برابم (Brabham) یک خودروساز استرالیایی است که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد. اولین محصول این شرکت یک سوپراسپرت مخصوص پیست بنام BT62 بود که در همان سال ۲۰۱۸ معرفی شد. سپس در نوامبر ۲۰۱۹ این شرکت نسخهٔ مسابقهای سوپراسپرت خود را هم برای شرکت در مسابقات استقامتی بریتکار معرفی کرد. حال خانوادهٔ BT62 گستردهتر شده زیرا برابم نسخهٔ خیابانی آنرا هم با نام BT62R معرفی کرده است. این نسخهٔ جدید برخلاف دو برادر قبلیاش میتواند بهصورت قانونی در جادهها تردد کند.
ازجملهٔ تغییرات BT62R نسبت به نسخههای مخصوص پیست قبلی میتوان به ارتفاع متغیر برای رانندگی در شرایط مختلف (جاده یا پیست)، سیستم اگزوز جدید برای کاهش سروصدای کابین، تهویه مطبوع، گرمکن شیشهٔ جلو، سیستم صوتی قابل سفارش، اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب جدید، صندلیهای جدید جادهای و تایرهای جادهای اشاره کرد. خریداران میتوانند این سوپراسپرت استرالیایی را در دو نسخهٔ ویژه بنام سری سیگنیچر و سری سلبریشن هم سفارش دهند که اگر دومی را انتخاب کنند از لوگو و نشانهایی از جنس طلای ۱۸ عیار، کابین سفارشی کربنی و پکیج پیست اختصاصی شامل بال عقب، اسپلیتر و دیفیوزر برخوردار خواهند شد.
مدیرعامل برابم «دن مارکس» دربارهٔ این نسخهٔ جادهای گفته است:
معرفی BT62R یک موفقیت بزرگ برای تیم برابم اتومتیو است. تمام طراحی و مهندسی لازم برای تبدیل BT62 مخصوص پیست به BT62R جادهای توسط تیم مهندسی داخلی ما انجام شده که شاهدی عالی برای تلاش و تخصص آنها است. این یک نقطهٔ عطف مهم برای برابم اتومتیو است زیرا ما را به سمت معرفی خودروی بعدی خود در سال آینده هدایت میکند که سوپراسپرتی کاملاً جادهای خواهد بود. طی ماههای آینده اطلاعات بیشتری در مورد این فصل جذاب بعدی اعلام خواهیم کرد. در حال حاضر خریداران میتوانند طعم رانندگی با یک برابم در جاده را با BT62R بچشند
مهمترین قسمت BT62 اما پیشرانهٔ آن است زیرا در سینهٔ این خودرو یک موتور ۵.۴ لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته که برابم ادعا میکند بالاترین خروجی را در بین همهٔ موتورهای هشت سیلندر تنفس طبیعی دنیا دارد. این موتور ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۷ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ سکونشیال انتقال پیدا میکند. ضریبهای این گیربکس نیز اصلاح شده تا برای استفاده در جاده مناسبتر باشد.
برای اینکه BT62R به خودرویی جادهای قانونی تبدیل شود، برابم مجبور شده آنرا به ریموت کنترل برای قفل درها، همهٔ چراغهای موردنیاز، آینههای جانبی و ویژگیهای کاربردی دیگری مثل داشبورد دیجیتالی مجهز کند. این سوپراسپرت جادهای همچنین به دوربین دید عقب هم مجهز شده تا راننده بتواند هنگام دندهعقب رفتن پشت خودرو را ببیند. برابم BT62R در هردو نسخهٔ فرمان راست و فرمان چپ تولید میشود و اولین نمونههای آن طی هفتههای آینده به خریداران تحویل داده خواهد شد.
ممد ژانگولر
۱۶ شهریور ۱۳۹۹شبیهه کانگرو شده ?
Bayerische Motoren Werke
۱۶ شهریور ۱۳۹۹چه رخی!!!
