گاهی اوقات خودروسازان ناشناختهای محصولات بسیار عجیبی معرفی میکنند که بد نیست با آنها آشنا شویم. جدیدترین مصداق این موضوع شاسیبلند جدیدی بنام ترکس کروزر از شرکت هندی فورس موتورز است. نمای بیرونی این خودرو مثل ترکیبی از مرسدس بنز G کلاس و تویوتا لندکروزر J70 به نظر میرسد و در داخل میتواند تا ۱۳ نفر را حمل کند.
برای جای دادن این تعداد سرنشین، برای ترکس کروزر چیدمان صندلی عجیبی در نظر گرفته شده است. این خودرو در سه نسخهٔ مختلف ارائه میشود که نسخهٔ ۱۰ نفرهٔ آن در جلو سه صندلی، در ردیف دوم سه صندلی و در عقب هم چهار صندلی بهصورت رودررو به همراه کمی فضای بار دارد. نسخهٔ ۱۳ نفره اما به دو صندلی در جلو، سه صندلی در وسط و هشت صندلی در عقب مجهز بوده و هیچگونه فضای باری ندارد. برای ترکس کروزر درب پشتی بزرگ و یک زیر پایی در نظر گرفته شده تا دسترسی به صندلیهای نیمکتی عقب را آسانتر کند. همچنین این صندلیهای نیمکتی به سمت بالا هم جمع میشوند تا درصورتیکه کسی روی آنها نمینشیند، فضای بار بیشتری فراهم گردد.
کابین این شاسیبلند هندی کاملاً ابتدایی است اما بااینحال از امکاناتی مثل نمایشگر ناوبری کوچکی در بالای کنسول میانی، پنجرههای برقی و قفل مرکزی برخوردار است. برای این خودرو سیستم تهویهٔ دوگانه هم در قالب یک آپشن ارائه میشود اما به نظر میرسد این چیزی است که همهٔ خریداران برای رانندگی با یک شاسیبلند پُر از ۱۳ نفر در هند نیاز خواهند داشت.
زیر کاپوت ترکس کروزر یک پیشرانهٔ ۲.۶ لیتری چهار سیلندر دیزلی قرار گرفته که تنها ۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیرو هم فقط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی وجود دارد که قدرت را صرفاً به چرخهای عقب میفرستد. قیمت ترکس کروزر در هند از ۱.۱۴۷ میلیون روپیه معادل ۱۵,۶۰۰ دلار آغاز شده و در گرانترین نسخه به ۱.۳۲۸ میلیون روپیه معادل ۱۸,۱۰۰ دلار میرسد.
mahan
۱۶ فروردین ۱۴۰۰این دیگه چه سمی بود!این شاسی حساب نمیشه واقعا این ونه!منو یاد یک ون روسی ون GAZelleیا همون غزال تو ایران محصول شرکت گاز و همچنین ولگا روسیه هست
NAVID۰۰۹۸
۱۶ فروردین ۱۴۰۰البته بهتر که قدرت نداره !!!
هندیا همینجوریشم تو رانندگی فاجعهای هستند واسه خودشون !
اگر ندیدید ، برید مستند رانندگی در کشور هند را ببینید !!!
Benz SLR
۱۶ فروردین ۱۴۰۰از ایران بهتره
Aryan kia
۱۶ فروردین ۱۴۰۰آزمون رانندگی در هند و مکزیک ساده ترین آزمون جهان هستش به این صورت که شما باید بدون هیچ تمرینی پشت فرمان بشینید و یک راه مستقیم رو فقط ۲۰ متر به جلو حرکت کنید البته راه مستقیم خلوت بعدقبول میشید سخت ترین برای ژاپن هستش گه واقعا پایه ۱ های ایران هم نمیتونن پاسش کنن البته این نظر منه
Mhd
۱۶ فروردین ۱۴۰۰نه ژاپن نیست سخت ترین گواهی نامه رانندگی واسه فنلانده که گواهینامه گرفتن ۳ سال طول میکشه و توش همه چیز باید یاد بگیری.
