سایر خودروهای آسیایی

آغاز فروش هایپرکار 2 هزار اسبی آسپارک اَوول در اروپا و آمریکا

شرکت ژاپنی آسپارک هایپرکار الکتریکی خود بنام اَوول (Owl به معنای جغد) را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد و حالا فروش آن‌را از طریق شبکه نمایندگی‌های معتبر خود در اروپا و آمریکای شمالی آغاز کرده است. البته این شبکه بسیار کوچک است زیرا این شرکت فقط در فرانسه، میامی و فلوریدا نمایندگی دارد. بااین‌حال آسپارک یک نمایشگاه فروش در اوزاکای ژاپن افتتاح کرده و گفته است که در هفته‌های آینده نمایندگی‌های بیشتری به این شبکه اضافه خواهند شد.

مهم‌ترین ویژگی این جغد ژاپنی شتاب خیره‌کنندهٔ آن است زیرا ادعا شده می‌تواند ظرف تنها ۱.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و پرشتاب‌ترین خودروی دنیا محسوب می‌شود. برای رسیدن به چنین شتاب خارق‌العاده‌ای، اَوول به چهار موتور الکتریکی مجهز شده که مجموعاً ۱۹۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۶۴ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن ۴۵۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند. حداکثر سرعت این هایپرکار ژاپنی هم به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اَوول علاوه بر قوای محرکهٔ بسیار قدرتمند، از یک شاسی مونوکوک فیبر کربنی و بدنهٔ فیبر کربنی هم بهره می‌برد. هایپرکار آسپارک همچنین به آئرودینامیک فعال و سیستم ترمز کربن سرامیکی با کالیپرهای ۱۰ پیستونه در جلو هم مجهز است. اَوول هم‌اکنون با همکاری شرکت ایتالیایی Manifattura Automobili Torino که در زمینهٔ ساخت خودروهای تک ساخت و تولید محدود تخصص دارد در حال تولید است. گفته شده تنها ۵۰ دستگاه از این ماشین تولید خواهد شد که قیمت هرکدام از ۲.۹ میلیون یورو آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    پرفورمنس و طراحی خیره کننده
    برد 450 کیلومتری برای باتری 64 کیلو وات ساعتی خیلی خوبه بنظرم
    قیمتش ?????

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. Ahmedreza2002

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1460 ديدگاه)

      یه مختصری فیس جلوش منو یاد اف یک انداخت

  2. مسعود

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    شتاب 1.7?? به کجا چنین شتابان؟

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. S

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (350 ديدگاه)

      اگر جاده ها کفی باشن روزی دوبار میتونی کل ایرانو بگردی

      1. مهرداد كمال

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2004 ديدگاه)

        اخه تو اون سرعت زود باطریش خالی میشه بخوای با ۴۰۰ تا بری بایس همش ماشینت تو شارژ باشه که در اون صورت یک ماه طول میکشه?

  3. دی جی70

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (420 ديدگاه)

    همه عالی جز فیس خودرو وقیمتش

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Hadi

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2197 ديدگاه)

      شاهکار مهندسی ژاپنی ??
      البته بعد از LFA بزرگوار…
      واقعاً فوق العادس ?
      سریع ترین ماشین جهانه 1.7 ثانیه فقط تا 100 کیلومتر در ساعت…
      این کوتاه ترین ماشین جهان هم هست چون فقط 99 سانتی متر قد داره…

      1. Mazda3

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (295 ديدگاه)

        اَوول هم‌اکنون با همکاری شرکت ایتالیایی Manifattura Automobili Torino که در زمینهٔ ساخت خودروهای تک ساخت و تولید محدود تخصص دارد در حال تولید است.

        موافقم 2
        مخالفم 3
      2. Iman99

        ۱۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        هیچ چیزش ژاپنی نیست چون اونها کلا تو هر چیزی که داشتن از اروپا و امریکا کمک گرفتن با این وجود به پای خودشن نمیرسه
        مثل چیزای دیگشون تو این ساخت خودرو هم کلا با شرکت های اروپایی و امریکایی در ارتباط کامل هستن و اصل کار رو از اونها کمک میگیرن مثلا خود همین خودرو با کمک شرکت های آلمانی و اروپایی و امریکایی ساخته شده یعنی تکنولوژی ها و قطعات اصلی موتور و سیستم های الکتریکی و مبدل ها و همه و همچنین پلتفرم فیبر کربنی اون توسط یه شرکت ایتالیایی طراحی و ساخته شده تقریبا ژاپن هیچ نقشی تو ساخت این خودرو نداشته مثل چیزای دیگشون با این وجود هیچوقت به پای خود آلمانی یا امریکایی ها نمیرسه.

        1. phonix

          ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          ایمان جان کجایی که دلم خیلی برات تنگ شده :)
          تکنولوژی FLY BY LIGHT توسعه رادار های ارایه فاز فعال هم کاری امریکایی ها با ژاپن برای موشک SM-3IIB رادار SPY-6 اولین بال پلیمری صنعت هوانوردی و خط شکنی شرکت IHI در پیشران های هوایی رو نمیتونی ببینی چرا ؟

  4. سعید سابق

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (221 ديدگاه)

    با دلار 30 تومن میشه
    87,000,000,000
    یعنی 87 میلیارد ناقابل

    موافقم 10
    1. ممد ژانگولر

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      جغد ژاپنی وارد میشود

      ناقابل ۸۷میلیارد ?

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. سلمان

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (161 ديدگاه)

        ?

        موافقم 4
        مخالفم 2
  5. SAMURAI

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (715 ديدگاه)

    چه ارتفاع کمی داره چسبیده به زمین
    تو نوربرگرینگ هم میره ؟

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. Ahmedreza2002

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1460 ديدگاه)

      اگر هم بره با این ظاحر آیرودینامیک بعیده تایم خوبی بزنه چون دوان فورس بالایی بنظر تولید نکنه

      موافقم 2
      مخالفم 1
  6. AMIR / ARMI

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    خوشگل نیست اصلا
    ترجیح میدم با این پول برای خرید هنسی ونوم اقدام کنم ( اگه داشتم )

    موافقم 5
    مخالفم 5
    1. $Ãbţìň$

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      انتخابت عالیه اما تنها مشکل من با ونوم اون قیافه نزدیک به لوتوس الیزه ست…

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. Mf1

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (483 ديدگاه)

        مگه قیافه لوتوس زشته که میگی نزدیک لوتوسه
        حالا اگه لوتوس کمی شباهتی به پورشه داشت وآلمانی بود اکثرا میگفتن قشنگه ولی چون طراحیش شبیه هیچ خودروسازی نیست زشته

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. AMIR / ARMI

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        منظورم ونوم f5 بود نه gt
        که هیچ شباهتی به هم ندارن

        موافقم 4
        مخالفم 2
  7. Ramin

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    2.9 میلیون یورو میشه حدودا 3.2 میلیون دلار.

    یعنی هم قیمت ونوم f5

    ولی من اگه بخوام هایپر کار بگیرم البته اگه پولشو داشته باشم. فقط سلطان جمرا….

    کویزگ جمرا …..

    نهایت مهندسی. 2 میلیون دلار. واقعا مفته…. فقط جمرا…. و دیگر هیچ !!……

    موافقم 3
    مخالفم 4
  8. زیزیگولو

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    درسته که بکاربردن فن‏آوریای نوین تو ماشینای امروزی به یه ضرورت واسه کمپانیای خودروسازی دنیا تبدیل شده ((البته به غیر از سایپا و ایرانخودرو)) ولی واقعاً هدف خودروسازا از ساختن همچین ماشینایی که بدرد ۹۹ درصد مردم دنیا نمیخوره چیه؟؟؟ یعنی کمپانیا هدفشون فقط به رخ کشیدن قدرت طراحیو مهندسیشون به همدیگه هستش؟؟

  9. $Ãbţìň$

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    این اسپارک سه سال پیش هم خبرش پخش شده بود میگفتن موتور بنزینی داره ولی شتابش ۱,۷دهم ثانیه ست و پرشتاب ترینه، حیف که الان برقی شده(حالا دقیق نمی‌دونم اون اولم برقی بود یا بنزینی)به هر حال خیلی زیباست و نکات جالبی مثل ارتفاع زیر ۱متر رو داره،البته Lfaیه چیز دیگه بود،دیگه اینقدر خبر سوپر اسپرت رو شنیدیم دیگه حسی به اینا ندارم 😂😂😂😔

    موافقم 4
    مخالفم 2
  10. حسین دهمرد

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    فقط کاریزما نداره. وگرنه مهندسیش که حرف نداره. یه لامبورگینی هم کاریزما داره هم مهندسی

    موافقم 2
    مخالفم 2
  11. datsun

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3960 ديدگاه)

    این یک برگ برنده برای خودروسازهای ژاپنیه و دیگر کمپانی های بزرگ میتونن در آینده از تجارب این کمپانی کوچک استفاده کنن.

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Mazda3

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (295 ديدگاه)

      خودش داره از تجارب کمپانی ایتالیایی میکنه بعد کمپانی های بزرگ که بهترین هایپر کارها رو دارن از تجاربش استفاده کنن؟؟

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. حسین

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        خود شرکت ایتالیایی بارها و بارها مکررا در سایت خودش ذکر کرده از این همکاری با شرکت آسپارک مفتخره. شما لطف کن بفرما کدوم کمپانی بزرگ تر هایپرکار الکتریکی با این پرفورمنس داره؟ حرف زدن آسونه مزدا 3
        سعدی این حرف رو به شما میگه:
        نخست اندیشه کن آنگاه گفتار، که نامحکم بود بی اصل دیوار

        موافقم 3
        مخالفم 1
      2. دانیال_Surrey،England

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        موتوراش انگلیسیه مال Integral Powertrain.
        اینورتر مال آمریکاس.Cascadia Motion
        گیربکس مال فرانسه.3mo
        باتریش مال انگلیسه.Danecca Ltd
        سیستم های کلی نرم افزآری خودرو هم مال ایتالیاس که تو متن ذکر شده حتی لانچ کنترلشم اونا طراحی کردن!!!
        ..
        واقعا دم ژاپن گرم.

        موافقم 1
        مخالفم 3
        1. datsun

          ۱۳ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (3960 ديدگاه)

          منبع معتبر لطفا جناب دانیال

          Vrh v8 engine

  12. Mazda3

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    درسته که میشه گفت ماشینای ژاپنی واسه ما ایرانیا ساخته شدن که با هزینه کم عملکرد قابل قبولی میدن ولی این ماشین اونم با این قیمت رو به یه هایپر کار شناخته شده ترجیح میدم یا یه خودرو الکتریکی با قیمت خیلی کمتر و کاربردی و که حتی شتابشون به 1.9 هم رسیده با وزن 2.2 تن.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۱۲ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      شما چرا اینقدر حرص میخوری مزدا 3
      ساخت قطعات فنی و موتور و باتری مال ژاپن هست و بخش های نرم افزاری و بدنه و یا سیستم لانچ کنترل شرکت ایتالیایی. یه نوع مشارکت هست.
      از کی تا حالا وزن زیاد برای یه هایپرکار مزیته؟ امان از تعصب.
      ماشینای ژاپنی در تمام دنیا و در هر شرایطی با هزینه کم عملکرد و دوام خوبی ارائه میدن به همین دلیل پر فروش ترین هستن. در حالی که بعضیا نه عملکرد خوب دارن نه دوام دارن فقط بزک و دوزک که یه دلار هم واسشون زیاده

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Mazda3

        ۱۲ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (295 ديدگاه)

        ببین شما اشتباه متوجه شدید در اون مورد که گفتم منظورم این بود از نظر هایپر کار بودنِ هایپر کارای شناخته شده دیگه هستن یا اگه از نظر الکتریکی بودن باشه و شتاب باشه الکتریکی های چهار در خانوادگی با 2 تن وزن و شتاب نزدیک به این و قیمت چند دهمش اسم نمیبرم دیگه.
        درمورد تعصب اتفاقا من جواب اونایی رو میدم که متعصب هستن یا اینکه بخوام یه مطلبی رو بگم طرف بدون و هرچی گفتم فقط هدفم این بوده و اینکه شما اشتباه متوجه شدید مشکل خودتونه.
        بنده هم مثل سعدی بزرگوار به شما توصیه اندیشه و تفکر میکنم

        جواب شمارو دانیال داد
        موتوراش انگلیسیه مال Integral Powertrain.
        اینورتر مال آمریکاس.Cascadia Motion
        گیربکس مال فرانسه.۳mo
        باتریش مال انگلیسه.Danecca Ltd
        سیستم های کلی نرم افزآری خودرو هم مال ایتالیاس که تو متن ذکر شده حتی لانچ کنترلشم اونا طراحی کردن!!!

        این همکاری ها وجود داره و درسته چیزی که نادرسته تعصب و دیدگاه های غیر منطقی افرادی مثل 0098 و شما با احترام گفتم و اینکه دوست ندارم ناراحت شی اگه نگاه بهتری به این موضوعات داشته باشید.
        مولانای میفرماید
        سخت گیری وتعصب خامی است تاجنینی کار خون آشــــامی است

        موافقم 2
        مخالفم 2
  13. Ali Keyhani

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (657 ديدگاه)

    جدا از مشخصات فنی
    به نظرم هایپرکار زیبایی نیست،البته مشخصات فنی به طول مثال شتاب 1/7 ثانیه ای هم فعلا چیزی جز ادعا نیست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. Khosrow

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    عکس اول / وقتی میگم از بوگاتی بدم میاد بخاطر همچین طراحی هست / نفس گیره لعنتی ..

  15. M.A.S

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (849 ديدگاه)

    درگ یک چهارم مایل چقدره
    فقط این عدد میتونه نشون بده که واقعا از 2000 اسب و 2200 نیوتون متر چقدر میتونه بعد از صد کیلومتر بر ساعت قد علم کنه
    من که جز شتاب 1.85 ش ندیدم
    مشخصاتشم که هیچ چیزش ژاپنی نیست جز طراحی
    این همه هایپر کار چه خبره مگه مگه هایپر کار ساختن به همین راحتیه بیای تازه نه به داره نه به باره سر هم کنی بگی تموم شد بیاین سه میل بدین ؟؟؟؟
    هر کسی دو تا مفهوم جارو برقی و سیلندرو یاد میگیره میاد میسازه میگه هوراا دوهزار اسب سه میلیون دلار
    تصادف هموند با ریماک و سوختن زنوو تو تست کلارکسون میگه هایپر کار سازی کار راحت و مال هرکسی نیست

  16. Ho3eyn

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (60 ديدگاه)

    ظاهرا عرضش از اونتادورsvj که عریض ترین ماشین دنیاست بیشتره

  17. Mr.X

    ۱۲ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1464 ديدگاه)

    عجب شتابی!!!! ریماک سی ۲ ۱.۹ بود گمونم. نه؟!!
    ایول اگه بتونه سریعتر بره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا