سایر خودروهای آسیایی

ماهیندرا XUV 500، کراس‌اووری از هند

موضوع این متن در مورد کراس‌اوور XUV 500 ساخت ماهیندرا است. این کراس‌اوور در اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد. طراحی آن نیز توسط تیم مستقر در ماهیندرا صورت پذیرفته و از گونه‌ای خاص از گربه‌سانان به نام چیتا (CHEETAH) الهام گرفته است. گیربکس ۶ سرعته دستی به کار رفته در آن نیز با همکاری شرکت ریکاردو انگلستان توسعه و تکوین یافته است. این خودرو در یک مجموعه تولیدی پیشرفته که با استانداردهای روز جهانی کاملاً مطابقت دارد، تولید می‌شود، این مرکز تولیدی که ۲۸۳ هکتار وسعت دارد در اطراف شهر بمبئی جای گرفته است. در کل این خودرو نه‌تنها قدم بسیار بزرگی برای این شرکت محسوب می‌گردد بلکه نمادی از حرکت روبه‌جلوی خودروسازی هند هم محسوب می‌گردد. علاوه بر این‌ها، کراس‌اوور مذکور به ممالکی همچون ایتالیا و استرالیا، آفریقای جنوبی و شیلی و… هم صادر شده است. این خودروی هندی چندی پیش توسط نویسندگان سایت «AUTODEALER» آفریقای جنوبی تحت بررسی قرار گرفت که در اینجا چکیده‌ای از آن را خدمتتان ارائه می‌دهم.

Mahindra XUV500
Mahindra XUV500
زمانی که ماهیندرا پیشنهاد نمود که خودروی XUV500 را جهت تست و بررسی، در اختیارمان می‌گذارد، در ابتدا کمی نگران بودم. با این وجود، پس از آنکه هفته‌ای را با این خودرو گذراندم، به نحو دلپذیری شگفت‌زده شدم. طراحی این خودرو قوی و تأثیرگذار است و در ضمن باید قدردان ساخت مناسب و نیز خطوط عضلانی به کار رفته در نیمرخ جلویی آن نیز بود. ارتفاع سواری مناسب این خودرو از کف زمین، به شما این امکان را می‌دهد که به نحوی شایسته‌ای، بر جاده‌های موجدار و نیز ناهموارهای پیش روی‌تان غلبه نموده و آن‌ها را از سر بگذرانید. با این حال، عدم وجود سامانه کنترل پایداری (ESP) به صورت استاندارد در خودرویی با این سایز و قیمت، به این معناست که هنگامی که شما گرفتار هوای طوفانی و یا رعدوبرق شدید، هر آن امکان دارد که خودروی‌تان منحرف شده و به کناره‌های جاده بلغزد.
Mahindra XUV500
Mahindra XUV500
پیشرانه ۲.۲ لیتری دیزل به کار رفته در این خودرو یکی از نقاط قوت و درخشش موجود در آن به شمار می‌آید. این موتور که توانی معادل ۱۰۳ کیلو وات (۱۴۰ اسب‌بخار) و نیز گشتاوری برابر با ۳۳۰ نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد، تا حد زیادی می‌تواند مسیرهای پیش روی خود را زیر ضرب گیرد. حجم باک بنزین این خودرو ۷۰ لیتر است که ذخیره بی‌پایانی برای هر رده از رانندگی محسوب می‌شود.
Mahindra XUV500
Mahindra XUV500
علیرغم یک ترکیب خوب از پیشرانه که در این خودرو وجود دارد، مدل تحت تست ما که XUV500 W4 4×۲ نام دارد و با گیربکس ۶ سرعته دستی می‌باشد، با بهایی معادل ۲۴۹/۹۹۵ رند آفریقای جنوبی به فروش می‌رسد. این مبلغ با توجه به سایز این خودرو و نیز قابلیت‌هایی که از آن برخوردار است – که شامل مواردی همچون جای نشستن برای ۷ نفر و نیز فضای بسیار جادار داخل آن می‌شود – چندان بد هم نیست. از طرفی در این خودرو، سیستم تهویه مطبوع و سیستم رادیو تنها تجهیزات رفاهی هستند که از سوی کمپانی در این خودرو تعبیه شده‌اند. با وجود اینکه که این خودرو از سیستم START/STOP بهره می‌برد که ماهیندرا آن را سیستمی میکرو- هیبریدی تعریف می‌کند، هیچ نوع دکمه‌ای بر روی فرمان آن نصب نشده و سیستم صوتی آن نیز فاقد پورت USB می‌باشد. (البته همه این موارد در مدل فول این خودرو تعبیه شده است).
Mahindra XUV500
Mahindra XUV500
روی هم رفته، من، فلسفه و مفهوم به کار رفته در XUV را دوست دارم. این یک پلت فرم خوب است که به نحو مناسبی نیز یک خودرو بر روی آن تکوین و توسعه یافته است. مایلم که از شر سایه‌ها و پرداخت‌های قهوه‌ای رنگ موجود در داخل کابین آن خلاص شوم و به همین سبب است که نمونه پایه آن یعنی W4 را انتخاب نمی‌کنم. بهای این خودرو با ترفندی خاص، مشابه و یا کمی بیشتر از رنو داستر تعیین شده است، البته با این تفاوت، که فضای موجود در داستر کمتر از این خودروست.
Mahindra XUV500
Mahindra XUV500
Mahindra XUV500
Mahindra XUV500
Mahindra XUV500
Mahindra XUV500
Mahindra XUV500
Mahindra XUV500

مشخصات فنی

نوع پیشرانه: ۴ سیلندر توربو دیزل (MHAWK)
حجم موتور: ۲۱۷۹ سی‌سی
توان: ۱۴۰ اسب‌بخار در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۳۳۰ نیوتن‌متر در ۱۶۰۰ الی ۲۸۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۲.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون به همراه میله موج گیر
سیستم فنربندی عقب: مولتی لینک به همراه میله موج گیر
سیستم ترمزهای جلو و عقب: دیسکی
مصرف سوخت ترکیبی: ۹.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
نوع جعبه‌دنده: ۶ سرعته دستی

Mahindra XUV500
Mahindra XUV500
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۵۸۵/۱۸۹۰/۱۷۸۵ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۷۰۰ میلی‌متر
ارتفاع از کف زمین: ۲۰۰ میلی‌متر
حجم باک بنزین: ۷۰ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۳۵/۶۵ R 17
وزن: ۱۸۱۰ کیلوگرم ایمنی
کسب ۴ ستاره از موسسه ایمنی ANCAP استرالیا
6 عدد کیسه ایمنی هوا
سیستم ضدبلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز ESP
سیستم ترمز در حالت اضطراری BA
سیستم کنترل پایداری ESP
سیستم کنترل کشش TCS
سیستم نگه‌دارنده خودرو در تپه‌ها HILL HOLDER تجهیزات رفاهی (مدل فول یا W8)
تهویه مطبوع تمام اتوماتیک
فرمان الکتریکی
سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل)
دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
صندلی‌ها با پوشش چرمی
سنسور پارک عقب
خروجی برق ۱۲ ولت به تعداد ۳ عدد
روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو
چراغ مطالعه
سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + DVD + پورت USB + AUX + IPOD + اتصالات بلوتوث
استراحتگاه میانی دست برای سرنشینان جلو و عقب
شیشه عقب ضد بخار
سنسور باران
صفحه نمایشگر لمسی
سیستم ناوبری به همراه GPS
جعبه خنک‌کننده در کنسول میانی (COOL BOX)
روشن شدن چراغ‌های جلو به صورت اتوماتیک
6 عدد بلندگو
و….. قیمت
قیمت در آفریقای جنوبی: ۲۴۹,۹۹۵ الی ۲۶۴,۹۰۰ رند (۲۱,۱۰۰ – ۲۲,۳۵۰ دلار آمریکا)
قیمت در استرالیا: ۲۴,۹۰۰ الی ۳۲,۹۰۰ دلار استرالیا
Mahindra XUV500
Mahindra XUV500

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. farzad

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    موندم چی بگم یه زمانی ما ما کجا بودیم و اینا کجا اما حالا…………..صد شرافت دلره به چینیا

    1. "Amir"

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (728 ديدگاه)

      فقط یه جمله میتونم بگم ، واااای برما…
      البته اقتصاد هند قویه ولی تجربش تو خودرو سازی داغونه ؛ پس دوباره وای برما

    2. کاپیتالیسم

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (194 ديدگاه)

      *
      ببخشید کامنتم رو اینجا میزارم، امروز اولین روز۱۴ امین نمایشگاه خودرو شیراز بود
      با وجود حضور گسترده ی چینی ها…تنها نکته مثبت نمایشگاه غرفه سوبارو بود که فقط فارستر و لگاسی رو اورده بود…نکته جالب قیمت قیمت ۲۱۰میلیونی فارستر بود! ۲۱۰! :\
      با وجود قیمت فضایی فضای داخلی فوق العاده راحتی( درصورتی که قدتون بالای ۱۸۰ نباشه) رو داشت…
      ایرانخودرویی ها هم اریسان و پارس و دنا و رنو کپچر رو به نمایش در اورده بودن اما در ماشین ها بسته بود و اجازه نشستن داخل خودرو رو نمیدادن!!! همین وضعیت برای خودرو های هیوندای هم صادق بود! خریدار باید راحتی خودرو رو حدس میزد احتمالا!
      ام جی هم با ام جی ۳ و ام جی ۶ حضور داشت که با وجود چینی بودن ،تفاوت کیفیتش با بقیه هم وطناش قابل لمس بود
      و اینکه این لیفان ۸۲۰ واقعا ظاهر زیبا ( اما کیفیت نه چندان بالا) داشت

      1. محمدرضا

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (804 ديدگاه)

        مرسی بابت اطلاعاتی که دادی عالی بود خوشم اوومد

      2. road

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (57 ديدگاه)

        ام جی 6 الان و در کشور اصلیش یعنی انگلیس داره فروخته میشه و تو بررسی های حرفه ای انگلیس نمرات خوبی گرفته اصلا نمیشه اونو با بقیه مقایش کرد
        تکنولوژی شاسی دینامیک هوشمند رو فقط این محصول انگلیسی ارایه میده
        و البته پورشه و بنز و بی ام و

    3. matin

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (233 ديدگاه)

      خطوطش خیلی ناهماهنگه

      1. matin

        ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (233 ديدگاه)

        قیمت پایه اش 19000 دلار آمریکاست حدودا برابر asx ix35 sportage اصلا نمی ارزه

    4. Mostafa&S

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (318 ديدگاه)

      ایرانخودرو و سایپا عزیز هندم شاسی زد شما شاسی بلند سمند و پراید نمیزنید منتظریما…

    5. سامورایی

      ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      فقط زیبای ایرانی تیبا
      سعدی مرغ سحر را خورد ما هنوز اندر خم یک جوجه ایم

  2. peyman

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    آفرین بر همت بلند مردمان در ایجاد رفاه و امنیتو آسایشه خودشون هر چند کوچک ولی بازهم همتی در کار است و ننگ بر……… خودتون پرش کنین جا خالیو

  3. آترون فقط ایتالیا فقط پاگانی والفا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (94 ديدگاه)

    واقعا رگه هایی از انگلیسیا سازی تو این خودرو موج میزنه و به نظر میرسه با کیفیت تر از خودروهای چینی باشه…

  4. bardia

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (181 ديدگاه)

    یه چیزی خیلی خنده داره،حداکثر دوره موتورش 3750 دور بر دقیقه زده
    با اینکه دیزله ولی بازم خیلی کمه،مگه کامیونه که انقدر دوره موتورشو کم گذاشتن!!!!

    1. سام

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      دوست عزیز،این بدین معناست که پیشرانه این خودرو در این دور به حداکثر توان خود دست می یابد و این به معنی حداکثر دور موتور نیست.

      1. Zonda R

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1872 ديدگاه)

        @.F
        سپاس از سام عزیز
        سرعت پیشرفت واقعا زیاده
        یادمه یکی از مقامات کره به ژاپنی ها گفته بود اگه ژاپن یه نیش ترمز بزنه ما از روش رد میشیم
        الان هند و چین هم دارن قطب میشن
        واقعا اگه سالها پیش میگفتی به کسی مالک لندرور و جگوار هند خواهد شد عکس العملش خنده بود
        اما ما فرنون الکترونیکی این ماشینم نمیتونیم تولید کنیم

        1. سام

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (899 ديدگاه)

          با سلام
          خواهش می کنم فرزاد جان، لطف داری شما

      2. bardia

        ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (181 ديدگاه)

        داداش وقتی حداکثر توانش رو این دوره یعنی ته تهش کات افشم روی 4000 تنظیم شده
        تکنولوژیه گشتاور گرفتن از موتوره دیزل چیزه خاصی نیست،قدرته که نمیتونن بگیرن ازش
        6 دنده و حداکثر سرعت 175 یعنی هر دنده کمتر از 30 کیلومتر بر ساعت که دقیقا واسه همین گفتم شبیهه کامیونه

  5. luis

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    همه رفتن ما موندیم?

  6. یه پسر

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    چینی ها رو می شد یه جور تحمل کرد ولی هند دیگه خیلی طراحی افتضاحی داره
    مشکلش بنیادیه و ریشه در کودکی هندی ها داره :)

    1. احسان(احسان سابق)

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2876 ديدگاه)

      چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

  7. milad

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    دیگه نمیدونم چه مدلی از پراید مونده که باید تولید کنیم…یادم امد پراید پرنده..

  8. علي رضا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    هند هم خوب پیشرفت کرده..

  9. بنتلی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    با این پول میشه جیپ پاتریوت خرید!!
    البته تو سایز های دیگه گزینه های بهتر مثله سوبارو هست!

  10. مهران72

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (232 ديدگاه)

    سلام
    دقیقا کجاشو از چیتا الهام گرفتن؟؟؟؟
    بیچاره چیتا

    1. حامد

      ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (70 ديدگاه)

      خطوط جلو پنجره و زیر چراغ‌ها رو.

  11. رضا

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    استایل کلی ماشین بد نیست ولی جزئیاتش خیلی زشته
    البته واسه هند جای تبریک داره
    به نظر من ما تا 10 سال دیگه شاید به این سطح نزدیک بشیم

  12. Archi khan

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    با این قیمت برندهای بسیار معتبری هم خودرو میدن بیرون.
    asx, چروکی, crv, مزدا و….
    اما تلاش و پیشرفتشون واقعا جای تحسین داره

  13. نوید جهرمی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    به جز این که سکوت کنم وافسوس بخورم به حال خودمون و خودروسازیمون چیزی ندارم بگم

  14. احمد باقری

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ظاهر جلوی خوبی داره.

  15. حسين

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (134 ديدگاه)

    هیچ کامنتی نمیشه گذاشت ، آفرین به غیرت و تعصب هندیها ….
    ایران خودرو ???
    سایپا???

  16. میلاد عزیزی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام،دوستان یک سول داشتم،اینکه میخواستم بدونم منظور از فرمان D در کیا اپتیما چیست????

  17. Milad azizi

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام دوستان من یک عضو جدید هستم،یه سوال داشتم،میخواستم بدونم منظور از فرمون D در کیا اپتیما چیست??

  18. سامان از تبریز

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    با 22 هزار.دلار میشه کراس اور مزدا یا
    هوندا crv خرید

  19. Danial

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (466 ديدگاه)

    وقتی باجاج (پالس از 135 تا 220) داره موتور وارد میکنه تو ایران وقتی آپاچی داره موتور وارد ایران میکنه و از همه مهمتر وقتی طرف رو همین موتورها جوری میشینه انگار BMW S1000 زیر پاشه توقع دارید از ما پیشرفته تر نشن خب میشن برادر من میشن دیگه …. والا…

  20. بنتلی

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    دوست عزیز میلاد جان،شکل غربیلک فرمان به صورت ‏D‏ هست که فضای بیشتری برای پای راننده فراهم میکنه،البته مطمئن نیستم

    1. Milad azizi

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ممنون از راهنماییت دوست عزیز.

  21. محمدرضا

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (804 ديدگاه)

    گرونه

  22. حامد

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    به درد منفجر شدن تو فیلمای آمیتا باچان میخوره..

  23. ارش

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    کپی شده از رنجروور و اندکی چاشنی ولوو و ساب از ناحیه پشت

  24. حامد MASERATI GT

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (308 ديدگاه)

    از هندیا چنین ماشینی بعیده واقعا باید بشون تبریک گفت و خودروسازان داخلی رو لعن کرد

  25. Mehdi

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در سفری که اخیرا به هند داشتم این ماشین رو از نزدیک دیدم و سوارش هم شدم
    البته باهاش رانندگی نکردم
    اول این که ماشین بسیار زیباییه
    حتی در مقایسه با خودرو های کره ای و ژاپنی
    راحتی بسیار بالایی داشت و به نظزم قدت و شتاب موتور بد نبود
    ولی چیزی که هست وقتی خودروهای مدل قدیمی این شرکت خودروسازی رو میدیدی کاملا پیشرفت و توسعه رو در خند احساس میکردی
    کسانی که میخنزن و ایراد میگیرن آیا میدونن که این شرکت مالک سانگ یانگ کره هست
    آیا میدونن که شرکت تا تا موتور هست مازک شرکت جگوار و لندرور هست؟
    میدونن که طیف زیادی از خودروها اعم از سوزوکی تویوتا هیوندا فورد و … در این شرکت تولید میشه

  26. علیرضا

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. اخیرا عظیم خودرو قرارداد واردات و تولید این خودرو رو با ماهیندرا بسته.
    بی صبرانه منتظر واردات این خودرو توسط شرکت عظیم خودرو هستیم

  27. P

    ۱۱ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دیروز سوار این ماشین شدم تو عکس ظاهرش کوچیکه ولی باور کنید اندازه ماشین به اندازه پرادو میشه مخصوصا از عقب شبیه ماشین های امریکایه فضای داخلیش کمی سادس ولی خیلی با کیفیته در کل ماشینه خوبیه قیمتشم 120 میلیونه شرکت عظیم خودرو داره خط منتاژش رو راه می اندازه

  28. روشنک

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط سوالی که داشتم آیا خدمات بعد ازفروش این ماشین که خودش خیلی مهمه به چه صورت هست اگرکسی اطلاعی دارد ممنون میشم راهنمایی کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا