سایر خودروهای آسیایی

معرفی آسپارک Owl، هیولای خارق‌العاده ژاپنی!

پس از سال‌ها تست و انتشار تیزرهای گوناگون سرانجام آسپارک Owl رونمایی شد. این هایپرکار الکتریکی اهل ژاپنی مدعی است سریع‌ترین خودروی دنیا بوده و می‌تواند تنها در عرض ۱.۶۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. این عملکرد خارق‌العاده به لطف استفاده از ۴ پیشرانه الکتریکی که قدرت کل ۱۹۸۵ اسب بخاری و گشتاور ۲ هزار نیوتون متری دارند میسر شده است.


آسپارک ادعا می‌کند مشخصات پرفورمنس این خودرو رکوردهای جهانی را تکان می‌دهد. حداکثر سرعت ادعایی خودرو برابر با ۴۰۰ کیلومتر در ساعت بوده و برای توقف خودرو از سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت به صفر تنها به ۱۰.۶ ثانیه زمان نیاز است. این خودرو از باتری لیتیوم-یونی ۶۴ کیلووات ساعتی استفاده کرده و برد ادعایی ۴۵۰ کیلومتری دارد. سازنده این هیولا می‌گوید باتری بزرگ‌تر در آینده نزدیک برای این خودرو در نظر گرفته خواهد شد.


آسپارک می‌خواهد ظاهر Owl همه‌ی افراد اعم از زن و مرد را به خود جذب کند. بدنه‌ی خودرو ترکیبی از خیزها و انحناهای نرم است. همه‌ی پانل‌ها از جنس پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن بوده و تنها فریم بکار رفته در سقف از جنس فولاد ضدزنگ است تا استحکام بیشتری داشته باشد. ارتفاع کلی این خودرو تنها ۹۹ سانتی‌متر است! زیر پوست هیولای آسپارک هم مونوکوک فیبر کربنی قرار دارد که وزنش تنها ۱۲۰ کیلوگرم می‌باشد.

Owl از سیستم تعلیق دوبل جناغی در هر گوشه خودرو استفاده می‌کند و دامپرهای هیدرولیکی آن نیز سه حالت دارند که ارتفاع ۸۰ تا ۱۶۰ میلی‌متری از سطح زمین را ایجاد می‌کنند. دیسک‌های ترمز از جنس سرامیک کربن نیز دارای ۱۰ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب بوده و به توقف سریع‌تر خودرو کمک شایانی می‌کنند.


آسپارک تصاویر واضح و خوبی از کابین خودروی خود را منتشر نکرده اما چهار صفحه‌نمایش در آن وجود دارد که دو تای آن‌ها به عنوان صفحات نمایش دوربین‌های دید عقب تعبیه شده‌اند.


تنها ۵۰ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد و هر یک قیمت ۲.۹ میلیون یورویی خواهند داشت. اولین نمونه‌های آسپارک Owl از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی به دست مشتریان خواهند رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (639 ديدگاه)

    باز هم یک ادعای دیگه
    تا چند وقت دیگه هم فراموش میشه

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. Mohammadreza

      ۲۲ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (870 ديدگاه)

      نمیدونم چرا هروقت کلمه” ادعا” رو میشنوم یاد صنعت خودرو سازیه امریکا می افتم.
      ادعای تو خالی یعنی چلنجر هلکت رد ای که با 797 اسب بخار قدرت تو خط مستقیمی از خودرویی 450 اسبی شکست میخوره.تازه تو پیست کلمه ” ادعا” رو بیشتر میتونی درک کنی جایی که این ماشین تقریبا 800اسب بخاری از خودرو 330 اسب بخاری هم شکست میخوره.

      موافقم 9
      مخالفم 6
      1. Mohammadreza

        ۲۲ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (870 ديدگاه)

        راستی بحث ادعا شد
        ماسک ادعا کرده بود که مدل اس میتونه رکورد سدانهای الکتریکی تولیدی نوربرگ رینگ رو با “یه مدل تولیدی “بشکونه
        یه تاریخ هم تاجایی که من یادمه اعلام کرد که خیلی وقته از اون تاریخ میگذره
        پس چی شد؟

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. Elmiraj

          ۲۲ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (3191 ديدگاه)

          Mohammedreza@
          بفرمایید اینم تایم 7:13 برای سدان الکتریکی ۲/۴ تُنی ، مجهز به هفت صندلی و باتری با ظرفیت بیش از ۱۲۰ کیلووات ساعت…!!!!
          https://carbuzz.com/news/tesla-model-s-just-posted-a-crazy-fast-nurburgring-lap-time
          تازه تایم اصلی که کمتر از ۷:۱۰ خواهد بود اوایل سال آینده با نسخه بازاری زده میشه…
          این تایم فقط حین آزمایش و در ترافیک ثبت شده…!!!

          موافقم 1
          مخالفم 2
      2. یانکی

        ۲۲ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (2351 ديدگاه)

        تو به من بگو ردای چه ادعایی کرده که تو فهمیدی بهش نرسیده ولی خریداراش که روز به روز بیشتر میشن نفهمیدن.خوب 400متر رو در 10.6 میزنه بده یا بیش از 320 کیلومتر سرعت داره یا تو 3.4 0تا 100 رو میزنه.بس کنید دیگه حکایت دیمونه که هی میگن فلانی زدش نمیدونم 720 ترکوندش خوب 720 اگر بزنه بیاد به صورت رسمی تایم 9.6 دیمون رو بزنه تا داج ادعای سریعترین رو نداشته باشه.

        موافقم 1
        مخالفم 1
      3. Joker

        ۲۲ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (603 ديدگاه)

        آمریکا اگه بخواد یه خودرو بسازه که با یه ماشین آلمانی ۵۰۰ اسبی رقابت کنه باید خودرویی که میسازه ۲۰۰۰ اسب بخار الکی تولید کنه تا از توش ۵۰۰ اسب واقعی در بیاد… نمونش ماشینای هنسی..‌

        موافقم 4
        مخالفم 3
      4. بهنام

        ۲۲ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (8 ديدگاه)

        یاد تسلا بیفت
        یاد کوروت
        یاد فورد جی تی
        و اعراب جاهلی که طرز فکر متعصبانه داشتند

        1. Mohammadreza

          ۲۲ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (870 ديدگاه)

          اتفاقا راحب تسلا و ادعا هم یه کامنت گذاشتم ولی نمیدونم‌ چرا رفته تو صف تایید

    2. datsun

      ۲۲ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      این ادعا نیست و این جغد ژاپنی شتاب ۱.۹ رو زده و پدال هم فیلم ش رو قبلا گذاشته بود.

    3. mehran911

      ۲۲ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2119 ديدگاه)

      ی سوال ساده از دوستان
      به نظرتون تیونرها و شرکت های کوچولو خیلی قوی شدن ؟؟؟
      یا خودروسازها توانایی تولید اینارو ندارن ؟؟؟
      یا تولید هایپرکار الکتریکی خیلی سخت نیست ؟؟؟
      .
      دیروز تو گپ پدال سر همین موضوع و همین مدل صحبت بود…
      .
      پ . ن
      فارغ از هر چیزی کار این شرکت ژاپنی بینهایت تحسین برانگیزه

      1. Mohammadreza

        ۲۲ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (870 ديدگاه)

        تولید خودروی اکتریکی پرفورمنس کار سختی نیست.
        این خبر بدی برای خودروسازان اسپرت ساز مثل پورشه میتونه باشه.
        طولی نخواهد کشید که خودروهای با قیمت کمتر از ۵۰ هزار دلار و قدرت بیشینه بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت درحالت بوست تولید خواهند شد.
        تکنولوژی های الکتریکی و باتری ها باسرعت زیادی پیشرفت میکنن اما این وسط یه فرقی بین خودروها و گوشی موبایل ،لپتاب ها وجود داره.
        اونم اینه که از یه حد پرفورمنس به بعد دیگه توانایی خودرو به تنهایی تعیین کننده نیست. از قدرت ۵۰۰ اسب به بعد دیگه توانایی راننده و شرایط جاده ها و اتوبان ها هم مطرحه.
        یه لپتاب میتونه بینهایت سریع و قوی باشه ولی یه خودرو نه‌‌!
        چون حتی اگه راننده ش اموزش های حرفه ای دیده باشه شرایط جاده ها خودرو رو محدود میکنه.
        خلاصه‌ بگم در اینده نچندان دور یه خودروی ۵۰ هزار دلاری هم همه پرفورمنس قابل اجرا در جاده ها و اتوبان هارو خواهد داشت و اگه بخوای یه خودروی “پرفورمنس” بخری دیگه حتما لازم نیست یه پورشه یا فراری بخری.

        گوشی ها قوی تر و سریعتر میشن و متناسب با گوشی ها فناوری ارتباطات و انتقال داده هم با همون سرعت سریعتر میشن‌.
        اما تغییرشرایط تمام جاده های یه کشور زمان بسیار زیادی رو طلب میکنه که قطعا سرعتی به اندازه سرعت پیشرفت تکنولوژی های الکتریکی و باتری ها نخواهد داشت.

        به عبارت ساده تر خرید گوشی 6G در جایی که حداکثر ۳G خط میده کار عاقلانه ای نیست.
        بنابراین بنظرم اسپورت سازها در اینده فاکتور پرفورمنس رو از دست خواهند داد و با تکنولوژی هایی که ارائه میدن قیمتشون رو توجیه میکنن.

        1. علیرضا

          ۲۲ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (28 ديدگاه)

          راستی حرف گپ شد ، دوستان لطفا تشریف بیارید گروه و به ادامه بحث های خودرویی بپردازید … !
          آدرس :
          pedal_ir_group

      2. M

        ۲۲ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        با عرض ارادت خدمت اوس مهران
        به نظرم علت این که این شرکتای نو پا دارن اینجوری تو صنعت هایپر اسپرتای الکتریکی جولان میدن اینه که هدف از تاسیس شرکت تمام تمرکز شرکت روی یه ماشینه و بس و مثه شرکتای صاحبنام هزار جور دغدغه دیگه ندارن
        دوما توقع و انتظاریه که مردم و رسانه ها از کمپانی هایی مثه پورشه و فراری دارن!این ماشین چه درجه یک میشد چه داغون از اب در میومد اب از اب تکون نمیخورد (چه بسا ادعاهایی مثه دول که به هیچ جا نرسیدن ) اما اگه پورشه خراب کاری میکرد ! واویلا
        بزار اینجوری بگم شرکتای بزرگ تا 150 درصد از موفقیتشون مطمئن نشدن وارد عمل نمیشن ! نکته بدشم اینجاس که همین شرکتای کوچیک انتظار از شرکتای بزرگ خیلی بالاتر بردن و کارو براشون سخت کردن
        خلاصه سرتونو درد نیارم این صنعت و این کلاس خودرویی هنوز نوپاس و برای اسپرت سازای بنام حیاتیه که یه شروع طوفانی داشته باشن مثه P1 و 918 ولافراری

        1. Iman99

          ۱۶ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          این خودرو هیچ چیزش ژاپنی نیست چون اونها کلا تو هر چیزی که داشتن از اروپا و امریکا کمک گرفتن با این وجود به پای خودشن نمیرسه
          موتوراش انگلیسیه مال Integral Powertrain.
          اینورتر مال آمریکاس.Cascadia Motion
          گیربکس مال فرانسه.۳mo
          باتریش مال انگلیسه.Danecca Ltd
          سیستم های کلی نرم افزآری خودرو هم مال ایتالیاس که تو متن ذکر شده حتی لانچ کنترلشم اونا طراحی کردن.
          مثل چیزای دیگشون تو این ساخت خودرو هم کلا با شرکت های اروپایی و امریکایی در ارتباط کامل هستن و اصل کار رو از اونها کمک میگیرن مثلا خود همین خودرو با کمک شرکت های آلمانی و اروپایی و امریکایی ساخته شده یعنی تکنولوژی ها و قطعات اصلی موتور و سیستم های الکتریکی و مبدل ها و همه و همچنین پلتفرم فیبر کربنی اون توسط یه شرکت ایتالیایی طراحی و ساخته شده تقریبا ژاپن هیچ نقشی تو ساخت این خودرو نداشته مثل چیزای دیگشون با این وجود هیچوقت به پای خود آلمانی یا امریکایی ها نمیرسه.

          موافقم 3
          مخالفم 4
      3. mehran911

        ۲۳ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (2119 ديدگاه)

        مرسی از نظر دوستان
        .
        خیلی خوب بود

  2. MAHDI

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال جان برندگان جوایز فرمان طلایی 2019 معرفی شدن حدود 14ساعت پیش طی مراسمی

  3. آریا ماشین

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    یا حضرت فیل
    این دیگه چیه?
    زده رو دست هر چی ریماک و لوتوس اویجا و تسلاس
    صفر تا صد ۱.۷ ثانیه !!!!!!!!
    ۲۰۰۰ اسب و ۲۰۰۰ نیوتن متر گشتاور

  4. ایمان

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (4064 ديدگاه)

    این ها همش از معجزات پیشرانه های الکتریکی هست
    قدرت زیاد + گشتاور ویران کننده = نابودگر بی رحم
    این هنوز اولشه و کم کم از این دست ماشین ها بیشتر پیدا میشه با فراگیر شدن الکتریکی ها در کل دنیا
    آسپارک ، تسلا ، ریماک و ….

  5. ارش

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    طراحی باحالی داره مخصوصه کلکسیونر دارهاست.اتفاقا ماشین بی ادعاییه یه دفعه سرو کله اش پیدا شد بدون تبلیغات حتی ادعای رکورد قبلی رو هم بهبود بخشیده ??

  6. مهدی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1328 ديدگاه)

    اکر ژاپنی هستش چرا کارگرا غربی هستن

    1. MOHAMAD.n.r

      ۲۲ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      خودشون نظارت میکنن وکار های اصلی رو انجام میدن ، کارهای پیش پا افتاده رو هم میدن به اون ها تا در این افتخار سهمی داشته باشند.

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. مهدی

        ۲۲ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (1328 ديدگاه)

        شایدم بر عکس شرکت سرمایه گذار ژاپنی بوده و شرکت طراح و انجام کار غربی به قول معروف کار از ما پول از شما که این خودش نشان دهنده توانایی مجری هستش

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. MOHAMAD.n.r

          ۲۲ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          ارادت اقا مهدی
          میدونم همه احتمالات ممکنه.
          این جمله سهم داشتن در افتخار رو برای جنبه شوخی و فان گفتم.
          خود ژاپنی ها هم خودروهای خیلی خوبی ساختند و خواهند ساخت و شاید توی بعضی قسمت ها مثل ترمز از برمبو و غربی ها کمک بگیرند ولی کار های اصلی رو ژاپنی ها انجام میدهند.

      2. صادق

        ۲۲ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (71 ديدگاه)

        غربی ها کارهای اصلی رو انجام میدن کار های پیش پا افتاده روهم خودشون انجام میدن

    2. RS

      ۲۵ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (71 ديدگاه)

      چون ساخت شرکت mat ایتالیاست همه چیزش از طراحی تا تولید سپردن به اون خودشون سرمایه گذاشتن

      1. Iman99

        ۱۶ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        قبلا گفتم یه بار دیگه هم میگم چون میخوام چشمتون رو به حقایق باز کنید
        این خودرو هیچ چیزش ژاپنی نیست چون اونها کلا تو هر چیزی که داشتن از اروپا و امریکا کمک گرفتن با این وجود به پای خودشن نمیرسه
        موتوراش انگلیسیه مال Integral Powertrain.
        اینورتر مال آمریکاس.Cascadia Motion
        گیربکس مال فرانسه.۳mo
        باتریش مال انگلیسه.Danecca Ltd
        سیستم های کلی نرم افزآری خودرو هم مال ایتالیاس که تو متن ذکر شده حتی لانچ کنترلشم اونا طراحی کردن.
        مثل چیزای دیگشون تو این ساخت خودرو هم کلا با شرکت های اروپایی و امریکایی در ارتباط کامل هستن و اصل کار رو از اونها کمک میگیرن مثلا خود همین خودرو با کمک شرکت های آلمانی و اروپایی و امریکایی ساخته شده یعنی تکنولوژی ها و قطعات اصلی موتور و سیستم های الکتریکی و مبدل ها و همه و همچنین پلتفرم فیبر کربنی اون توسط یه شرکت ایتالیایی طراحی و ساخته شده تقریبا ژاپن هیچ نقشی تو ساخت این خودرو نداشته مثل چیزای دیگشون با این وجود هیچوقت به پای خود آلمانی یا امریکایی ها نمیرسه.

        موافقم 1
        مخالفم 1
  7. دانیال_Surrey،England

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    امیدوارم تو کارشون موفق بشن،همشون.
    حالا چه این چه اویجا و ……
    ..
    ولی به نظرم کار درست رو فراری و مک لارن میکنن که هنوز وقت مناسبی رو برای معرفی یه اسپرت الکتریکی نمیدونن.
    مک لارن میگه تا اسپرت الکتریکیشون 30 دقیقه با تمام قدرت و بدون افت قدرت باتری تو پیست دور نزنه این ماشینو نمیسازن.
    مک لارن چندین ساله که تو فرمول e فعالیت مهندسی داره و بهتر از هرکسی میدونه.
    قبل از اینکه چند وقت پیش منصرف بشن از ساختش در حال حاضر،دو سال بود که داشتن کارهای توسعَشو انجام میدادن.
    ..
    من خودم به موفقیت تسلا رودستر و اویجا بیشتر ایمان دارم.
    ریماک که هنوز تو پیست کاری نکرده.
    این سامورایی تازه وارد هم فعلا نمیشه قضاوت کرد.

  8. Khosrow

    ۲۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    اینجا صحبت از صندوقچه ننه بزرگ هم بشه میان میگن چارجر و هلکت یه چی دیگس / امارو ارقام این هایپر ترسناکه / بدنه خیلی زیبا نیست ولی خیلی ترسناکه ..

    1. M

      ۲۲ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      خسرو جان طبیعیه خیلی زیبا نباشه کل طراحی دست مهندسا بوده ارتفاعش 99 سانته! پس همینقدر از زیبایی هم به نظرم فوق العادس

  9. ارشیا

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    کلا دو نوع اسب بخار داریم تو دنیا الکی زیادن امریکایی و الکتریکی الکتریکی قدرت تولیدیش بیشتر از عملکردشه ولی امریکایی فقط قدرته (منهای دیمن) شلبی جی تی۵۰۰ قدرتش ماله اونتادور بعد عملکردش ماله ونتیجه!!!من دیگه حرفی ندارم

  10. bruce

    ۲۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (8 ديدگاه)

    امیدوارم مثله arash af10 فراموش نشه

  11. گات

    ۹ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (306 ديدگاه)

    اینو باید بزارن کنار یه آیونیک ۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا