خودروسازان در اروپا به سرعت روی به تولید خودروهای الکتریکی آوردهاند تا به این ترتیب بتوانند از قوانین ممنوعیت تولید و تردد خودروهای درونسوز در آینده تبعیت نمایند. البته این به معنی عقب ماندن خودروسازان حاضر در دیگر بازارها از این روند نیست.
برای نمونه تاتاموتورز یکی از این خودروسازهاست که انتظار دارد خودروهای الکتریکی در ۵ سال آینده سهم ۲۵ درصدی از کل فروش این شرکت در هند را به خود اختصاص دهند. اگرچه این استراتژی نسبت به تصمیمات سایر خودروسازان مطرح جهانی خیلی چشمگیر نیست اما هنوز هم قدم رو به جلوی مهمی برای این برند محسوب میشود.
شایلش چاندرا رئیس بخش خودروهای سواری تسلا گفته است: “ما به دنبال سهم ۲۵ درصدی خودروهای الکتریکی از سبد محصولات خود در ۵ سال آینده هستیم.” به این ترتیب از هر چهار خودروی تاتا یک خودرو دارای قوای محرکه الکتریکی خواهد بود. چاندرا میگوید این هدف به لطف کاهش هزینه خودروهای الکتریکی و افزایش هزینه تولید خودروهای درونسوز به خاطر الزام رعایت استانداردهای آلایندگی محقق خواهد شد.
طبق گفته اتوکار، تاتاموتورز هماکنون حرف اول را در بازار خودروهای الکتریکی هند میزند و سهم ۷۰ درصدی از این بازار دارد. البته بازار خودروهای الکتریکی در هند بسیار محدود بوده و سرمایهگذاری زیادی برای تولید محصولات تمام الکتریکی صورت نگرفته است.
تاتا نکسون الکتریکی که در سال ۲۰۲۰ رونمایی شده پرفروشترین خودروی الکتریکی هند بوده و هر ماه فروش بیش از ۲ هزار دستگاهی دارد که نسبت به فروش ۳۰۰ دستگاهی در زمان معرفی پیشرفت بسیار خوبی محسوب میشود. همچنین در سال جاری خودروی تیگور الکتریکی نیز معرفی شده که یک سدان ارزانقیمت کلاس B میباشد.
سبد محصولات الکتریکی تاتا در سالهای آینده رشد خواهد کرد و قرار است ۸ خودروی الکتریکی جدید تا سال ۲۰۲۵ عرضه شود. البته همه این خودروها بر اساس پلتفرمهای کنونی تولید خواهند شد زیرا تاتا در حال حاضر برنامهای برای توسعه یک پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی ندارد.
چاندرا میگوید زمانی که قیمت باتریها تا حد مناسبی کاهش یابد تاتا یک پلتفرم اسکیت بورد ویژه برای خودروهای الکتریکی توسعه خواهد داد.
Ferrari
۲۵ شهریور ۱۴۰۰چرا دوئل ها قطع شدن؟ خیلی جذاب بود که
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۵ شهریور ۱۴۰۰من همیشه از تاتا بدم میومد اما وقتی شنیدم موسسش یکی از پارسیان هند بوده که از نسل ساسانیان بودن واقعا جاخوردم! گرچه الانم چندان ماشیناش به دلم نمیشینه اما خیلی دوست دارم پیشرفت کنه…
Audi rs e_tron gt
۲۵ شهریور ۱۴۰۰آقا عرفان جوابتونو دادم در مطلب ریوایان
عرفان
۲۵ شهریور ۱۴۰۰خب بنده هم دوباره نوشتم میتونید برید مطالعه بفرمایید
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۵ شهریور ۱۴۰۰آقایون جا برای کامنت گذاشتن زیاده حالا زیر من چرا زدید!😑
زیزیگولو
۲۵ شهریور ۱۴۰۰دقیقاً …. یه چیزی در حد و حدودای بنجلای چینی هستش
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۵ شهریور ۱۴۰۰بله متاسفانه سطح کیفی پایینی داره محصولات تاتا…
England
۲۵ شهریور ۱۴۰۰سوال بی ربط به موضوع تاتاموتورز
من 14- 15 سال پیش یا بیشتر این ایمیل رو ساختم اصلا پسوردشو یادم نیست فراموشی رمز هم جواب نمیده چون اون زمان با شماره موبایل هم وریفای نمیشد همون اوایل هم سایت پدال شروع به کار کرد با ایمیلم ثبت نام کردم الان رمز اکانتمم نمیدونم.
چه حرکتی باید بزنم وارد اکانت شم یه چند تا دیسلایک بدم؟ ( شوخی)
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۵ شهریور ۱۴۰۰شایلش چاندرا رئیس بخش خودروهای سواری تسلا؟
AMG GT R
۲۵ شهریور ۱۴۰۰تاتا خودروهاش به درد خودش میخوره
Reza Waffen SS
۲۶ شهریور ۱۴۰۰باز به محصولات ملی مون که شرف داره
AMG GT R
۲۶ شهریور ۱۴۰۰اون که صد در صد
ایران خودرو و سایپا دو فرغون ساز ملعون هستن محصولاتشون هم لگنی بیش نیستن کلا صنعت خودرو سازی ایران مثل اقتصادش هست فقط تبل تو خالی
حمید
۲۶ شهریور ۱۴۰۰چرا از همین تاتا خودرو وارد نمیکنیم؟! لزومی نداره زبالهتریناشو وارد کنیم، حتما مدلهای خوب هم داره چون بالاخره شرکتیه که در سطح جهانی داره رقابت میکنه و رقبای اسپانیایی و زومانیایی و چینی و حتی کرهای کم نداره. خواهش میکنم دوستانی که همتون رولزرویس و بنتلی سوار میشید در مورد خودروهایی که ما فقیر فقرا امکان خریدشون رو داریم اظهار تفضل نفرمایید. بنجله، آشغاله، بدرد نخوره، کپیه، چرا موتورش ۱.۵ هست چرا گیربکس CVT هست، چرا لاستیکاش کوچیکه و … آره همش هست، شما به فراریتون ببخشید. چرا چشمای نازنین و وقت گرانبهاتون رو صرف خوندن و کامنت گذاشتن واسه این پستها میکنین آخه؟!