دایهاتسو در سال ۲۰۱۳ از مدل مفهومی کوپن در نمایشگاه توکیو، پردهبرداری کرد. پیشنمایش این خودروی کوچک روباز، نشان دهنده خودرویی رودستر و جذاب و با طراحی عجیب بود. اما عجیبتر آنکه اکنون با پانل های سفارشی که برای بدنه این خودرو آماده شده است، میتوان به راحتی ظاهر آن را نیز تغییر داد.
پانلهای بدنه در مجموع ۱۱ قطعه شامل کاپوت جلو، درب صندوق، سپرهای جلو و عقب، گلگیرهای عقب و قفل و درب باک سوخت میباشند. جالب اینکه حتی چراغهای جلو نیز قابل تعویضاند. بدین ترتیب اگر از طراحی ظاهری اتومبیل خود خسته شدید، میتوانید طراحی آن را کاملاً تغییر دهید. دایهاتسو کوپن جدید با طول ۳۳۹۵، عرض ۱۴۷۵ و ارتفاع ۱۲۸۰ خودرویی بسیار جمعوجور به نظر میرسد. برای روزهای بارانی باید سقف الکتریکی تاشوی ماشین را که از دو قسمت سخت تشکیل شده، ببندید. چنین سقفی برای خودرویی در این رده کاملاً اشرافی و دور از انتظار مینماید. قدرت کوپن از یک موتور بسیار کوچک ۶۶۰ سی سی توربو تأمین میگردد که ۶۴ اسب بخار قدرت و ۹۲ نیوتن متر، گشتاور خروجی آن است. نیرو هم به چرخهای جلو منتقل میگردد.۴۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
paydar
۳۰ خرداد ۱۳۹۳با این قیمت ادم میره بنز بی ام و میخره. چیه این دایهاتسو!!!1
k-sh
۳۰ خرداد ۱۳۹۳شاید نتونیم بنز یا BMW خرید اما انتخابهای بسیار بهتری پیش روی یه خریداره که میخواد چیزی حدود 18000 دلار هزینه کنه اونم برا یه ماشین 64 اسبی تقریبا با این پول میشه یه هیوندای i40 خرید که به نظر من حداقل از نظر ظاهر و موتور خیلی بالاتر از اینه.با این فضای داخلی….
محمدرضا
۳۱ خرداد ۱۳۹۳دوستمون کاملا صحیح میگن.با این پول میشه هیوندای ولوستر و هیوندای i30 خرید یا گزینه هایی مثل مزدا2 و دوج دارت هم وجود دارن.به نظر بنده اگه یکی قدرت موتور و امکانات و زیبایی وامنیت رو فدای مصرف سوخت پایین بکنه قطعا مشکل عقلی و روانی داره
meysam
۳۰ خرداد ۱۳۹۳گفتن ماشین باید کم مصرف باشه ولی دیگه نه به هر قیمتی، 64 اسب بخار اونم تو سال 2014. ما اگه پراید 64 اسبی سوار میشیم چون بهمون تحمیل شده، اونا دیگه چرا؟ کم مصرف میخوای، فورد فیستا اکو 123 اسب، فولکس up، هوندا فیت و … !!! . بدبخت ترین خودرو 2014.
mory
۴ تیر ۱۳۹۳آخه واسه تو شهر ماشین خوبیه ای کاش مصرفشم مینوشتن
فقط ای کاش هیبرید می بود چون انقد ماشین باید برقی باشه
بنزینم واسه اینکه تو راه شارژت تموم نشه یه وقت
Alpha
۳۰ خرداد ۱۳۹۳660 cc ! واقعا موتورش اندازه یه پاکت شیر هست !
شاهین
۳۰ خرداد ۱۳۹۳حقا و انصافا طراحیش خوبه.اینو در نظر بگیرین که این خودرو چقدر جمع و جور هستش و طراحیش چقدر کار سختیه.
