آمیکو آسنا یکی از شناختهشدهترین وانت پیکاپهای دو دیفرانسیل ساخت چین در بازار ایران است. این مدل با پیشرانههای متنوع و جعبهدندههای متفاوت اتوماتیک و دستی عرضه میشود.
اولین تصاویر از آمیکو آسنا مونتاژ ایران، شهریور ۱۳۹۶ منتشر شد. این وانت پیکاپ، ساخت شرکت هوانگای چین است و همچنان توسط خودروسازی آمیکو در ایران مونتاژ میشود.
خودروسازی هوانگهای (Huanghai)، شرکتی زیرمجموعهی گروه SG اتوموتیو چین است. این مجموعه در سال ۱۹۸۴ بنیان نهاده شد و امروزه، برندهای متنوع دارد. انواع خودرو در کلاس شاسیبلند، وانت و انواع اتوبوس و کاموین توسط زیرمجموعههای SG تولید میشوند.
گروه صنعتی آمیکو فعالیت خود را با عرضهی کامیون آغاز و سپس، مونتاژ وانت پیکاپ را به خدمات خود اضافه کرد. حتی نشان تجاری آمیکو و SG چین نیز مشابهت دارد. در ایران، وانت آمیکو آسنا، محصولی از هوانگهای چین است.
گروه صنعتی آمیکو در سال ۱۳۶۸ با تاسیس شرکت صنعتی آذر موتو ر در منطقه جلفا ( مرز بین کشورهای آذربایجان ، ارمنستان و ترکیه ) افتتاح شد و برند خود را به نام آمیکو (AMICO) و علامت اختصاری (Azar Motor Industrial CO) ثبت کرد. این مجموعه سابقهی تولید انواع تراکتور، ادوات کشاورزی، آبگرمکن خورشیدی، کولر گازی، کلاه ایمنی موتورسیکلت، باتری ۲.۵ تا ۲۲۰ آمپر، پانل های سقفی و ساندویچ پانل دیواری نیز دارد. آمیکو هماکنون علاوهبر پیکاپ آسنا،۱۰ مدل کامیون و کامیونت برای مصارف باربری و راهسازی مونتاژ میکند.
شرکت هوانگهای، سال ۲۰۱۵ مدل N2 را معرفی کرد. این خودرو (Huanghai N2) تا امروز، همچنان در چین تولید میشود. سازنده ادعا میکند شاسی، تعلیق و کابین آمیکو آسنا از نظر طراحی و عملکرد، مشابه فورد F150 مدل ۲۰۰۸ است.
بررسی طراحی و نمای بیرونی آمیکو آسنا
در نمای بیرونی، به نظر میرسد تنها تفاوت محصول وطنی با نمونهی ساخت هوانگهای (Huanghai)، استفاده از نام آمیکو با حروف انگلیسی، روی جلوپنجره است که البته تأثیری منفی بر زیبایی خودرو گذاشته است. ظاهرا مدیران آمیکو تصمیم دارند با این وانت پیکاپ خوشاستیل، مشابه کامیونتهای چینی رفتار کنند.
نمای روبروی آسنا شباهت زیادی با مدلهای قدیمی فورد F-150 دارد. ابعاد این خودروی چینی شامل ۵۵۶۰ میلیمتر طول، ۱۸۴۰ میلیمتر عرض و ۱۸۴۰ میلیمتر ارتفاع با فاصله محوری ۳۴۰۵ میلیمتر است.
حجمدهی بدنه برای یک وانت، چشمنواز به نظر میرسد. گلگیرها، رکاب و قسمت پایین درهای ورودی به کابین، هماهنگی بسیار خوبی دارند. چراغ عقب، با حالت مثلثی در گوشهها، چندان ساده و بیهجیان نیست. لولههای سیاهرنگ مربوط به حفاظ پشت بدنه و گیرههای طنابکشی در طرفین قسمت بار نصب شدهاند. روی بدنه، نشان تجاری و نام میتسوبیشی دیده میشود تا مشتری ایران مجاب شود، پیشرانه و تجهزات فنی ژاپنی روی محصول چینی وجود دارد که البته حقیقت ماجرا به موتور ساخته شده توسط کارخانهی میتسوبیشی چین را ثابت میکند.