زیزیگولو
۱۶ فروردین ۱۴۰۰دنیا فقط خودروی هندی کم داشت!!!!!
mahan
۱۶ فروردین ۱۴۰۰درسته نوید جان.در سفرم به هند هیچ وقت این قدر نترسیدم.یادمه وقتی رسیدیم فک کردم الان غروبه این طور رانندگی می کنند دیدم صبح هم همین طور رانندگی می کنند و اصلا اعتقادی به خطکشی و جاده ی دو طرفه ندارند هر طرف که بخواید میان.از همه جالب تر رانندهمون یک انگلیسی هندی بود که اون هم مثل اون ها رانندگی می کرد و می گفت اگه بخوای اروم بری به مقصد نمیرسی.ماشین هاشون اکثرا داغون بدون و یک شکل.کلا تو هند قشر متوسط نیست یا خیلی پولداری و ماشین های خاص سواری یا بدبخت!این ماشین بنظرم برای جودپور و کلکته و امریتسار و این قبیل شهر ها خوبه توی دهلی و بمبئی و جایپور تاکسی ها بنز البته اکثرا قدیمی ولی باز خوبه و تویوتا و بی ام و هست و ماشین های ساکنین اکثرا المانی و انگلیسی و ژاپنی هست که قشر مرفه اونجا هستند که یا تاجرای هندی هستند یا اعضای دولتی و یا اینکه خارجی هستند ولی رانندگی کردنشون خیلی بهتره!
محمد رستمی نژاد
۱۶ فروردین ۱۴۰۰سلام .
از این به بعد تصمیم دارم نوع نظراتم را تغیر بدم.
حرف خودم رو میزنم البته تا الان هم حرف خودم رو زدم ،
ولی دیگه برای اثباتَش بحث نمیکنم .
دیگه حوصله ندارم با کسی که تمام برند های آلمانی ،
ایتالیایی، ژاپنی ، روسی، آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی ،
……..،……….،…….را به آشغال های چینی ترجیح میده بحث کنم . قطعا باید به عقل چنین افرادی شَک کرد
دیگه حوصله ندارم با کسانی که مدام میگن تسلا ،آشغالِسلا
، بی کیفیتِسلا ، تمام خودرو های جهان رو نابود میکنن بحث کنم
قطعا باید به عقل چنین افرادی شَک کرد
دیگه حوصله ندارم با افرادی که مدام میگن ژاپنی ها مستهلک هستن بحث کنم
قطعا باید به عقل چنین افرادی شَک کرد
اگر کسی با قوطی پلاستیکی چینی خوشهِ وِلِش کن
بزار با قوطی پلاستیکی خوش باشه
اگه کسی با کابینی بی کیفیت و بی روح!!!!!! خوش است که مدادم صدای جیغ بده وِلِش کن
برای اثبات حرفم بحث نمیکنم
ظاهرا افرادی هستن که هیچ چیزی از ماشین بازی و عشق ماشین نمیدونن و میان توی سایت و رولز رویس رو به چانگان ترجیح میدن
و شتاب ۱.۹ ثانیه با باتری های ۱۰۰ در ۱۰۰ پر که اگه پر باشن چنین شتابی داره (آیا باتری گوشی شما همیشه ۱۰۰ در ۱۰۰ است؟؟؟؟؟؟) به ماسل کار ها ترجیح میدن
قطعا چنین افرادی اصلا و به هیچ وجه ماشین باز نیستن
و من هم با کسی که اِدِعای ماشین بازی رو در میاره ولی
ماشین باز نیست اصلا بحث دیگر نخواهم کرد
تمام
****( محمد رستمی نژاد )*******
Benz SLR
۱۶ فروردین ۱۴۰۰حرف دل خیلیا رو زدی
Benz SLR
۱۶ فروردین ۱۴۰۰به اضافه اینکه ( با کسانی که تعصبی نظر میدن بحث نمیکنم ، چون هرچی بهشون بگی تو کتشون نمیره )
محمد رستمی نژاد
۱۶ فروردین ۱۴۰۰دقیقا Benz slr جان
من از این به بعد دیگر اینطوری هستم
حتی اگه رامین یا هر کس دیگه هم بیاد بگه
که چانگان از بنز بهتر است که گفته تا الان هم من چیزی نخواهم گفت
حتی اگه بگن تسلا BMW رو ورشکست میکنه یا بازار های جهانی رو فتح میکنه من چیزی نخواهم گفت
***آدمی که خودش رو به خواب زده نمیشه بیدار کرد *******
۱۶ فروردین ۱۴۰۰دوست عزیز معلومه این سری کامنت ها خیلی روی مخ شما میرود
یک فرد بزرگسال و عاقل اینقدر بیکار نیست که مغزش را هعی درگیر کامنت چینی فن و کامنت تسلا فن کن. خود من به شخصه کامنت ها را نمیخونم. چون آمده ام فقط مطالب خودرو بخونم و اطلاعات خودرویی خودم را ارتقا میدهم. یعنی اگر فردی آمد با ده ها ده ها لینک گفت چینی ها کیفیت بالایی دارن شما ذهنتان درگیر میشود ؟؟
اون دوست عزیزمون اقای Ramin هیچ وقت چانگ آن رو با رولز رویس مورد مقایسه قرارنداده. اون هونگچی بوده که مورد مقایسه قرار داد.
.
اینکه چین در آینده قدرت اول دنیا میشود شکی نیست و اینکه شاید در آینده شرکت چانگ آن یا هونگچی بیاید خودرویی تولید کند رقیب سخت برای رولز رویس اصلا شکی نیست. نباید اصلا از این مدل کامنت ها ناراحت شد.
سال 2016 یکی از همکارم تو اداره بهم گفت در آینده شرکت جنسیس خودرو های لوکس تری از بی ام و تولید میکند. من گفتم منظورت همون جنسیس کره ای هست که تو ایران هست مدل کوپه اش ؟ گفت اره.
من خندیدم.
ولی الان ملاحظه میفرماید که G80 توسط کارشناسان تست شد و فهمیدم انتخاب کارشناسان G80 هست . و G80 رو به M5 ترجیح میدهند.
در قسمت همون bmw ix شما یه دعوایی با اقای Ramin کردی که چانگ آن فلانه بهمانه اون میگفت اینه.. اونه… و…
تابلو هست اون دوستمون سر حرفش هست و اصلا زیر بار حرف نا منطق نمیرود
اما شما خسته شدی. معمولا کسی که از آنچیز که میگوید مطمئن نیست نا امید میشود.
جناب اقای Ramin سر حرفش هست و طرفداری بی وای دی ، چانگ آن ، نئو رو میکند. نمیتونید نظر وی را تغییر دهید.
افراد تسلا فن مثل المیرجا جاناتان تسلا و… هم غیر قابل تغییر هست.
نمیشه همه مثل هم فکر کنن.
یکی عاشق چینی های پر آپشن هست
یکی عاشق شتاب بالای تسلا.
همه که نباید عین هم باشند. اتفاقا من از این مدل افراد خوشم میاد. نظرشون خلاف نظر دیگران هست و با بقیه فرق دارد. انسان میتواند هرچیزی که دوست دارد را انتخاب کند.
ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!
۱۶ فروردین ۱۴۰۰حرف حق تا این حد…
دمت گرم!
سعی کنیم اگه کسی گفت:( s plaid میاد و…) یا بگه:(بوگاتی و رولزرویس فقط پول برندشون رو میخورن.چیزایی مثل تسلا بهتره و همینطور آینده دستِ خودرو های چینی و برقیه) جوش نیاریم بحث و جدل درست نکنیم
نظرتون چیه؟
محمد رستمی نژاد
۱۶ فروردین ۱۴۰۰من کسی نیستم که این همه به من لطف میکنی
محمد رستمی نژاد
۱۶ فروردین ۱۴۰۰همه باهم رفیق هستیم
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!
