ارس خودرو دیزل در مورد بازار هدف گروه صنعتی آمیکو اظهار کرد: به علت آنکه پیکاپهای تولیدی آمیکو از استانداردهای روز اروپا برخوردارند، با کشورهای سوئد و ایتالیا برای صادرات این خودرو مذاکراتی صورت گرفته و دو نمونه نیز برای این کشورها ارسال شده است.
میثم
۲۱ مرداد ۱۳۹۷.
“”به علت آنکه پیکاپهای تولیدی آمیکو از استانداردهای روز اروپا برخوردارند، با کشورهای سوئد و ایتالیا برای صادرات این خودرو مذاکراتی صورت گرفته و دو نمونه نیز برای این کشورها ارسال شده است.””
دو تا سوال:
1: مگه تحریم نیستیم؟ یعنی با وجود تحریمها میتونن از ما خرید کنن؟ تحریمهای بانکی و مبادلات ارزی پس چیه این وسط؟ نکنه اینا فقط برای مردمه؟
2 خود چین مگه نمیتونه به این کشورها صادر کنه؟ منتظره ایران براش این کارو بکنه؟
تو یه دوره ای فکر کنم حدود 15 سال پیش شرکت مرتب، قطعات بدنه لندروور دیفندر رو به بریتانیا صادر میکرد. اون موقع شرایط با الان خیلی فرق داشت. الان چطوری میخوان این کارو بکنن با این شرایط واقعا برام سواله.
محمد
۲۱ مرداد ۱۳۹۷با این قیمتهای ۴۰۰ میلیونی،
بعید میدونم تو ایران موفقیتی داشته باشن
چون هم ایرانیها مثل آمریکاییها عشق پیکاپ نیستن که به حاضر باشن هر قیمتی رو براش بدن
هم اینکه به لطف حضور نیسان معروف گاوی و هم تبدیل انواع و اقسام محصولات ایرانخودرو و سایپا به وانت، دید مثبتی به پیکاپها وجود نداره
یکی از آشنایان ما همین هایلوکس رو گرفت، بس که فامیل بهش تیکه انداختن، فروخت موهاووی خرید
و این نفی کننده مطلوب بودن پیکاپها نیست دید عوام مردمه ماست بهشون حتی به باکیفیتهاشون برعکس کشوری مثل آمریکا
مانی
۲۱ مرداد ۱۳۹۷معلومە دارن دروغ میگن.صادرات خودرو به اروپا اصلا امکان پذیر نیست اونم این آشغال چینی.
۴۰۰ میلیون تومان یعنی ۴۲۰۰۰ دلار برای یه خودروی چینی!!!
sajjad afshar
۲۱ مرداد ۱۳۹۷http://huanghai-auto.com/9-21-n-single-cabin-pickup-truck.html/295215/
برید به این لینک تا ببنید چی میدن دست ملت
همدم
۲۱ مرداد ۱۳۹۷شما چه ساده ایی
این حرفا برا ماهاست
مگه سوئدیا مغز خر خوردن به جای اماروک بیان امیکو بخرن
john
۲۱ مرداد ۱۳۹۷سونامی گرانی ها در راهه این تازه اولشه
PARTHIAN
۲۱ مرداد ۱۳۹۷این پیکابها اصلا
جنبه لوکس بودن ندارن که بخوان اینقدر قیمت بخورن،ماشین کار دیگه چه خبره
هایلوکس۲۰۱۶ رو میدن۷۰۰الی۸۰۰
این قیمت کاذب فقط در صورت
عرضه انبوه امکان شکستن داره
مثل زمانی که fh500اومد به ۴۵۰
درحالی که اسکانیا به ۶۰۰ رسیده بود
وبا ورودش قیمتها فروکش کرد
پیکان جوانان گوجه ای
۲۱ مرداد ۱۳۹۷مدیر عامل این شرکت اینقدر پر رو هستش میگفت در سال حمایت از کالای ایرانی ارگانها دولتی باید این ماشین بخرن انگار نمیدونه ارگانهای دولتی مثل مردم عادی نیستن هر ماشین بخوان میتونن تهیه کنن همیشه هم ماشین خوب میخرن نه یک اشغال چینی تو شهر ما که پلیس پیکاپهای ایسوزو جدیدا تحویل گرفته
metti
۲۱ مرداد ۱۳۹۷سفره ای از جنس خون مردم باز شده و هر کی از راه میرسه تا میتونه از این سفره میخوره
تا میتونین بخورین که نوبت خودتونم میرسه به همین زودیا
سام
۲۱ مرداد ۱۳۹۷با این قیمت گزاف بعید است این پیکاپ مشتری چندانی داشته باشد.