انجین مال خودشونه؟؟؟
دانیال_Surrey،England
۱۶ شهریور ۱۳۹۹یه سری قطعاتش ماله فورده.
حالا بلوکشه یا …ندیدم جایی بزنه.
Bayerische Motoren Werke
۱۶ شهریور ۱۳۹۹تشکر دنی جان
دانیال_Surrey،England
۱۶ شهریور ۱۳۹۹عشقی❤
..
مهراد جان والا هر آغوشی گرم تر باشه ما میریم توش.?
مهراد
۱۶ شهریور ۱۳۹۹پهلوان دانیال عکس پورشه گذاشتی پروفایلت ؟؟ ?
به آغوش گرم اسلام والمسلمین بازگشتی ؟؟
من میرم شیشه خورده بخورم ?
ممد ژانگولر
۱۶ شهریور ۱۳۹۹داش مهرداد چه اشکالی داره
همیشه برای توبه کردن دیر نیست ?
حالا بازم خوبه تازه فهمیده پورشه عجب چیزیه
بعضیها تا آخر عمرشون نمیفهمن و فابریک از دنیا میرن ?
مهراد
۱۷ شهریور ۱۳۹۹چاکریم آقا دانیال و داداشم ممد ژانگولر ??
مهراد
۱۷ شهریور ۱۳۹۹مخلصم آقا دانیال
??
Hamidreza
۱۶ شهریور ۱۳۹۹طراحی خیلی جذابی داره :)
Hadi
۱۷ شهریور ۱۳۹۹بازم به استرالیا…
chiron sport
۱۶ شهریور ۱۳۹۹خیلی طراحی جذابی داره
میثم
۱۶ شهریور ۱۳۹۹جلوش منو یاد فراری انزو انداخت
محمد
۱۶ شهریور ۱۳۹۹خیلی باحاله
Aran Milan
۱۶ شهریور ۱۳۹۹طراحیش یجورایی سرگردان به نظر میرسه
nikzad
۱۶ شهریور ۱۳۹۹چقدر عالیه الکی نیست که بهش میگن شاهکار ایرودینامیکی ولی چرا عکس های کمی از کابینش هست؟
reza-a
۱۶ شهریور ۱۳۹۹یک نگاهی در مورد اینطور ماشین ها وجود داره که دلیلی برای ساختنشون وجود نداره چون کسانی توانایی خرید این رده ماشین ها رو دارن ماشین هایی مثل فراری و لامبورگینی رو انتخاب میکنن ولی یکی از دلیل های خرید این رده از ماشین ها خاص بودنشون هست چه از لحاظ وجهه چه عملکرد در صورتی که برندهای جدید مثل این بیشتر میتونن حس خاص بودن رو بدن
ولی حضور فقط چند برند معروف یک حالت یکنواخت رو ایجاد میکنه و البته رقابت کمتر ولی حضور برند های بیشتر جذابیت این رده رو بیشتر میکنه حتی برای کسانی که فقط اخبار این ماشین ها رو دنبال میکنن
این ماشین هم بنظرم جالبه و در طراحیش هم زیاده روی نکردن
nikzad
۱۶ شهریور ۱۳۹۹عزیز این ماشین از لحاظ ایرودینامیکی فوق العاده هست و فکر کنم قبلا پدال مطلبش رو گذاشته بود و اگر اینطور باشه کسی ماشین هایی مثل مورگان و کاترهام و لایکن هایپر رو نمیخره.
reza-a
۱۶ شهریور ۱۳۹۹منظورم از دید فنی نبود در مورد میزان فروش نسخه جاده ای بود در کل میزان فروش این برند ها محدود هست
مانی
۱۶ شهریور ۱۳۹۹بله دوستان این برابم جدیده و ساخت استرالیاست
با اون برابم انگلیسی که متخصص مسابقاته و قدیمی اشتباه نگیرید
mobinfr
۱۶ شهریور ۱۳۹۹پایه گذار این شرکت دیوید برابم هست.. پسر جک برابم فقید..