۱۶ فروردین ۱۴۰۰ممنونم??
Porsche
۱۶ فروردین ۱۴۰۰واقعا عالی بود رستمی نژاد جان ????
کسی که بخواد چشمشو رو واقعیت ببنده چه بهتر که بزاریم بخوابه
منم باهات موافقم و کار تورو انجام میدم دیگه به متن های مسخره ای مثل
تسلا بهتر از پورشه و. هست جواب نمیدم??????
حسین
۱۶ فروردین ۱۴۰۰اقای رستمی نژاد ،
با کسی بحث نکن!
در ایران همه فکر میکنن حرف خودشون درست و بقیه نادان اند!
شما فکر میکنی اقای « ر » نادان و بی مطالعه یا پول بگیر از چین هست ، اقای ر هم همین فکر را راجب شما میکند!
با این تفکر شما و ما ، کسی عوض نمیشود و بحث ها بی فایدس!
پس بحث نکنید!
تازه همین دوستمون که بش گفتن کره ای ها بهتر از المانی ها میسازند و تمسخرکرده ، الانم معتقده جنسیس جی هشتاد از بی ام وه سری پنج بهتره ، بازم به کسانی که میگن چینی ها فلان خواهند کرد میخندد! یعنی تجربه نمیگیریم و همه را مسخره میکنیم و خودمان را عقل کل میدانیم!
پس جهان سومی خواهیم ماند و عقب ماندگی مان تقصیر کسی جز خودمان نیست!
چون از تجربیات استفاده نمیکنیم ، بحث بی فایدست و خود را عقل کل میدانیم!
اینم بگم که من موافقم چینی ها از ژاپنی ها و … بدتر هستند اما چینی با کیفیت از ایرانی بی کیفیت ( نه ایرانی با کیفیت) ، بهتره . مثلا بسترن بی پنجاه اف ما از پارس ساده نو بهتره و با کیفیت تر و گرون تر.
میلاد
۱۷ فروردین ۱۴۰۰سلام، دوست عزیز غصمون زیاده، از سال نود و یک تا حالا تمامی مقالات پدالو خوندم و یک روز نشده که از اخبار خودرویی دنیا اول شاد و بعدش ناراحت نشم.
جواد
۱۷ فروردین ۱۴۰۰برو پسرم به کار و زندگیت برس..فکر کنم هنوز به بیست سالگی نرسیدی
NAVID۰۰۹۸
۱۷ فروردین ۱۴۰۰دوستانی که میگویند قدرتش کم هست یا علم فیزیک چنین میگه چنان میگه و…. !!!
خداوکیلی چی میگید شما ، چون فقط از روی کاغذ دیدید نوشته ۹۰ hp ، نظر میدهید ؟؟!!
چنین خودروهایی همچون وانت نیسان زامیاد یا وانت مزدا بهمن خودرویی هستند که درسته اسب بخار کمی دارند اما قدرت و کشتاور در دور بسیار پائین موتور در دسترس هست و حکم خر و قاطر را دارند چنین خودروهایی که تعداد ۱۳ نفر راحت با بار جابهجا میشوند اما سرعت نیازی ندارند و البته که هند وضعش مشخصه که با این جمعیت زیاد و این جادههای مضخرفش و این سبک رانندگی و این همه فقر و… خیلی هم برایشان حکم بنز را داره و از سَرِشان هم زیاده وقتی هنوز بالای ۵۰٪ اصلاً توالت ندارند در خانههایشان و ابتداییترین واجبات یه زندگی را رعایت نمیکنند به هر دلیلی که باشه !!!
از محصولات هندی یه موتور باجاج دارم که حقیقتاً از کیفیتش تعجب کردم و واقعاً خرکار و کماستهلاک هست و همیشه وقتی یکی از من سوال میپرسه در مورد موتورسیکلتم ، میگم سرعتی نیست اما مثل نیسانآبیِزامیاد خرکار و بسیار کارآمد است !
این را بگویم که موتورسیکلت شناس نیستم ولی تجربه استفادهی موتورهای زیادی از چینی و ایرانی گرفته تا ژاپنی و اُتریشی داشتم ولی هیچکدامشان مثل هندیها کارآمد با قیمت نسبتاً ارزان نبودند !
چینی و ایرانی که هیچی و هیف از پول دادن برایشان !
ژاپنی و اتریشی هم که بسیار گران هستند با اینکه خدمات گرانی هم دارند اما خراب شدن در کارشون نیست !
اما هندیها هم بسیار ارزانتر هستند نسبت به اتریشی و ژاپنی و هم بسیار کم استهلاک با خدمات و قطعات فراوان و قیمت مناسب و ترمزهای عالی و کیفیت بسیار مناسب متریال و قطعات و حقیقتاً خراب شدن هم به این راحتیها در کارشون نیست !
البته در بحث لذت سواری به هیچ عنوان به گرد پای ژاپنیها و اتریشیها نمیرسند و اصلاً قابل مقایسه نیستند !
کلاً محصولات هندی یا روسی ، بیشتر کارآمد هستند تا اینکه بخواهند با محصولی یا رقیبی رقابت کنند و کلکل کنند !
Ramin
۱۶ فروردین ۱۴۰۰??
پدال… هندی اخه ؟؟؟
به خدا بقل دست هند یعنی چین زیاد دور نبود ها. ?
پدال کلا با چینی ها مشکل داره. ?
تازه اگه پدال در مورد چینی مطلب بزاره میره یه چیزی میزاره که ناشناختس… ?
پدال چه مطلب بزاره چه نزاره من که اخبار چینی هارو دنبال میکنم. من برای دیگر دوستان میگم که هیچ اطلاعی در مورد صنعت چین ندارد . میگم حداقل بگذارد که اطلاعاتشون زیاد بشود.
خب اشکالی ندارد پدال در مورد چینی ها مطلب نگذار!
بزار دوستان از اطلاعات 10 سال پیش قدیمی خود باقی بمانند.
میثم
۱۶ فروردین ۱۴۰۰رامین تو یوتوب کلیپهای زیادی از تصادفات برندهای هندی مثل تاتا و ماهیندرا با برندهای معروف هست.
جدیدا خیلی ماشینای محکمی میسازن
یه سرچ کن ماشینای جدید تاتا مثل هریر خیلی خوب عمل کردن
ایران
۱۶ فروردین ۱۴۰۰این حتی از محصولات ایرانی هم آشغال تره اخه ۱۳ نفر تو یه ماشین که قدرت از پژو پارس کمتره !!! ????
Twin H Power
۱۶ فروردین ۱۴۰۰ولی گشتاورش خوبه !
mahan
۱۶ فروردین ۱۴۰۰تازه میشه یه تابوت پشت صندلی ردیف دوم گذاشت بشه 14 نفر یا 13 نفر زنده 1 نفر مرده??
iman
۱۶ فروردین ۱۴۰۰دوستان تویوتا gr86 بالاخره اومد و متاسفانه ظاهرش همون سوبارو brzهست . ? پدال جان پوشش بده
مهدی
۱۶ فروردین ۱۴۰۰تو بالیوود از بوگاتی جلو میزنه?
Benz SLR
۱۶ فروردین ۱۴۰۰فیلم هندی
Amirreza
۱۶ فروردین ۱۴۰۰فقط میتونم اون تیری که تو قلبم خورد با خوندن این مقالرو در بیارم و از خنده غش کنم?