کاملا مناسب ذائقه ی مردم جنوب شرق آسیا هستش.البته کاش وزنشم مینوشتین.
نکته ی تستی: حجم موتور نصف خودروی معروف که اسمشو نمیبرم! :) قدرت تولیدی برابر عزیز نامبرده شده!
راستی دوستان با 23-20 تومن چه ماشینایی میشه خرید؟ غیر از همون عزیز صفر رو میگم! :)
زیگما
۳۰ خرداد ۱۳۹۳سمند اس ای
شاهین
۳۰ خرداد ۱۳۹۳زیگما جون سمند زود از پا میوفته.میشه 405 گرفت؟ مدل 89-88 اینا مثلا.
hamid3x
۳۰ خرداد ۱۳۹۳آقا شاهین
206 مدل 88و89 تمیز واقعاٌ عالیه
تست کیفیت گیربکش یه سرو گردن از سمند و 405 و پرشیا بهتره چون ساخت فرانسه و مونتاژ نیرومحرکه قزوینه.
ولی فکر کنم گرونتر در بیاد
زیگما
۳۰ خرداد ۱۳۹۳منظورت چیه از پا میوفته؟
انجین و پلتفورم و گیربکس و خیلی از چیزاش با 405 یکیه!
خیلی مسخرس اگه بگیم کدومش بهتر از دیگریه چون در اصل، هر دو یکی هستند!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ خرداد ۱۳۹۳درود .
شاهین من اگر جای شما بودم یدونه دوو سیلو تمیز و بکز
میگرفتم . مصرف عالی . سواریه عالی . قدرت کم .
کولر بیسار بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار عالی .
به جرأت میگم کولرش 3 برابر زانتیا خنک کنندگی داره .
کلا از دوو سوار ها بپرسی ، بهت میگن . روی درجه دو
بذاری اتاق یخ میکنه . هزینه ی کم . کیفیت خوب .
صندوق بزرگ . فرمان بسیار بسیار نرم . ظاهر خوب .
معایبش :
شاسی ضعیف . ایمنیه ضعیف . فضای عقب کوچک . موتور کم
بازده . 72 اسب بخار . کمبود لوازم .
اما از نظر من بهترین انتخابه .
اگر برای خودت میخوای . اگر برای خانواده میخوای سمند
بگیر . فقط باید بهش برسی . نباید بذاری لش بشه .
405 هم خوبه و روبورسه . اما سمند و 405 مصرفشون خیلی
بالاست .
زیگما جان سمند به خاطر وزن بالاش زود خودشو ول میده .
البته باید بهش برسی .
من سمند و قبولش دارم . تازه دریچه ی تهویه برای
سرنشینان عقب هم داره . باند عقب هم فابریک داره .
دسترسی به صندوق هم داره . 4تا شیششم برقی است .
شاهین
۳۰ خرداد ۱۳۹۳میلاد جون ممنون ازت.الان پیدا کردن سیلوی تمیز خیلی سخته.
از اون ور هم مدل پایینش به درد نمیخوره.من که تمام تلاشمو میکنم که فامیلو از خریدن خودرو منصرف کنم.به خدا وقتی به هزینه هاش فکر میکنم میبینم اصلا ماشین داشتن صرف نمیکنه.
زیگما
۳۰ خرداد ۱۳۹۳سمند اس ای پنجره های عقبش دستیه
و خیلی چیزا نداره.
Ehsan
۳۰ خرداد ۱۳۹۳شاهین جان کم لطفی نکن ، ببین شما برای همین عزیز چند ده تا انتخاب داری از مثل SE , LE , EL , ST , ME , FE , PE , KE , SL , EX , XP , و … البته اینکه هر کدوم با اون یکی چه فرقی داره ، خدا میدونه
مثلا مدل فول یا SE ایربگ داره با فرمون هیدرولیک
یا این عزیزان معنی کلمه فول رو نمیدونند یا فول رو به استهزا گرفتند
در این رنج قیمتی که گفتی میشه MVM 0.8 خرید ، که من کلا از این شرکت مدیران خودرو بدم میاد
شاهین
۳۰ خرداد ۱۳۹۳ممنون از همه ی دوستان.
زیگما جون میدونم که نه تنها سمند و 405،بلکه پرشیا هم کوچکترین تفاوتی با هم ندارن اما سمند 150 کیلو از 405 سنگین تره و 1/5 برابر اون نقطه ی جوش توی بدنه داره.اگه یه کم با سمند بد رانندگی کنی به اصطلاح زود “لش” میشه ولی 405 اصلا اینجوری نیست.ضمن اینکه زودتر به سر و صدا میوفته.
در مورد 206،حمید جان ممنون از نظرت ولی همونچوری که گفتی با 23-20 تومن،نمیشه 206 سرحال و مدل بالا خرید و مدل پایین ها هم خرجشون بالاست.
احسان جون MVM رو که کلا بی خیال!!!
موندم بین دو تا گزینه،پراید صفر یا پژوی کارکرده.شما باشین کدومو میگیرین؟ به خودم باشه پیاده طی طریق میکنم ولی به خاطر کار و درس باید ماشین باشه.
شاهین
۳۰ خرداد ۱۳۹۳راستی امروز که اینجام،یه چیز بگم روحیه تون عوض بشه!
با همه ی طرفدارهای “اسپانیا” و “انگلیس” همدردی میکنم!!! :)
ای کاش به جای نیجریه و بوسنی،اسپانیا و انگلیس توی گروه ما بودن! راحت میتونستیم با 6 امتیاز صعود کنیم! :D
طرفدارای اسپانیا الان صد در صد طرفدار یه تیم دیگه شدن!
پ.ن: شاهین فیت جام جهانی!
Ehsan
۳۰ خرداد ۱۳۹۳اگر برای استفاده داخل شهر میخواهی و کم هزینه بودن برات مهمه و زیاد استفاده نمیکنی به نظرم پراید صفر ، البته پژو تا حداکثر 50-60 هزارتا کارکرد اگر گیرت بیاد خوبه ولی اگر غیر از اینه بهتره که پزو بگیری
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ خرداد ۱۳۹۳درود .
احسان داداشم من باهات مخالفم . به جای پراید یدونه
تیبا بگیره . پراید هیچی نداره .
البته منظورم از تیبا ، پراید پیشرفته بود .
اما من نظرم روی سیلو است . با تمام مشکلاتش .
تازه سیلو یکچیز داره که کمتر ماشینی داره .
اگر تونستید حدس بزنید .
تورانندگی خیلی خیلی تاثیر داره .
رقیباش این حسن و ندارن . البته یذره سمند ال ایکس
EF7 داره .
اما موردی هست که در 405 . سمند . ریو . ال90 . پرشیا
. تیبا و ….. موجو نیست .
به طور کلی میتوان گفت که همه ی دوو های موجود در
ایران این خصوصیت رو دارند .
بچه ها فکر کنید و بگید ببینم اون خصوصیت چیه !!!!
شاهین
۳۰ خرداد ۱۳۹۳میلاد جون همه ی دوو ها ترمز و بدنه ی ضعیفی دارن!
راستی الان خرید سیلو به مصلحت نیست،چرا؟ چون تا مدل 82 الان فرسوده محسوب میشه.ما یه 82 خریده بودیم،فرداش این قضیه رو اعلام کردن! هیچی دیگه پسش دادیم! با جبران ضرر و زیان البته!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ خرداد ۱۳۹۳درود .
ترمز که مهم نیست درست میشه .
اما منظور من خصوصیت خوب این ماشین بود .
1 – صدای بسیار جذاب پیشرانه . چه در حالت درجا و چه در
حالت گازخور .
2 – صدای پیس پیس کمک ها در جاده و عبور از دست
اندازها .
برای خودش دنیاییه . مخصوصا صدای موتورش .