پیشرانه و مشخصات فنی آمیکو آسنا
دو مدل اصلی آمیکو آسنا در ایران، پیشرانههای متفاوت ۲/۴ لیتر تنفس طببیعی دوگانهسوز و توربوشارژ بنزینی دارند؛ اما همگی دو دیفرانسیل مجهز به قفل دیفرانسیل هستند. خریدار نسخهی توربوشارژ (موتور 4K22 )، امکان انتخاب بین گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته و دستی ۵ سرعته با یک دنده کمکی (۵+۱) دارد؛ اما مدل تنفس طبیعی، فقط با جعبهدنده دستی ارائه میشود.
ارزانترین نمونهی آمیکو آسنا، ۱۴۳ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور بردقیقه و ۲۱۰ نیوتنمتر گشتاور در ۴۴۰۰ دور بردقیقه دارد. نهایت سرعت این مد، ۱۳۰ کیلومتر برساعت است و در زمانی حدود ۱۵ تا ۱۶ ثانیه، از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت میرسد. آسنا دنده دستی همراه موتور تنفس طبیعی، یک پیکاپ دو دیفرانسیل با وزن ۱۹۰۰ کیلوگرم و میانگین مصرف سوخت ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.
نسخهی ویژه از آمیکو آسنا با گیربکس اتوماتیک و موتور ۲۳۷۸ سیسی توربوشارژ، قدرت ۲۱۸ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور بردقیقه و گشتاور ۳۲۰ نیوتنمتر در ۲۰۰۰ دور بردقیقه تولید میکند. این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت، ۱۱ تا ۱۲ ثانیه زمان میبرد و نهایت سرعت ۱۵۰ کیلومتر برساعت دارد. میانگین مصرف سوخت آسنا توربو اتوماتیک، ۱۰ لیتر در صد کیلومتر برآورد شده است.
امکانات رفاهی و ایمنی آمیکو آسنا دستی و اتوماتیک
برخلاف تصور عموم، طراحی کابین آسنا تنفس طبیعی و توربوشارژ، متفاوت است. فضای داخلی در مدل توربو با گیربکس اتوماتیک، تجهیزات مدرن و نمای لوکس دارد تا دلیلی دیگر برای اختلاف قیمت با مدل دنده دستی داشته باشد.
طراحی داشبورد در آسنا دنده دستی، مشابه وانتهای چینی قدیمی موجود در ایران است. هرچند که نمایشگر لمسی ۷ اینچ برای این مدل نیز استفاده میشود؛ اما حالت سیلندری در پنلهای پشت فرمان و خروجی هوای منحنی (طرح بال پرنده) در طرفین مانیتور و فرمان دایرهای کاملا مدور، حس یک خودروی قدیمی ساخت چین را تداعی میکنند. مواد پلاستیک خشک سطح داشبورد نیز، کیفیت متوسط و ارزانقیمت به نظر میرسند.
در سمت دیگر، آسنا اتوماتیک از تزئینات چرم روی داشبورد و فرمان بهره میبرد. پنل روبروی راننده، مسطح است و کامپیوتر سفر با نمایشگر دیجیتال TFT ارائه میکند. برای این خودرو، خروجیهای تهویه مطبوع در بالای مانیتور لمسی نصب شدهاند و فرمان مدرن با طرح شکسته در پایین (D) وجود دارد.
آمیکو آسنا دنده دستی و اتوماتیک دارای قفل دیفرانسیل، ترمزهای ۴ پیستونه و شاسی ضربه گیر ۴ مرحلهای،پوشش چرم صندلی، گارد ایمنی اتاق، رکاب، دوربین دید عقب، فرمان هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، صفحه نمایش لمسی سیستم سرگرمی، شیشه های برقی و سیستم تهویه مطبوع اتاق اشاره کرد. در زمینه امکانات ایمنی هم پیکاپ آمیکو آسنا به دو کیسه هوا و سیستم های ترمز ABS همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بین چرخها (EBD) و تنظیم ترمز برای تعادل محور عقب (Dynamic rear proportioning: DRP) مجهز شده است؛ درحالیکه فوتون ایران خودرو دیزل یا کاپرا ۲ از سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری بهره میبرند.