Benz SLR
۱۶ فروردین ۱۴۰۰احساس میکنم کیفیتش از فرغون داخلی بیشتر باشه
مهدی موتور
۱۶ فروردین ۱۴۰۰اره دیگه
مانیتور
تمام?
مهردادکمال
۱۶ فروردین ۱۴۰۰برای خانواذه های پرجمعیت هندی بد نیست موتورشم که دیزله از مینی بوس هم راحتتره
قیمتشم به نسبت مناسبه
یوسف
۱۶ فروردین ۱۴۰۰خدا رو شکر دنیا هنوز قشنگیاشو داره ?
Sina10
۱۶ فروردین ۱۴۰۰چقدر طراحی داخلی با کیفیتی داره?
به نظرتون الگوی این خودروساز کی بوده؟
دقیقا پراید ۱۵۱ آپشنال با ترمز عقب کاسه ای بوده?
البته موتور پرگشتاوری داره!!
ولی قیمتش ۱۸ هزار دلاره ، که یعنی با این پول ، یه ماشین پرفورمنس V6 یا V8 اروپایی یا آمریکایی دست دوم میتونی بخری
خدا میدونه ایمنی اش چقدر ضعیفه ، احتمالا بدنش رو با مقوا درست کردن?
ولی خب ۱۳ نفر توش جا میشه
mahan
۱۶ فروردین ۱۴۰۰البته 13 تا صندلی بگذریم که هندیا علاقه زیادی به سقف نشینی دارند و میشه 13 تا هم روی سقف بشینند و یک تا بوتم ردیف اخر جا داد
Sina10
۱۶ فروردین ۱۴۰۰راستی تویوتا GR86 جدید هم اومده!!
RezaRs
۱۶ فروردین ۱۴۰۰یا حضرت پتاسیم سیانید
مسعود
۱۶ فروردین ۱۴۰۰احتمالا از اون دست خودروهاس که با وارد شدن به سال سومش به دلیل اتسهلاک از هم دیگه میپاشه و تجزیه میشه…
قدرت ۹۰ اسبیش حتی زورش به حمل اتاقشم نمیرسه چه برسه بخوای باهاش حداقل ۱۰ نفرم سوار کنی
اونایی که فیزیک مطالعه کردن میدونن زور بیشتر نسبت به حجم بار هر چیزی رو از پا درمیاره…
امین
۱۷ فروردین ۱۴۰۰زور بیشتر ( قدرت بیشتر) نیاز به گشتاور (قدرت ) بیشتر داره ، بنابرین گشتاور دویستو پنجاه ؛ نمیگم خوب، ولی متوسط رو به خوبی است برای این خودرو .پس اونایی که فیزیک خوندن و این مطلب ساده رو ندانند؛ قطعا مدرکشون جعلی و پولیه
Avan
۱۶ فروردین ۱۴۰۰انگار خودروسازی هند مثل فیلمهای هندیه. ظاهر خنده دار و باطن بی معنی. موتورش حجم بالا و گشتاور خوبی داره اما قدرتش مسخره است
Mf1
۱۶ فروردین ۱۴۰۰خودرو عالیه مخصوصا برا هندیها که جمعیتشون زیاده
مخصوصا برای ریس و وزرا هندی که هر جا بخوان برن با نفرات زیاد میرن
Reza ar
۱۷ فروردین ۱۴۰۰با این حال میده ۱۳تا از رفیقاتو برداری بری چالوس
بیژن
۱۷ فروردین ۱۴۰۰این دقیقا چیزیه که هندیا بهش نیاز دارن. در سفرم به هند و در مسیر آگرا, جیپ هایی در جاده بودن( البته از نوع هندی) که توش پر از آدم( احتمالا مسافر) بود و سه نفر هم روی سپر عقب ایستاده و به سقفش چسبیده بودن. احتمالا این ماشین طراحی شده که اون سه تا رو توش جا بده و خیلی قوی نیست به این امید که سه نفر جدید به عقبش آویزون نشن.