AMG.63
۱۶ شهریور ۱۳۹۹طراحی خوب و جذابی داره البته جلو ماشین یکم شبیه آگرا شده عقبشم تقریبا شبیه مکلارن سنا شده.
مهدی موتورز
۱۶ شهریور ۱۳۹۹یه سوال
دیفیوز اون قسمت خفنیه که هوایه زیر ماشین میاد بیرون؟
مهراد
۱۶ شهریور ۱۳۹۹بله آقا مهدی
برای کنترل جریان هوای سرگردون ( واژه بهتری به ذهنم نمیرسه ) زیر ماشین نصبش میکنن تا توی سرعت های بالا ماشین پایداری داشته باشه و ماشین از رو زمین کنده نشه
دیفیوزر و اسپویلر و کانارد و بالچه و …. عموما باعث افزایش دانفورس میشن : بارز ترین نمونه و مثال لامبورگینی آونتادور اس وی جی که از تمام قطعات نامبرده فوق برخورداره
Hussein
۱۶ شهریور ۱۳۹۹نمیدونم توجه کردین یا نه?
اما از جلو شبیه لامبورگینی
و از پشت شبیه کمپانی دبلیو موتور هست(نمیدونم دقیقا کدوم شرکت قدیمی ترن)
حالا نظرتونو بگین
nikzad
۱۶ شهریور ۱۳۹۹به نظرم جلوش ترکیبی از استون والکری و بعضی محصولات کانینگزگ هست و عقبش و مخصوصا چراغ های عقب شبیه لامبو وننو هست هرچند که نسل جدید خودرو ها چراغ های عقب رو معمولا کشیده طراحی میکنن که تقریبا همه عقب خودرو رو در بر میگیره که به صورا افقی هست.
Carbonado Aventador
۱۷ شهریور ۱۳۹۹این چراغ عقب که صاف و باریک شروعمیشه و انتهاش دوشاخه مثلثی میشه رو اولین بار لامبورگینی با مدل وننو مود کرد..
بعد تو هوراکان و اوروس هم استفاده کرد.
خودروساز بعدی که از این طرح الهام گرفت آئودی بود که چراغای عقبشو به این شکل طراحی کرد
امین
۱۶ شهریور ۱۳۹۹???مقایسش کنید با کوروت جدید ?♂️ طرررراحیو باش? انجینووووو?
nikzad
۱۶ شهریور ۱۳۹۹کوروت جدید!?اصلا نه از لحاظ قیمت نه سگمنت و نه کلاس شبیه هم نیستن و هدفشون یکی نیست.
امین
۱۶ شهریور ۱۳۹۹چرا نمیشه مقایسه کرد؟! هایپر کار که نیس تنفس طبیعی هم هست قیمتشم چون کمتره زیاده ینی اینقدرررر مقایسه این دو تا اشتباهه که اینجور به من طعنه میزنید؟!
z
۱۶ شهریور ۱۳۹۹قدرت زیادی از یه انجین تنفس طبیعی گرفته
فعلا در حد ادعا هست این میزان قدرت ماشین برابم
این میزان قدرت رو کوروت میتونیم سال اینده ببینیم شوی خیلی باتجربه است برابم کلا دو ساله تاسیس شده با این تجربه کم به نظر منطقی نمیاد همچین قدرتی تنفس طبیعی بگیره
امین
۱۶ شهریور ۱۳۹۹چطور هس که درگ تایکان و p1 رو با ذوق میزارین تو سایت که خداشونم یکی نیس بعد مقایسه منو اینقدررررررر غیر منطقی و غلط میدونید؟! ! مقایسه مقایسه است منطقشم کم و زیاد داره
امیر دهقان
۱۶ شهریور ۱۳۹۹دوست گرامی
برابم یه سوپراسپرت تولید محدود با قیمتی بیشتر از یک میلیون دلاره، بنظر شما واقعاً با کوروت ۶۰ هزار دلاری قابل مقایسه هست؟
از طرف دیگه، برابم در اصل سوپراسپرتی مخصوص پیسته که حالا برای استفاده در جاده تغییراتی در اون ایجاد شده
کوروت و برابم از همه لحاظ، از هدف استفاده و نوع خریداران گرفته تا قدرت موتور و قیمت کاملا باهم متفاوت هستن و بههیچعنوان نمیشه اونا رو باهم مقایسه کرد
اون درگ P1 و تایکان رو هم که ما برگزار نکردیم، بنظر من اون مقایسه هم اصلاً درست نبود ولی خب خیلی از درگها فقط برای سرگرمی برگزار میشن و به همین دلیل ما هم اونا رو تو پدال منتشر میکنیم، لزوماً ماشینهایی که بینشون درگ برگزار میشه باهم قابلمقایسه نیستن
درهرحال اگه کامنت من موجب رنجش شما شد عذر میخوام
ارادت
امین
۱۶ شهریور ۱۳۹۹ممنون? شمام ببخشید?
Dr.ALi
۱۶ شهریور ۱۳۹۹عاشق برایم شدم با اینکه اولین باره اسمشو شنیدم کارش از هر نظر شاهکاره بنظرم. تو عصری که همه موتورها کم حجم توربو دار شدن و تو دورهایی که ماشینهای برقی دارن جولان میدن بدونن یه ماشین تنفس طبیعی صدای اگزوزش میارزه به کل اونا
OMID
۱۶ شهریور ۱۳۹۹طراحیش عالیه
موقعی که تازه رونمایی شده بود یه مدل داشت که رنگش سبز و طلایی بود اون رنگ فوقالعاده بهش میومد
بلاخره یه دونه از این هایپر کار های جدید هم رنگ واقعیت گرفتن
انجین هم محشره کاش دور موتورش هم ذکر میشد
گیربکس سکوئنشیال واسه پیست فوقالعاده هست چون هم سبکه هم سریع هم کار کردن باهاش راحته منتها توی استفاده شهری زیادی خشنه
در کل ماشین عالی ایه لذت بردیم?
ارشیاsvj
۱۶ شهریور ۱۳۹۹ولی فک کنم برابهام باشه ها!!!!
تو رئال ریسینگم هست.
nikzad
۱۶ شهریور ۱۳۹۹اره هست ولی گرونه من بیشتر تو فرمول یک تخصص دارم.
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۶ شهریور ۱۳۹۹طراحی خوبی داره و خیلی خوشم اومد
با اینکه برند نام آشنایی نیست
تو خط ها و زاویه های تیز یا لوازم جانبی
اضافه کاری نکرد.
محمدهادی
۱۶ شهریور ۱۳۹۹طراحیش بنظرم بی هویت و ترکیبی از تعدادی خودروی سوپر اسپرته که نتیجه کار یه محصول بی قائده و بی معنا ازاب درومده
درکل آدم با دیدنش تمام حس هیجان و اسپرت طلبی تو وجودش یخ میزنه و متوقف میشه
کار از این بدتر هم میشه که وقتی تلفظ اسمش سخت و بدون پیامه
و اینکه سازندش یه شرکت فوق العاده تازه تاسیس و نوپاست
کلا از اول تا آخرش اذیت کنندست
بنظرم همون به حظور در موتور اسپرت بپردازه خیلی با ماهیتش سازگارتره
یه چیزی مثل لیستر انگلیسی که زمینه فعالیت مشابهی با این خودرو ساز داره خودروی با هویت تریه از نظر طراحی ظاهری و اصالت ساخت
Saeed
۱۶ شهریور ۱۳۹۹جلوش شبیه لوتوس اویجاس…
چراغ های عقبش منو یاد مکلارن سنا میندازه
ولی در کل بسیار زیبا و خوش رنگه! امیدوارم موفق باشه
امیر
۱۶ شهریور ۱۳۹۹اسکی از فراری?
Saeed
۱۷ شهریور ۱۳۹۹منظورت رنگشه؟
من چیزی شبیه به فراری نمیبینم?
ممنون میشم راهنمایی کنید