قیمت آمیکو آسنا دستی و اتوماتیک در ایران و مقایسه با رقبا
هماکنون در بازار آزاد، آسنا دندهای به قیمت یک میلیارد تومان فروخته میشود درحالیکه نسخهی اتوماتیک، به دلیل کمبود موجودی، ۱/۵ میلیارد تومان است. جک T8 کرمان موتور، کلوت مکث موتور، بهمن G9 و فوتون تونلند مونتاژ ایران خودرو، رقبای اصلی آمیکو آسنا هستند.
محصول کرمان موتور به نام KMC T8 کوچکتر از آمیکو آسنا است اما قیمت مناسبتر و امکانات قابل قبول ارائه میکند. موتور ۲ لیتر توربو برای T8، قدرت ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتنمتر دارد. این وانت با طول ۵۳۲۵ و ارتفاع سقف ۱۸۳۰ میلیمتر، وزن خالص ۱۹۶۰ کیلوگرم، در زمان ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۱۵۰ کیلومتر برساعت دارد. پیکاپ دوکابین کرمان موتور، یک وانت دو دیفرانسیل محسوب میشود که فعلا با گیربکس دستی ارائه میشود و در بازار آزاد یک تا ۱/۱ میلیارد تومان قیمتگذاری شده است.
مکس موتور بهعنوان یکی از زیرمجموعههای شرکت ماموت، پیکاپ چینی دایون V5 را با نام کلوت در ایران عرضه میکند. این مدل، همراه سیستم دیفرانسیل، حالتهای قابل انتخاب سبک و سنگین، دیفرانسیل عقب با قفل دیفرانسیل و لغزش محدود الکترونیکی از نظر قابلیتهای آفرود، یکی از بهترین پیکاپهای چینی بازار محسوب میشود. کلوت دو دیفرانسیل، با پیشرانهی ۲/۴ لیتر توربو 4K22 میتسوبیشی، ۲۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتنمتر گشتاور دارد.
بهمن G9 هنوز وارد جادههای ایران نشده اما مونتاژ و پیشفروش این مدل قطعی است. موتور ۲ لیتر توربو برای G9 بهمن خودرو، ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. در بازار چین، نسخهی دیگری با پیشرانهی ۲/۴ لیتر توربو نیز ساخته شده که قدرت ۲۱۱ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتنمتر دارد. مدل دنده دستی با گیربکس ۶ سرعته عرضه میشود و نسخهی اتوماتیک ۸ سرعته ساخت ZF آلمان هم قابل سفارش است.
ایران خودرو نیز، سابقهی قابل توجه در فروش وانت پیکاپ چینی دارد. مدل جدید فوتون تونلند با چهرهی متفاوت و پیشرانهی ۲ لیتر توربوشارژ به تازگی وارد بازار ایران شده است که قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتنمتر تولید میکند. سامانه توزیع کننده الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، کنترل پایداری (ESP)، نمایشگر ۱۰ اینچ، قفل دیفرانسیل اتوماتیک و همچنین سامانه انتقال قدرت با حالتهای مختلف ۲H، ۴H و ۴L که به صورت برقی قابل انتخاب و فعالسازی هستند، روی تونلند جدید نصب میشوند.
ممد ژانگولر
۲۸ آذر ۱۴۰۱این G9 بهمن موتور بدجوری دلبری میکنه
امیدوارم اینو دیگه وارد بورس نکنن که نابود میشیم
DoctoR
۲۸ آذر ۱۴۰۱آسنا از یک شرکت گمنام چینی به نام kawei auto هست تازه از سر و تهش هم زدن شنیدم نمونه های فابریک تنظیم ارتفاع دارن من منطقه آزادش رو دیدم!
ممد ژانگولر
۲۸ آذر ۱۴۰۱دکتر من کاری به پیکاپهای دیگه ندارم
اینجا ایرانه که زندگی میکنیم
تنظیم ارتفاع تکنولوژی پیچیدیه و بودنش تو ماشینهای چینی جز دردسر چیز دیگه ایی نیست
مگر چین به اون جایگاه ویژه و قابل اطمینان برسه ( ۵ سال دیگه ) و خودروسازهای ایران برن درجه ۱ بیارن نه ته انبارشونو
بعدشم بحث قیمت گذاری و ارائه مستقیم عامل خیلی مهمیه نه اینکه تو بورس کالا و قرعه کشی که همش باعث گرونتر شدنه
به نظر من این G9 میتونه تا حدودی جبران عتش پیکاپ سوارهارو برطرف کنه
DoctoR
۲۸ آذر ۱۴۰۱ممد G9 عجب رخی داره فاز امریکن میده به آدم ولی باید ببینیم این مشخصاتی که داره واقعیه یا مثل مرحوم کاپرا سرطانه
البته من مثل بعضی افراد نیستم که چون پراید کاربرات 73 همسایشون از مزدا 1000 دور رنگ خودش خرجش بیشتره میگه تمام کره ای ها بدرد نمیخورن
باید ببینیم G9 چیکار میکنه با رقبا
عرشیا
۲۸ آذر ۱۴۰۱خیر اون راین اورده اون پیکاپ با این اشتباه نگیر
DoctoR
۲۸ آذر ۱۴۰۱البته شبیهش بود شاید پلتفرم یکسانی دارند
DoctoR
۲۸ آذر ۱۴۰۱یادم اومد
شبیه این پیکاپ الکتریکه مپنا بود
net
۲۹ آذر ۱۴۰۱وانت امیکو اتاق عقبش بزرگه اندازه وانتهای فول سایز امریکایی شده
shayan1renault
۲۹ آذر ۱۴۰۱خوبه اسنا هم رخش هم موتورش
البته یکم موتورش قدیمیه ودست چینیا بهش خوردن
ولی به هرحال میتسو پیشیه
فقط چین
۲۸ آذر ۱۴۰۱بسیار از ورود پیکاپ های چینی خوشحالم بهتر حایلوکث جاپنی بی کیفیت با داشبورد پراید هستند .
ماشین باز
۲۸ آذر ۱۴۰۱سلطان دیس فقط خودت 😂😂😂😂😂😂
شایان
۲۹ آذر ۱۴۰۱آخر کامنت تخصصی بود. خداییش چجوری روت شد اینارو بنویسی؟
ماشین باز
۲۸ آذر ۱۴۰۱1/5میلیارد رو میدم یه میتسوبیشی لنسر میخرم که هم قابلیت تیونیگ داره هم از یه برند شناخته شده هست
سامان اذری
۲۸ آذر ۱۴۰۱لنسر چه ربطی به وانت باری داره ؟؟
DoctoR
۲۸ آذر ۱۴۰۱داداش منظر عکس هات درحین افرود با لنسر در کویر هستم 😂
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ آذر ۱۴۰۱هرکی لنسر خریده پشمونه
استهلاک بالا، صدای بسیار زیاد داخل اتاق
تیونینگ هم باشه طلب شما در این مملکت تحریم شده
SLR _ 722
۲۹ آذر ۱۴۰۱فکر کنم فقط مدل evo تیونینگ پذیری خوبی داشته باشه . چون اینهایی که توی ایرانه گیربکس cvt دارند و فکر هم نمی کنم پایه موتورشون با Evo ها یکی باشه
البته مدل ۲۰۱۵ با کیت بدنه Evo هم بنظرم جذاب هست ، حداقل آدم ادای یک تیونر سوار رو درمیاره
سینا
۲۹ آذر ۱۴۰۱حاضرم باهات شرط ببندم از لنسر فقط دریفتای ایوو 7 تو fast and furious دیدی!!
وقتی روی مااشین گیربکس CVT هست یعنی با یه ماشین اقتصادی طرفی نه یه ماشین سریع و فرز! اون تیونینگ هم که گفتی بر میگرده به تقویت قدرت و سرعت ماشین نه بزک و دزک کردن چراغ و اسپویلر عقب!
دلت خوشه به خدا راحتی!
شایان
۲۹ آذر ۱۴۰۱به شکل عجیبی شقیقه را با چیز دیگه ای مرتبط کردید… مرحبا کارشناس…احسنت :)
HR3
۲۸ آذر ۱۴۰۱این آمیکو آسنا اتومات خیلی ها تعریفش رو می کنن میگن خیلی نشکن و خوش کیفیته و مشخصات فنی براهی هم داره من که سوار نشدم
برند آمیکو تو بحث خودروی سنگین خیلی حرفی واس گفتن بخصوص تو متریال و کیفیت نداره گیربگس کامیونهاشم مالی نیست معمولا مالکین گیربکس فابریک رو با مدل اتوبوس c457 عوض می کنن
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آذر ۱۴۰۱خرید پیکاپهای چینی را گنار بگذارید و با هزینهای بیش از دو برابر کمتر یک نیسان پیکاپ بیرنگ و تمیز بخرید و حالش را ببرید !!!
mahdi-es17
۲۸ آذر ۱۴۰۱اگه دو دف با شه قیمت در ارزش جهانی حساب کنیم ارزشش داره
زیزیگولو
۲۸ آذر ۱۴۰۱واسه نخریدن اجناس و خودروهای بنجل چینی ما کی سر غیرت میاییم؟؟؟
امین
۲۸ آذر ۱۴۰۱چه ابهتی داره بهمن g9
matin
۲۸ آذر ۱۴۰۱ابهت که داره منتهی مصنوعیه
شایان
۲۹ آذر ۱۴۰۱ابهت!!! یا ابهت ندیدی، یا معنی ابهت رو بدرستی درک نکردی. این زباله چینی جز زشتی و بی کیفیتی چی داره؟
محمد
۲۸ آذر ۱۴۰۱مطلب مفید ، بجا و جالبی بود و از سایت پدال متشکرم
یکم هم درد دل کنم :
داریم با سرعتی سرسام آور به قعر تکنولوژی منسوخ شده سقوط میکنیم
داریم تباه میشیم و میخندیم اگر نمی خندیم گریه هم نمی کنیم و این یعنی پذیرفتن مرگ
ای کاش صد نفر انسان از خود گذشته ، دلسوز و عاقل داشتیم تا لااقل عموم مردم بدونیم پشت سر چه کسانی باید بلند بشیم
و شما دوست عزیزی که با اسم کاربری ((( فقط چینی ))) معلوم نیست چرا و به چه علت داری اینجا نمک رو زخم کسانی می پاشی که سال هاست عدم رو باور کرده اند حتی بنده ی حقیر ، امدوارم به زودی فشار روحی و روانی از روی دوش شما و تفکر شما برداشته بشه تا با آرامش بیشتری بتونی روابط اجتماعی خودت رو سرو سامان بدی حتی در فضای مجازی .
هم پدالی های شریف و عزیز براتون آرزوی شادی و خرمی میکنم و با هر دیدگاهی یا هر اعتقادی یادتون نره هیچ چیزی در همه ی عالم از دوستی خداوند رحمان رحیم ارزشمند تر نیست ، دوستی با خدا رو به هیچ چیزی نفروشید اگر قصد فروش داشتید لااقل مثل خیلی ها ارزون نفروشید
خدا پشت و پناه خودتون و خانواده و عزیزانتون
aliHOZA
۲۹ آذر ۱۴۰۱چه خوب نوشتی. دست مریزاد.
بهرام
۲۸ آذر ۱۴۰۱موتورش واسه این هیکل ضعیفه آقا.
همه محصولات مشابه چینی هم همین مشکل رو دارن. اتاقاشون بد نیست. روایتها از کیفیتشون متفاوته
البته نمیخوام مقایسه کنم. ولی در واقع این موتور چهارسیلندر برای پیکاپهای گنده رو هایلوکس مد کرد. برادران مقلد چینی هم که دیگه ولکن نیستن
Amir mahdi @-1387
۲۸ آذر ۱۴۰۱چین که یه زمونی کشور دوست همسایه بود الان دشمن ما شده اومدن مارو تحریم کردن بدبخت شدیم رفته ماشین لوکس ۳۰۰ میلیونی شده ۳ میلیاردشده است
سیاسی نیستا دلسوزی من بر جونی که آرزوی ماشین لوکس داره
ایران
۲۸ آذر ۱۴۰۱به نظرم با این قیمتا نمی ارزه اگه پیکاپ چینی میخواید همون کاپرا رو بگیرید خیلی به صرفه تره اگرم قدرت بیشتر میخواید یه مقدارم تیونش کنید
fordglx2008
۲۹ آذر ۱۴۰۱از خود آمریکاییش امریکاییتره شاهکار چینی ها قابل ستودنیه
american muscle car!
