کانسپت نانو سلولز، زیست‌محیطی‌ترین خودروی تاریخ!

پنج‌شنبه 9 آبان 1398 - 12:30
مطالعه 4 دقیقه
ncv-japan-2
این سوپرکار نانو سلولز است که در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی شده و از متریال سلولز نانو فیبری در صنعت خودرو استفاده کرده است.
تبلیغات

این خودرو حاصل اشتراک مساعی 22 دانشگاه، موسسه و تأمین‌کننده‌ی ژاپنی بوده و وزارت محیط‌زیست ژاپن در سال 2016 دستور توسعه آن را داده است.

سلولز نانو فیبر از گیاهان و ضایعات کشاورزی بازیافتی مشتق می‌شود و در بدنه‌ی خودروها شامل درب‌ها، سقف و کاپوت بکار می‌رود. استفاده از این متریال به معنی حداکثر سبکی 50 درصدی بدنه خودرو نسبت به بدنه‌ی محصولاتی است که از متریال مرسوم تولید شده‌اند. سلولز نانو فیبر همچنین به‌صورت گسترده‌ای در ساختار خودرو بکار رفته است.

طراح بدنه‌ی این خودرو، یوزو نیمی (Yuzo Niimi) از تیم توسعه و شخصی‌سازی تویوتاست که یکی از اعضای این کنسرسیوم می‌باشد. خودرو ابعاد نسبتاً کوچکی داشته و در نمای جلوی چراغ‌های جلوی متمایز و جلوپنجره تیز و کوچکی دیده می‌شوند. این کانسپت همچنین دارای درب‌های پروانه‌ای، رینگ‌های چند پره و چراغ‌های عقب گیرایی است که ما را به یاد کرایسلر ME می‌اندازد.

داخل کابین هم پانل‌های چوبی و فرمان دو پره مجهز به پدال شیفتر دیده می‌شوند.

از آنجایی که کانسپت موردبحث به خاطر نمایش ویژگی‌های فنی توسعه یافته بنابراین جزئیات زیادی از قوای محرکه آن در دسترس نیست هرچند گفته می‌شود در بطن آن قوای محرکه هیدروژن سلول سوختی قرار گرفته و حداکثر سرعت 20 کیلومتر در ساعتی دارد که برای بردن آن به نمایشگاه و برگشت به آزمایشگاه فعلا کافیست!

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.