اگر بنا به حرف شما باشه که من هم الان باید پیکانمو
بدم بره . پس این ماشین های قدیمی چی میگن ؟؟؟
این فکرارو بریز دور . به منم میگفتن .
شاهین
۳۰ خرداد ۱۳۹۳آره داداش این صدا رو هر روز میشنوم چون همسایمون یه 82 سفیدشو داره که ماشین سر حالو خوبیه.
میلاد الان دو تا دیدگاه وجود داره،یکی اینکه افراد با پولی که دارن ماشین روز با کیفیت پایین تر بخرن،یکی هم اینکه با همون پول ماشین های مدل پایین تر بخرن ولی ازش بیشتر لذت ببرن.البته سوءتفاهم نشه داداشی،پیکان یه اسطوره هستش.سال آخری که تولید شد یه صفرشو گرفتیم با آمپر پرشیایی! دورانی بود واسه خودش! ماشین روندنو با پیکان یاد گرفتم داداش!
اگه تونستی یه عکس ازش واسم بفرست!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ خرداد ۱۳۹۳درود .
منظور من فقط پیکان نبود .
تویوتا کریسیدا . کرونا . بنز دانشجویی . و ….
منظور من از قدیمی ها این ها بودند . اتفاقا چندروز پیش
تو خیابان حافظ ، بایه پراید روی پل هوایی کورس گذاشتم .
تعرف از خود نباشه ، من بردم . بعد سر تقاطع انقلاب و
حافظ پشت چراغ قرمز بهم رسید گفت موتور ماشین و دست
زدی ، گفتم نه ، بعد از پیکانم تعرف کرد .
چشم فردا عکسشو برات میفرستم .
Ehsan
۳۱ خرداد ۱۳۹۳آره میلاد جان در مورد پراید باهات موافقم
البته من در جواب شاهین جان بین پژوو پراید گفتم و خودروی دیگری مد نظرم نبود
Japan & Germany
۳۰ خرداد ۱۳۹۳اگه 20 میلیون داشتم ، میزاشتمش بانک 20 درصد سود بیاد روش ، بنزین ها هم که اروپایی شد دیگه هوا تمیزه پیاده روی میکردم ، اگه هم عجله داشتم با BRT میرفتم مفت هم در میومد
sorena scirocco
۳۰ خرداد ۱۳۹۳فقط،فقط،فقط تیپ 5 سال 84/ای سی یو 7.4.4
شاهین
۳۰ خرداد ۱۳۹۳سورنا جان خرجش سنگینه.آدم اگه پول داشته باشه،یه دونه صفرشو بگیره خیلی خوبه.تو شتاب خیلی از مدعیارو مغلوب میکنه.
Japan & Germany
۳۰ خرداد ۱۳۹۳داداش زانتیا 84 بگیر حالشو ببر
مک میسل
۳۱ خرداد ۱۳۹۳شاهین جان به نظر من یک405-89 یا اسپرو و سیلو تمیز گیرت بیاد خوبه.زانتیای84 هم خوبه
sorena scirocco
۳۱ خرداد ۱۳۹۳شاهین عزیز بارها گفتم چیزی به عنوان 206 صفر نداریم،اینایی که میبینی فقط شبیه 206 اند و خیلی خیلی افتضاح تر از ال 90 و اینا(این فقط نظر من نیست،میتونی از تعمیرگاه های تخصصی206 بپرسی به قول خودشون ایرانیزه اند) ،بهترین 206 تولید شده در تاریخ ایران تیپ5 سال 84-85بوده،اگه یه تمیزش رو پیدا کنی مطمءن باش نهایتا یکی دو میلیون خرج داره ولی عوضش هم رو تیونینگش خیلی بهتر از ماشین های دیگه میشه کارکرد و هم به قول خودت شتابش برای کلاس خودش عالیه
مک میسل
۳۱ خرداد ۱۳۹۳شاهین جان میتونی یک دوو اسپرو یا یک زانتیا بخری
شاهین
۳۱ خرداد ۱۳۹۳ممنون از همه ی دوستان عزیز.ارادتمندم
زیگما
۳۰ خرداد ۱۳۹۳خب 5 هزار تای دیگه میذاری روی این پول و یک موستانگ میخری!