بیژن
۲۱ مرداد ۱۳۹۷آخ آخ آخ…
کمتر از یه ماه پیش با نمایندگیش توو جاده مخصوص تماس گرفتم واس آمار ، گفتن تنوع رنگ داریم ، تحویل ۳۰ روزه قیمت ۱۷۶ م .
با خودم گفتم برو بینیم داش ، کی ۱۷۶ پول این لگن میده.
الان با خوندن این مقاله درحال دریدن خشتک و گذاشتن سر بر بیابانهای اطرافم….?
دوستان حلال کنیدم…
بیژن
۲۱ مرداد ۱۳۹۷راستی ، قبل گم و گور شدنم اینو یادم رفت بگم ،. سمند صد میلیونی توو راهه…
تو خواه پند گیر خواه ملال…
Genius
۲۱ مرداد ۱۳۹۷175 میلیون شده 400 میلیون اونهم ظرف شش ماه ولی هنوز همه چی آرومه؛ما چقدر خوشبختیم!!تاریخ درمورد ایرانیان این عصر چگونه قضاوت خواهد کرد….
NAVID۰۰۹۸
۲۱ مرداد ۱۳۹۷این روزها آهنگ بندری بزارید برقصید .
خودتونو بزنید به خِنگی ، تا شاید کمی دردتون اِلتِهاب پیدا کنه .
در تاریخ بشرت یه ضرب المثلی خوب جواب داده و اونم اینه که (( گَهی پُشت به زینو گَهی زین به پُشت )) .
ظُلم هیچگاه پایدار نمیمونه .
همون وقتشم که ۱۷۰ بود ، کسی نگاشم نمیکرد ، چه برسه به حالا که لاشه یه هایلوکس ۲۰۰۲ مزایده هم به این لَجَن بیهویت شَرف داره .
بخدا هرکی اینو با ۴۰۰ میلیون خرید باید بندازنش تو سَد کرج ، چون یا عَقلش کمه یا زَدوبند بازِ اختلاسگره که دلش برای همین ۴۰۰ میلیون بی ارزش هم نمیسوزه .
من نمیدونم مردم ما کی میخوان فهمیده بشن .
ali a
۲۱ مرداد ۱۳۹۷با 170 تومن مشتری نداشت ..با این قیمت که دیگه تعطیل میشه مطمعن باشید…
datsun
۲۱ مرداد ۱۳۹۷هایلوکس کارکرده و ایسوزو دی مکس گزینه های بهتری ان تا این ، اینم صد درصد مثل فوتون تانلند از کیفیت ساخت پایین و مونتاژ ضعیف رنج میبره
همدم
۲۱ مرداد ۱۳۹۷دقیقا پیمان جان
چرا این بلاها سر سوئیس و سوئد و المان نمیاد؟
همه این مشکلات مقصرش خود مردمن.
برق مجانی باعث شده یه پیرزن برا قطع نشدن برقش گریه و التماس کنه.
اب مجانی باعث شد پسر بچه ایی خودکشی کنه
این مردم با شناختی که ازشون دارم حقشونه بدتر از اینا سرشون بیاد
حتی لایق دلسوزیم نیستن
امیر.عارف
۲۱ مرداد ۱۳۹۷تا زمانی که غیرت خوابیده ی مردم بیدار نشه و برای خرید هر آشغالی با هر قیمتی از سر و کول هم بالا میرن این مسئولین خیالشان راحته راحته . اینکه تنها یک نفر خونشو میفروشه میره چندتا ماشین ثبت نام میکنه دیگه چیزی واسه گفتن میمونه