۲۹ آذر ۱۴۰۱اون لفظ “آمریکایی” که به کار بردی یعنی:
ماشین 8 سیلندر که وقتی پاتو تا ته روی پدال فشار بدی قبل از اینکه راه بره آسفالتو میکنه!
یعنی وقتی از نزدیک میبینیش خطوط عضلانی بدنه و کاپوتش تو رو انگشت به دهن کنه!
یعنی وقتی لاستیک 275 داره آتیش میگیره رو آسفال صدای اگزوزش به وجد بیارتت!
تو نه ماسل کار آمریکایی دیدی نه هوی دیوتی هاشو! ما خدا زده ها هم با پیکاپ های چینی که نه هویتی دارن نه قدرتی دلمون خوشه!
برودپیک
۳ اسفند ۱۴۰۲چین با نفت مفت و ارزان ما داره راه رشد خودشو با کپی از محصولات برند غرب باز میکنه و در آیتیه خوب میشه ولی ناراحتیش اینجاست که آتیه ایران ویرانیه که ۵۰سال پیش خرج رشد غرب رو داد که الان اف۲۲رپتور میسازن و نفت مفت تر رو مافیایی و بی صدا میدن به ۳ کشور انگلیس و فرانسه وآلمان در قبالشم هیچی دریافت نمیکنن و فقط چینه که آشغالاشو میده بهمون وآمریکام که سهم چرب خودشو از عربستان وعراق میگیره با این تفاوت که خودرو با کیفیتم بهشون میده در عهد پهلوی ما بجز ادارات و سازمانای دولتی و نظامی هم خودرو خوب اونا رو مردم خیلی معدود داشتن.فورد رپتور رنجر و رپتور آر کجا وباقی کجا هرچند مصرفشونم بالاست و جاده های ما هم رو بفنا هستن با اینکه استانداردم نبودن.کلا ماشین و زندگی ماشینی خوب نیس اما قصد حضرات مسئولان جز غارتگری نیس وخودشون خوب ب ام دبلیو۸و۱۲سیلندر میگیرند.پیکاپ های بدی نیستن ولی نه با این قیمتا. خود آمیکو آسنا اتومات بهای تمام شده براش به ۵۰۰تومان نمیرسه میده یک ونیم و مافیا وملت دلالم میدن ۲میلیارد و خورده ای که ابدا ارزش نداره و مردمم مقصرند اگه کلا چند سال تحریم میکردن نمیخریدن یا مجبور بودن با کیفیت تر کنن و یا قیمتارو کاهش بدن نکه فقط کاهش افزایش قیمت باشه که با ارزانی متفاوته اونم خودرو که کالای مصرفیه نه سرمایه ای.راستش خودم ندارم اگرم میداشتم صدسال نمیگرفتم مگر هایلوکس یا فورد و جیپ ولندرور اونم با قیمت مناسب وکیفیت عالی بودن.پراید مدل۹۹و۴۰۰آخه ۳۰۰تومان خدایا خودت به دادما فقیران برس.یهودیان فاسد پنهان در لباس اسلام وتشیع دارن ایران رو نابود میکنن با عنقلاب وتحریم و۸سال جنگ خونین الانم با اقتصاد مافیایی فلج.۶ماه خاورمیانه متحد میشد نفت رو نمیدادن دنیا به التماسمون میفتادن نکه تحریمم بکنن افسوس که خائن و ترسو ها رو همه کاره کردن و افراد با درایت رو بیکار و گوشه نشین ویا کشتن و کوچ دادن.از ماست که برماست.نه به آشغال چینی حتی با قیمت زیر ۵۰۰تومان.ایرانی که میری میخری یا دزدی خودت ویاپولت از راه ناسالمه وگرنه پول عرق جبین مفت نمیاد که مفت بره.