عجب.
hamid3x
۳۰ خرداد ۱۳۹۳ماشین خیلی باحالیه ،کوپن رو مخصوص(ابعاد) خودشون طراحی کردند
شاید در کشورای اسیای شرقی مثل چین و کره و.. هم عرضه کنند
ولی طراحی زیبایی داره.
این دای هاتسو را تا حالا نشنیده بودم،ژاپن نه تنها یک قدرت صنعتی محسوب میشه بلکه اقیانوسی از خلاقیت و برندسازی هم است
Japan & Germany
۳۰ خرداد ۱۳۹۳دایهاتسو زیرمجموعه ی تویوتاست؟؟
hamid3x
۳۰ خرداد ۱۳۹۳قدیمی ترین شرکت خودروساز ژاپنی که تویوتا 51 درص سهامشو داره
VAHID JINPACHI
۳۰ خرداد ۱۳۹۳17 هزار دلار فقط برای 64 اسب بخار…
خیلی عجیبه..
sorena scirocco
۳۰ خرداد ۱۳۹۳عجیب تر این که گیرباکس سی وی تی ارزون تر از 5 سرعته دستیه!!!!
مک میسل
۳۱ خرداد ۱۳۹۳با 17 تا دیگه بذارین روش یه سی کلاس بخرید چه کاریه
مهدی ف
۳۰ خرداد ۱۳۹۳یک شرکت بی سرصدا و گوشه گیر ژاپنی
سام
۳۰ خرداد ۱۳۹۳با سلام و عرض ادب
تا اون جایی که من می دونم این تیپ ماشین ها توی ژاپن طرفدارهای زیادی داره و دولت ژاپن تخفیفهای مالیاتی زیادی براشون در نظر گرفته.ترافیک شهرهای ژاپن واقعا وحشتناکه و جاده هاش عمدتا باریک،به همین خاطر خودروهای کوچیک و مخصوصا ماشین های نوع K (ماشین های باطول 330 سانتی وکمتر)تو اونجا خریدار زیاد داره.ژاپنی ها خیلی اقتصادیند و زیاد اهل تجملات نیستند.فکر و ذکرشون هم صادرات و فتح بازارهای جهانیه.در ضمن ژاپن 372000 کیلومتر مربع مساحت و در حدود 125 میلیون نفر جمعیت داره یعنی کشوری با تراکم زیاد.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ خرداد ۱۳۹۳درود .
به نظر من که ماشین عالی ایی هستش .
نمیشه گفت Xمقدار رو پولمون میذاریم و میریم این ماشینو میخریم . این
ماشین برای کشورهای کوچک با خیابان های تنگ طراحی شده . همچنین سوخت گران .
پس این شرایط هستند که معیار رو برای شما رقم میزنند .
زیگما
۳۱ خرداد ۱۳۹۳حالا چون مخصوص خیابان های باریکه، باید گرون باشه؟
این ماشین با این ابعادش و انجینش، ارزشی بیشتر از 12 هزار تا نداره.
milad
۳۱ خرداد ۱۳۹۳جالبه تقریبا 10000 هزار دلار از ارزون ترین ماشین کبریولت با سقف هاردتاپ ارزون تره …
امید
۳۱ خرداد ۱۳۹۳خوبه من ازش خوشم اومد
یه پسل باهوش
۳۱ خرداد ۱۳۹۳من تو ارزوهام به همچین چیزی فکر می کردم
فقط چقد خوب میشد شب قبل خواب ظاهر ماشینتو با رنگشو عوض می کردی
من که هر شب همین کارم بودم
(البت این دو تا خط بالا صرفا آرزو و یه جورایی شوخی بود :))